Een vroege toelichting op doping in het water?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/05/06, 23:18

hallo Bob
Om je te antwoorden zou ik de montage op mijn minifiets in 100% Pantone opnieuw moeten doen.
Ik ben vandaag echt begonnen.
Ik wil DDP en anderen testen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 03/05/06, 09:25

Bolt schreef:
goedenavond
met zoutzuur, hallo elektrolyse in de bubblers :onheil: , zelfs in roestvrij staal (toch langzamer voor roestvrij staal)
bout


een heel klein aantal (zoals 1 of 2cl voor een liter), ik denk niet dat het erg slecht is voor metaal.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/05/06, 13:42

welkom
Vandaag heb ik mijn minibike motor weer in gebruik genomen met een 100% Pantone montage.
Alle door de motor verbruikte benzine gaat de reactor in.
Ik heb de motor elektrisch geïsoleerd van de reactor. Ik heb de motorfiets met de grond verbonden en de reactor is geïsoleerd van de grond.

Resultaat geen DDP : Cry:
Misschien komt het doordat ik de motor langer dan een minuut niet heb laten draaien. Dus de reactor warmde niet op.
Ik gebruik een rubberen uitlaat en die brandt gemakkelijk uit.
Daarnaast kwam er een storende rook uit de uitlaat :schok: .
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Wat zou een pantone kunnen laten werken?




par bout » 14/06/06, 15:09

Dag

Door een synthese te maken van alles wat er te lezen valt: pantones werken min of meer, soms heel goed (specifiek verbruik verminderd met 5,5: volg mijn blik : Mrgreen: ), of soms helemaal niet: PITMIX (hij is zeker niet de enige)
en helaas ook pantones die zogenaamd wonderen verrichten, maar in werkelijkheid meer verbruiken (zeker meer dan je denkt) :onheil: ,Maar : Mrgreen: die in feite aangeven hoe je het beter niet kunt doen

Het is waar dat als je het principe kent, je je niet zoveel zorgen hoeft te maken over het kijken in totaal steriele richtingen, en zeker vaak ontmoedigend, doet denken aan oplichterij (om je geweten te zuiveren), (moet zeggen 5,5, XNUMX is niet niets) André zal nog steeds denken dat ik een laag aantrek.
: Cheesy:

Hoe dan ook, 54 pagina's om te proberen de met water gedoopte Renault 5 te ontwikkelen: of denk je dat dat vast zit :?

Als het zo is, denk ik aan drie gevallen:
1) mechanische pinguïn
2) slechte leerschool
3) oplichterij

In alles wat er over de pantone wordt gezegd, laten we om dergelijke resultaten te bereiken vanuit een ander gezichtspunt beginnen:
Ik denk dat de stang, en de stang-buis spleet maar een beperkte invloed heeft, en dus de materiaalkeuze: ijzer, stomp, RVS, nikkel, etc. moet nog worden bevestigd

Het watermolecuul is een zogenaamd dipoolmolecuul (met een magnetische noordpool en een zuidpool

Het wordt dus noodzakelijkerwijs beïnvloed door een magnetisch veld
Ik denk dat dit het punt is om verder te onderzoeken

Als een watermolecuul zich in een zeer intens magnetisch veld bevindt: het noordelijke deel kan b.v. tegelijk aangetrokken worden met het afgestoten zuidelijk deel: dat zou het effect hebben deze te willen scheiden 2 verschillende palen
de wrijving tegen de muren en de hitte helpen, dat zou inderdaad iets kunnen scheiden.

De heer Pantone sprak goed over een intens magnetisch veld, zozeer dat je een sleutel op een reactor steekt en beide handen nodig hebt om hem eruit te trekken

Om dit intense magnetische veld te hebben, heb je 2 dingen nodig:
1) dat deeltjes sterk en zeer snel langs de buitenwand van de reactor wrijven: verwijzing naar wat Zac opmerkte: verplichte vernauwing van de luchtspleet reactor/uitlaatbuis.
Maar dit is niet genoeg: de binnenbuis van de reactor moet overeenkomen met dit principe van magnetisatie
en dat is waarom :
2) De binnenbuis van de reactor moet noodzakelijkerwijs hoger zijn dan het Curie-punt (T° waarop de "magnetisatiekristallen" vrij kunnen oriënteren of desoriënteren)
Dit heet de "inbreken"
Et zonder deze inloop : verwarm deze buis heel hard hanger de wrijving van gassen die met zeer hoge snelheid worden uitgeademd, al het andere is "pissen in een viool"

Dus zelfs als na deze "inbraak" de T° minder stijgt maakt het niet uit (de magnetisatie is er al)
Dit is de reden waarom de pantone na verloop van tijd kan verbeteren: op een bepaald moment komt er noodzakelijkerwijs een T° die nog nooit eerder is bereikt, en die nog steeds een paar kristallen vrijgeeft om ze in de juiste richting te brengen (maar vergeet dat niet (op dit moment is het is essentieel dat het uitlaatgas snel en hard wrijft, anders gaan de kristallen die op dit moment vrijgekomen zijn terug de verkeerde kant op: demagnetisatie)

Tijdens een eerste inloopperiode is het waarschijnlijk een goed idee om de stoomklep te sluiten, om de T° kunstmatig meer dan normaal te verhogen (net lang genoeg om dit beroemde curiepunt te overschrijden), en laat dan de stoom ontsnappen om de thermische verschil aan weerszijden van de wand van de buis, waardoor de kristallen in de goede richting komen te liggen, net voor de afkoeling die op dat moment door de stoom ontstaat, die deze kristallen vervolgens stabiliseert (en vergeet altijd niet dat het op dat moment essentieel dat het uitlaatgas snel en sterk wrijft, anders gaan de kristallen die op dit moment vrijgekomen zijn de verkeerde kant op terug (demagnetisatie) en moet je helemaal opnieuw beginnen : Cry:

Een vraag blijft: en roestvrij staal voor deze buis, is het redelijk: kan het magnetiseren
Gezien de hitte misschien, en eenmaal gemagnetiseerd, is de rest misschien beter :?

Alle opmerkingen zijn welkom

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/06/06, 16:22

Hallo Bolt
Ik denk dat je met Pitmix moet communiceren over de bewerking ervan, je zou iets meer weten.
Ik weet niet waar je jezelf op baseert om te zeggen dat de externe uitlaatwrijving invloed heeft, hoe verklaar je de pantonbrander waar de vlam de reactor raakt op 90
(zeg maar dat dit geen voorbeeld is want zonder panton lukt het me om dezelfde verbranding te doen) maar als je een reactor met een externe bron verwarmt in 100% panton werkt het net zo goed en is er geen sprake van tegenstroom, (ik deed niet proberen in doping al, water)
Wat betreft het magnetisme van de staaf, zegt niets dat het magnetisme altijd in dezelfde richting is, de staaf omkeert en na een tijdje werkt het weer.
In het begin heb ik veel tijd verspild met dit verhaal over het magnetisme van de staaf, na vele pogingen staaf in gerectificeerd hard staal materiaal, staaf gevuld met magnetisch poeder, etc..
Ik heb mijn tijd verspild en wat ik heb geleerd, ja, er is een magnetisch veld, maar soms trek je de stang eruit en trekt er een spijker aan, een andere keer dat je dezelfde stang eruit trekt, tilt hij nauwelijks vijlsel op.
Het kostte me wat tijd om het te begrijpen, toen ik experimenteerde met staven gemaakt van materialen zoals transformatorframes, staaldraadbalken en wasmachinestapels.
met een centrale klemstang, en als laatste gevuld met Nikkelbolletjes,
Ik weet niet zeker of we de oude machines gebruiken die worden gebruikt om de stalen onderdelen te demagnetiseren, ze zullen dezelfde observatie maken, als we deze machine slecht bedienen, eindigen we met een min of meer gemagnetiseerde staaf. Zeg dat ik niet meer uitweid

Maar zet een staalkabel in plaats van de stang en het werkt niet meer, of maak een stang door er meerdere telescopische buizen in te duwen en het werkt niet meer.
Ik ben er nog lang niet van overtuigd dat naar binnen rennen iets met magnetisme te maken heeft, met alle tijd die ik aan magnetisme heb verspild, heb ik gezien dat het elders gebeurt.
Hoge temperatuur en stameindstroom

Nu de grote cijfers die sommigen aankondigen, als we zoeken, realiseren we ons dat veel redacteuren wij (Buster) hun verbruik voor panton overschatten en dan in panton aankomen met grote % zoals zo goed beschreven door Michelm
aangezien we dezelfde voertuigen hadden, weten we waar we het over hebben.
Als Man een mercedes 190 D maakt die 9 liter per 100km maakt voordat panton een beetje te forceren is, mogen we niet vergeten dat er veel lezers op de forum en waarschijnlijk hebben sommigen dezelfde voertuigen.
De laatste keer dat ik een tractor aan het werk zag bij het vallen van de avond
en ik was verrast om de hitte in de uitlaatpijp te zien,
Ik geloofde er min of meer in, maar nu begrijp ik waarom het beter werkt op deze motoren..

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 14/06/06, 17:28

Andre schreef:hoe verklaar je de pantonbrander waar de vlam de reactor raakt op 90
(zeg maar dat dit geen voorbeeld is want zonder panton lukt het me om dezelfde verbranding te doen) maar als je een reactor met een externe bron verwarmt in 100% panton werkt het net zo goed en is er geen sprake van tegenstroom, (ik deed niet proberen in doping al, water)
Wat betreft het magnetisme van de staaf, zegt niets dat het magnetisme altijd in dezelfde richting is, de staaf omkeert en na een tijdje werkt het weer.
In het begin heb ik veel tijd verspild met dit verhaal over het magnetisme van de staaf, na vele pogingen staaf in gerectificeerd hard staal materiaal, staaf gevuld met magnetisch poeder, etc..
Ik heb mijn tijd verspild en wat ik heb geleerd, ja, er is een magnetisch veld


hello André
Ik heb het niet over de staaf, voor mij is de staaf vooral nuttig om de watermoleculen zo dicht mogelijk bij de binnenwand van de binnenbuis van de reactor te brengen, simpelweg zodat ze zich op de meest magnetiserende plek bevinden om ze te destabiliseren (een magneet oefent de maximale kracht uit als de ruimte tussen hem en het stuk ijzer nul is)
Maar deze staaf, die in een magnetisch veld blijft, behoudt vaak een zekere magnetisatie, en zoals velen al hebben gezegd: is slechts een effect van het veld en niet de primaire oorzaak (maar dit waargenomen effect zou wel eens een secundaire oorzaak kunnen hebben, hoe klein ook).

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/06/06, 22:30

Hoi Bolt
Ik ben beslist een eenarmige monteur : Mrgreen:
Anders is het schot van het sluiten van de stoomuitlaat om de temperatuur in de reactor te verhogen en vervolgens het openen van de bubbler, dit is precies het systeem dat ik op mijn auto had.
Het is waar dat ik er nooit aan heb gedacht om het magnetisme van de staaf te beheersen, maar door hem op de werkbank te plaatsen, altijd in de war, heb ik nooit gemerkt dat hij iets aantrok.
Wat betreft de wrijving van de uitlaatgassen in de tegenovergestelde richting, moet worden geredeneerd in termen van warmtewisseling. Dit komt de uitwisseling ten goede. En dat is alles.
Voor mij is Pantone een goede manier om een ​​watermotor een boost te geven, omdat je hiermee bepaalde gunstige voorwaarden voor de motor kunt verkrijgen. Maar ik denk dat het mogelijk is om hetzelfde te krijgen zonder reactor.
Zonder over magnetisme of iets anders te spreken, is het vooral het water dat het rendement verbetert.
In welke vorm??? Ik weet het niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 15/06/06, 10:54

PITMIX schreef: Maar ik denk dat het mogelijk is om hetzelfde te krijgen zonder reactor.


thuis in ieder geval, zodra ik de reactor verwijder, verdampt de economie, ook al wordt de stoom geregeld door kleppen of kleppen.
Ik heb verschillende pogingen ondernomen die er allemaal niet in slaagden om door de 15%-muur te breken. Je hoeft alleen maar mijn rubriek te zien om het te beseffen, en toch heb ik niet alles gezet..
Maar één punt is zeker, het is dat ik ongeveer 1L diesel/100 bespaar.
Ik heb onlangs een 3/4 pijp geplaatst waardoor ik mijn waterverbruik kon verminderen (doorgang met gaten) en verschillende pulsaties kon verkrijgen (frequenties en echo's).
Resultaten: niet beter!
Waar het nog kan spelen, maar zelfs daar weet ik het niet zeker, plaats een reactor zoals iedereen (zonder dubbel compartiment dus sterke beperking) en die de warmte-uitwisseling enorm zou kunnen vergroten. :|
En dan te bedenken dat ik bijna hulzen aan nikkel heb verspild.. bedankt André!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 15/06/06, 22:56

Andre schreef:Ik heb mijn tijd verspild en wat ik heb geleerd, ja, er is een magnetisch veld, maar soms trek je de stang eruit en trekt er een spijker aan, een andere keer dat je dezelfde stang eruit trekt, tilt hij nauwelijks vijlsel op.
Andre


hello André
Als je deze ervaring al hebt gehad, kunnen we denken dat de staaf meer of minder sterk magnetiseert onder bepaalde omstandigheden, die kunnen zijn:
1) stoomsnelheid en waterverzadigingssnelheid van deze stoom
2) Temperatuur

We kunnen daarom aannemen dat wanneer de motor wordt gestopt, de warmtecondities tijdens de stop de restmagnetisatie beïnvloeden (de geschiedenis van de kristallen is min of meer vrij, afhankelijk van de T°).

Toen je de reactor voor een brander in brand stak, brak de staaf ook op dezelfde manier als bij een motor:
soort isolerende bruinbruine lak en glad als aardewerk, wat niets met roest te maken heeft:
als je test met een ohmmeter, vloeit de stroom niet, zelfs niet door hard te drukken maar zonder te krassen (als je krast met de punt van de ohmmeter, herontdek je het metaal)

Voor PITMIX
je bent zeker geen mechanische pinguïn, gezien het werk dat je hebt verricht
Heb je trouwens een inbraakuitslag zoals ik net beschreef, of is het anders :?

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 15/06/06, 22:58

Hoi lui

Als ik dit schrijf, is dat omdat ik aan het G-systeem denk en niet aan de Pantone-reactor zelf.
Paul Pantone legde de reactor in bedrijf die we hier noemen forum "100% Pantone".

Maar waar we het op deze pagina's bijna allemaal over hebben, is waterdoping met behulp van de Pantone-reactor op een rotonde.

Eindelijk heeft de man die erin is geslaagd om het verbruik van een motor te verminderen en minder te vervuilen met een Pantone-reactor in waterdoping evenveel verdienste als Paul Pantone zelf.

Hij slaagde erin te profiteren van de Pantone-reactor, maar zonder deze in zijn primaire functie te gebruiken.

Dit doet me denken dat als het mogelijk is om met een Pantone-reactor iets corrects te verkrijgen, wat er uiteindelijk niet meer is, het ook mogelijk is om dit op een andere manier te doen dan door de reactor te passeren.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten