Pantone artikel in Science and Life november 2007

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/07, 12:46

Hallo Christopher,
Ik denk dat je bent vergeten meneer Grumberg voor te stellen.
Misschien heb je het privé gedaan,
Ik heb het over de mensen die nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling van dit systeem.
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 07/11/07, 12:51

Ik bedoelde simpelweg dat de ervaring van anderen (vb
me) tijdwinst: 10 breinen werken altijd beter
en meer dan één. Ik heb de leiding over een team en als we elk voor ons zouden werken, zouden we geen vooruitgang boeken.
je moet weten hoe je moet respecteren wat anderen hebben gedaan (en gebruiken) terwijl je in staat bent om het geheel of een deel van een project in twijfel te trekken.
elke positieve of negatieve ervaring bevordert de shmilblick
laten we er gebruik van maken!!! : Cheesy:
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Grumberg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/11/07, 14:49




par Grumberg » 07/11/07, 13:04

Als alle Pantonisten in Frankrijk de handen ineen hadden geslagen, zouden ze een Law Association uit 1901 hebben opgericht, elk een paar euro hebben gegeven, een protocol hebben opgesteld (met controle in Veritas-stijl) en een bank hebben gehuurd om eindelijk het vonnis te krijgen dat ze zoeken. . Het grote drama van deze hele affaire is dat iedereen in zijn eigen hoekje aan het werk is. Om de middelen te krijgen om te bewijzen dat waterdoping werkt, moet eenheid kracht zijn. U bent met duizenden, u kunt ook mogelijke sponsors vinden (ex-Anvar, lokale autoriteiten, regionale raad, technische scholen zoals die van Douai...): organiseer uw dossier, ondersteun het met onweerlegbare maatregelen! Anders blijven je montages voor altijd handwerk voor insiders.

Zonder te beweren een "kenner" te zijn, wat ik niet ben, en terwijl ik mezelf verdedig tegen het maken van fouten in mijn artikel, merk ik op dat mijn collega's in de autopers nooit een heilzaam effect van Pantone-montages, wat ze ook zijn, hebben aangetoond. Ik geloof niet in een samenzwering van stilte: zoals ik al zei, ieder van ons zou maar al te graag zijn voeten op de grond zetten en zeggen dat het werkt, d.w.z. kort samengevat, dat we het verkrijgen met een aanzienlijke vermindering van het verbruik en vervuiling zonder prestatieverlies, vermogen, koppel of iets anders.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/07, 13:08

Zo zou ik willen dat dit verhaal eindigt : Cheesy:
Beeld
Beeld
Beeld
Dit spelletje tussen de beer en de hond duurde een week; de fotograaf dacht eerst dat het einde van zijn honden nabij was...
0 x
Grumberg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/11/07, 14:49




par Grumberg » 07/11/07, 14:18

Wat ben ik hier? De hond of de beer? :D
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/07, 14:45

Grumberg schreef:Wat ben ik hier? De hond of de beer? :D

Ho, ik had niet aan deze mogelijke vraag gedacht...
Uiteindelijk zijn beide roodbloedig
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 07/11/07, 15:00

Bonjour à tous

Dank aan de heer Grumberg voor deelname, het is erg goed.
Wat me stoort, is dat het gepubliceerde artikel een gevoel van een proces achterlaat voor zoete dromers. Achteraf kunnen we hier discussiëren, argumenten geven, proberen de situatie recht te zetten, een tekstanalyse doen, het kwaad is geschied. De gewone lezers hebben een besluit genomen, S&V heeft een artikel gemaakt over testen op een technische school met een bankje: de uitslag is er, het is niet sluitend, er moet een klemming van de motor komen dus het is een beetje normaal etc.. .
Niets, lijkt mij, om tegenwicht te bieden. Ik had naast dit voorbeeld nog iets anders laten zien: andere testen (die hier), de verbruikscijfers van gemeentelijke voertuigen bijvoorbeeld. En ik zou hebben geconcludeerd dat het nodig zou zijn om het onderwerp te verdiepen en dat iemand eindelijk de moeite en de middelen neemt om te beslissen: effectief of niet deze doping met waterdamp?

Ik ben het eens met één punt onze montages. Ik noem het geen "Pantone" maar waterdampdoping (op de manier van de heer David?), het is niet echt hetzelfde en het kan een slecht imago geven dat niet erg geloofwaardig is dan praten over Pantone.

Wat betreft onze tests "elk in onze hoek", ze zijn zeer de moeite waard omdat we DELEN via de forum ! En ik vind het goed dat we het allemaal een beetje anders doen, we proberen verschillende manieren, technieken en we boeken vooruitgang zonder onszelf te onthouden van het experimenteren met ieders oplossing.
NADAT we a priori de beste techniek hebben gevonden (bijvoorbeeld: bubbler, stoomgenerator, of injectie, of watercarburateur, enz.) kunnen we overwegen om een ​​optimale montage te maken om op een bank te testen.
Goed maar elkaar niet kennen (alleen door de forum) het is moeilijk om geld te vragen om een ​​project te financieren...

En ik kan zien (ik heb het in mijn bedrijf geprobeerd) dat veel mensen niet geïnteresseerd zijn in het verbeteren van de bestaande, dat wil zeggen de oude of huidige motoren om ze langer te laten meegaan, minder te verbruiken en schoon te maken.
We vertrouwen erop dat de fabrikanten de kenmerken verbeteren (dat is het antwoord dat ik krijg). Dus voor elke verbetering die we niet upgraden, veranderen we met nieuw. Normaal is de consumptiemaatschappij.

Voor testen als die van André heb ik ook zo'n 300TD turbo automaat (Break serie 123) gehad, je kunt altijd lekker rijden, inhouden etc. het is een oude motor die heel lang meegaat, maar om terug te komen tot 9 L / 100 km is een prestatie die ik nooit heb kunnen doen (zonder doping!), dus bij 6 L is het onmogelijk zonder belangrijke reden. ..
En als je een Break rijdt met een groot laadvolume, kan dat niet met een kleine auto!

Genoeg discussies, ik zou graag willen dat we testen kunnen doen met een echt lab en verder gaan, ons hoofd uit het water halen! Maar ik heb niet het gevoel dat S&V ons in die richting heeft geholpen.
Oh, er zijn de zeilers die demonstreren en de motoren van hun vissersboten moeten worden verbeterd, ik wed dat het de vervanging door nieuwe motoren is die we naar voren gaan brengen!

Succes allemaal, ik ben een beetje lang...

Michel
Dernière édition par MichelM de 07 / 11 / 07, 16: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 07/11/07, 15:01

mooie beelden...

de afgelopen 6 maanden was ik verstrikt in een ander onderzoek en ontwikkeling en bezocht ik de forum en ik heb de aflevering van douai gemist...

totdat het artikel over wetenschap en leven mijn neus er weer in stak


Grumberg schreef:Als je de rondingen wilt die de studenten hebben verkregen, heb ik ze natuurlijk. Maar het beste is om het ze te vragen. Christophe heeft contact met hen, het moet mogelijk zijn om hun verslag op deze site te publiceren (met toestemming van de mijnschool van Douai, want het gaat om een ​​educatief project).


je bent tevreden : Cheesy: Ik vond de rondingen die Christophe ze hier plaatste: https://www.econologie.com/projet-echo-m ... -3516.html

Ik bladerde er gewoon overheen en zag dat het waar was dat er veel fouten waren gemaakt en het is bijna een wonder als ze erin slaagden om een ​​resultaat te behalen...

als de tweede ronde rekening houdt met de opmerkingen van de experts die op de forum beter doen zou niet zo moeilijk moeten zijn :D
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Grumberg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 05/11/07, 14:49




par Grumberg » 07/11/07, 15:17

Dat is het. Iedereen is blij. Aan degenen die mij bij voorbaat beschuldigen van het torpederen van waterdoping, herinner ik me mijn eigen woorden:

"Het systeem, in de vorm van waterdoping, kan ongetwijfeld winst opleveren, helaas vooraf moeilijk in te schatten." (volgt de ervaring van Matthiau Daullé, CA van Aisne). Op een vrij oud voertuig en met toenemende diesel kan het spel de moeite waard zijn, op voorwaarde dat je een opoffering in prestaties accepteert, ook al is het gebruik niet erg duidelijk."


Geef als torpedo toe dat het niet erg is! Wat ik zojuist uit mijn eigen eend heb gekopieerd, beschrijft ongeveer wat André zelf zei over zijn Mercedes, waarvan de maximumsnelheid is gedaald (als ik me de post herinner waar hij erover praat). Nogmaals, als de kit de prestaties beïnvloedt, is dit niet interessant, tenzij de eigenaar van een oud voertuig er natuurlijk mee instemt de prestaties te verminderen om het verbruik te verlagen (maar in dit geval kan hij ook van auto wisselen en profiteren van een betere controle van de vervuiling, bijvoorbeeld: het roetfilter heeft bepaalde voordelen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 07/11/07, 16:45

Als de maximumsnelheid van een met water gedoteerde auto afneemt, hoeft dat niet per se te komen doordat het vermogen afneemt. De reactor werkt alleen goed onder zware belasting, niet bij maximale motortoerentallen. Het is mogelijk dat we met een langere versnellingsbak, waardoor de motor en de reactor al hun vermogen kunnen geven met weinig toeren, de maximale snelheid zouden hebben gevonden of zelfs overschreden (ik denk vaak aan de Toftof-tractor). Maar dit alles moet nog worden getest. Misschien zullen onze ontluikende ingenieurs de klus klaren...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten