Laat de motor op een met water gedumpte motor vallen

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/01/07, 18:02

Dag
Christophe schreef:
PITMIX schreef:Maar het moet gezegd worden dat het op een automatische auto en op een vlakke weg niet echt gemakkelijk is om te weten. : Lol:


Geen commentaar ...


Nee, integendeel, het onderwerp moet ontwikkeld worden
Als dit afremmen op de motor veroorzaakt, wat wordt bevestigd door de bergbeklimmers uit de koude reactor, zullen we ons naar de compressiekant moeten wenden en proberen het te begrijpen.

Niet waar, de 300TD is automatisch en de waarneming is duidelijk, bij elke vertraging voor verkeerslichten en Stop (stop) beseffen we het.

Op de forum Er zijn mensen die proberen te observeren en er zijn mensen die analyseren.

Ik maak deel uit van de groep die probeert, en ik probeer eenvoudige verklaringen te vinden voor de simpele dingen die ik doe, niet om te begrijpen hoe het werkt tot in de kleinste details, maar gewoon om het te weten, of ik moet het systeem eenvoudigweg aanpassen om het te verbeteren ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 25/01/07, 18:03

welkom

Geen paniek, het zal u er niet van weerhouden om te rijden.

bij Pantone zonder water neemt het remmen op de motor iets af.

terwijl het beest beweegt, daalt het motorremvermogen nog iets meer (een versnelling minder bij harde afdalingen).

Als ik zuur (azijn, chloorzuur of ik plas erin) doe verandert het geluid van de molen heel licht (het is licht, je hebt muzikale oren nodig) de prestaties veranderen niet merkbaar maar het motorremmen neemt enorm af. Ik bereik gemakkelijk hellingen van 10/12 procent bij 4000 tpm en het vertraagt ​​een beetje; Het is vervelend, het dwingt me om te remmen, het is vermoeiend en dan moet ik de remblokken vervangen (2e vermoeidheid) :onheil:

waar de bank geen controle over heeft

@+ :P
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/01/07, 18:04

Toen ik zonder commentaar zei, komt dit omdat de getuigenis van Pitmix om puur technische redenen niet veel kan bieden... Dat is alles...

Het was helemaal geen slechte opmerking of kritiek...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/07, 19:53

Maak je geen zorgen Christophe, ik heb het goed begrepen.
Voor het afremmen op de motor moet ik dat nog proberen te zien.
Ik heb niet echt opgelet.
Ik heb nog niet geprobeerd erin te plassen, maar ik moet toegeven dat toen Zac me dat vertelde, ik barstte van het lachen.
Niet om het leuk te maken, maar omdat ik er al over had nagedacht, zonder het te durven.
Hij aarzelde niet. :P

Het lijkt mij dat het water bij aanraking stroperiger is als er azijn is. Waardoor kan zuurgraad het remmen op de motor verminderen?
Motorremmen is direct gekoppeld aan compressie, toch?
Minder afremmen op de motor betekent minder compressie?
Hoe kunnen we in dit geval koppelwinst en verlies van motorremmen met elkaar in verband brengen?
Het is allemaal vreemd.
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 25/01/07, 21:53

Christophe schreef:(het vloeibare water verdampt tijdens de compressie in de motor... en het krijgt veel volume als het verdampt... Ik heb het getal niet meer in mijn hoofd, ik zou het moeten vinden, maar het zijn er enkele tientallen keer...)


bij atmosferische druk is het ongeveer 1700 keer zo groot, dus minder in compressie, maar tegelijkertijd heeft het calorieën nodig die daarom, onttrokken aan de rest van het gas in compressie, voorkomen dat het in T° stijgt zoals het wilde
met een dotering van 1 l/u (equivalent aan 1700 l) op een motor die 170 l/u verbruikt (000 l cilinderinhoud bij 2,2 tpm met een vulling van 3000), komt dat neer op een verhouding van 0,9 op 1:
doping in watervolume = 1/170 van het opgezogen volume
doping in volume verdampt water = 1/100 van het opgezogen volume

als het water al als gas in de cilinder komt, kan het tijdens de compressiefase op geen enkel moment vloeibaar worden (condenseren tot water)

als het water in microdruppeltjes in de cilinder binnendringt, is de kans groot dat het vóór het einde van de compressie zal verdampen, maar als er veel water is, is het mogelijk dat dit ook gebeurt. Na het comprimeren verdampt het nog steeds, maar op dat moment steelt het de warmte-energie van de verbranding om een ​​groot deel ervan te herstellen tijdens de uitzetting (verdamping)
: de balans is altijd negatief volgens theoretische berekeningen, maar dit is zonder rekening te houden met een mogelijke ionisatie van dit water (ref bob_isat) wanneer het verdampt, en zou daarom de verbranding kunnen verbeteren tot het punt waarop een balans positief wordt geproduceerd voor deze waterinjectie (zou zuurgraad verandert dit evenwicht :? )

Merk op dat de daling van de T°, veroorzaakt door het water dat in de motor verdampt, het mogelijk maakt om meer volume te comprimeren zonder het probleem van oververhitting (zelfontbranding), en dus meer vermogen per cilinderinhoud te verkrijgen

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/01/07, 22:05

PITMIX schreef: Waardoor kan zuurgraad het remmen op de motor verminderen?


Rallalal Pitmix... nog iemand die de samenvatting van JR niet heeft gelezen... kom op, ik zal je nogmaals aan de link herinneren: https://www.econologie.com/une-explicati ... -3326.html

PITMIX schreef:Motorremmen is direct gekoppeld aan compressie, toch?
Minder afremmen op de motor betekent minder compressie?
Hoe kunnen we in dit geval koppelwinst en verlies van motorremmen met elkaar in verband brengen?


Het is niet alleen compressie die een rol speelt (zie mijn vorige bericht..) ook al is het ongetwijfeld een van de belangrijkste parameters bij het remmen op de motor...Bij een benzinemotor is er bijvoorbeeld ook het pompfenomeen...en dan er is interne wrijving + accessoire... Kortom, motorremmen zijn veel dingen... En daarom is het heel vreemd dat de zuurgraad van het water erop speelt... tenzij...:?

PITMIX schreef: Het is allemaal vreemd.


Het is duidelijk vreemd, daarom is dit speciale onderwerp gemaakt om de zaken wat duidelijker te zien (of minder duister, afhankelijk...)... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 25/01/07, 23:03

Hallo iedereen!

Welnu, ik heb dit onderwerp al verschillende keren genoemd en mijn persoonlijke uitleg gegeven, maar het lijkt erop dat het te simpel is om serieus te worden genomen, en toch...

Tot nu toe wordt 99,99% van de waterdoteringen van stoom voorzien door min of meer grote bubblers.
Je zou nu moeten weten wat ik van deze machines denk, wat betreft hun thermische traagheid, die in het geval van een variabel belastingsregime (auto) een min of meer uitgesproken faseverschuiving veroorzaakt tussen de stoomproductie en de motorbehoeften...

Ik leg op mijn site uit dat een auto met pantone/bubbler die net een heuvel heeft gereden, zijn dampproductie bovenaan op zijn maximum ziet, wat betekent dat wanneer hij vlak daarna een afdaling ingaat, hij merkt dat hij minder op de motor remt.

De vraag is: waarom?

Het eerste dat in je opkomt is dat de motor een hete aerosol in de inlaat zuigt, die a priori minder materiaal (lucht + damp) vertegenwoordigt dan hetzelfde volume bij een lagere temperatuur.
We weten bijvoorbeeld dat een turbo wordt gevolgd door een koelsysteem dat bedoeld is om de voeding van de verbrandingskamer, dus de einddruk op BDP, te verbeteren, dat wil zeggen precies het tegenovergestelde van wat er gebeurt met de pantone op weg naar beneden.

Het tweede, meer hypothetische, is dat de geëlektrificeerde aerosol (aangezien deze nog steeds wordt geproduceerd) zich altijd in omstandigheden zal bevinden waarin deze kan barsten, aangezien er altijd een minimale injectie van diesel is, en dus een front van vlammen om de reactie op gang te brengen, en deze winst in motorkoppel zal daarom op een ongewenste manier worden gegeven door de pantone ... : Mrgreen:

Dit zijn onder andere redenen die mij op het idee van GV hebben gebracht.

Aangezien er een verzoek om een ​​getuigenis is, en aangezien Didier en ik het geluk hebben in een bergachtig gebied te wonen, zal ik u er twee geven:

De mijne eerst, met de 205. Ik merkte geen probleem met het remmen op de motor op de afdalingen die ik goed ken, snelheid tussen 50 en 90 km/u, derde of vierde afhankelijk van het geval, ik gebruik mijn remblokken niet meer dan voorheen Pantone en ik gebruiken dezelfde verhoudingen op dezelfde plaatsen...

Het geval van Didier, met de merco. Hij vertelde mij (en ik merkte het op tijdens onze gezamenlijke reizen) dat hij een klein en kortstondig verlies van motorremming had, soms vergezeld van een vluchtig "toerental opnemen" van de motor bij het uitschakelen (bij terugschakelen). geen bijzonder ongemak veroorzaken, behalve dat hij zijn manier van rijden een beetje moest aanpassen, anticiperend op dit voorbijgaande fenomeen.
Ik zeg van voorbijgaande aard, omdat hij tijdens een afdaling niet meer hoeft te remmen dan voorheen, en hij ook dezelfde versnellingen behoudt, onder identieke omstandigheden.

Dit alles om te zeggen dat bij het remmen op de motor (na meting) de temperatuur van de uitlaatgassen uit de molen zeer snel en zeer laag daalt (tot 70°C). Onder deze omstandigheden zag ik de temperatuur van de stoom die de stoomgenerator verliet dalen tot 40°C, afhankelijk van het geval.
Daarom wordt, naarmate de stoomproductie afneemt, de contraproductieve dwangvoeding van de kamers gedeeltelijk opgeheven, voldoende in ieder geval om het remmen op de motor niet te beschadigen. : Cheesy:

Het lijkt een beetje op het verhaal van de magnetisatie van de reactorstaaf: we moeten onderscheid maken tussen de oorzaken en de gevolgen, en wat het afremmen op de motor betreft, maakt de GV het mogelijk om het probleem te omzeilen (ook al zijn de verklaringen zijn niet de juiste, de feiten en de experimenten zijn er om dit aan te tonen)

Ik hoop duidelijk te zijn geweest,

Weldra

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/07, 23:32

Hallo Michel
Jouw theorie is ongeldig in het geval van Zac, omdat hij een watercarburateur gebruikt. Bovendien verwarmt hij het water niet eens voor.
Als er gebruik wordt gemaakt van een buis die 50 cm langs de uitlaat loopt voordat deze de reactor binnengaat, zoals bij mijn auto's, moet er alleen rekening worden gehouden met de traagheid van dit kleine buisje.
In principe niet meer dan uw GV die water in vloeibare toestand bevat. De GV bevat grotere hoeveelheden water dan in de wisselaarbuis na de watercarburateur. Dus ... :?
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 25/01/07, 23:34

het duurt lang voordat een grote bubbler opwarmt bij het starten, maar als hij eenmaal heet is, zal een helling van 2 km met remmen op de motor hem niet afkoelen
zodat er altijd een toevoer van waterdamp is,
maar de reactor laat de T° extern (in de uitlaatbuis) snel dalen
Duurt het verminderde afremmen op de motor in dit geval 2 km, of slechts 250 meter? :?
met andere woorden (als dit verband houdt) stopt de reactor vóór 2 km :?

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/01/07, 02:05

Dag
Het geval van Didier, met de merco. Hij vertelde me (en ik merkte het tijdens onze gezamenlijke reizen) dat hij een klein en kortstondig verlies van motorremvermogen had,


We komen tot dezelfde waarnemingen bij de 300TD, in mijn geval werk ik met een carburateur die in een (minidroge brander) in de uitlaat spuugt, maar van een robuuste constructie (2 mm roestvrijstalen plaat) en de reactor ook behoorlijk massief, dus vertragend beneden is er een thermische traagheid, maar bij elke vertraging van 500 meter of minder is het meer zoals voorheen zonder panton. Het geeft de indruk alsof we de vertraging op de injectiepomp hadden vergroot, genoeg dat ik deze had verminderd om te controleren. en dat heeft niets veranderd (het is niet het kleine gele zegel op de schroef waar Mercedes op heeft geplakt dat mij gaat irriteren).

Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten