Pantone en bingobrandstof (COH2)

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/09/05, 00:27

Plasmanu-rectificatie, ik zei:
CO² + H²O => COH²(=bingobrandstof) + O²
Dit is wat stoichiometrisch gezien in ieder geval standhoudt...

ex-oceaan,
Wat je zegt is interessant en komt overeen met wat ik dacht: tijdens het gebruik warmt een motor op, wat een opeenhoping van warmte is.
Als we een Pantone gedurende een bepaalde tijd (15 minuten) kunnen laten werken, is dat niet te verwaarlozen! - in een gesloten circuit zou dit betekenen dat deze warmte/energie wordt gerecycled tot uitputting, omdat we altijd verliezen hebben en geen enkel rendement 100% is.
Vanuit dit gezichtspunt zou de tijd dat een pantone in een gesloten circuit kan draaien na het bereiken van een bepaalde temperatuur een directe indicatie zijn van de efficiëntie van de reactor (ervan uitgaande dat er geen ingang of uitgang is, behalve water).

Maar waar het wordt nog Interessanter is dat we, door de plaats van de uitlaat in het circuit te veranderen of aan te passen, zouden kunnen voorstellen dat we het gesloten circuit zouden bevoordelen en dat we dan alleen diesel zouden injecteren als het strikt noodzakelijk is. In feite zou het ook vereisen dat de toevoer van Pantone-gas naar het brandstofinlaatcircuit (vóór de injectiepomp) wordt gewijzigd, zodat het systeem kan worden gecontroleerd.

Het voordeel van een dergelijk systeem zou zijn dat we een motor zouden hebben met een zelfregulerende temperatuur, en waarschijnlijk lager (als we de voorkeur geven aan het gesloten circuit).

Maar neem de twijfel bij mij ex-oceano weg: als je zegt "gesloten circuit", betekent dit dan echt dat er geen brandstof binnenkomt en geen niet-gerecyclede uitlaatgassen?
0 x
Yahi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 06/04/05, 19:48
Plaats: in de buurt van Nantes (44)




par Yahi » 14/09/05, 00:38

plasmanu schreef:interactie CO² +H²O --> H² + CO + 1/2O²

en de aanwezigheid van ozon? het is klote...

je bedoelde waarschijnlijk CO2 +H2o --> H2 + CO + O2
Nou, ik denk dat iedereen het had gecorrigeerd :P

en als ozon betekent dat dat we meer moleculen aan de start moeten nemen en een andere organisatie aan de finish!
bovendien ontstaat er ozon door UV-straling.... als ik het mis heb?
<_

Yahi
0 x
Wanneer zullen we het recht hebben om te stoppen met het gebruik van olie?
Gratis object!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/05, 00:39

Dag
Om in een gesloten circuit te werken, deed ik het met een water- en benzine-bubbler
in dezelfde bubbler sluiten we zowel de externe uitlaatklep als de buitenluchtinlaat, zodat alle uitlaatgassen in de bubbler gaan
de motor draait in het begin relatief goed met een snelheid van ongeveer 2000 tpm, na 6 minuten is het nodig om de reactorinlaatklep te openen, nog steeds in een gesloten circuit. Naarmate de looptijd vordert, begint de snelheid af te nemen, de reactorklep wijd open, en bij op een gegeven moment daalt de snelheid zodanig dat de motor stopt, de bubbler
bevatte een volume van 1 gallon, half gevuld met benzine en water voor 50%
De operatie duurt ongeveer 9 tot 10 minuten, wellicht zou deze bij een groter volume langer duren.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 14/09/05, 00:48

UV-stralen initiëren radicale reacties. Ik denk dat de reactor vrije radicalen creëert. We zouden dus ozon kunnen hebben.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 14/09/05, 06:41

abyssin3 schreef:Plasmanu-rectificatie, ik zei:
CO² + H²O => COH²(=bingobrandstof) + O²

COH² is methanal (formaldehyde; formaldehyde): zeer giftig en sterk kankerverwekkend ---> CH²O

Formaldehyde (of methanal) is een organische verbinding, vluchtig, brandbaar,
geurloos, kankerverwekkend en aanwezig in veel veelgebruikte producten. ...


Hieronder een analyse van de samenstelling van dit synthesegas uitgevoerd door NASA (1):

Waterstof 46.483%
Kooldioxide 9.329%
Ethyleen 0.049%
Ethaan 0.005%
Acetyleen 0.616%
Zuurstof 1.164%
Stikstof 3.818%
Methaan 0.181%
Koolmonoxide 38.370%
Totaal 100.015%

http://jlnlabs.online.fr/bingofuel/html/bfr10fr.htm



bingobrandstof = CO + H² + (diversen)

@+
manu
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/09/05, 12:19

Hieronder een analyse van de samenstelling van dit synthesegas uitgevoerd door NASA (1):

Waterstof 46.483%
Kooldioxide 9.329%
Ethyleen 0.049%
Ethaan 0.005%
Acetyleen 0.616%
Zuurstof 1.164%
Stikstof 3.818%
Methaan 0.181%
Koolmonoxide 38.370%
Totaal 100.015%

http://jlnlabs.online.fr/bingofuel/html/bfr10fr.htm


Plasmanu, ik was inderdaad gestopt met lezen bij “COH2” zonder naar de rest te kijken. In werkelijkheid is zijn ‘bingobrandstof’ dus niet COH2 maar CO+H2+… veel andere gassen, kortom een ​​tamelijk complex mengsel.
Het zou waarschijnlijk heel moeilijk zijn om precies hetzelfde te bereiken met een ander systeem.
Het principe van COH2 (formaldehyde) valt dus uiteen, net als dat van bingobrandstof.

Dat gezegd hebbende, blijft het mogelijk dat het mengsel van onverbrande gassen in de uitlaat + CO2 + H20 een cocktail vormt die net zo complex kan zijn als bingobrandstof, maar dan anders. En die kunnen in ieder geval dienen als brandstof voor de motor. Dit mengsel zou uiteindelijk (in een gesloten circuit) neigen naar 100% CO2 ou plus voldoende energie om een ​​nieuw brandbaar mengsel te creëren.

Daar had ik aan moeten denken :P Formaldehyde is het oxidatieproduct van methaan dat we vreemd genoeg op Mars aantreffen met methaan :) :) :) . Merk op dat de levensduur (of de halve levensduur?) op Mars slechts 1u2 bedraagt. Welnu, hier zijn we op aarde... misschien is het iets meer...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/09/05, 13:15

Zonder in details te treden: ik geloof niet echt in bingobrandstof, omdat geen enkele onderzoeker (inclusief Naudin) ooit een energiebalans heeft gemaakt waarbij rekening is gehouden met het verbruik van koolstofelektroden...

Dus in feite kunnen we met dit apparaat een generator "in een lus" (er is een video op de Naudin-site) van stroom voorzien, maar alleen lang genoeg om de koolstof te laten "verbranden".
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/09/05, 14:38

Tenzij we in plaats van pure koolstof koolstof uit CO2 halen ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 16/09/05, 00:17

Welke CO2? Waar komt de C in CO2 vandaan? Ik had het over basis bingobrandstof... die met water en grafietelektroden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 16/09/05, 06:37

De technologie heet PlasmaArcFlow (vijf Amerikaanse patenten en talrijke internationale patenten waarvoor patenten zijn aangevraagd) en is gebaseerd op het laten stromen van vloeibaar afval door een ondergedompelde elektrische boog tussen steenkoolelektroden . De boog ontleedt de vloeibare moleculen in atomen en vormt een plasma rond de uiteinden van de elektroden bij ongeveer 10,000o F.

http://www.magnegas.com/

santilli in een soortgelijk systeem: elektrische boog tussen elektroden in "kolen" in een vloeistof die organisch afval bevat (riolering, vuil water, enz.).

Uit het geheugen: bij een boog van 100 ampère: rendement van 110% COP= 1.1
met een boog van 1000 ampère, rendement van 140% COP = 1.4

wetende dat er een fantastisch kwalitatief verlies is.

Beoordeling niet uitgevoerd door het Amerikaanse National Energy Agency :ph34r:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten