Doping, geen resultaten op de dyno: verklaring?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Doping, geen resultaten op de dyno: verklaring?




par Christophe » 02/10/07, 11:58

Ik heb al een tijdje privé veel vragen over het niet-bedienen van een tractor op de testbank. Ik kopieer/plak de laatste uitwisselingen:


Vragen schreef:Ik werk aan de pantonemotor die op de tractoren is geïnstalleerd. Op internet zien we dat mensen die een pantone-motor op tractoren installeren, garant staan ​​voor 20 tot 30% brandstofbesparing.

Vorig jaar had de school echter een pantonemotor op een tractor gemonteerd en na het passeren van de testbank was er geen verschil in verbruik. Ik las op uw site dat u dezelfde ervaring had.

Dus ik zou graag willen begrijpen waarom het niet werkt op tractoren?



Mijn reactie schreef:Integendeel, het werkt veel beter op tractoren dan op auto's.

Als het werkt op echte tractoren... maar het werkt niet op de testbank.
Wat betekent dit? Simpelweg dat de testbankmethode niet betrouwbaar is... en ja, een testbank REPRODUCEERT GEEN echte omstandigheden.

Een banktest = vaste en constante snelheid is niet de werkelijke gebruiksomstandigheden. Bij het ploegen varieert de belasting voortdurend! De tractorbanken laten geen dynamische tests toe.

Motorfabrikanten moeten hun methodologie herzien...


De reflectie blijft uiteraard open...

Hier zijn 3 tests uitgevoerd door professionals:

Beeld
Beeld
Beeld
Dernière édition par Christophe de 24 / 08 / 09, 12: 27, 3 keer bewerkt.
0 x
vreugde
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/10/07, 10:25




par vreugde » 09/10/07, 11:06

BJR a tous,

Ik denk integendeel dat de testbank betrouwbaarder is dan onder tractorwerkomstandigheden, aangezien het verbruik kan variëren afhankelijk van de vochtigheid van de grond, maar ook met de structuur van de grond die niet homogeen is, en ook met de bestuurder.

In echte staat staat de tractor in constante modus, als men bijvoorbeeld het gaspedaal met de hand op 1700 toeren zet is een werktuig dat niet trekt geen probleem,
Ook denk ik dat de beste manier om het verbruik te meten logisch is met constante toeren.

Mogelijk ga ik testen doen op de testbank op een trekker met een pantonemotor wat een besparing van 20 tot 30% zou opleveren, ik houd u op de hoogte van de uitkomst van deze zaak.

Als u al tests heeft uitgevoerd en positieve of negatieve resultaten hebt behaald, ben ik geïnteresseerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/10/07, 11:17

joy schreef:Als u al tests heeft uitgevoerd en positieve of negatieve resultaten hebt behaald, ben ik geïnteresseerd.


Alles is er: review van de dopingpers voor tractoren

Ik betwijfel of je "goede" resultaten hebt op het niveau van de doorgang op de bank. Niemand heeft ooit een significante gehad (behalve een paar procent).

Nogmaals sta ik erop en ik stel een vraag: Wat er toe doet? Een bocht op een werkbank of de totale jaarlijkse energierekening van de trekker?
Dernière édition par Christophe de 24 / 08 / 09, 12: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 09/10/07, 13:04

Zelfde gedachte:

We kunnen de bank niet de schuld geven, het is te gemakkelijk...

Misschien is de pH van hun leidingwater neutraal (pH=7) en is het de moeite waard om een ​​beetje azijn toe te voegen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/10/07, 13:44

Te gemakkelijk misschien, maar voor zover ik weet is er geen tractortestbank met "dynamische" tests die een belastingscurve reproduceren zoals te zien is bij het ploegen... vergis ik me?
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 09/10/07, 14:51

Door het probleem en de mogelijke hypothese van crispus te observeren, vind ik dat het belangrijkste verschil tussen de bank en de werkelijkheid is dat het voertuig in werkelijkheid in beweging is en de buitenkant van het voertuig in wrijving is met de lucht - zoals crispus aantoont in de mogelijke uitleg van de draaikolk. In die zin vraag ik me af wat de resultaten zijn op een stationaire motor - een generator bijvoorbeeld -. Ik vond het niet leuk om gedetailleerde nemero van economie te zien bij deze experimenten en het zou interessant zijn om te zien of er een verschil is tussen stationair en rijdend.. (zelfs voor de draaikolk)
Nou, ik weet dat dit speculatie is - nou, ik wilde gewoon iets zeggen : Cheesy:
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 09/10/07, 15:09

Welnu, voor een auto is de hypothese interessant...

Maar gezien de snelheid van een tractor... betwijfel ik of luchtwrijving enige invloed heeft...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/10/07, 17:01

Dag

Voor een flink aantal onderzoekers die naar de testbank gaan
de installatie van de reactor is vaak recent, het waterpunt nog niet compleet, de staaf glimt nog op het RVS, de testen zijn in korte tijd gedaan
het verbrandt geen 100 liter brandstof, het lijkt de motor nauwelijks warm te drukken meet gedurende 15 minuten hallo=resultaat?

De boer brengt een dag door in zijn veld, ook al zijn zijn metingen onnauwkeurig met de hoeveelheid diesel die hij verbruikt, hij merkt het verschil.
Er zijn mensen die pantons hebben geïnstalleerd op generatoren die lang werken, dit is de juiste plek om te controleren.

Nu neem ik alleen metingen op lange reizen
minimaal 200 km. Ik verspil mijn tijd aan korte ritjes van 50km, en ik verdwaal in de analyses en aanpassingen..
Om te beginnen doen we geen kraanwater of drinkwater in een panton,
Toen ik mijn inconel-stang installeerde, duurde het bijna 6 maanden rijden voordat hij goede resultaten begon te krijgen.

Met een simpele ijzeren staaf gaat het sneller en ik kan niet zonder enige twijfel zeggen dat de kwaliteit van het materiaal van de staaf in Inconel of nikkel een invloed heeft, wat ik weet voor bepaalde metalen (het leppen, oxidatie) en heel lang, het is ontmoedigend.

Een reactor die de staaf nooit heeft verwarmd, blijft een simpele injectie van watermist, het zal moeilijk zijn om de 15% te overschrijden
in deze opstellingen.

Een rit van 500 km vlakke snelweg vol tot vol tot het overstroomt, is net zo belangrijk als een testbank gedurende 30 minuten, vooral als de waarden meer dan 30% zijn, wanneer je de cijfers van de fabrikant aanzienlijk overtreft met een auto die ook 350000 km heeft de fabrikant heeft een fout gemaakt of uw metingen zijn niet correct.

Andre
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 09/10/07, 19:43

Dit is een zeer goed en zeer plausibele verklaring André. Wat is het water om vervolgens worden gebruikt. Is er een verband met de elektrische isolatie van de stang de afgifte van breuk en oxidatie van de steel ??
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/10/07, 20:23

Dag
Gilgamesj schreef:Dit is een zeer goed en zeer plausibele verklaring André. Wat is het water om vervolgens worden gebruikt. Is er een verband met de elektrische isolatie van de stang de afgifte van breuk en oxidatie van de steel ??


slootwater, regenwater, gesmolten sneeuw, water, aarde
Wanneer een bubbler is actief voor een jaar is er eigenlijk wat het nodig heeft. Het werkt het beste wanneer er bijna geen water.
Toen Bullhead in zijn stront. Wanneer verdampt een 100 liter water, op de bodem daar bouwt iets malgrés mijn bubbler is volledig in koper, ik zal niet drinken wat er aan de onderkant
Ook dit maakt gebruik van de verbeterde tijd als een acht (rest waarom?)
lang ik dacht dat was stoom gedestilleerd water zeer zuiver .. erreure een kijkje op de kleur van de uitlaat leidingen en reactor passeert meer dan water in.
Het is ook een van de redenen waarom ik persité met een carburateur om het water intergralité en alles krijgen in het ..
Ik heb lang gedacht dat het water het was iets puur en universeel .. we hebben verwaarloosd klein impurtés en hun invloed op stoom
De boer zeker niet de Perrier zet in zijn bubbler ...
de stang zodra deze warm wordt bedekt met een bekleding zoals een vernis dit neer op een van temperatuurstijging en een beter rendement.


Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten