Doping water Motor: thermodynamische

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/04/08, 22:10

AH! hier ben je weer bij je : Mrgreen:

Nou ja, nee, omdat de gerecycleerde gassen het hele ding koelen, zoals een EGR-klep

Gewoon om te zien dat de stalen buis nauwelijks rood is, in de 600 ° C-omgeving; het is omdat alle brandstof verdampt is, dat de vlam blauw is

Anders zijn er nu zogenaamde "blauwe vlam" -oliebranders op de markt waarvan de commerciële voordelen de bijna totale afwezigheid van CO en NOx zijn.

Ik heb het alleen op mijn traditionele brander toegepast en de eenvoudige en goedkope methode openbaar gemaakt.

De volgende stap is de extra injectie van water om de warmte-uitwisseling in huis te verbeteren
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/04/08, 10:10

wauw dan ben ik hier bij 100%!

figuur dat ik ook de olie-kogelbrander realiseer en dat er veel overeenkomsten zijn!
vooral dankzij je mondstukformule! -)

Ik ben er ook van overtuigd dat de injectie van water in dit systeem gunstig is. Conso-niveau, en vooral vervuiling.
André zei bovendien dat het heel goed werkte de waterdamp in plaats van de compressor op de branderkogel, daarom!

het klopt dat ik klaagde over de geur die door de ketel werd opgewekt!
dat blijft een goed systeem, met ECS ... en 30% oliewinning in de brandstof! geloof me dat onberispelijke amc, zonder wijziging; je kunt eerst in een blik testen om te controleren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/04/08, 10:50

ja, met het oog op de prijs van stookolie die nu 85 cent per liter bereikt, beschouw ik plantaardige olie als een alternatieve oplossing

weet iemand waar en hoe ze te krijgen?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/04/08, 12:12

natuurlijk, vooral thuis, ben je niet onderhevig aan verkeersregels en andere ;-)
idem genset wat!

kijk op oliomobile, er is een "oliomap" met zoeken naar verkopers etc ;-)

trouwens, je moet weten dat een brandstofbrander goed genoeg verandert om de olie niet te laten lopen? -)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/04/08, 12:39

Yes! alstublieft http://www.oliomobile.org/french/

sorteren voor de Ile de France-lijst: ICI

ja, maar ...
Plantaardige olieVoorradig Kwaliteitstype Productie Pers Merk Filter Filtratie Niveau Prijs Eenheid
ja Nieuw Koolzaad Standaard Moderne Mechanica Rumaucourt Plant <2 µm 0.75 EUR / liter


0.75 € de liter is alleen interessant voor de weg GO
Huishoudelijke stookolie draait 83 cent om bij het laatste nieuws en is naar beneden
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Manix07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 26/02/08, 17:47
Plaats: Aubenas Ardèche




par Manix07 » 10/04/08, 23:10

Jonule schreef
figuur dat ik ook de olie-kogelbrander realiseer en dat er veel overeenkomsten zijn!
vooral dankzij je mondstukformule! -)


Ik weet het niet ((olie-bal-brander)) iemand kan mij informeren. Dankjewel
0 x
Op 18-jaren kende ik geld, liefde, rozen en nu de jaren voorbij zijn, weet ik dat je het nooit weet. Jean GABIN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/04/08, 08:32

Het is een zeer interessante technische discussie, maar ik denk dat we goed zijn afgeweken van het oorspronkelijke onderwerp ...

Dus Maloche, ik stel voor dat je een nieuwe thread maakt om je brander te introduceren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/04/08, 08:53

TSS TSS! het onderwerp is zeker een onderwerp op zich waard

maar als ik deze manipulatie presenteer, dan is dat alleen om de actie van de injectie van waterdamp in het hart van een vlam te bepalen, als een premisse van de injectie in een motor

Capt_Maloche schreef:de workshops van dit onderwerp zullen zijn:

1 - testen EGR-klep op 1.5 DCI 2008-motor : Cheesy:
2 - daarna de injectie van een stoomsupplement


sinds: GO perfecte verbrandingsreactie (stikstof is niet aanwezig)
C2H16 34 + = 49 2 O32 CO2 + 34 H2O

3 - Recirculatie van gassen in een stookoliebrander en aanvullende waterinjectie als volgt:
Beeld

4 - Demonstratie van de impact van continue en gepulseerde elektrische velden op vloeistof en dampwater

5 - Demonstratie van de impact van gepulseerde magnetische velden op water in vloeistof en stoom


Een beetje hulp zou niet worden geweigerd :D
Ik heb de 1.5 DCI-motor : Cheesy:
Ik zal een oude oliebrander in 15-dagen herstellen


Objectief N ° 3 is bereikt, het volgende! :D

Ik zal een nieuwe thread maken gewijd aan het verbeteren van oliebranders, om deze niet te laden.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/04/08, 09:13

Ik had het zeer interessante mentale proces begrepen :)

Maar als en wanneer we het hadden over meer doping ... dus:

Voor de rest van de discussie over geoptimaliseerde oliebrander het is hier:
https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t5172.html
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/04/08, 09:45

ok, de 4- en 5-punten zouden ook heel interessant moeten zijn! -)
Zal er Tesla op het menu staan? : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten