Uitleg over doping

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk

Uitleg over doping




par MobyleX » 13/09/05, 00:54

Ik denk dat ik een verklaring heb voor de rol van pantone die veel eenvoudiger is dan alles wat is gehoord en dat zou veel dingen verklaren.

De Pantone biedt 2-elementen aan de motor:
_Damp bij zeer hoge temperatuur
lucht op deze zeer hoge temperatuur.

Ik denk dat, in tegenstelling tot wat gewoonlijk op internet wordt gezegd, deze elementen 2 niet in dezelfde mand plaatsen (hoewel ze vermengd zijn met de uitvoer van de Pantone).

De stoomfunctie heeft voor mij een anti-detonatiefunctie (vandaar een stillere werking van de motor). Maar voeg niet te veel toe, want anders schaadt het een goede verbranding (vandaar de noodzaak om je waterinname goed te doseren).

Hete lucht heeft een andere rol: aangezien deze lucht heet is, kunnen tijdens de verbranding betere reacties worden bereikt (vandaar vermindering van vervuiling). Maar het moet te heet zijn omdat we anders oververhitting van de motor en een daling van de prestaties riskeren (om u een flagrant voorbeeld te geven van het belang van het koelen van een motor, een brommer te nemen, op te warmen, te kijken zijn topsnelheid, zwaai dan een zee van koud water over de motor en kijk opnieuw naar de topsnelheid: hij kan tot 10km / u winnen).

Waarom heb je een ruimte van 1 mm nodig tussen de staaf en de reactor? Omdat de omhulling van de reactor het enige verwarmde element is, is het noodzakelijk dat de lucht er zoveel mogelijk mee in contact komt.

Waarom is het systeem efficiënter op diesels? Omdat de temperatuur van de "verse" gassen nu hoog dankzij Pantone een betere verbranding mogelijk maakt: de "slechte" injectie van oude diesels geeft dus geen problemen meer met een volledige verbranding (geen zwarte rook meer) en we verkrijgen de prestaties (of zelfs beter) van moderne diesels met injectie onder hoge druk. Omdat de verbranding oorspronkelijk beter is bij benzinemotoren dan bij diesels, is de winst niet aanzienlijk in vergelijking met diesel.

Waarom kan een dieselmotor meer water opnemen? Doordat het zelfontbrandend is, vindt dieselverbranding op duizenden punten tegelijk plaats en wordt de verbranding niet verstoord. Bij een benzinemotor gebeurt de ontsteking op het niveau van de bougie: er kan een slechte ontsteking zijn vanwege de stoom en daardoor motorstoringen (dat is wat er gebeurt, er zijn ontstekingsfouten, toch?)

Wat vind je van mijn uitleg? Het is tenminste simpel...

Dit staat in het verkeerde topic, sorry!!
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
ebabec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/11/05, 14:21

enige uitleg van de PANTONE!




par ebabec » 25/11/05, 14:46

Hier zijn enkele verklaringen die ik enige tijd geleden vond in een boek in de bibliotheek!
Ik kwam een ​​boek tegen met de titel: voortstuwingsenergie, alternatieve brandstof, moderne motoren, meneer delanette (professor nationale technische school) uit 1981 - DELAGRAVE EDITION!
Er is een heleboel alternatieve brandstoftechnologie beschikbaar!
In een van de hoofdstukken behandelt hij de industriële productie van waterstof door de inwerking van waterdamp op een gloeiend heet metaal.
voorbeeld: ijzer verwarmd tot 800°c

3 Fe + 4 H2O = Fe3O4 + 4H2 + 38 calorieën/gram


Wat er gebeurt tussen de inlaatbuis en de endotherme staaf is dezelfde reactie!
Bovendien wordt de waterstof die vrijkomt en tussen de staaf en de buis wordt gecomprimeerd, op deze plek omgezet in plasma, omdat het niet kan ontspannen!
Onthoud dat waterstof smelt bij min 260°C, en dat het al bij 20°C in de vorm van gas is!
Omdat het bovendien wordt samengedrukt tussen de staaf en de buis, kan de warmte die het had opgeslagen toen het werd gecombineerd met de zuurstof niet ontsnappen, het creëert atomaire wanorde (het plasma)!

Onthoud vooral de formule!
A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 25/11/05, 15:04

Ik realiseerde me de massa/energiebalans in de vorm van H2 van deze reactie op deze pagina: https://www.econologie.com/forums/fonctionne ... t1069.html

Ik had geen rekening gehouden met de 38 calorieën (per gram waarvan?).

Sorry maar je zult zien dat er niet veel te verwachten is van deze reactie....

ps: ik heb dit topic verplaatst en hernoemd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 68 gasten