Pantone artikel in Science and Life november 2007

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/12/07, 18:40

Chatham schreef:Ik ben al 30 jaar geabonneerd op sciences et vie en als er iets is dat we hen niet kwalijk kunnen nemen, is het een gebrek aan objectiviteit: voor hen gaat het om de feiten, wat de 'we kunnen wetenschappelijk bewijzen, wat kan worden gemeten en gereproduceerd ... we herinneren ons de grap van de "herinnering aan water" die een onuitsprekelijke hoax was ...


Nou niet helemaal mee eens. S&V is een tijdschrift voor het grote publiek dus het overkomt hen om speculaties te maken om hun lezers te laten "dromen".

Zo staat er in hetzelfde novembernummer een dossier over MHD dat meer op sciencefiction lijkt dan op feiten... (althans de illustraties). Bovendien herinner ik me ongeveer tien jaar geleden een dossier over de luchtauto dat een jaar later zou verschijnen... Tot slot is de pagina "Terugkeer X jaar geleden" erg interessant omdat het duidelijk laat zien hoe S&V al op een dwaalspoor is geraakt in zijn "bevestigingen" (zoals het vliegtuig op H2 voor het jaar 2000).

Chatham schreef:En we moeten erkennen dat niemand de daadwerkelijke effectiviteit van het panton, volgens de cijfers van Paul Pantone, anders dan door eenvoudig dopen met water dat niet revolutionair is, al kan experimenteren en reproduceerbaar aantonen. er is 70ans zie meer ...


Een goed uurtje... dus pkoi wordt niet massaal gebruikt en standaard gemonteerd? Het moet toch ergens vast zitten?

Chatham schreef:Het is ook bekend dat het erg moeilijk is om het pantonsysteem correct te gebruiken vanwege de reactievertraging van de reactor (~ 15 minuten) en aanpassingsmoeilijkheden bij een motor die niet in een stabiele toestand en in totaal werkt. wanneer er een verlies van kracht is ...


Bekend? U lijkt een expert op dit gebied te zijn, zegt u dat?
Wat heb je meegemaakt? Tenzij je afgaat op getuigenissen die je hier en daar leest?

Chatham schreef:Vraag onzin, ik had al aangegeven dat de beroemde "pantonized" helikopter eigenlijk volkomen normaal van constructie was, helemaal niets toegevoegd, bovendien had hij een gecertificeerde registratie die elke tussenkomst strikt verbiedt behalve die van een gecertificeerde werkplaats , zelfs om een ​​gloeilamp te vervangen ... En stel je een systeem voor dat water in een vliegtuig gebruikt ... water lijkt te bevriezen ... : Mrgreen:


Ah meneer weet zeker alles...
Het is dus verboden maar sommigen durven blijkbaar het verbod te trotseren:

Beeld

https://www.econologie.com/wiki-moteur-p ... Andr%C3%A9
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 06/12/07, 22:43

Chatham schreef:... we herinneren ons het plezier van de "herinnering aan water", wat een onuitsprekelijke mystificatie was ...

Mystificatie daar, maar het komt van journalisten, die deze uitdrukking helemaal opnieuw hebben uitgevonden. Ze maakte Dr. Benveniste tot het lachertje van de media en sloot hem definitief uit van de Nobelprijs voor zijn andere werk.

Noch wetenschappers noch homeopaten vonden zijn onderzoek naar hun zin, omdat hij simpelweg te veel in twijfel trok.
Biografie "partijdige" om te veranderen van de gebruikelijke gieren...
En direct op de website econologie.com:
https://www.econologie.com/jacques-benve ... s-951.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/12/07, 23:43

Hallo Crispus

Onder de tegenstanders van Dr. Benveniste was er ook Sciences et Vie.
Deze dappere Dr kan zijn experimenten niet uitvoeren zonder de dwingende aanwezigheid van zijn assistent.
Een andere veronderstelde hoofdzonde, "van intellectuele eerlijkheid", werkte hij voor een laboratorium van "homeopathische" producten. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/12/07, 05:37

Dag
Vraag onzin, ik had al aangegeven dat de beroemde "pantonized" helikopter eigenlijk volkomen normaal van constructie was, helemaal niets toegevoegd, bovendien had hij een gecertificeerde registratie die elke tussenkomst strikt verbiedt behalve die van een gecertificeerde werkplaats , zelfs om een ​​gloeilamp te vervangen ... En stel je een systeem voor dat water in een vliegtuig gebruikt ... water lijkt te bevriezen ...


In het land waar ik woon is het 6 maanden winter, ik loop met waterdoping, en het vriest, maar erg hard, gisteren -15 het water in de bubbler wordt een blok ijs na 5 km is het gesmolten en het werkt. Na een paar jaar werken om de problemen van de kou tegen te gaan, slagen we erin iets te doen, terwijl er sommigen zijn die kritiek hebben, zijn er anderen die werken.

Het is ook bekend dat het erg moeilijk is om het pantonsysteem correct te gebruiken vanwege de reactievertraging van de reactor (~ 15 minuten) en aanpassingsmoeilijkheden bij een motor die niet in een stabiele toestand en in totaal werkt. wanneer er een verlies van kracht is ...


Het is ook bekend dat de injectiesystemen bij stadsritten en koude motor in open lus werken, dat wil zeggen dat de Lamba-sonde alleen werkt als er een bepaalde temperatuur in de uitlaat is en dat de motor niet stationair draait ( TPS)
dat de ERG-klep ook werkt als de motor onder een bepaalde belasting staat.

False voor vaste snelheid, in het geval van waterdoping
het is nogal motorbelast, in mijn geval werkt het vanaf 80 km / u en wordt het winstgevend van 90 km tot 180 km / u .. (het gaat niet sneller, de motor is niet groot genoeg)

Voor de afstelling neemt de afstellingstolerantie af met het vermogen om 130 km / u te vragen, de afstelling is niet erg delicaat (minder dan een carburateur van een maaier, 80 km / u moet de afstelling nauwkeuriger zijn)
Doe nu 300km op de snelweg het systeem is makkelijk meetbaar en herhaalbaar
Persoonlijk ken ik niet veel auto's die zuinig scoren in stadsverkeer met verkeerslichten en files.

Voor vliegtuigen zijn er experimentele vliegtuigfabrikanten
de EAA in Amerika en een grote organisatie, met normen die heel anders zijn dan die van Frankrijk..
Een Mazda-rotatiemotor of een Chevrolet V8 neerzetten is geen probleem, evenmin als landen in welk veld dan ook..

En we moeten erkennen dat niemand de daadwerkelijke effectiviteit van het panton, volgens de cijfers van Paul Pantone, anders dan door eenvoudig dopen met water dat niet revolutionair is, al kan experimenteren en reproduceerbaar aantonen. er is 70ans zie meer ...


Exact Ik ben nooit aangekomen bij de door panton aangekondigde cijfers, noch in 100% panton op een kleine experimentele motor, noch in doping met water, sommigen kondigen 50% aan. Ik zou daar graag willen aankomen, maar het lukt me niet om de 32% goed gemeten te overschrijden, het is de beste wat ik kan doen, en ik werk eraan om te verbeteren, in de hoop dat anderen op de forum deelnemen aan het vinden van oplossingen om het systeem te verbeteren.
Momenteel vind ik het tijdverspilling om op dergelijke berichten te reageren, wat me op geen enkele manier helpt. Het zijn niet dit soort berichten die ervoor zorgen dat ik naar 40% ga

Denk niet dat ik tevreden ben met een bescheiden 30%, veel verandert er niet

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten