Zelfbouwbrander pellet REPLICA

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
billybob06110
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/01/18, 13:29
x 3

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par billybob06110 » 14/02/18, 23:55

Goede avond,

Ik heb zojuist mijn vlammenmelder ontvangen.
dat is het...
In 12V met een NO/NC relais aan de uitgang en deze detecteert een lichtere vlam onder kunstlicht op 15 cm... de gevoeligheid is instelbaar!

De eerste testen zodra ik de bestelde kaarsen ontving..
.. wordt vervolgd...
toebehoren
vlamdetector.jpg
vlamdetector.jpg (437.31 KiB) 11361 keer bekeken
0 x
olives55
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/12/17, 20:49
x 2

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par olives55 » 19/02/18, 17:48

Goedenavond, gefeliciteerd met het vinden van de onderdelen. Wat mij betreft, ik heb de buizen gekocht, ik heb een olieboiler gevonden en ik moet de weerstanden vinden om het afval te verwarmen.
1 x
BP86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/12/17, 15:22
x 13

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par BP86 » 24/02/18, 21:16

Goedenavond allemaal, even een nieuwtje,

Ik heb nog steeds wijzigingen aangebracht aan de brander. Uiteindelijk heb ik de vorige versie met de pelletopvangbak en de kleine eindeloze schroef in de vierkante buis verlaten omdat er rook opstijgt.

Dus hier is de "definitieve" versie van het principe dat ik adopteer:
240201.jpg
240201.jpg (112.96 KB) keer bekeken 10990

240202.jpg
240202.jpg (100.04 KB) keer bekeken 10990

240203.jpg
240203.jpg (115.24 KB) keer bekeken 10990

240204.jpg
240204.jpg (110.98 KB) keer bekeken 10990


Dus na een eerste test met redelijk vochtige pellets om de test met de rook te duwen, stijgt er geen rook op, wat zelfs ongelooflijk is, het komt door de ellebogen op de inlaat en het injecteren van lucht erin blaast te veel in de toelating waar de pellets in blijven " levitatie" (ik moet de hoeveelheid lucht die in de opname wordt geïnjecteerd aanpassen)

Plots blijft het ontwerp van het ding aan één kant. Ik heb een aluminium "lucht" -buis, ik hoef hem niet te kopen, maar in zwart geverfd pvc zou het ook niet slecht zijn, ik specificeer in de huidige stand van zaken:
- Geen warmtestijging in de inlaat
- Geen opstijgende rook
-> je hebt dus niet eens een "hoge" temperatuursonde nodig voor de backfire-controle

Ook voor degenen die aan het project beginnen :Pvoor mij is het de injectie van lucht in de opname (op een meer discrete manier te plannen vanuit het ontwerp)
: Roll: en je zult het begrijpen door eraan te werken en alle video's te bekijken, alle forums, Dédé heeft je niet alles verteld, of beter gezegd, laten zien dat het mijn kleine haakje was

Vervolgens volgt de financieringsfase ketelbrandersteun en vervolgens sondes (branderbedieningskast van de ketelschoorsteen)
2 x
billybob06110
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/01/18, 13:29
x 3

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par billybob06110 » 25/02/18, 12:26

Complimenten voor het vinden van een oplossing!

Het is inderdaad onverbiddelijke logica!
Aan de andere kant, hoe regel je de stroom zodat de lucht de pellets niet verder de verbrandingskamer in stuwt? hoe verdeel je het luchtvolume tussen de directe stroom en de injectie bij de pelletinname?

Denk je dat we een luchtinlaat alleen kunnen overwegen bij het toelaten van pellets om alles in één te doen?

Ik wacht tot mijn bougies de eerste tests uitvoeren, wetende dat ik van plan ben te beginnen met een oude gasbrander die voor ventilatie zal zorgen...
1 x
billybob06110
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/01/18, 13:29
x 3

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par billybob06110 » 25/02/18, 23:26

re,

Ik had een Spanjaard gevonden die een paar jaar geleden begon met het ombouwen van een oliebrander naar pelletbrander.
En ik had besloten om het asverwijderingssysteem te gebruiken (het duwt de as mechanisch buiten de brander...)

Het lijkt erop dat zijn systeem, door aan de achterkant te voeden en niet vanaf de bovenkant, en door vanaf de zijkant te ventileren in één kanaal, het probleem waarmee u werd geconfronteerd, vermijdt...

Om plotseling te mediteren, zal ik mijn project heroverwegen, omdat mijn gasbrander die als mijn basis dient mij een voedsel EN een ventilatie door het centrum zal toestaan, terwijl ik de plek overlaat voor een ontassing zoals de zijne...

... wordt vervolgd....
0 x
BP86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/12/17, 15:22
x 13

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par BP86 » 27/02/18, 13:43

bjr,

Ja, dit systeem, ik had het al gezien, aangezien ik alleen pellets verbrand, zal een persluchtreiniging aan het einde van de cyclus het werk heel goed doen

Wat betreft "een enkele toelating" enkele pellet en lucht, deze moet speelbaar zijn --> het enige is dat elk lucht- en pelletelement op de juiste plaats zit

"Om plotseling te mediteren, zal ik mijn project heroverwegen, omdat mijn gasbrander, die als mijn basis dient, mij een toevoer EN een ventilatie door het centrum zal toestaan, terwijl ik de plek overlaat voor een ontassing zoals de zijne." ja en vergeet ook niet dat de ontsteking daarin vast kwam te zitten
0 x
BP86
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/12/17, 15:22
x 13

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par BP86 » 02/03/18, 20:06

Hallo tlm,

Dus ik probeer na te denken over hoe ik de brander op de ketel kan bevestigen

02031.jpg
02031.jpg (167.94 KB) keer bekeken 10641

02032.jpg
02032.jpg (173.43 KB) keer bekeken 10641


In mijn geval noodzakelijkerwijs problematischer vanwege het feit dat het een "plaat" haarddeur is (niet op een scharnier)

het idee om de brander en de plaat allemaal op wieltjes te zetten omdat je dan aan het schoonmaken moet denken
Ik geef je bulkbeperkingen, de stand van zaken of de oplossing die ik heb gevonden, want juist als je ideeën hebt, ben ik geïnteresseerd:
8mm noppen gezien het gewicht van de brander en de plaat niet sterk genoeg
rol met geleiderail
kleine reparatie
mondstuk ongeveer 24 cm daar, ik denk dat er 8 cm in de haard zal zitten
(let niet op de OSB-flens, deze is om een ​​sjabloon voor mij te maken)
2 x
billybob06110
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/01/18, 13:29
x 3

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par billybob06110 » 04/03/18, 19:48

Bonsoir
Ja geen slecht idee van een rail..

Persoonlijk heb ik al wat gesleuteld aan schuttingpalen (de groene T-palen), het is goedkoop en superstijf...
We snijden ze diagonaal op de voet van de T om ze in een rechte hoek te buigen om één kant aan de deur te bevestigen. Vervolgens las je een stuk tussen de twee rails om het te verstevigen, blokkeer je de afstand en leg je op één plek op de grond ( niet nodig om opnieuw akkoord te gaan.) en je gebruikt plastic wielen met rubberen band in alle casto die in de T op de palen rolt.

Je hebt je brander op een trolley in rails.. :-)
0 x
billybob06110
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/01/18, 13:29
x 3

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par billybob06110 » 11/03/18, 22:51

Bonsoir,

Ik plaats je de foto's van mijn brander vanaf de voorkant.. vanaf de achterkant en met de gietijzeren pijp die als mijn huis zal dienen...
toebehoren
BRANDER MET BUIS.jpg
ACHTERGEZICHT BRANDER.jpg
ACHTERGEZICHT BRANDER.jpg (427.92 KiB) 10429 keer bekeken
BRANDER VOORZIJDE.jpg
VOORGEZICHT BRANDER.jpg (347.52 KiB) 10429 keer bekeken
0 x
billybob06110
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 28/01/18, 13:29
x 3

Re: Self-Burning Pellet Burner REPLICA




par billybob06110 » 12/03/18, 01:33

re,

Zoals ik je vertelde, heb ik de verschillende bestelde onderdelen ontvangen, en met name de bougies en een reserveonderdeel dat normaal gesproken deel uitmaakt van een CI heteluchtdesoldeerapparaat... dat wil zeggen...Beeld
Het voordeel is dat er geventileerd wordt met een kleine 24 volt ventilator en de weerstand in 220...
Dus ik laat 50 seconden verwarmen en dan 17 seconden uitschakelen. Dan verwarming van 50 seconden. Dan 17 seconden uitschakelen en uiteindelijk 50 seconden verwarmen en dan 17 seconden uitschakelen, d.w.z. 3 geprogrammeerde cycli. Tot die tijd staat het altijd aan. de vlam verschijnt, mijn vlamdetector schakelt de 220 uit die de weerstand levert, maar aan de andere kant blijft de geïntegreerde ventilator 500 seconden draaien om de biniou af te koelen...
Plots stijgt de weerstand meerdere keren in temperatuur .. regelmatig gekoeld waardoor ik me een langere levensduur kan voorstellen .. (Ik heb al twee reserve-exemplaren besteld voor beide 7 € ..)
Het andere voordeel is dat de geïntegreerde ventilator de vlammen sterk activeert... en ik kan dan het opstarten van de hoofdventilator en de pellettoevoer in normale modus regelen via de vlammendetector. ..
Ik heb een filmpje voor je gemaakt...


Volgende stap monteer de eindloze schroef en de ontsteker in de brander...
Omdat ik in het zuiden woon, is het grootste probleem voor mij de herhaalde ontstekingen, omdat de ketel noodzakelijkerwijs niet erg lang zal kunnen werken, maar ik zal echter voorbij het dauwpunt moeten blijven... en daarom noodzakelijkerwijs veel ontstekingen.
.... Wordt vervolgd...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten