Een vroege toelichting op doping in het water?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: je moet het geloven om het te laten werken!




par Christophe » 26/06/06, 18:07

silicon schreef:De pantone, je moet het geloven om te werken!
Ik hoorde deze mening van een gepensioneerde ingenieur.
Ik deel het en ik blijf sceptisch ...


Helemaal mee eens als je luistert naar de clowns die zichzelf trainers noemen, maar hier (op econologie.com) sorry maar er is geen ruimte voor overtuigingen! Er zijn enkele hypothesen en intuïties, maar dat is het!

Dus, een klein advies, voordat je meer onzin leest dan dat ik je raad om een ​​paar uur op de site door te brengen .... vanaf hier: https://www.econologie.com/c-est-quoi-le ... -1313.html

Normaal gesproken is de stroom pagina's "logisch" ...

En daarna kun je een goede week doorbrengen met het schillen van de forum...

silicon schreef:Dus als u de realiteit onder ogen wilt zien, verzamelen we een paar tienduizenden euro's om uit te rusten zoals de professionals, een meetbank op ingebouwde pc met acquisitiekaarten, sondes, sensoren, actuatoren ( magneetventielen enz ...) een reactor omringd door sondes wordt op een recente auto gemonteerd en de wegtests worden uitgevoerd. We kunnen dan een model maken en een rekenmachine ontwerpen, of concluderen dat de auto minder luchtvervuilend is en alles in de prullenbak gooit (behalve de pc die ik herstel :-)


Het was een beetje het idee van deze pagina: https://www.econologie.com/entraide-auto ... s-606.html

Kijk naar de data om jezelf ervan te overtuigen dat er niet veel te verwachten is van dergelijke gezamenlijke acties ... :( :(

Om nog maar te zwijgen over het feit dat deze actie om 2-redenen tevergeefs is:
1) zelfs met een paar duizend € (pinda's) staan ​​we niet echt op gelijke voet met de fabrikant (enkele honderden M € voor de ontwikkeling van een nieuwe motor)

2) En daarna in geval van een vermeend positief resultaat? Gaan we zeuren bij de fabrikanten? Ze weten het al heel lang, maar zoals je zo goed zei ... ze verdedigen hun belangen en de belangen van degenen "die ze liefhebben" ... Dan is er ook de NIH ...

https://www.econologie.com/les-inventeur ... -3022.html
Dernière édition par Christophe de 11 / 01 / 11, 15: 36, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: je moet het geloven om het te laten werken!




par zac » 26/06/06, 18:31

silicon schreef:En wat wordt er na een paar duizend km van de motor? Waarom praat niemand over het analyseren, zelfs visueel, van de cilinders, de segmenten ...? En de uitlaatgassen analyseren?


welkom

Alle jongens die Pantone een beetje hebben aangeraakt, weten serieus dat Pantone van Paul een boef is (op mijn boot is er een pantone gereden door mijn grootvader die stierf in 1978 en pantone om te "uitvinden" in 1998 ").

Geef me een e-mail of een adres en ik stuur je alle technische controles voor en na de voertuigen die ik heb uitgerust.

Als je in mijn hoek komt, kan ik je ook 2- of 3-motoren openen, zodat je visueel kunt zien dat een pantonized-motor schoner is, minder lijdt en langer meegaat dan een originele motor.
Bovendien zou ik u 1 of 2-voertuig met en zonder pantones proberen.

Zie de weinige jongens waarmee ik de groepen uitruis en neem je prachtige machines om hun conso's en emissies te beheersen; After biedt hen aan om hun oude pantonized groep te ruilen voor een nieuwe standaard en vertel me hun reactie !!! : Cheesy:

Als het wordt gemonteerd zoals het een pantone zou moeten zijn, werkt het, waarom ik weet dat niets Chambrin moet vragen, maar hij is dood of verdwenen! : Cry:

Het rare met de pantone-tegenstanders is wanneer je tegen ze zegt: breng me een groep of een tractor, ik rust je uit, je meet en we praten er later over, ze verdwijnen :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/06/06, 22:21

Hallo silicium
Ik heb altijd de reflecties van degenen die niets doen gewaardeerd.
Dus ga kijken wat een man deed.

Hij mat de ddp tussen staaf en reactorbuis.
Precies wat ik wilde doen.
Hij stopte een stalen staaf in een stalen buis. Het passeerde waterdamp bij 90 ° C, ingezogen door een aquariumpomp door de pseudo-reactor.
Het krijgt 1,3V. Er is niets magisch. Hetzelfde principe als statische elektriciteit.
Wat is plasma? (ziet eruit als Sarko) Een elektrisch geladen aerosol.
Goed dan! Het is ook niet extravagant.

Toch is het voor doe-het-zelvers zoals wij niet eenvoudig om metingen te doen om het bestaan ​​van dergelijke fenomenen te bewijzen.
Sommigen hebben de kennis en vaardigheden, maar niet altijd de middelen.
Het gemeenschappelijk hebben van geld is goed in het beste van alle werelden. Maar kijk eens wat er gebeurt met beloften tijdens humanitaire rampen. Beloften blijven beloften.
Makkelijk om mensen te laten stemmen, maar om actie te ondernemen is iets anders.
Le forum stelt ons in staat om onze ideeën en ervaringen te delen. Een associatie zou ideaal zijn voor de ontwikkeling van het systeem.
Maar als je hier kijkt, zijn weinig mensen met voldoende kennis buren. En om een ​​vereniging van mensen die in honderden wonen duizenden terminals van elkaar te zien, zie ik geen interesse.
Of een associatie opzetten met buren, geiten zoals ik, het zal een kudde maken, meer niet :?
(Sorry voor degenen die in IDF wonen : Lol: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 26/06/06, 22:22

0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 27/06/06, 10:54

pitmix schreef:Ik heb altijd de reflecties van degenen die niets doen gewaardeerd.
Dus ga kijken wat een man deed.
Hij mat de ddp tussen staaf en reactorbuis.
Precies wat ik wilde doen.
Hij stopte een stalen staaf in een stalen buis. Het passeerde waterdamp bij 90 ° C, ingezogen door een aquariumpomp door de pseudo-reactor.
Het krijgt 1,3V. Er is niets magisch. Hetzelfde principe als statische elektriciteit.
Wat is plasma? (ziet eruit als Sarko) Een elektrisch geladen aerosol.
Goed dan! Het is ook niet extravagant.


Ik vind het bijzonder interessant, het was gewoon het soort ervaring dat ontbrak om meer te weten te komen over dit plasmaverhaal. Het zou interessant zijn om te weten wat het ook krijgt zonder verwarming. En zelfs als dat niet tot een duidelijke conclusie leidt, helpt het toch om de situatie te verduidelijken :P (vooral voor mij die niets doet :-()
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 26/11/06, 19:17

dit is slechts een gok:
Beeld

als u een maximaal verschil in T ° tussen de luchtmessen nodig hebt, en u bent beperkt door de T ° bereikt door de uitlaat, waarom niet proberen om een ​​assemblage te maken die een luchtstroom mogelijk maakt koud in het midden van de stengel
verfijnen:
weet iemand of natte stoom meer ioniseert dan droge stoom :?

of kan droge stoom ioniseren :?

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 26/11/06, 19:22

In "preview" enkele afbeeldingen van een stromingssimulatie (in 2d) uitgevoerd door RPSantina:

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 26/11/06, 20:12

Christophe schreef:In "preview" enkele afbeeldingen van een stromingssimulatie (in 2d) uitgevoerd door RPSantina:
....


WOAAA, leuk dat is wat ik vorig jaar probeerde te doen, eindelijk begin juni .... maar ik probeerde de wervelklep te simuleren ... dat was heel ingewikkeld, ik moest een bestand importeren IGES (voor degenen die CAD kennen) ... eindelijk brak ik mijn hoofd voor niets in plaats van zulke simpele dingen te doen !!!

Kortom, voor een boer (veronderstel ik) in een tractor met een reactor, heb je een goede wetenschappelijke basis voor Bolt ... deze prachtige beelden bevestigen je model van bladen die tegen elkaar wrijven!

Nadien bevordert het turbulente regime de warmte-uitwisseling, maar ik denk dat dit nadelig is voor ionisatie omdat het de recombinatie van + en - ionen mogelijk maakt ...

in elk geval gaat de wrijving van de lagen in de richting van de theorie van de draaikolk van Marc C!

voor de max Diff van T °, ​​ok bij onweer omdat het de snelheid van de opwaartse en neerwaartse stroom verhoogt => het verhoogt de wrijving tussen deze 2 lagen en daarom geeft het meer lading vrij ...

maar in de reactor ... :| :? Ik weet niet zeker of het ionisatie helpt ...

dit is alleen mijn mening ... om te zien ... het idee van het koelen van de stang kan dit bevestigen of weerleggen! het lijkt mij echter niet gemakkelijk te bereiken : Cheesy:

tot plezier!
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/11/06, 21:09

welkom

Als ik naar al je mooie tekeningen kijk, denk ik dat de halve bout bovenaan en de halve reden onderaan afhankelijk zijn van welke helft van de kern wordt veroorzaakt : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
en ten onrechte aan het begin en aan het einde teruggekeerd : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Laat het me uitleggen:
als we goed kijken naar een gebruikerskern, zien we dat deze aan het begin bizarre sporen heeft (impact lijkt op sporen van cavitatie); onverklaarbaar met laminaire stroming.
Door nadelen aan het einde van de kern zien we niets en het oppervlak ziet er intact uit (zie roestig op de ijzeren kern die niet elke dag roteert).

Ik denk daarom dat er in het eerste deel een "bizarre" stroom zit en dat de reactie daar plaatsvindt.
En dan passeren de gassen in laminaire stroming om te verlaten.
Fenomeen begunstigd door de depressie en, als ik geloof dat de reactie endotherm is, door de abrupte vermindering van het volume van het gas.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 29/11/06, 09:18

het is mooi, maar waar gaat het om? wat is het doel van deze modellering?
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten