Doping water Motor: thermodynamische

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 09:56

Niet op de agenda, maar ik reeds lucht zonder ventilatoren ionizers (MHD de LIFTER type) voor de lol :DC'est voor toekomstige afleveringen

in de prognoses op korte termijn,
- De bijkomende injectie van water in de blauwe vlam brander
- de mix van 10% explosieve brandstof (SP95-benzine) in mijn volgende vol diesel
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/05/08, 10:25

Ik keer terug naar de draad van dit bericht aan de test te verspreiden om te worden gebruikt als referentie voor mijn toekomstige waterinjectie testen op de motor DCI 1.5 70 mijn bedrijf Clio

hier zijn de benchmarkresultaten die vandaag zijn gepost in "brandstofbesparing dankzij aceton"
ALSTUBLIEFT !

Ik herhaalde mijn kleine "test" van diesel cradocerie

Hier is wat ik kreeg in april 24 2008:

herinnering: clioIII 1.5 DCI 70cv, brandstof 90% "normale" diesel + 10% benzine SP95

Ik monteerde op de uitlaat een katoenen doek van 30x30 cm vastgemaakt met een serflex om te "zien" wat ik verwerp met dit mengsel
Mount 30sesondes Beeld
Recto, beuark !! na 25 km !!
Beeld
Kortom, na 25Km (zakenreis) ...


en hier is het resultaat van die dag in mei 13 2008 na 400Km met brandstof 98% BP Ultimate gerold

Nota 50L feit dat de tank en ik heb hem vervuld met 43L, dus het bleef 7L normale GO 10% benzine mengsel + SP95

BE 7x100 / = 50 14% van de bovengenoemde mengsel van verbinding zelf 10% van SP95, dwz 0.7L van SP95

De test wordt uitgevoerd met een mengsel van 98% van de GO BP Ultimate + 1.4 95% van de SP
hetzelfde pad, koude start, 25km met een mutsje einde van de looptijd


Links de "verklaring" van deze dag, rechts die van 24 april
recto
Beeld
Verso
Beeld

Wat ik meteen kan bevestigen:
Ondanks het gebruik van verbeterde BP Ultimate GO gezegd, dezelfde grootte uit hetzelfde hout van oude vel ^ _ ^ is ronduit walgelijk bevestiging van de verbeterde verbranding van diesel met een meer volatiele additief, hier SP 95

Ik zou dezelfde test doen op de volgende volle tank met "normale" diesel

Bezinning voor de volgende tests:
Het gebruik van waterdamp of fijne waternevel moet dezelfde strekking aan het water te doseren in verhouding tot de hoeveelheid brandstof hebben ...

Water of stoom wordt gebracht op T ° van scheuren in de cilinder tijdens het samenpersen 35bar 800 ° C en vervolgens tijdens de explosie 1600 ° C
Zelfs zonder het winnen consumptie moet verontreiniging worden verminderd volgen ...


Ik ben op zoek naar een efficiënte manier om aanvankelijk het equivalent van 1 l / u water bij de inlaat van de motor te sproeien om de effectiviteit van waterinjectie op vervuiling te "demonstreren".
ultra geluid spuitmachines staan ​​alleen 0.2L / h, ik moet iets verzinnen :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 13/05/08, 11:11

Hi Captain!

Pretty little zakdoeken, moet je een zware verkoudheid hebben gehad :D

Dat water injectie vermindert de roet, is het zeer waarschijnlijk is: het roet en zwarte rook vorm bij volle belasting als de temperatuur hoog is en de lucht gebrek (in feite, als je versnellen als wilde : Cheesy:, Het toont heel goed als op bouwmachines, zoals buldozzer dat een grote stapel stenen wrijft). Diesel zijn zeer gevoelig voor dit fenomeen door hun ontwerp, de TDC temperatuur hoger dan die van benzinemotoren.

Brandstofmoleculen knetteren en laten koolstof achter, waarvan het "poeder" in staat is meer of minder onverbrande koolwaterstoffen (HC) te fixeren. Deze operatie is erg gedegradeerde.

De injectie van water zal enerzijds de temperatuur verlagen, en anderzijds de koolstof opnieuw kunnen vastmaken via C + H2O-> CH2O (vorming van methaan, zelf reactiever bij verbranding: CH2O + O2 -> CO2 + H2O).

Maar met deze injecties van water, het gevaar van de verbranding degraderen als veel HC produceren door het verlagen reactiesnelheden avec temperatuur. Je moet "net genoeg" invullen.

Goede test Captain!
Dernière édition par Remundo de 13 / 05 / 08, 12: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 13/05/08, 11:18

Ah, een kleine Belgische artikel ... : Cheesy:
http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=530

Ik vergat ook, er is een FAP-til je op Clio? Als er één, het is niet slecht ding over uitwisseling interpretaties : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/05/08, 12:19

De Belgische waardeert diesel
: Cheesy:

Nee, ik heb geen FAP, we vragen ons af waarom ...

Trouwens, over dit onderwerp, zou iemand met een DPF deze kleine "opacimetrie" -test kunnen doen ter vergelijking?
Dernière édition par Capt_Maloche de 20 / 05 / 08, 14: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/05/08, 14:44

Om te verblijven op onderwerp

Chemici verwijzen soms gekscherend aan het water met een chique naam (en gerechtvaardigd) als van DHMO in serieus wetenschappelijk onderzoek parodieën dat dit als dodelijk gevaarlijk en verboden hebben.


VRAGEN: Overwegende dat het water thermolyse is voltooid alleen 3000 ° C, maar het begint 700 ° C

als men waterdamp injecteert in de combution kamer van een recent diesel met T ° is nabij 600 ° C aan het einde van compressie en waarvan T ° tijdens de explosie is 'gebied 1900 ° C

Hoeveel water in damp moet worden geïnjecteerd (in% of kg) volledig verdampen GO gespoten om verbranding te verkrijgen met minimale onverbrande?


Niet gemakkelijk, want 600 ° C is dan de T ° Auto ontsteking diesel; hebben echter een meer vluchtige additieven effectief om onverbrande gezien ...

Fluit, Ik heb een baan! Ik zou het inleveren later
Anderen hebben al gedaan, wat%? Testresultaten? ...
AQUAZOLE (of EEG [Wateremulsie in diesel]): 1995

Samenstelling:
brandstof bestaande uit een gestabiliseerde emulsie van water en diesel.

Avantages: reductie:
15 30% van de NOx
30 80% van rook
10 deeltjes 80%
verbruik 2%


Waarom is het niet op de markt?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 20/05/08, 15:51

Capt_Maloche schreef:Om te verblijven op onderwerp

Chemici verwijzen soms gekscherend aan het water met een chique naam (en gerechtvaardigd) als de DHMO in serieus wetenschappelijk onderzoek parodieën dat dit als dodelijk gevaarlijk en verboden hebben.


: Lol: Extra, ressortirai ik.

Anderen hebben al gedaan, wat%? Testresultaten? ...
AQUAZOLE (of EEG [Wateremulsie in diesel]): 1995

Samenstelling:
brandstof bestaande uit een gestabiliseerde emulsie van water en diesel.

Avantages: reductie:
15 30% van de NOx
30 80% van rook
10 deeltjes 80%
verbruik 2%


Uit het geheugen, zetten ze 30% water. Het leek mij dat de huidige gasolie door ELF (op dat moment) of TOTAL (vandaag) op de markt gebracht die water in kleinere hoeveelheden.
Ik denk dat de winsten van de olie (water is niet de prijs van diesel) te verhogen. Maar ik kan niet verklaren de ...

Waarom is het niet op de markt?


De aquazole tot 30% water was, voor mij lijkt, niet compatibel met alle motoren (zeer hoge inspuitdruk, TDI, HDI ...)

Destijds zocht ik naar een additief waarmee ik zelf mijn eigen "aquazole" kon maken.
Een vriend van een chemicus vertelde me over "GAMLEN", een product dat wordt gebruikt om olietankers schoon te maken ... maar ik heb geen follow-up gegeven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/03/09, 15:10

Citro schreef:Uit het geheugen, zetten ze 30% water. Het leek mij dat de huidige gasolie door ELF (op dat moment) of TOTAL (vandaag) op de markt gebracht die water in kleinere hoeveelheden.


Nee, het was tussen de 5 en 15%.
Dit document gaat over 11,5%: https://www.econologie.com/experimentati ... t-468.html

Citro schreef:De aquazole tot 30% water was, voor mij lijkt, niet compatibel met alle motoren (zeer hoge inspuitdruk, TDI, HDI ...)


Ik denk dat het eerder om redenen van gebrek aan stabiliteit in de tijd en de extra kosten van de verplichte tensionactifs ... deze stabiliteit ...

Nu, paranoïde mode, misschien alle diesel verkocht, is de aquazole ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/03/09, 15:13

Ik neem het gesprek geïnitieerd door off-topic FFI met betrekking tot de injectie van water: https://www.econologie.com/forums/tests-inde ... 8-860.html

te zeggen dat het lijkt interessanter uiteindelijk onder variërende omstandigheden om water te injecteren in de vorm van microdruppeltjes, teneinde de T ° van de vlam en vermindering van NOx terwijl een hoeveelheid frisse lucht (O2) handhaving Optimum
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/03/09, 15:14

Ik kopieer en plak hier, interessante opmerkingen over vanuitleg over de oorzaken en gevolgen van doping We moesten in het onderwerp FFI hier:

Christophe schreef:(...) Ik weet niet pkoi begrijpen we niet meer van HVB montage + water doping te zien ...

uitleg: een water doping continu strippen van de motor door het omzetten van de waterstof roet ... :) door de bekende reactie van "water op hete koolstof"

Maar de geldige en geloofwaardige verklaringen zijn niet genoeg blijkbaar te overtuigen ...


Capt_Maloche schreef:+ 3 000 000 000% voor doping waterdamp

Capt_Maloche schreef:VERKLARING:

de verbranding van olie-producten worden voornamelijk CO2 en waterdamp

REMINDER:
perfecte verbrandingsreactie GO (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O

De recirculatie van uitlaatgassen mogelijk maakt:
- Ten eerste is de vlamtemperatuur verlaging onder de drempel van 1300 ° C niet meer produceren NOx
- Ten tweede is een toename mengsnelheid (mengsel) brandstof / oxidant in het hart van de vlam
- En vooral de stoominjectie bij de verbranding van brandstofolie in het hart van de vlam

Door nadelen, het is bijna zeker dat het mondstuk bevordert de conversie van koolmonoxide door stoom. Deze omzetting wordt uitgevoerd in de gasfase uitgevoerd volgens de omkeerbare vergelijking
CO + H2O <> CO2 + H2

We hebben ongetwijfeld ook de productie van "watergas", een synthesegas dat wordt geproduceerd door de inwerking van water op gloeiende steenkool (koolstof) of cokes. De reactie is als volgt: H2O + C = H2 + CO

Men kan ook de vraag stellen:
Waterdamp begint zijn thermische ontleding (pyrolyse water) uit 800 ° C: 2H²O + Energy = 2H² + O²

De temperatuur van de vlam is niet uniform, heter in het midden en steeds meer "koud" naar buiten toe, de "gemiddeld gemeten" temperatuur op het geheel is 1000 ° C met een geschat maximum van 1600 ° C in het midden (gele vlam, vandaar de weinige gemeten ppm NOx) en minimaal onder 900 ° C in de grenslaag (vandaar de weinige gemeten ppm CO)

De thermolyse van het water in het hart van de vlam (dissociatie en verbranding) heeft een energiebalans van nul in de haard, maar de 'explosieve' verbranding van waterstof maakt de volledige verdamping mogelijk van de brandstofdruppeltjes die in de vlam hangen (oorsprong onverbrande VOS), vooral in de periferie,
waar de montage laat re maximale doorstroming,
waar de onverbrande worden traditioneel geproduceerd op traditionele oliebrander vlam

Op CO:
CO:
Hier resulteert dit ongewenst gas uit de verbranding van koolstofhoudend materiaal onder omstandigheden

Specifieke onvolledige verbranding. Zuurstofvoorziening van de woning onvoldoende is om te verbranden

volledig het gas gevormd uit het materiaal, maar de reactie is zeer exotherm

te verhogen en de temperatuur te handhaven boven 950 ° C. Koolmonoxide wordt gevormd

dan bij voorkeur kooldioxide, volgens de Boudouard reactie.

Beeld
De variatie van deze standaard reactie enthalpie Delta 298 K r H ° = 172,3 1-kJ.mol

Deze reactie is endotherm, er wordt begunstigd door een stijging

temperatuur

metastabiliteit onder 950 ° C


Christophe schreef:Hier is de link verwijst naar de offerte Maloche: https://www.econologie.com/une-chaudiere ... -3830.html


Christophe schreef:Hey Maloche (en anderen), spreken uitleg van doping, zag je dit: https://www.econologie.com/makhonine-exp ... -3187.html ?
Topic gerelateerde: https://www.econologie.com/forums/le-fonctio ... t2356.html


Christophe schreef:
Capt_Maloche schreef:het artikel geeft geen details van het proces, en ook niet waterinjectie spreken


Het was een "alternatieve" brandstof, fischer tropsh voor zijn tijd en in Frankrijk ... Een volledig artikel hier: https://www.econologie.com/makhonine-car ... es-66.html

Niet als ik me goed herinner is er geen water injectie, maar de effecten zijn waarschijnlijk vergelijkbaar met een waterinjectie te zijn

Herlees vele legenden van deze beeld

Beeld

Ik begin:

De explosie is langzamer blijft tijdens de arbeidsslag ...


En het water niet kon functioneren, bij toeval, naar:
a) vertragen de verbranding kinetiek
b) ontspannen dampvormige


Dus, bevatte makhoninebrandstof "origineel" een laag percentage water? Ofwel vrijwillig of bij gebrek aan "verfijning"?

Eerlijk gezegd geloof ik dat het "mysterie" van waterdoping sinds 2006 is opgelost ... we voegen hieraan toe, de theorie van ionisatie van de waterdampBevestigd door experimenten en de cirkel is rond ...

Wat ontbreekt is de wil van de ontwikkeling beter te beheersen het fenomeen! Dit is pkoi in sommige, het werkt heel goed en in andere niet ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten