Egel moestuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Egel moestuin




par Did67 » 13/12/18, 16:26

Blijkbaar heb je "grote wapens". Schuif holle stelen van schermbloemen (selderij gemonteerd in zaden, of venkel, of peterselie...) voor de zeer kleine insecten (kijk eens hoe kleine "sluipwespen" eruit zien).
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 13/12/18, 18:41

Did67 schreef:Blijkbaar heb je "grote wapens". Schuif holle stelen van schermbloemen (selderij gemonteerd in zaden, of venkel, of peterselie...) voor de zeer kleine insecten (kijk eens hoe kleine "sluipwespen" eruit zien).

Ik heb ook werk, nee eigenlijk geen werk aan deze kant want een wortel tot zaad laten komen is niet om hem af te scheuren dus weer geen werk : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Egel moestuin




par Did67 » 14/12/18, 11:51

Moindreffor schreef:toen ik ziek werd, had ik de contradictie om alles te willen beheersen om mijn onvermogen om mijn gezondheid te beheersen tegen te gaan, dan heb ik uiteindelijk door onbekwaamheid elke weg steeds minder onder de knie gekregen, maar sindsdien Ik bezoek deze thread Ik ben in het loslaten gaan, mijn reflectie op hoe tuinman zonder werk het frame van de moestuin heeft overschreden, zodat ik mijn gedachten kan kwijtraken en je bent meer dan verantwoordelijk : Mrgreen:


Het is heel ontroerend...

En dus moet ik het doen HEEL pas op dat je geen goeroe-genezer wordt!

Het komt wel eens voor dat ik mijn colleges afsluit met het over "bevrijde tuinders" (over de wirwar van geloven en "sekten", over "Mij is verteld dat...", over "we hebben het altijd zo gedaan... ", of "wat zal de buurman denken"). Eindigen als goeroe zou zonde zijn!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 15/12/18, 08:11

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:toen ik ziek werd, had ik de contradictie om alles te willen beheersen om mijn onvermogen om mijn gezondheid te beheersen tegen te gaan, dan heb ik uiteindelijk door onbekwaamheid elke weg steeds minder onder de knie gekregen, maar sindsdien Ik bezoek deze thread Ik ben in het loslaten gaan, mijn reflectie op hoe tuinman zonder werk het frame van de moestuin heeft overschreden, zodat ik mijn gedachten kan kwijtraken en je bent meer dan verantwoordelijk : Mrgreen:


Het is heel ontroerend...

En dus moet ik het doen HEEL pas op dat je geen goeroe-genezer wordt!

Het komt wel eens voor dat ik mijn colleges afsluit met het over "bevrijde tuinders" (over de wirwar van geloven en "sekten", over "Mij is verteld dat...", over "we hebben het altijd zo gedaan... ", of "wat zal de buurman denken"). Eindigen als goeroe zou zonde zijn!

Ik denk eerder dat er, net als de held, de anti-held is, aangezien het gemakkelijk is om de held te definiëren dat de definitie van de anti-held vager is, nou, ik denk dat jij de anti-goeroe bent, en het is ook moeilijk te definiëren, maar ik vind dat deze term goed bij je past, omdat goeroe je nooit wil zijn, maar je zult niet in staat zijn, zoals je zegt, te voorkomen dat sommigen niet verder gaan dan het geloof, of de toepassing van recepten, dus goeroe voor sommigen, door de rol van anti-goeroe op zich te nemen (een ander woord dat niet bestaat) zou niet slecht zijn, het zou sommigen misschien in ieder geval verplichten om te proberen de term te definiëren en zo een nieuwe reflectie

anders kon ik gisteren in het ziekenhuis, een dag in een ziekenhuisbed, mijn gedachten laten afdwalen en heb ik ideeën voor de komende maanden, goed niet geweldig als ligstoel, maar evenveel om deze tijd te optimaliseren en de tijd zo aangenaam door te brengen mogelijk, kijkend naar de lucht door het raam was het zonnig en in gedachten in de moestuin
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Egel moestuin




par Did67 » 15/12/18, 11:09

Aangezien het placebo-effect bestaat en verifieerbaar is, denk ik dat het hebben van "aangename" projecten kan bijdragen aan genezing of op zijn minst aan een bepaald welzijn...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 15/12/18, 16:43

Did67 schreef:Aangezien het placebo-effect bestaat en verifieerbaar is, denk ik dat het hebben van "aangename" projecten kan bijdragen aan genezing of op zijn minst aan een bepaald welzijn...

het moreel is inderdaad een groot deel van het genezingsproces, net als de projecten, en vooral niet voor of tegen je ziekte leven, maar leven door er zo min mogelijk over na te denken en zo min mogelijk ruimte te laten voor de ziekte, om het actieterrein te verkleinen, daar heb ik mijn behandeling gehad en ik kan hopen op 5, 6 of zelfs 7 jaar rust, goed 6 maanden grote vermoeidheid in zicht, maar vergeleken met de jaren van rust die nodig zijn

zoals het afsnijden van de bladeren van een winde, we doden het niet maar we vertragen zijn ontwikkeling, daarna neemt het steeds meer af
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
steenbok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 22/11/17, 09:18
x 11

Re: Egel moestuin




par steenbok » 16/12/18, 12:15

Positieve projecten zijn essentieel voor het welzijn en er zijn tal van manieren om de geest nuttig bezig te houden in onze tuinen.
In de logeerkamers voor insecten leg ik de stengels die ik vind, volgens de verzamelmogelijkheden, onder de tegel die vlierbessen zijn afgeslacht door de groene ruimten van mijn voormalige gemeente.
Ik heb er een paar gemaakt met gedroogde stengels van berenklauw, guldenroede, yeb, riet, enz.
DSC01798.JPG
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Egel moestuin




par Moindreffor » 16/12/18, 12:41

ibex schreef:Positieve projecten zijn essentieel voor het welzijn en er zijn tal van manieren om de geest nuttig bezig te houden in onze tuinen.
In de logeerkamers voor insecten leg ik de stengels die ik vind, volgens de verzamelmogelijkheden, onder de tegel die vlierbessen zijn afgeslacht door de groene ruimten van mijn voormalige gemeente.
Ik heb er een paar gemaakt met gedroogde stengels van berenklauw, guldenroede, yeb, riet, enz.
DSC01798.JPG

het is nog steeds veel mooier op deze manier gedaan dan de geometrische dingen met gaas die in dierenwinkels worden verkocht
voor de stengels zal ik volgend jaar zonnebloemen zaaien, en ik zal wat wortels voor zaden en stengels laten voor het volgende jaar
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Egel moestuin




par chafoin zijn » 19/12/18, 02:10

De wespen koloniseerden het riet dat ik had "gevlochten" als een windscherm. We konden ze meters verderop horen knabbelen of kauwen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 427 gasten