Waterinjectie concurreren in 80 jaar

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/06/06, 18:53

Econology schreef:
Houthakker schreef:Illustratie voor Silverstone GP Sunday 11 / 06: volledige laadtijd dit jaar = 71%, volledige laadtijd vorig jaar = 59% ...


Indrukwekkend het verschil ... zon teugels de motoren of het is gunstige weersomstandigheden? :D
Nan, zon vermindert de cilindercapaciteit naar 2400 cm3 en brengt zachte banden terug ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/06/06, 19:34

Dus zon zette de motor in de goede richting :)

ps: Saab's artikel is beschikbaar, maar je hebt het waarschijnlijk gelezen via het nieuws waterinjectie door SAAB
Dernière édition par Christophe de 14 / 08 / 06, 14: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/06/06, 21:56

Mwoué .... :?
Ik noem het geen "brider" maar ...
De wil van de federatie was duidelijk om de prestaties te verminderen door het vermogen te verminderen zonder het hoofd te breken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/06/06, 23:36

Daarnaast hebben ze 2-cilinders gestikt :onheil:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 13/06/06, 13:48

Hoe dan ook, het heeft niets gediend dat sneller gaat dan vorig jaar ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/06/06, 22:12

Alleen (of bijna ...) vanwege de banden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/12/06, 17:55

welkom
Ik heb net een site gevonden die spreekt over de kracht van de motoren op basis van atmosferische omstandigheden.
Ik denk dat de waterinjectie die in de wedstrijdmotoren van de 80-jaren werd gebruikt, werd gebruikt om het equivalent van de best mogelijke klimatologische omstandigheden op het toelatingsniveau te geven.
http://www.problemauto.com/?612/Puissance-moteur

Hallucineren op een bepaalde auto voor 231cv, we staan ​​op tot 50cv van verschil na T ° en Patmo.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 17/12/06, 18:09

PITMIX schreef:[...] Ik denk dat de injectie van water gebruikt in de wedstrijdmotoren van de 80-jaren werd gebruikt om het equivalent van de best mogelijke klimatologische conditie te geven op het niveau van de toelating [...]
Over turbo (in F1 in 80 jaar tot 2005 WRC) de injectie van water dient om de lucht zoveel mogelijk toelating volgens (verwarmd wanneer het door de compressor) aan de te koelen hogere dichtheid mogelijk.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/12/06, 19:52

Waterinjectie is nu verboden door de WRC-regelgeving, maar ik dacht niet dat het bevoegd was tot 2005 ...

http://www.ffsa.org/pratiquer/france_auto/fa67.pdf

27 pagina .pdf rechterkolom
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/12/06, 23:29

Dag
PITMIX schreef:welkom
Ik heb net een site gevonden die spreekt over de kracht van de motoren op basis van atmosferische omstandigheden.
Ik denk dat de waterinjectie die in de wedstrijdmotoren van de 80-jaren werd gebruikt, werd gebruikt om het equivalent van de best mogelijke klimatologische omstandigheden op het toelatingsniveau te geven.
http://www.problemauto.com/?612/Puissance-moteur

Hallucineren op een bepaalde auto voor 231cv, we staan ​​op tot 50cv van verschil na T ° en Patmo.


Het is een feit dat we in de zomer meer 10 koud (30) en XNUMX en piloten van vliegtuigen kennen. Prestaties nemen toe in de kou, maar ook om andere redenen lucht op de vleugels en op de propeller.
In de winter neemt het verbruik toe, alle voertuigen die ik gebruikte verbruiken meer in de winter dan in de zomer.
Dus wees voorzichtig als het gaat om kracht en prestaties, het maximale vermogen dat een motor kan geven is één ding, maar de energie die een motor kan geven met 1 liters gas is een ander ding en ( algemeen) gaat het ontwerp van de motor naar het tegenovergestelde van de krachtige,
een ééncilindermotor van 3 liter verplaatsing met een lange slag zou beter presteren dan een V12 van 3 liters, maar niet erg praktisch in gebruik.
Als ik het bericht las je zegt zuigt vochtige warme lucht (storm) nadelig is voor maximaal vermogen (en het is waar) maar met Panton dit precies wordt vochtige lucht gedaan naar de motor en we besparen geld en we hebben ook minder maximale kracht.We denken vaak dat dit te wijten is aan beperkingen en aan de hete lucht die we stroomafwaarts hebben, maar ook dat de damp een plaats van zuurstof in het volume heeft ingenomen. ingeslikt, zodat we hem niet dezelfde brandstoflading kunnen geven en we verliezen op het maximale vermogen.

Sommigen trekken competitie tractoren, het installeert een systeem om de zeer koude diesel te plaatsen (om meer te injecteren)

Andre
Dernière édition par Andre de 18 / 12 / 06, 00: 12, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten