Een vroege toelichting op doping in het water?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Eg
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/04/06, 05:16
Plaats: Longueuil, Quebec




par Eg » 22/04/06, 20:35

En door de reactor direct te polariseren door een externe bron, zoals een hoogspanningsgenerator die wordt aangedreven door het elektrische circuit? Door het bereik van waarschijnlijke spanningen te scannen, bestaat het risico dat u genoegen neemt met spanningswaarden die optimaal blijken te zijn voor de werking van de motor.
Ik weet dat dit niet strookt met de geest van de opzet, omdat we integendeel willen meten wat een functionerende reactor afgeeft, maar daar zouden we tenminste de ddp kunnen controleren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/04/06, 20:55

Welnu, in dit geval krijgt u inderdaad de juiste DDP.
Maar wat we willen is controle houden over de aard van de vloeistof die door de reactor gaat. De DDP zal goed zijn als de vloeistof die door de reactor gaat de juiste waarden heeft voor temperatuur, snelheid, druk, waterdichtheid in de lucht, enz.
Uw idee zal u in staat stellen te weten wat DDP moet worden bereikt om het systeem goed te laten werken, maar het zal geen enkele andere aanwijzing geven over de omvang van het systeem om de goede DDP te bereiken.
Tenzij uw systeem aanpasbaar is aan elke montage aan boord en daarmee alle andere dimensioneringsproblemen oplost.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 23/04/06, 11:31

....over waterinjecties in motoren....

http://www.hydroretro.net/etudegh/moteur_a_eau.pdf

ook al is het al gepost, ik zet het terug... echt goed gedaan

Ik heb het twee keer gelezen, en ik kan niet stoppen met leren
dus al in 1930 had hij al heel wat dingen ontdekt...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/04/06, 17:22

Hallo ecoto

Ik weet niet of je het bestand zorgvuldig hebt bekeken.
op één plek staat een foto van een pomp voor het kalibreren van de injectoren
vrij rustiek maar toch lijkt het op een bepaald model dat we op de markt vinden
(Ik weet het heel goed, ik heb zojuist een pomp gemaakt)

<< Dit wordt een thermische indicator genoemd, deze apparatuur wordt gebruikt om de calorische waarde van brandstoffen te evalueren >>

We gaan ervan uit dat het eenvoudigweg een fout is in de interpretatie of lay-out, of dat de man die dit heeft geschreven zich niet erg bewust is van wat het betekent om een ​​injector te tarreren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 23/04/06, 19:03

Ja, ik heb deze pomp gezien, mijn vader heeft hem ooit gebruikt, maar hij heeft me er niets over verteld...

Het zou heel interessant kunnen zijn als het je lukt om er een te bemachtigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 24/04/06, 15:36

PITMIX schreef:welkom
Wat betreft het vergroten van de elektrificatie: het is een idee, maar niet noodzakelijkerwijs het juiste. Mijn idee is om de goede DDP dat wat overeenkomt met een goed motorrendement. En het is niet noodzakelijkerwijs het hoogste.
Dit alles moedigt mij aan om zelf een klein experimenteel motortje in elkaar te zetten waarmee ik de DDP zou kunnen meten.


Hallo allemaal

Ik denk helaas niet dat ddp een goede indicator is.


het verband tussen de geladen stoomstroom en de ddp is niet "direct":

de stroomdoorgang tussen de buis en de uitlaat is oncontroleerbaar: deze hangt af van het type las, de grootte ervan, maar ook van de elektrische weerstand tussen de uitlaat en de massa van het voertuig...

het kan geen universele indicator voor iedereen zijn.

voor de vertaling van de publicatie ben ik bezig

voor de geschiedenis van de pH van water herhaal ik: we kunnen waterdamp met een pH van 7 niet elektrificeren.
Dat verklaart waarom beste Paul uitlaatgassen in de bubbler laat stromen:

de Co2 in de gassen verzuurt het water in de bubbler...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/04/06, 16:16

hallo Bob

Bij machine-experimenten waarbij elektriciteit wordt geproduceerd door waterdamp door een leiding en stoomstralen te laten stromen, wordt echter gedestilleerd water in de ketel gebruikt.
Ik geloofde lange tijd dat de bubbler gedestilleerd water produceerde.
maar nadat ik had geëxperimenteerd met een draadroller in de bubbler om roestig water te maken, merkte ik dat de roestvrijstalen staaf ook bruin was geworden, ondanks het feit dat we het roestvrij staal noemen, als we er roest op afzetten. van oxidatie op de staaf. We noemen roestvrij staal eigenlijk de legeringen van chroom, nikkel en ijzer, maar wat ze roestvrij maakt is de dunne laag oxidatie van het nikkel die het beschermt. Dit is de reden waarom de glans van de staaf op zijn best moet zijn maximaal zodat de oxidefilm zo glad mogelijk is.Dit is hetzelfde geval bij aluminium staven, het is de dunne laag oxide die beschermt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 24/04/06, 16:19

Hallo Bob!

de rol van oxiden op het bubblerwater zou misschien een positieve rol kunnen spelen.
Ik voer momenteel tests in deze richting uit en ik zal de forum als dit positief uitpakt voor de prestaties of het verbruik.
Er zijn zoveel parameters die moeten worden gekalibreerd dat het moeilijk is om verbetering te bereiken.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/04/06, 22:03

Het stoort me echt dat ik geen goede basis heb, omdat de uit te voeren experimenten interessant zijn.
Ondertussen probeer ik nog steeds te begrijpen waarom mijn reactor niet of bijna niet werkt.
Jammer voor de DDP.
Als het echter verandert afhankelijk van de grootte van de leidingen en we allemaal dezelfde DDP-waarde willen hebben, dan is het aan ons om de installatie te dimensioneren om de betreffende spanningswaarde te verkrijgen.
Oké, ik zal stoppen. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 25/04/06, 01:33

Hallo,

Deze link heb ik in een andere sectie geplaatst:

http://www.patrimoine.polytechnique.fr/ ... trong.html

dit laat zien wat er in de reactor zou kunnen gebeuren. Als we aan de andere kant naar de tabel met tribo-elektrische series kijken, zouden we twee verschillende materialen moeten gebruiken (een die elektronen geeft en een andere die ze accepteert). Bijvoorbeeld een buis in RVS met een hoog percentage van nikkel of een koperen buis en een aluminium kern, waarbij de reactor is geïsoleerd van het motorblok door hittebestendige rubberen slangen om een ​​elektronenlek en dus een verlies aan elektrostatisch potentieel te voorkomen, moet de berekening nog worden gemaakt met het binnenoppervlak van het exterieur buis en het buitenoppervlak van de buis of de binnenkern, de ruimte tussen deze twee oppervlakken en de snelheid van de geïnjecteerde stoom.
Aan de andere kant, door de buitenste buis van aluminium te maken en de binnenste van koper of RVS, is er minder risico op een elektrische schok als deze wordt aangeraakt, omdat aluminium een ​​negatief potentieel heeft.
Ik denk dat het meer een verhouding is tussen de oppervlakte dan de ruimte tussen de buizen en dat het doel is om een ​​maximum aan DDP tussen de buizen te verkrijgen voor een maximale efficiëntie (misschien een relatie met Eccles die de krachten van de elektrostatica gebruikt om waterstof te scheiden van zuurstof in water).

GEO : Idee: .
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten