Ouderen wellustig uit te roeien

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Ouderen wellustig uit te roeien




par Paul72 » 11/07/20, 14:46

Hallo,

Bij mijn vader is er een lugubere vlier die min of meer 5000 m2 land is binnengevallen. Hij zou het graag willen vernietigen omdat het de oppervlakte van het land voor de ezels die erop grazen verkleint, en het wint altijd meer aan elk jaar; !
Probleem: een groot deel ligt in een wetland, de rest stroomopwaarts. Oneffen en steenachtig terrein.

Om het even welke ideeën?
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par sicetaitsimple » 11/07/20, 15:06

"De enige manier om de hooghartige te vernietigen, is door het veld zo vaak te ploegen als je het ziet teruggroeien; tien keer, twintig keer per jaar indien nodig; & elke keer moet de ploeg gevolgd worden door een vrouw, door kinderen, om de wortels op te rapen en ze uit het veld te dragen: het is door de plant uit te putten met nieuwe scheuten, dat om het te vernietigen. Als men de ploeg niet wil gebruiken, kunnen vrouwen en kinderen de aarde graven met het houweel, enz. "

Nou, het dateert uit 1784! Misschien is er sindsdien beter geweest? En je moet een vrouw en kinderen hebben. : Lol:

https://fr.wikisource.org/wiki/Cours_d% ... re_(Rozier) / HI% C3% 88BLE_ou_PETIT_SUREAU, _ou_YEBLE.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par Moindreffor » 12/07/20, 09:50

in humor blijven
probeer de verzameling, misschien vind je een oude fles van achter de takkenbossen met een goede vintage glyfosaat : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par Paul72 » 12/07/20, 10:47

Moindreffor schreef:in humor blijven
probeer de verzameling, misschien vind je een oude fles van achter de takkenbossen met een goede vintage glyfosaat : Mrgreen:


Ik heb voorgesteld om af te ronden + natriumchloraat, maar er is meer. Jammer dat het in een natte ruimte perfect zou zijn geweest om het schoon te houden.

(Humor ook)

Laat de ezels anders met een ploeg werken, maar weet niet zeker of de eigenaar in orde is
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par Ahmed » 12/07/20, 12:16

Hoe zit het met napalm? Niemand heeft eraan gedacht? : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par sicetaitsimple » 12/07/20, 12:31

Ahmed schreef:Hoe zit het met napalm? Niemand heeft eraan gedacht? : Mrgreen:


Waarom deze oplossing, wanneer "Als we de ploeg niet willen gebruiken, kunnen vrouwen en kinderen de aarde graven met de houweel,"?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par Ahmed » 12/07/20, 12:47

De oplossing van "vrouwen en kinderen ..." moet in context worden geplaatst en is vanuit dit oogpunt anachronistisch.
Ik zou liever een beroep doen op een eco-participatie van stadsbewoners (familieleden, stadsbewoners: wees voorzichtig met de ecologische voetafdruk!) Te sedentair en wie zou daar tegen lage kosten een reddingsactiviteit vinden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par sicetaitsimple » 12/07/20, 13:03

Pfff ... ik probeer te helpen met bewezen oplossingen en sommigen noemen ze "anachronistisch" ....
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par moinsdewatt » 12/07/20, 13:09

sicetaitsimple schreef:"De enige manier om de hooghartige te vernietigen, is door het veld zo vaak te ploegen als je het ziet teruggroeien; tien keer, twintig keer per jaar indien nodig; & elke keer moet de ploeg gevolgd worden door een vrouw, door kinderen, om de wortels op te rapen en ze uit het veld te dragen: het is door de plant uit te putten met nieuwe scheuten, dat om het te vernietigen. Als men de ploeg niet wil gebruiken, kunnen vrouwen en kinderen de aarde graven met het houweel, enz. "

Nou, het dateert uit 1784! Misschien is er sindsdien beter geweest? En je moet een vrouw en kinderen hebben. : Lol:

https://fr.wikisource.org/wiki/Cours_d% ... re_(Rozier) / HI% C3% 88BLE_ou_PETIT_SUREAU, _ou_YEBLE.


Ah er was al bloedvergieten voor de Japanse duizendknoop .......
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: ouderling vatbaar voor uitroeiing




par Ahmed » 12/07/20, 13:36

Bewezen of geprobeerd? : Wink:
Merk op dat ik alleen een "opzet" van uw oplossing aanbied en dat dit op geen enkele manier een categorische afwijzing is! : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten