waterdruppels

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

waterdruppels




par Andre » 03/11/09, 20:18

Dag


Ik las dit net in het artikel voor ijsvorming op vliegtuigen

de vraag die ik mezelf stel na het lezen van dit document, is het mogelijk dat er druppels van een bepaalde grootte achterblijven in druppels boven de 100C?


http://www.msc-smc.ec.gc.ca/education/a ... r_12_f.cfm

Druppels die bij temperaturen onder het vriespunt in vloeibare toestand blijven, worden onderkoeld genoemd. Bij het afkoelen bevriezen ze niet systematisch bij 0° C. Er is echter een grens aan het koelen zonder bevriezen, een grens die vooral afhangt van de druppel grootte.

De grotere bevriezen bij temperaturen net onder het vriespunt, terwijl de kleinere vloeibaar kunnen blijven tot -40º C. Onder deze temperatuur zijn ze zeldzaam.

Een onderkoelde druppel bevriest bij de minste schok, dus op het moment dat hij het apparaat raakt. De latente warmte die eruit vrijkomt, verhoogt onmiddellijk de temperatuur. Als de temperatuur van de druppel aanvankelijk niet te koud was, stijgt deze tot 0ºC.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/11/09, 00:56

Hi Andrew!

Ik weet dat water in een stromende rivier een paar graden onder het vriespunt kan zakken, het bevriest als het niet meer beweegt.

Nu boven de 100C kan het misschien op een paar graden omdat de atmosferische druk een rol speelt op het vries- en kookpunt, minder druk en het bevriest en kookt bij een lagere temperatuur.

In de hoogte bij lagere druk bevriest het op een lager punt en bij het raken van de rand van de vleugel neemt de druk toe en bevriest het water, dit is althans theoretisch wat er kan gebeuren.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/11/09, 02:59

Dag


terwijl de kleinere vloeibaar kunnen blijven tot -40º C. Onder deze temperatuur zijn ze zeldzaam.


Een onderkoelde druppel bevriest bij de minste schok,


Ik probeerde iets te bedenken dat ik jaren geleden heb meegemaakt met een 100% Pantone-montage die werkte met een mengsel van alcohol en water.
bij een bepaalde snelheid wordt de inlaat van de gelreactor ter hoogte van het kleine verkleinde model carburateur en de inlaat van de stang koud.
Ik vroeg me af of het geluid, zoals zand dat in de reactor wrijft, niet heel kleine ijsdruppeltjes waren?
en toen werkte het systeem op zijn best
Ik denk dat ik nog niet klaar ben met leren over waterdruppels
en hun weerstand tegen verschillende temperaturen.
Micodruppels en vloeibaar water hebben helemaal niet dezelfde eigenschappen.



Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 04/11/09, 03:29

Goede avond André

Het is waar dat de vochtigheid in de lucht, zelfs bij -20C, in de vorm van damp of microdruppeltjes blijft.

Voor het bevriezen bij de ingang van de reactor wordt het gecreëerd vanwege de onderdruk, net als een koelmiddel in een koelkast, op de vacuümverpakkingen die zijn uitgerust met vacuümpompen, detecteer ik soms de lekken door de simpele aanraking door de leidingen of andere onderdelen te voelen een kouder gedeelte, bovendien als ik water in deze machines doe en het vacuüm handhaaf, kan het water soms een rijp vormen op het oppervlak maar daarvoor moet ik water hebben dat veel zuurstof bevat om zo hard mogelijk te koken.

Helaas heb ik niet geëxperimenteerd met de pantone maar kon het geluid niet afkomstig zijn van de schokgolf zoals op een mondstukuitlaat van een straalvliegtuig.

:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten