zonder diesel injectiepomp

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/06/06, 23:46

Philippe Schutt schreef:Over het algemeen neemt het octaangetal toe als:
- de lengte van koolstofketens neemt af
- het aantal secundaire ketens neemt toe (voor hetzelfde aantal C-atomen)
- het aantal cyclische structuren (cycloalkanen en aromaten) neemt toe

dus als de reactor barst, zoals veel mensen denken, is het normaal dat deze minder ontbrandt.


Helemaal mee eens, ik wil er eenvoudigweg op wijzen dat dit voor uw derde streepje (toename van aromaten) een probleem oplevert: ze zijn zo resistent tegen detonatie dat ze behoorlijk belangrijke bronnen van onverbrande materie zijn. Oliemaatschappijen hebben de gewoonte aromaten toe te voegen, wat de vorming van onverbrande producten bevordert... (ppm HC)

Uw opmerkingen betekenen ook dat hoe eenvoudiger een verbinding is, hoe beter het octaangetal ervan...zie het getal van 130 octaan GNV of methanol (wat ik niet weet...ethanol varieert tussen 110 en 120, afhankelijk van de bron...ik denk dat methanol boven de 140 moet liggen...advies voor kenners?) wat ongelooflijke compressieverhoudingen mogelijk maakt op een benzinemotor (tot 17 - 18) en daardoor een beter rendement en lichtere motoren. Deze eenvoudige verbindingen hebben niet alleen dit voordeel, maar ook dat ze heel gemakkelijk verbranden (vandaar de gevaarlijkheid van methanol), in tegenstelling tot aromaten.

Dus waarom fabrikanten zijn zo huiverig om hervormers aan boord in te zetten, wat ALLEEN voordelen zou opleveren (direct een eenvoudigere brandstof maken met een zwaardere brandstof: beter octaangehalte en betere verbranding)....Het antwoord moet bij hun vrienden liggen, de oliemaatschappijen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 10/06/06, 21:05

het octaangetal ligt rond de 150 (160 RON).
"Methanol is een zeer giftige stof. De consumptie ervan kan blindheid en zelfs de dood veroorzaken." (Wikipedia)
Een hoeveelheid van vier milliliter kan blindheid veroorzaken en 80 tot 150 milliliter methanol kan dodelijk zijn. Ongeveer een halve milliliter methanol per kilogram gewicht is dodelijk.
Het probleem is dat de geur en smaak niet afstotelijk genoeg zijn. Daarom niet puur op de markt brengen. Wij zouden overigens het liefst ethanol gebruiken, dat is niet zo schadelijk en minder vluchtig. heupen! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vroom143
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/05/06, 02:40




par Vroom143 » 25/06/06, 03:41

Vanuit veiligheidsoogpunt vormt methanol een groot probleem tijdens de verbranding... het brandt met een vlam die nauwelijks zichtbaar is en toch relatief heet, wat het erg gevaarlijk maakt bij bijvoorbeeld een ongeval...

Het verbaast mij niet dat het octaangetal zo hoog is... bij het modelleren moet je nitromethaan toevoegen zodat de "gloeibougie"-motoren automatisch ontbranden, en je moet naar de volumetrische verhoudingen van deze motoren kijken!! ! (30/1 vrij vaak...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
kleineclamart
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 28/12/04, 15:35

Zelfontbranding? De compressie? OK ! En het vlampunt?




par kleineclamart » 07/08/06, 22:42

Bonjour à tous,

Uw discussie over het octaangetal is van groot belang voor onze gedachten, maar het verbaast mij dat niemand heeft gesproken over het vlampunt van een brandstof. Om het ongecontroleerde ontstekingsverschijnsel (het principe van diesel) te laten ontstaan, moet de hitte voldoende zijn om de brandstof te ontsteken. Daarom verhogen we de compressieverhoudingen van een dieselmotor in vergelijking met een conventionele benzinemotor (d.w.z. vonkontsteking).
Om preciezer te zijn, het is de snelle afname van het volume van dezelfde hoeveelheid lucht die de hitte doet toenemen, en wanneer een brandstof wordt geïnjecteerd, ontbrandt deze als de T° hoger is dan het vlampunt.

Op mijn eigen manier, die waard is wat het waard is, zal ik proberen dit fenomeen van temperatuurstijging te verklaren door een volume te comprimeren.
Laten we twee delen nemen, waarvan we er één A zullen noemen en de andere B.
Het volume A bedraagt ​​1 m3 bij 20°C. Binnenin zit een bepaalde hoeveelheid calorieën (en dus warmte). Deze hoeveelheid is groter dan volume B en bedraagt ​​1 cm3 bij 20°C.
Als we A zouden comprimeren totdat het nog maar 1 cm3 groot was, zonder warmte te verliezen, zou er meer warmte in A zijn dan in B, terwijl het volume hetzelfde blijft. Dus het zou warmer zijn...

Ik weet niet of ik mij goed heb verstaan.
Het is waar dat het niet veel is om onze pantonisaties vooruit te helpen, maar ik geloof dat het onthouden van basisprincipes als deze ons alleen maar vooruit kan helpen, en geloof me, ik weet zeker dat ik het nodig heb...

Groeten aan iedereen

Petit Clamart
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/08/06, 19:07

In feite zitten we bij een diesel hoger dan het vlampunt, zie de definitie van vlampunt
Vlampunt:
Laagste temperatuur waarbij de concentratie van uitgestoten dampen voldoende is om een ​​ontploffing te veroorzaken bij contact met een vlam, een vonk of een hete plek, maar onvoldoende om de voortplanting van de verbranding te veroorzaken bij afwezigheid van een "waakvlam"

het zou eerder een klassieke benzinemotorparameter zijn.
Varieert dit vlampunt afhankelijk van de concentratie van de dampen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten