Pantone artikel in Science and Life november 2007

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/11/07, 21:55

Wat betreft het werk van de jongeren uit Douai: ik lees hun rapport en ik realiseer me dat de buis die de uitlaat van de reactor met de inlaatpijp verbindt, lang is.
Er was echter al opgemerkt dat de efficiëntie van de reactor afnam met de afstand tot de motor (bij stoomgeneratoren op dieselmotoren van tractoren). Dit is een element waarmee rekening moet worden gehouden bij de resultaten van de bench study.
Onder de naar voren gebrachte hypothesen is er die van radicale reacties. Vrije radicalen hebben een korte levensduur (enkele milliseconden) en de lengte van de reactor-motorverbinding heeft dan een grote impact.
Ter herinnering: radicale reacties vereisen weinig energie om organische moleculen te fragmenteren, als gevolg van elektronische herschikkingen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/11/07, 23:38

Dag
hallo, het zou interessant zijn om het verbruik van de DS te weten, ik heb een oom die er destijds een had in Genève en die zei dat hij heel weinig verbruikte 4 of 5 liter denk ik


Ik heb er twee in mijn jonge leeftijd ID en DS19, het verbruik was op zijn best 8,3 liter per 100 km bij 90 km/u zonder enige aanpassing, misschien had je oom er iets aan gedaan? Ik heb vandaag nog steeds niet zulke resultaten kunnen bereiken op benzine met waterdoping.

Wat de vervuiling betreft, is mijn uitgangspunt dat we het probleem bij de bron moeten oplossen en geen katalysatoren en roetfilters moeten installeren die energie verbruiken (een auto zonder katalysator is zuiniger, maar produceert noten)
een diesel als we de injectievervroeging aanpassen, zijn we zuiniger, maar produceren we meer nox.
Op vliegtuigen geen katalysator, zelfs geen retour van carterdampen in de inlaat :onheil:

Hoe kunnen we voor de grote motoren verklaren dat de grote diesels minder vervuilen dan de kleine auto's?
Dat. Ik ben het niet, hij zegt het
Als we Camois-motoren vergelijken met kleine dieselauto's, althans dat zeggen experts.
Of zijn ze bang om het wegvervoer aan te vallen, of zijn camouflagemotoren heel anders ontworpen dan auto's?

grote bootdiesels hebben een hoger rendement vergeleken met kleine diesels, dit is makkelijk te begrijpen, hij rijdt op (echte pure diesel)

Het probleem van de cilinderinhoud wordt opgelegd door de wetgeving van bepaalde landen, waardoor fabrikanten gebonden zijn; belastingheffing of regulering moet gebaseerd zijn op de thermische efficiëntie van de motor.
Om 20 kW uit een motor te halen, moeten we alleen het verbruik nemen, ongeacht de cilinderinhoud of het aantal cilinders

een benzinemotor wordt bestraft als deze niet onder belasting wordt gebruikt, maar een grote dieselmotor is het tegenovergestelde: hij wordt zuinig bij gebruik onder lage belasting.

Hoewel ik hier niet de variabele nokkenassen en elektronische injectie zal bespreken die deze theorie van (belasting) van benzinemotoren hebben gewijzigd.

Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 08/11/07, 08:02

Bonjour à tous
Wat betreft het veranderen van modellen om minder te verbruiken: ik heb meerdere keren gelezen dat met de toename van de prestaties en de toename van het gewicht van nieuwe voertuigen de winst nul of zelfs negatief was. Voorbeeld (uit geheugen) overstappen van de Peugeot 406 naar de 407 verhoogt het verbruik naar +5%. Het lijkt mij duidelijk dat de ontwikkelingen in de automobielsector momenteel niet in de richting van energiebesparing evolueren (zie de nieuwe SUV's en 4x4's). Erger nog, een fabrikant als VW, die een auto met een zeer laag verbruik (3 l/100 km) op de markt had gebracht, verkocht er geen en stopte ermee. Gelukkig neemt de olieprijs toe, wat de rijke landen wakker schudt die overconsumeren...

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 08/11/07, 11:11

ben het helemaal met je eens, mijn bx break 19d is leeg 1037kg
een xantia stationwagen (ter vervanging van de bx) 1350 kg
en een c5 (vervanger van de xantia) ruim 1500kg!!!

het is hetzelfde segment, de motoren zijn theoretisch zuiniger, maar het dragen van ongeveer 300 of 500 kg meer helpt naar mijn mening het verbruik niet, vooral niet in de stad...
Dernière édition par pluesy de 10 / 11 / 07, 10: 58, 1 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/11/07, 23:36

Verkleinen...
De nieuwe Mazda 2 is een tikkeltje kleiner dan de vorige versie en vooral lichter. Onder de ton...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 10/11/07, 11:37

blijf zoeken naar info over de masda 2 Ik kwam het tegen

http://www.autonews.fr/fr/cmc/videos/20 ... 12996.html

lang leve het vuil : Mrgreen:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 10/11/07, 13:00

na enig onderzoek blijkt dat de nieuwe Mazda 2 955kg weegt
is 100 kg minder dan eerdere versies en 200 kg minder dan zijn directe concurrenten...

een steen in de vijver wat... : Cheesy:

het is nog steeds 250 kg meer dan een oude as, die weliswaar niet dezelfde crashtestweerstand heeft, noch hetzelfde uitrustingsniveau heeft, laten we hopen dat de andere fabrikanten dit voorbeeld zullen volgen...

het is waar dat de bx en de bijl (de lichtste vergeleken met de concurrentie van hun tijd) destijds een reputatie hadden als "hardware-auto" die aan hun huid bleef plakken...
de fabrikanten leerden hun lesje en vervaardigden tanks waarvan het verbruik dankzij de vooruitgang op het gebied van motoren op een redelijk niveau werd gehouden
blijkbaar om de C02-uitstoot te verminderen, beginnen lichte auto's weer op te duiken
omdat ecologie in de mode is, zou het kunnen werken... : Cheesy:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 10/11/07, 16:20

Een paar dagen geleden werd mij over dit artikel verteld en ik vermoedde dat er hier een debat zou ontstaan...

Welnu, mijn mening over deze vraag is dat we de zaken van de positieve kant moeten bekijken: econologie heeft nu direct contact met Science & Vie (tenminste, met een van hun journalisten).

Dit betekent dat er andere, meer lovende artikelen over doping met uitsluitend water zouden kunnen verschijnen.

Anders, voor alle mensen die het kunnen en die brandstof willen besparen en minder willen vervuilen, stap net als ik over op een elektrische scooter!

Ik verbruik slechts 1 kWh energie om mijn dagelijkse reis van 32 km af te leggen.
Dat is 3 kWh per 100 km, dus ongeveer 30 cent per 100 km.
- Of €3 energie te maken 1000Km
- Of €21 om mijn te maken 7000Km jaarlijkse kantoor-/huisbezoeken

Met € 21 tankt u slechts ongeveer een derde van de tank van uw auto, en... hoeveel km rijdt u? :D

Bovendien kost het mij minder tijd om mijn reis te maken dan met de auto, omdat ik iedereen in de file op rotondes mis!
0 x
tbd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 10/09/07, 21:52




par tbd » 13/11/07, 02:43

Alsjeblieft, ik heb alles gelezen en heb nog maar 5 uur te slapen
maar ik stel mijn vraag: Budget?
Hoeveel zou de ervaring kosten?
2 identieke motoren waarvan één om aan te passen, bankje huren?
zeg een prijs, wat hebben we nodig
ps Christophe zegt niet te zeggen dat zijn systeem onmogelijk is, maar zegt dat het onmogelijk is om financiering te vinden. Ik denk dat beide mogelijk zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 26/11/07, 19:20

Hallo allemaal,

Om deze e-mail begrijpelijk te maken, zal ik mezelf voorstellen, ik ben de auteur van "geloofwaardige verklaring voor waterdoping":

https://www.econologie.com/file/technolo ... ologie.pdf

Naar aanleiding van het artikel gepubliceerd in Science et vie, volgt hier het antwoord dat vandaag in elektronisch formaat op de brieven van lezers is verzonden:


Julien ROCHEREAU schreef:Dear Science et Vie,

harde schijf voor meer dan 15 jaar, was ik gevleid te worden door één van uw reporter (Peter Grumberg), na mijn bibliografische studie over de elektrificatie van de stoom en de mogelijke gevolgen voor de verbranding.
Met deze verslaggever, hadden we een interessante uitwisseling en voerde aan.
Helaas, wanneer ik je dagboek oktober 2007, p119 open), is dit wat ik heb gelezen:
"Jammer, het dossier is gebaseerd op werk uit de XNUMXe eeuw of gepubliceerd op internet, zonder peer review".

Ik kan niet uw keuze in de behandeling van informatie te begrijpen. inderdaad,

- U geeft niet het webadres van mijn document (is dit niet de missie van Science and Life, alleen om zijn lezers aan te moedigen om zelf na te denken):

https://www.econologie.com/file/technolo ... ologie.pdf

- Je wordt niets gezegd over de publicatie van het 'Journal of Elektrostatica' van 1989 Ik heb u uitgezonden, en experimenteel bevestigd dat een hoeveelheid waterdamp, wanneer ontspannen in contact met een metaal, verwerft een elektrische lading:

https://www.econologie.com/file/technolo ... nglish.pdf

Ik denk dat het een probleem van de ruimte, die uw redactionele keuzes heeft geleid. In dat geval is, waarom niet leveren de enige synthese van mijn document:

- Verschillende octrooien, waarnaar wordt verwezen, rapporteren de invloed van OH-radicalen op het verbeteren van de verbranding.

-Verschillende laboratoria ("peers", ook geciteerd in mijn document) werken aan het verbeteren van de verbranding die wordt geleverd door OH-radicalen en meer in het algemeen door elektrisch aangeslagen soorten.

-Het pantonensysteem is precies om waterdamp te produceren en te ontspannen in contact met een metaal, wat het experimenteel een elektrische lading geeft.


Is dit niet thread waar het gepast was in te schrijven, in plaats van stil te staan ​​bij de omzwervingen van Paul Pantone en dom esoterie rond het systeem?

Ik hoop dat u dit recht op antwoord publiceert en vooral dat u op deze vragen antwoord zult geven op veel van mijn wetenschappelijke vragen, zoals u dat al jaren op briljante wijze hebt gedaan.

Alstublieft, in afwachting van uw antwoord, accepteer mijn oprechte groeten.

Julien ROCHEREAU

PS: lezers die willen kunt zelfs met ons te bespreken hier:

https://www.econologie.com/forums/explicatio ... t2917.html



Gezien de goede wil die de heer GRUMBERG hierover aan de dag legt forumIk twijfel er niet aan dat dit recht op antwoord zal worden gepubliceerd in Science et Vie.

Voor de rest bereid ik een V2 van het document voor met meer erkende wetenschappelijke referenties, en houd ik de kleine jongens uit Douai in de gaten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 66 gasten