Aanzienlijke dissociatie van water van 750 ° C !!!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 22/02/06, 23:32

goedenavond San17

heel interessant om te lezen
Ik weet niet of ze momenteel boeken maken met uitleg over nieuwe dingen

van mijn kant wil ik graag tot in detail weten waar ik op zit als ik rijd

er zijn bepaalde versnellingen als je ziet wat erin zit, daarna ga je niet gek doen uit angst om te breken, vooral als het al kapot is (soms zonder reden) (als het te zwak is)

aan de andere kant, wat ik graag zou willen vinden is de exploded view en de uitleg van de werking van de roterende verdelerinjectiepomp van het merk Lucas, gemonteerd op John Deere-tractoren, 6500-serie
er is een startprobleem en ik zou graag alles willen weten over de pomp:
van tevoren
vertraging bij het starten
automatische startoverbelasting (indien aanwezig zoals bij Roto Diesel type DPC-pompen

kortom echt tot in detail wat

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 23/02/06, 08:33

Ik heb op het net het hoofdstuk over de injectiepompen met roterende verdeler gezet.
Het is geen Lucas-pomp, maar het kan je misschien een beetje verlichten :)

Ik zet ze niet direct op het forum omdat dat veel gaat doen.

http://etudiant.epita.fr/~legros_s/etud ... 20diesel3/
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 23/02/06, 23:57

goedenavond Sam17

merci
het is goed uitgelegd doc, maar in mijn geval lost het niets op, aangezien het de details van de Lucas-pomp zijn die ik mis

bout
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Aanzienlijke dissociatie van water van 750 ° C !!!




par denis » 05/05/06, 00:55

goedenavond, interessant deze doc over diesel, in dit opzicht, gezien de turbulentie van de gassen, andré, heb je geprobeerd de richting van de turbulentie te veranderen met je elice? dat ik de turbulator probeerde, was niet doorslaggevend! ondanks een tip top plaatsing van de elice! misschien niet op de goede manier? ik zal het opnieuw moeten proberen 8)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/05/06, 23:41

Hallo Denis
De draairichting van de turbulator heeft weinig invloed op de prestaties, vaak wisselen op dezelfde motor de plaatsing van de inlaat- en uitlaatkleppen elkaar af, waardoor we het voordeel van de draairichting verliezen.
De turbulator is slechts zeer weinig of niet effectief op dieselmotoren met hulpkamer, zoals bijna alle automotoren, het is moeilijk om turbulentie te handhaven door deze nauwe opening, en vaak begunstigt het ontwerp van de fabrikant deze turbulentie alleen in dit kleine deel van de kamer.
De beste resultaten zijn op een benzinemotor met meerpuntsinjectie, de turbulator is achter de vlinder gehuisvest.
In deze injectiesystemen wordt de brandstofcorrectie uitgevoerd volgens zeer specifieke criteria, voornamelijk de massale luchtstroom en de Lambda-sonde, dus er hoeft geen wijziging te worden aangebracht behalve om de turbulator te plaatsen. De winst zit in snelweggebruik, de stabiliteit van de snelheid is niet nodig, maar de efficiëntie neemt toe met de modus, elke vergelijking wordt gemaakt.
(Als je geen winst voelt bij het accelereren en een klein vermogensverlies onderaan, werkt je systeem niet op deze motor)
Een van de oorzaken van het niet werken van de turbulator is de te kleine hoek van de schoepen, we zijn altijd bang voor de restrictie, in werkelijkheid geeft dit alleen bij maximaal rijden geen grote restrictie. Ik heb er verschillende gedaan voordat ik het doorhad....

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Aanzienlijke dissociatie van water van 750 ° C !!!




par denis » 06/05/06, 00:36

bedankt andré, voor je ervaring! mijn test was op de focus tddi, de turbulator was zeer goed geplaatst...tanpis! .Voor mijn bmw2.8l 528i e28 heeft het inlaatspruitstuk een zeer grote capaciteit, ik kan de turbulator alleen erg hoog stroomopwaarts plaatsen, ik denk dat het niet effectief zal zijn, gezien het rechthoekige blok van het spruitstuk, zal het er niet zijn meer turbulentie :frons:
Er zouden 6 turbulatoren tussen cilinderkop en collector nodig zijn, maar hey!! het wordt moeilijk gezien de resultaten niet gegarandeerd zijn
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten