Aanzienlijke dissociatie van water van 750 ° C !!!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Aanzienlijke dissociatie van water van 750 ° C !!!




par nonoLeRobot » 20/02/06, 21:24

Ik was verrast door wat ik op Wikipedia las:

Ontleding van water (thermolyse en elektrolyse)

De eerste ontleding van water werd uitgevoerd door Lavoisier, door waterdamp over gloeiend ijzer te leiden (thermolyse). Daarmee stelt hij vast dat water geen element is, maar een chemisch lichaam dat uit verschillende elementen bestaat.

De thermolyse van water begint significant te worden rond 750 ° C en het is compleet rond 3 000 ° C. De reactie produceert dizuurstof en diwaterstof

2H2O ↔ 2H2 + O


Dus dat maakt de productie van waterstof door hitte ondenkbaar?! :? Misschien staat het al ergens op de forum
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 20/02/06, 22:43

deze 750°C zou in de pantonereactor zelfs nog lager zijn, dankzij de aanwezige magnetisatie
maar misschien in een andere vorm: H+ en OH- of H-, ik weet het niet, en zelfs als er niet een grote hoeveelheid van is, kost de recombinatie van geïsoleerde atomen blijkbaar veel meer energie (principe van de waterstoffakkel )

het is nog steeds nodig dat ze pas opnieuw combineren na de compressiefase van de motor

het door de heer Moreau genoemde principe van elektrolyse lijkt dezelfde voordelen toe te schrijven aan het gas dat wordt geproduceerd door zijn hoogfrequente elektrolysesysteem

Zou het geproduceerde ‘plasma’, genoemd door de heer Pantone in zijn reactor, stabiel kunnen zijn en de atomen gescheiden kunnen houden?

Zijn er omstandigheden die dit soort geïoniseerd gas vernietigen nadat het is ontstaan? : (te warm; te koud, in de leiding na de reactor.
of wanneer het in de inlaatpijp terechtkomt die lucht bevat met een te groot temperatuurverschil in vergelijking met zichzelf, verliest het zijn verworven voordelen

het systeem dat Meyer oproept (Ik corrigeer: ik bedoel het gas van Brown dat implodeert)

http://quanthomme.free/carburant/GazBrown.htm
doet mij op een andere manier speculeren:
hij spreekt van implosie door het gebruik van het door zijn systeem geproduceerde gas, waardoor er slechts een beetje water overblijft

als het door het pantonesysteem geproduceerde gas hetzelfde zou doen, maar dan in de compressiefase: de motor zou energie besparen voor deze compressiefase

Ik weet dat dat heel erg groot klinkt,

:pijl: de zuiger zou worden aangezogen in de “compressie” -fase en teruggeduwd in de explosiefase
:pijl: vandaar een veel minder luidruchtige motor

er zouden 2 van de 4 motorslagen zijn

ik weet ook :pijl: Hoe zou diesel de hitte vinden om te ontbranden?

Dat gezegd hebbende, laat de hoeveelheid gas die door de reactor wordt geproduceerd waarschijnlijk voldoende ruimte over voor lucht om de explosie te activeren

de motor maakt minder geluid en tegelijkertijd voel je je geduwd

elke andere manier om een ​​motor harder te laten trekken, maakt hem luidruchtiger

is dat niet een beetje logisch ergens?

bout[/url]
Dernière édition par bout de 21 / 02 / 06, 11: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/02/06, 23:03

Hallo bout
Lawaai in een motor komt meestal voort uit de te snelle ontsteking van een bepaald deel van de brandstof in de kamer
of het nu gaat om een ​​dieselauto of een motorexplosie,
het water zou deze verbranding vertragen of meer geleidend of uniform maken.
Laat een diesel draaien in de kou, hij maakt veel lawaai, hij klopt alsof alles wil afscheuren, laat dezelfde motor weer draaien, maar een elektrische dieselverwarming (zoals sommige noordelijke voertuigen zijn uitgerust) je ziet het verschil zelfs bij het starten Bij zeer koud weer is de motor veel stiller.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 20/02/06, 23:41

Ik heb thuis een cursusboek over de werkingstheorie van dieselmotoren en uit mijn geheugen lijkt het mij dat ze het kloppen verklaren door de vorming van peroxiden als gevolg van de slechte verdamping van de diesel. Hoe kouder de diesel die in de kamer wordt geïnjecteerd, des te meer zal deze de neiging hebben grote brandstofdruppels te vormen, des te minder lucht zal hij tot zijn beschikking hebben om te verbranden. Afgezien van diesel die wordt blootgesteld aan hoge temperaturen en drukken, wordt deze omgezet in peroxiden bij gebrek aan zuurstof om het te verbranden en het probleem met peroxiden is dat ze explosief zijn in plaats van alleen maar brandbaar te zijn, zoals diesel in feite is.

Het lijkt mij dat de injectie van water de vorming van deze peroxiden voorkomt door de temperatuur te beperken waartoe de druppels diesel worden gebracht.

Maar het is laat en ik ben behoorlijk moe. Ik zal morgen kijken of ik dit boek vind, ik zal de passage over verbranding scannen. Het zal mij behoeden voor het zeggen van te veel onzin, ik ben er helemaal niet zeker van dat mijn herinneringen trouw zijn!
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 20/02/06, 23:49

goedenavond André

als de motor warm is, wordt de diesel geacht te ontsteken zodra deze de injector verlaat en neemt de druk geleidelijk toe

het geluid van een koude dieselmotor komt denk ik voort uit het feit dat de verbranding niet tegelijkertijd kan starten met het starten van de dieselinjectie:
de lucht in de verbrandingskamer wordt koud binnengelaten (normaal, tot dan toe), maar sterk gekoeld door de wanden van de cilinder (tijdens compressie waardoor de temperatuur stijgt)
nog niet warm genoeg en ook niet maximaal gecomprimeerd (begin van injectie = vooruit, dus nog niet in het bovenste dode punt)

de diesel arriveert en de zuiger blijft stijgen maar er is nog geen ontsteking

de diesel wordt grotendeels ingespoten als de temperatuur voldoende is voor ontsteking
en alle vooraf aanwezige diesel ontsteekt onmiddellijk en zorgt voor dit klikgeluid

dus het is goed wat je zegt: te snelle ontsteking van het dieselgedeelte vanwege late ontsteking in dit geval

Nou ja, niet alle diesel, want er is een onderdeel dat een film op de wanden vormt en uiteindelijk als onverbrand door de uitlaat wordt uitgeworpen

minder verbrande brandstof als de motor warm is,
dat de pantone verder afneemt door de inlaat iets te verwarmen

Wat betreft mijn bericht hierboven: het is pure speculatie, maar als je naar een reden zoekt, probeer je alle redeneringen

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 21/02/06, 22:01

Nou, hier is wat mijn boek over dit onderwerp zegt:


Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Hij dateert al een beetje (1974) maar het principe blijft hetzelfde lijkt mij op de meeste diesels.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 21/02/06, 22:49

goedenavond zat17

Ik zou graag pagina 17 willen zien, waar ze het hebben over peroxides

Ik dacht dat de schijn van kloppen eenvoudigweg fysiek was (gevolg van de ontstekingsvertraging), door mijn eenvoudige logische reflectie

Ik heb nog niet genoeg boeken gelezen.

meer
bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 22/02/06, 08:52

Wat mij betreft heeft het lezen van dit boek mij in ieder geval op veel punten met betrekking tot de werking van een dieselmotor van gedachten doen veranderen. Ik had altijd de indruk dat een dieselmotor eenvoudiger was dan een benzinemotor, tegenwoordig is dit niet meer het geval!

hier is het hoofdstuk dat over peroxiden gaat:

Beeld

Beeld

Beeld

Het interessante aan deze drie pagina's is dat het een beetje lijkt op de resultaten van het Pantone-proces, maar dan met een heel andere methode!

Hoe dan ook, hoe verder ik kom, des te meer ben ik ervan overtuigd dat het de controle van de verbrandingstemperatuur is die essentieel is voor goede motorprestaties, en dat is wat waterdoping in een dieselmotor mogelijk maakt.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/02/06, 21:20

Hallo Sam
Erg interessant deze pagina's.
dit bevestigt wat ik dacht over turbulentie, dit verklaart waarom bij bepaalde motoren de turbulatoren minder effectief zijn
vooral bij plaatsing vóór de turbo, of bij nieuwe motoren met een voorkamer, is de turbulentie lastig in stand te houden door dit kleine gaatje.
het andere principe is de injectie in twee fasen die we vooral tegenkomen bij elektronische injecties, moeilijker te realiseren in de mechanica.
Nog iets wat ik heb geleerd om de diesel niet te oververhitten, al beperkte ik me in de praktijk tot 70c, lastig hoger te komen met een waterwisselaar. (bij te warme diesel wordt het stationair toerental verlaagd, oude bosch pomp)
Voor een 100% aardappelolie-operatie moet u het voorschot verhogen
met enkele graden moet het ceteengetal lager zijn dan bij diesel.
Nu zijn alle hypothesen over de vochtige lucht die de verbrandingskamer in wordt gestuurd open.
In onze redenering mogen we niet vergeten dat het waterdopingprincipe ook werkt bij verbrandingsmotoren.
niet zo effectief, maar er zijn resultaten.
We moeten nog steeds weten waarom het sturen van te veel water minder effectief wordt. Wat is de juiste waterverhouding voor een maximale opbrengst. Op het eerste gezicht gezien de hoeveelheid water en direct gekoppeld aan de ingespoten brandstof en niet aan de ingeslikte lucht, heeft een diesel stroomafwaarts meer lucht (per zuigerslag) bij stationair dan bij hoge snelheid, bij stationair vult de cilinder goed en injecteren we een druppel van diesel. Het is bij lage toerentallen dat de diesel dichter bij de werkelijke cyclus komt.
Wat we missen is feedback van onderzoekers, want de trend is om met zoveel mogelijk water te lopen, zij denken dat we water verbranden! laat water diesel vervangen!
Mijn mening is dat water de verbranding bevordert, en dat is niet slecht.
Wat mij verbaast is de stilte van de grote fabrikanten
Wat dit proces betreft, probeert hij niet eens het proces openlijk te vernietigen. En ik weet zeker dat ze dit hele gedoe al hebben doorstaan.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 22/02/06, 23:06

er is ook een hele reeks beschrijvingen van de verschillende soorten dieselmotoren en hun kenmerken. Bij interesse kan ik ze op de site zetten forum zonder pb, zolang het maar vooruit helpt...
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten