BMW Patent injecteren van water in een motor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/02/15, 23:24

Bedankt wirbelwind262.
De crobar wordt "helderder" dan de tekst. : Mrgreen:

Bij lage belasting voegen ze geen water toe. Voor een meer dan gemotoriseerd voertuig is het waarschijnlijk "geschikt". Voor een stil voertuig of gebruikt tranquillou, komt dit zeker overeen met een hogere belasting. Dit voorspelt niet de locatie (s) van injectie van brandstof en water.

Eindelijk, voor een atmosferische diesel, is de Gillier Pantone-oplossing met de injectie van water in het inlaatkanaal niet tegen de stroom van het BMW-systeem. Het feit dat de diesel de hele tijd in een grote overmaat aan lucht is, rechtvaardigt echter niet ten koste van alles de lucht te verdichten om de beschikbare zuurstof te vergroten en de prestaties te verbeteren ...

Verbeterde prestaties op een atmosferische diesel lijken weinig te maken met de temperatuur van de inlaatlucht. Wanneer ik de inlaatlucht opwarm tot 80 ° C op mijn R19, zijn de nadelen hetzelfde! Alleen het geluid van de motor verandert (zachter, zoals een benzine).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/02/15, 10:08

Drehmoment betekent "koppel" uitgedrukt in Nm
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 24/02/15, 11:13

Flytox schreef:Verbeterde prestaties op een atmosferische diesel lijken weinig te maken met de temperatuur van de inlaatlucht. Wanneer ik de inlaatlucht opwarm tot 80 ° C op mijn R19, zijn de nadelen hetzelfde! Alleen het geluid van de motor verandert (zachter, zoals een benzine).


Op een atmo weet ik het niet .. Maar op een turbo D had ik een heel concrete ervaringsfeedback met een Renault ruimtefase 1 ..

Nadat ik een varken had getypt, had ik de bumper beklommen voordat hij gepatched was zonder zijn spoilerweg TGV ... De lucht werd niet langer gedwongen naar de intercooler .. Persen vallen en toegenomen verbruik ... Dezelfde zorg met mijn zedisc TD opgevoed met delen van atmo op de voorkant (een eenvoudige plastoc cache niet hetzelfde) meer begeleiding naar de intercooler..Low van perfs. veranderde onmiddellijk in het oog springende verschil ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/02/15, 14:37

Interessante reactie op anterieure: https://www.econologie.com/forums/post283282.html#283282

Deze patenten (gemarkeerd met X) moeten ook door onze analyses gaan :)
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 09/03/15, 13:35

Ik heb een vraag over het verbeteren van de prestaties van de bmw-waterinjectiemotor.
Is dit een berekening bij volledige belasting? of in gedeeltelijke lading?
(deellast = geen waterinjectie)

In het eerste geval kunnen we denken dat de injectie van water de verbranding verbetert, terwijl we in het tweede geval kunnen denken dat de winst zou worden verkregen door de toename van de compressieverhouding, en daar de injectie van water zou dienen om de motor te beschermen bij volledige belasting?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 09/03/15, 17:53

Mijn idee is dat het in zware belasting werkt, wanneer de intercooler niet genoeg is om de inlaat af te koelen, omdat het meer kracht vereist dan het normaal kan geven. ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/03/15, 21:21

“Het is nu algemeen bekend dat een turbolader meer lucht in een motor laat stromen terwijl een deel van de uitlaatgassen wordt gerecirculeerd met de lucht in de motorinlaat. lucht voor een bepaald volume van de verbrandingskamers maakt het mogelijk om het vermogen van een motor te vergroten zonder deze te vergroten. Wanneer een motor echter kleiner is, is voor een bepaald vermogen de wrijving lager en is het oppervlak van de verbrandingskamers zijn kleiner en bieden minder controle over warmteverlies via de cilinderwanden en de motorkop, wat zich allemaal vertaalt in een hoger motorrendement en dus een lager brandstofverbruik.

Het probleem is dat door het comprimeren van een gas het het verwarmt en een heet gas een lagere dichtheid heeft, waardoor het gewenste effect, dat wil zeggen meer lucht in de motor krijgt, teniet wordt gedaan. We moeten daarom de gecomprimeerde gassen koelen met behulp van een radiator (in het Engels de intercooler genoemd). Maar wanneer de motor op een hoger toerental draait met een grote belasting, is deze radiator niet langer voldoende voor de taak, vandaar het idee om een ​​waterinjectiesysteem in de vorm van een mist achter de radiator toe te voegen, voordat lucht en gerecirculeerde uitlaatgassen komen de motor binnen. Dit resulteert in een temperatuurdaling waardoor de dichtheid van de lucht toeneemt en er meer lucht in de motor kan komen, zelfs bij hoge toeren en zware belasting. "

Het is duidelijk dat het principe bedoeld is voor een motor van het wedstrijdvoertuig waarbij de regel is om kracht te krijgen zonder de cilinderinhoud te vergroten.
Geen echte interesse voor een coole auto


Ja en nee. Het verkrijgen van gelijkwaardig vermogen / koppel bij een lager motortoerental met een "verkleinde" motor gaat ook in de richting van een lager verbruik. AMHA het resultaat moet erg afhankelijk zijn van het karakter dat de fabrikant aan de motor wil geven (zuinigheid of prestatie).

Misschien een beetje een glimp van de consumptie door de motor van het gewichtsverlies

Meestal worden fabrikanten niet betrokken bij onderzoek / optimalisatie van bliksem (zie het gemiddelde gewicht van voertuigen dat regelmatig toeneemt sinds 20 of 30 jaar), en het machineblok rust zoveel mogelijk uit met verschillende modellen, of het nu zwaar of licht is , alleen de prijs telt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Leydorn
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/03/11, 10:07




par Leydorn » 28/09/15, 22:36

Waterdamp?

Geen risico op "verdrinking van de motor"?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/09/15, 10:45

Zolang er niet teveel (in verhouding tot de ingezogen lucht) geen risico is ...

Geen auto is ooit verdronken tijdens het rijden in de mist ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 29/09/15, 13:05

Christophe schreef:Zolang er niet teveel (in verhouding tot de ingezogen lucht) geen risico is ...

Geen auto is ooit verdronken tijdens het rijden in de mist ...


Interessant ... Verbruikt een auto die in de mist rijdt minder : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten