Pantone artikel in Science and Life november 2007

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 07/11/07, 16:50

Ja, maar voor een bepaald voertuig hier, de 300TD automaat (123), kunnen we de prestaties verminderen, we kunnen het verbruik niet op dit niveau verlagen, ik had André het fabrieksverbruik gegeven op gestabiliseerde snelheid 80 km/u en 120 km/u liggen ruim boven...
Ik heb nu een 300TD auto serie 124, ik kan langzaam rijden en heel voorzichtig zijn, leeg, ik zit nog steeds op 9L en zo niet meer. De verschillen in verbruik bij dit type diesels zijn ondanks de rijsnelheid, snelheid en belasting minimaal, in tegenstelling tot een benzinemotor die grote variaties kent.
Aan de andere kant ben ik het niet eens met degenen (oprecht) die dat deden met bijvoorbeeld een 190D ervoor: 9L na montage: 6L (?), zo'n verbruik maakt de 190D niet en feitelijk zijn ze teruggekeerd naar normale cijfers .

Michel
0 x
Grumberg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/11/07, 14:49




par Grumberg » 07/11/07, 17:01

Ik accepteer de bezwaren. Dit alles moet nauwkeurig worden bekeken, maar het zal niet eenvoudig zijn om te protocolleren...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/11/07, 17:50

Dag
Geef als torpedo toe dat het niet erg is! Wat ik zojuist uit mijn eigen eend heb gekopieerd, beschrijft ongeveer wat André zelf zei over zijn Mercedes, waarvan de maximumsnelheid is gedaald (als ik me de post herinner waar hij erover praat). Nogmaals, als de kit de prestaties beïnvloedt, is dit niet interessant, tenzij de eigenaar van een oud voertuig er natuurlijk mee instemt de prestaties te verminderen om het verbruik te verlagen (maar in dit geval kan hij ook van auto wisselen en profiteren van een betere controle van de vervuiling, bijvoorbeeld: het roetfilter heeft bepaalde voordelen).


Het is verkeerd om te geloven dat grote motoren systematisch hebzuchtig zijn,
Voor de maximale snelheid kan geen enkel voertuig dat in Amerika wordt verkocht ermee legaal rijden, tenzij het op het circuit gaat of is uitgerust met een radardetector (Valentin)
De auto's zijn overgemotoriseerd, dus afgezien van het slepen van een paardentrailer, de kracht?

Acceleraties, wat betekent het om bij het starten grote zwarte strepen op de weg te maken? (in de boetes zit een spatie (piepen van de banden)

Op een Buick Park Avenue 3,8 liter motor 1600 kg automatische airconditioning in werking, rijden op 100 km/u 1800 tpm cruse control (slechts een turbulator), vlakke snelweg
430 km met 32,2 liter of 7,72 l
In de winter in de stad verdubbelt het verbruik bijna, dat is het probleem met deze auto's.
Op de Mercedes
275 km 16,3 liter of 5,94l
634 km 42,14 liter diesel en 5,4 liter water of 6,65 liter per 100km
bij stadsverkeer (acceleratie) en kleine afstanden is dit ongeveer 9 liter.
het beste verbruik kwam na het aanpassen van het regenwaterinjectiesysteem en de volgende azijn (Bob isat)
In mijn geval is er alleen water als de turbo duwt
daarom duw ik er in de stad op om een ​​beetje water in de voorkamer te spugen.
de uitdaging is niet om resultaten te boeken op de snelweg, dat weten we al heel lang, maar om het te laten werken in stedelijk gebruik
Onder de 90 km/u is het een gevecht met warmteterugwinning, en zonder throttling en verlies van maximaal vermogen is dat praktisch onmogelijk, tenzij je een uitlaatkanaal met variabele opening hebt.
We zijn het stadium voorbij waarin we proberen te bewijzen dat het systeem werkt. In plaats daarvan proberen we het efficiënter te maken en dat het werkt bij dagelijks gebruik, op korte afstanden en bij lage belasting, dat is de uitdaging.
Het maken van systemen kost niet veel tijd om te bouwen, maar het uitvoeren van de tests duurt maanden en jaren. Het zijn de verbeteringstests die kleine doe-het-zelvers zoals wij verslijten.
Het is precies 35929 km die ik heb afgelegd met waterdoping op Mercedes
en 21902 km op een Chevrolet Lumina-benzinemotor

Andre
0 x
Grumberg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/11/07, 14:49




par Grumberg » 07/11/07, 17:56

de uitdaging is niet om resultaten te boeken op de snelweg, dat weten we al heel lang, maar om het te laten werken in stedelijk gebruik


Ik ga het je niet vertellen. Maar u zult er moeite mee hebben mij te laten geloven dat een grote motor, simpelweg vanwege zijn cilinderinhoud, niet meer verbruikt dan een kleine!
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 07/11/07, 18:21

Over het wisselen van auto ben ik het niet echt mee eens....

Ik heb nooit teveel geld gehad en van auto wisselen is altijd een grote financiële investering geweest, ook al kocht ik ze tweedehands en investeerde ik 15000 euro in een nieuwe auto onder het voorwendsel van wat voor eten 1 liter minder per 100 kan ik niet per XNUMX vinden winstgevend of ecologisch

1e auto cx 2200 pallas 14l in de stad 10l onderweg aankoopprijs 120 euro (aandrijfassen en gat in motorhuis vernieuwd door mij)

2e auto ford taunus 2L v6 15L in de stad 9L onderweg aankoopprijs 300 euro

3e Citroen DS 20-auto die ik kreeg omdat de hydraulische pompwissel zich herstelde op een cx en deze vertrok

4e Renault 11 tc (1200cc) auto 8L in de stad 6L op de weg (de beste die ik heb gehad qua brandstofverbruik) aankoopprijs 600 euro

5e Citroen Visa tweecilinder auto (600cc) 10L in de stad 6L op de weg (gegeven door een vriend)


6eme voiture bx 16 trs essence carburée 12L en ville 7L sur route qu'on m'a donnée et qui m'a couté le prix d'un nouveau moteur que j'ai acheté a la casse 150 euros et que j'ai monté moi zelfde

voor mijn laatste auto (degene die ik momenteel gebruik) heb ik de sprong gewaagd en ben overgestapt op diesel en ik zal niet meer teruggaan...

bx break 19d uit 1992 6.5L/100 max in de stad en 5L/100 onderweg 400 euro betaald het is qua verbruik de beste auto die ik heb gehad hij rijdt af en toe op gerecyclede frituurolie (bosch indirecte injectiepomp) en ze vindt het geweldig (helemaal als ik het aantrek : Cheesy: ) gedoteerd met water volgens de regels denk ik dat ik onder de 4L/100-grens kan komen

Door deze inventarisatie van mijn auto's kon ik zien dat een kleine cilinderinhoud en een kleine auto niet noodzakelijkerwijs rijmen met een laag verbruik. De visa /r11-vergelijking en behoorlijk opbouwend, de ene heeft het dubbele van de cilinderinhoud van de andere en toch heeft degene die het meeste verbruikt ondanks de lage prestaties het is de kleine verplaatsing

Ik heb mijn auto's niet gekozen op basis van prestatie- of verbruikscriteria, maar op basis van de aankoopprijs en ik denk dat veel automobilisten net als ik een bepaald bedrag in hun auto moeten stoppen en er is degene nodig die het meeste voordeel heeft in hun ogen heeft een alleenstaande of een vader van 4 kinderen niet dezelfde eisen als het om auto’s gaat en zal een gezinsauto noodzakelijkerwijs een grotere motor hebben dan een stadsauto…
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Grumberg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/11/07, 14:49




par Grumberg » 07/11/07, 18:37

Je moet voertuigen van vergelijkbare generatie vergelijken! Je hoeft alleen maar naar de Ademe-ranglijst te kijken om te beseffen dat grote emissies gepaard gaan met grote motoren. En natuurlijk is er geen sprake van iemand te dwingen van auto te wisselen. Ik constateer eenvoudigweg dat de technologie vooruitgang boekt en dat deze vooruitgang – FAP, NOx-filters, hybridisatie voor diesel in het bijzonder – de zaken vooruit helpt in de richting van het verminderen van het verbruik en de uitstoot. Wat we ook zeggen, het wisselen van voertuigen – nieuw of tweedehands, maar van een recentere generatie – is nogal nuttig.
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 07/11/07, 19:02

hallo, het zou interessant zijn om het verbruik van de DS te weten, ik heb een oom die er destijds een had in Genève en die zei dat hij heel weinig verbruikte 4 of 5 liter denk ik

Voor de Mercos 190 D zijn er twee motoren: 2 liter atmo en 2,5 liter (turbo?)
Ik heb een auto van twee liter onderaan de tuin, 350 km maar cilinderkop kapot.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/11/07, 19:07

zeker mogen de aankoopkosten niet worden verwaarloosd,
dit is de reden waarom ik mijn Renault Espace in Benzine €3000 goedkoper kocht dan de dieselversie, wetende dat ik met het verschil in benzine/dieselprijs 150 km zou moeten rijden om het verschil goed te maken.

en bij een snelheid van 15 km/jaar was er geen foto.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/11/07, 19:30

Hallo Grumberg
Grumberg schreef: Ik constateer eenvoudigweg dat de technologie vooruitgang boekt en dat deze vooruitgang – FAP, NOx-filters, hybridisatie voor diesel in het bijzonder – de zaken vooruit helpt in de richting van het verminderen van het verbruik en de uitstoot. Wat we ook zeggen, het wisselen van voertuigen – nieuw of tweedehands, maar van een recentere generatie – is nogal nuttig.


Bij deze “vooruitgang” is er wat te eten en te drinken. FAP-filters en andere katalysatoren voor NOx hebben het verbruik nooit verminderd, integendeel. De hybridisatie gebeurt met een redelijk goed "geoptimaliseerde" motor met bovengemiddelde resultaten.

Wat de deeltjesemissies betreft, hebben recente motortechnologieën met zeer hoge injectiedrukken zeer fijne deeltjes met zich meegebracht die veruit het gevaarlijkst zijn voor de gezondheid. En deze deeltjes worden niet tegengehouden door deeltjesfilters!!! De FAP houdt slechts een deel van de zichtbare deeltjes tegen. Dit is eerder een stap achteruit.

Het is duidelijk dat ik er helemaal niet zeker van ben dat de nieuwste voertuigen het minst vervuilend zijn. In deze zoektocht om minder te vervuilen, is er ruimte voor onderzoek met waterdoping...
Met een beetje ontwikkeling zouden we het misschien net zo goed, zo niet beter, kunnen doen dan de meest recente auto's.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 07/11/07, 20:50

colmant schreef:hallo, het zou interessant zijn om het verbruik van de DS te weten, ik heb een oom die er destijds een had in Genève en die zei dat hij heel weinig verbruikte 4 of 5 liter denk ik


Was het niet een prototype dat door Chanbrin was aangepast? :schok:

Ik reed met de mijne rond de 10/12 liter per 100 maar het was een versie met carburateur en een halfautomatische versnellingsbak. Er waren DS21's en DS23's met elektronische injectie, die zullen iets minder verbruikt hebben maar niet de helft, zelfs dat zou me verbazen !!!

maar hier denk ik dat we van het onderwerp beginnen af ​​te dwalen, ik zal een bericht moeten maken over de consumptie van oude dwazen... : Lol:
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten