zonder diesel injectiepomp

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/06/06, 14:55

Als je wilt ...
Jij maakt onderscheid explosie et diesel, voor mij zijn dit de voorwaarden compressieontsteking et gecontroleerde ontsteking.
We kunnen inderdaad ook de manier waarop de brandstof verbrandt scheiden, hetzij door snelle voortplanting van een vlammenfront vanaf een enkel ontstekingspunt, hetzij door massale ontploffing van een snel geïnjecteerd mengsel...

Ten slotte lijkt het mij over het algemeen nog steeds zo dat de term ‘verbrandingsmotor’ alle motoren omvat waarbij we gebruik maken van de verbranding van een mengsel van brandstof en oxidatiemiddel in een gesloten ruimte, een verbranding waaruit we mechanisch de drijvende kracht terugwinnen die verband houdt met de uitzetting en dus aan de druk van de hete gassen, toch?

Bovendien begreep ik ongeveer wat deze meneer David wil doen, aangezien hij uitlegt dat hij zijn motor van brandstof voorziet met Pantone-gas en dieselinjectie met een zeer laag debiet gebruikt om alles aan te steken, en niet als “motorbrandstof”.

Wat termen en techniek betreft blijf ik bij mijn standpunt: Christophe heeft (vaak?) gemerkt dat mensen van buitenaf openlijk de spot drijven met "Doe-het-zelvers"die wijdverbreid zijn bij Éconolgie en ik blijf erbij dat geloofwaardigheid niet wordt erkend door het gebruik van de verkeerde termen en absurde verklaringen.
Dat het jou niets uitmaakt is een feit, maar als andere mensen ideeën hebben die ze willen overbrengen of verdedigen, zijn ze daar mogelijk gevoeliger voor.


Een eikel is iemand die onzin, onzin, onzin praat en daarom geen geloofwaardigheid heeft...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/06/06, 16:44

Hallo Bucheron

Ik denk dat als we het over verbranding hebben, er een hele nuance is
van een vlam tot een ontploffing
neemt gewoon de nuance in de explosieven van zwart kruit tot RDX
het is altijd een kwestie van de totale brandsnelheid
Hoe korter de tijd, hoe explosiever het explosief.
Hetzelfde geldt voor een verbrandingsmotor die op alle mogelijke manieren de verbrandingstijd probeert te verkorten zonder echter een detonatie te bereiken, wat kenmerkend is voor goede motoren, ze hebben minder ontstekingsvooruitgang dan de andere.
Voor de injectie van autodiesel (wat geen echte diesel is, maar eerder een gemengde motor tussen verbrandingsmotor en diesel)

De diesel wordt in een teveel aan perslucht geïnjecteerd, de eerste druppels branden goed, de anderen komen in een vlam en er ontstaat een gas dat verbranding veroorzaakt en wordt tevredengesteld met de zuurstof verdund in dit gedeeltelijk verbrande gas,
Compressie heeft tot doel de luchttemperatuur te verhogen en de verbrandingskamer te verkleinen, waardoor de fy-ratio toeneemt.
Bij gelijke compressie zou een dieselmotor een lager rendement hebben dan die van een verbrandingsmotor.
Wanneer de belasting afneemt, neemt de duur van de injectie af en komen we dichter bij de verbranding bij constant volume, het rendement neemt toe.
Voor mij is het injecteren van diesel in een dieselmotor of het injecteren van straal-A-kerosine in een turbine, of het spuiten van stookolie in een brander geen explosie, het is een gespreide verbranding.
Als ik op de forum het is niet om mijn ideeën door te geven of te verdedigen, het is vooral om te leren, om te begrijpen.
(een dag waarop ik niets leer, is een verspilde dag)

Ik zal geen oordeel vellen over het belang dat u hecht aan geloofwaardigheid of aan wat anderen van u denken, of aan uw sociale rang die belangrijk is in uw leven, maar het maakt deel uit van uw levensmoraal.
Ik merk gewoon dat als je je eenmaal terugtrekt uit de stadswereld, je anders wordt. Mijn manier van kijken ligt heel dicht bij die van ZAC, en ik schrijf dit toe aan isolatie.

Dat gezegd hebbende wil ik niet dat de discussie ontaardt tussen culturele verschillen; ik blijf bij technische kwesties.


Andre
Dernière édition par Andre de 09 / 06 / 06, 23: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/06/06, 18:36

Houthakker schreef:Wat termen en techniek betreft blijf ik bij mijn standpunt: Christophe heeft (vaak?) gemerkt dat mensen van buitenaf openlijk de spot drijven met "Doe-het-zelvers"die wijdverbreid zijn bij Éconolgie en ik blijf erbij dat geloofwaardigheid niet wordt erkend door het gebruik van de verkeerde termen en absurde verklaringen.


+1
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/06/06, 19:13

Andre schreef:[...] Ik zal geen oordeel vellen over het belang dat u hecht aan geloofwaardigheid of aan wat anderen van u denken, of aan uw sociale rang die belangrijk is in uw leven, maar die deel uitmaakt van uw levensstijl. [...]
:schok: Wat doet dat in de geschiedenis? :? :? :?

Heb ik ooit ter sprake gebracht wat anderen van mij denken of over een kwestie van sociale status?

Ik geef je een voorbeeld (absurd en tot het uiterste doorgevoerd) van wat volgens mij van geen nut is om op een interessante en intelligente manier op een interessante en intelligente manier te praten en uit te wisselen. forum :
Ik heb een machine uitgevonden die de energie van de Raheliaanse kosmos opvangt om een ​​ionische fusie te genereren tussen mijn kharma en de energie van kwantummineralen van Gaia, onze Moeder Aarde, en dit is hoe ik spirituele brandstof produceer die ik gebruik om mijn voertuig te verplaatsen. .

Heb je iets geleerd? Neen...
Is het waar wat ik zeg? Je weet het niet...
Jij begreep ? Ik betwijfel...

Ik hou ook van leren, anders had ik er niet zoveel tijd aan besteed forums !

Maar als sommigen willen leren en anderen hun ideeën willen presenteren, moet iedereen dezelfde taal spreken, vind je niet?

Het is hetzelfde probleem met de "d'jeunz" die soms over sms-berichten praten gedurende de lengte van hun berichten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/06/06, 23:15

bij de verbranding van diesel zijn er gebieden die te rijk zijn en gebieden die te arm zijn. dit is vrijwel onvermijdelijk bij directe injectie.

het hebben van een vergast oxidatiemiddel in de inlaatlucht in kleine hoeveelheden zal daarom de algemene verbranding op het moment van injectie verbeteren, dankzij een uniformer mengsel.
Is voor zelfontbranding een bepaalde hoeveelheid oxidant nodig, of is een kleine dosis al dodelijk? Zal een motor die automatisch ontsteekt met een 14/1 lucht-brandstofmengsel dit bijvoorbeeld ook doen met een 30/1 mengsel?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/06/06, 16:12

Hallo Philippe

Ik stelde mezelf al dezelfde vraag, namelijk vanuit welke verhouding is het zelfontbrandend,
Toen ik jonger was, startten we diesels (Deutz) op een mechanische graafmachine met een pilot-startblik en bij erg koud weer gebruikten we een steekvlam, we stuurden ook acetyleen in de inlaat en dat kost een bepaalde hoeveelheid om de rotatie van de motor op peil te houden,
Ik denk dat de verhouding breder is dan die van een benzinemotor
van 1/8 tot 1/28

Afgelopen zomer heb ik op het waterdopingpanton van de Mercedes, omdat ik met een kleine carburateur werk, een water-alcoholmengsel getest in een alcoholpercentage van 40% en de motor start niet, hoewel ik dat niet doe. Ik had niet het lef om de verhouding te veel te verhogen, als het waar is dat wat uit de panton komt niet uit zichzelf ontbrandt. Het is heel anders als de reactor afkoelt, wat er aan de andere kant van de reactor uitkomt is slechts een verdamping van brandstof, het risico dat de motor gaat racen wordt groot...


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vroom143
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/05/06, 02:40




par Vroom143 » 09/06/06, 17:08

Bonjour à tous,

Het spijt me dat ik dit weer ter sprake breng, maar de discussie over specifieke punten van de woordenschat maakte me erg aan het lachen:

dus alsjeblieft, alleen ter informatie, momenteel is geen enkele motor een diesel!!!! Als je met woorden wilt spelen, doe het dan tot het einde: Diesel komt op geen enkele manier overeen met een kwestie van type verbranding (explosie of "langzaam"), en nog minder met een type brandstof zoals onderstreept André. “Diesel” is een theoretische thermodynamische cyclus, met een heel bijzondere vorm in het Watt-diagram; deze cyclus is puur theoretisch omdat compressie en decompressie als puur adiabatisch worden beschouwd, en er geen vooruitgang in de cyclus aanwezig is...
Het is duidelijk dat geen enkele motor precies op het model van de dieselcyclus werkt, maar sommige komen min of meer in de buurt en worden bij uitbreiding diesels genoemd...
Alsjeblieft, dus als je over dat soort details wilt kibbelen, ga je gang, ik vind het heel grappig, maar dan zie ik niemand meer over whisky praten: ze zeggen plakband! : Cheesy:


(Ja nee! Sla me niet...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vroom143
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/05/06, 02:40




par Vroom143 » 09/06/06, 17:17

Oeps, ik vergat mijn serieuze vraag!

Nou, ik begrijp nog niet alles van Pantone, maar één vraag prikkelt me... als we de hoeveelheid alcohol verhogen, moeten we ook het octaangetal verhogen van wat er uit Pantone komt, toch? Bij een hoger octaangetal zou dit de zelfontbrandings- of klopproblemen moeten beperken... aan de andere kant zou dit niet bij alle motoren het geval moeten zijn: als de geometrie van de verbrandingskamer op één plek een harde stop biedt, is er onvermijdelijk een hete plek, en daar is het de alcohol die zichzelf ontbrandt...

Kortom, voor degenen die het hebben geprobeerd: beperkt het verhogen van de hoeveelheid alcohol de zelfontbranding?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/06/06, 17:48

Dag
in het hierboven genoemde geval heb ik een 5-cilinder 300 TD-dieselmotor genomen die ik met water heb gedoteerd en ter voorbereiding op de herfst (het vriest thuis) heb ik watermengseltests op alcohol uitgevoerd en deze opgevoerd tot 40%, geen zelfontbranding, maar als ik de tests met meer voorzichtigheid herhaal, zal ik 100% alcohol proberen terwijl de motor nog aan het opladen is, voor het geval dat, stop bij verkeerslichten omdat dit jezelf kan bederven, de compressieverhouding is 21,5/1


Op een experimentele 125 cc benzinemotor waarvan ik de compressieverhouding niet weet (waarschijnlijk 8) , met een 100% Panton reactor werkt hij met veel brandstoffen Stookolie, alcohol, diesel, varsol, aceton, verdunner, verf en zelfs motorolie hij werkt zonder zelfontbranding (zolang de reactor heet is)
Het valt nog te bezien of het met een tarief van 1/21 hetzelfde zal zijn!
daarom ga ik voorzichtig te werk, ik heb gezien wat een op hol geslagen diesel doet...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/06/06, 22:04

Over het algemeen neemt het octaangetal toe als:
- de lengte van koolstofketens neemt af
- het aantal secundaire ketens neemt toe (voor hetzelfde aantal C-atomen)
- het aantal cyclische structuren (cycloalkanen en aromaten) neemt toe

dus als de reactor barst, zoals veel mensen denken, is het normaal dat deze minder ontbrandt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten