Hulpkatten van de biologische landbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Moindreffor » 08/01/19, 07:07

nico239 schreef:Hé, grappig, we keken vanmiddag naar dezelfde show.

Vogels die zich volproppen met vetballen en onze omringende katten: we hebben er 5/6.

Hoe goed het ook elke dag is, misschien zijn de onze (vogels en katten) afgemat, want zelfs met een kat die op een ligstoel lag aan de voet van de boom waar sommige ballen zijn, kon het feest niet worden belemmerd.

Het al hebben van katten of honden beperkt de invasie van wilde katten in uw asiel/tuin.

Het is zeker dat als je er geen hebt, het een kermis is voor wilde katten en hen, aangezien ze alleen hun klauwen hebben om te overleven...

Om terug te keren naar onze piou piou, ze komen zich in ieder geval vol te proppen met de tarwe van de kippen en daar is het op grondniveau, geen noemenswaardig bloedbad om te betreuren.

Ik had een kat die sliep op de zinken plaat van de vliegplank van mijn postduiven, lekker opgewarmd in de zon, de duiven moesten op hem klimmen om naar de duiventil terug te kunnen en in het voorbijgaan trokken ze aan zijn haren om hun nest te maken, maar dat weerhield hem er niet van om een ​​insect te vangen dat niet van ons was...
zoals...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Leo Maximus » 08/01/19, 13:17

"slechts één vogel gedood dit jaar", ik vergat te specificeren dat het voor het jaar 2018 was. : Lol:

Moindreffor schreef:nou, het moet gezegd worden dat het voor een luie kat helemaal goed is om de vogels op dezelfde plek te groeperen...
Ik heb zojuist mijn moestuin aangemeld als LPO-asiel en ik heb een kat : Mrgreen:

De vogels verzamelen zich waar ze willen... Als blijkt dat ze een voorkeur hebben voor deze kersenboom, kan dat zijn omdat de struiken beter bij ze passen. :?

Men kan een beschermer van vogels en de natuur zijn zonder een bord op straat te hebben, wat voor mij een provocerend karakter heeft. "Iedereen ziet de middag aan zijn deur..." :)

Ik had ook katten, de laatste is onlangs overleden. Het was een verlaten kat beloofd aan de gaskamer. Niet-geadopteerde, in de steek gelaten katten belanden in de gaskamer (zie mijn bericht in een ander draadje). Het zijn de leden van Jachtverenigingen (waaronder een van mijn familieleden) die ervoor zorgen en die krijgen daarvoor subsidie. Katten worden gecremeerd en hun as wordt gebruikt als meststof.
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par verwarren » 08/01/19, 14:11

Gaston schreef:De vos is ook een van de belangrijkste roofdieren van de kat... niets is eenvoudig : Roll:


Voor een appartementskat weet ik het niet, ik heb vossen met de familie midden in de nacht zien scharrelen (stad van 80 ha) dus waarom geen stadskat rondlopen?
De dag dat een vos een veldkat vangt, de mijne bijvoorbeeld, werd niet geboren... De wezel ja...
De mijne is een jager sinds ik klein was (twee slangen die ze in mijn kantoor heeft gestopt, een adder en een kleine slang, niet dezelfde dag, die ik ving en losliet, maar het was heet, met mijn tieners die schreeuwden lol.)
een mol en veldmuizen regelmatig en toch als je haar ziet is ze een engel... : Lol:
0 x
De wereld is perfect !!!
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Moindreffor » 08/01/19, 14:25

Leo Maximus schreef:"slechts één vogel gedood dit jaar", ik vergat te specificeren dat het voor het jaar 2018 was. : Lol:

Moindreffor schreef:nou, het moet gezegd worden dat het voor een luie kat helemaal goed is om de vogels op dezelfde plek te groeperen...
Ik heb zojuist mijn moestuin aangemeld als LPO-asiel en ik heb een kat : Mrgreen:

De vogels verzamelen zich waar ze willen... Als blijkt dat ze een voorkeur hebben voor deze kersenboom, kan dat zijn omdat de struiken beter bij ze passen. :?

Men kan een beschermer van vogels en de natuur zijn zonder een bord op straat te hebben, wat voor mij een provocerend karakter heeft. "Iedereen ziet de middag aan zijn deur..." :)

Ik had ook katten, de laatste is onlangs overleden. Het was een verlaten kat beloofd aan de gaskamer. Niet-geadopteerde, in de steek gelaten katten belanden in de gaskamer (zie mijn bericht in een ander draadje). Het zijn de leden van Jachtverenigingen (waaronder een van mijn familieleden) die ervoor zorgen en die krijgen daarvoor subsidie. Katten worden gecremeerd en hun as wordt gebruikt als meststof.

Ik ben het helemaal met je eens, ik stel mezelf de vraag waar ik mijn voerbakken moet installeren om de vogels niet binnen het bereik van de klauwen van mijn kat te verzamelen, en ik ga mezelf dezelfde vraag stellen voor de nestkasten,
waarom vind je het LPO-onderdakbord provocerend? van mijn kant zal het in het zicht van niemand op mijn tuinhuisje worden bevestigd
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Moindreffor » 08/01/19, 14:30

perplex schreef:
Gaston schreef:De vos is ook een van de belangrijkste roofdieren van de kat... niets is eenvoudig : Roll:


Voor een appartementskat weet ik het niet, ik heb vossen met de familie midden in de nacht zien scharrelen (stad van 80 ha) dus waarom geen stadskat rondlopen?
De dag dat een vos een veldkat vangt, de mijne bijvoorbeeld, werd niet geboren... De wezel ja...
De mijne is een jager sinds ik klein was (twee slangen die ze in mijn kantoor heeft gestopt, een adder en een kleine slang, niet dezelfde dag, die ik ving en losliet, maar het was heet, met mijn tieners die schreeuwden lol.)
een mol en veldmuizen regelmatig en toch als je haar ziet is ze een engel... : Lol:

we proberen allemaal een luie moestuin te cultiveren, waarom zouden de dieren die zichzelf veel minder vragen stellen niet gebaat zijn bij gratis voer (vuilnisbakken)?
Ik zag een rapport in de Verenigde Staten over de aanwezigheid van jakhalzen in de stad, alleen maakte het gebruik van thermische camera's die de hele nacht ronddraaien het mogelijk om hun aanwezigheid zo duidelijk te benadrukken dat ze weten hoe ze overdag discreet moeten zijn, en toch waren hun holen in de stad, geen passerende dieren
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par verwarren » 08/01/19, 14:48

Moindreffor schreef: waar ik mijn voerbakken moet installeren om de vogels niet binnen het bereik van de klauwen van mijn kat te verzamelen, en ik ga mezelf dezelfde vraag stellen voor de nestkasten,


Ik heb gekozen voor een metalen staaf van 2 meter... (een buis)
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 08/01/19, 14:57

Leo Maximus schreef:Niet-geadopteerde, in de steek gelaten katten belanden in de gaskamer (zie mijn bericht in een ander draadje). Het zijn de leden van Jachtverenigingen (waaronder een van mijn familieleden) die ervoor zorgen en die krijgen daarvoor subsidie. Katten worden gecremeerd en hun as wordt gebruikt als meststof.


Heb je hier officiële informatie over?

Omdat de asielen vol zitten met oude katten... helaas.

En wat er van de as moet overblijven als een kat eenmaal is gecremeerd, mag niet worden gezeefd, dus om er een zak van 30 kg van te maken, wat op industriële schaal NIET VEEL is, moet je ontzettend veel katten slachten voor ÉÉN ZAK.

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar ik wil officiële informatie over het onderwerp.

Ik heb het over het vergassen van katten VOOR een transformatie in kunstmest. (en niet het vergassen van asieldieren)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 08/01/19, 15:03

perplex schreef:
Moindreffor schreef: waar ik mijn voerbakken moet installeren om de vogels niet binnen het bereik van de klauwen van mijn kat te verzamelen, en ik ga mezelf dezelfde vraag stellen voor de nestkasten,


Ik heb gekozen voor een metalen staaf van 2 meter... (een buis)


Laat je me je opstelling zien?

We dachten erover om te kiezen voor stokken met cabine bovenaan... maar NA TE HEBBEN getest dat ze ECHT GEBRUIKT zijn.

Dus doe EEN of TWEE maar niet meer en kijk wat er gebeurt... Ik weet HELEMAAL NIET zeker of het positief blijkt te zijn.

Omdat de mens soms toevluchtsoorden creëert om zichzelf een zuiver geweten te geven, toevluchtsoorden die TOTAAL ONGEBRUIKT zijn door dieren...

Dus laten we onszelf wantrouwen... Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 08/01/19, 15:08

Moindreffor schreef:Ik ben het helemaal met je eens, ik stel mezelf de vraag waar ik mijn voerbakken moet installeren om de vogels niet binnen het bereik van de klauwen van mijn kat te verzamelen, en ik ga mezelf dezelfde vraag stellen voor de nestkasten,


Noodzaak is wet.

Om zich te voeden, "dapperen" de vogels de aanwezigheid van katten
Om te nestelen gaan ze ergens anders heen.
De 2 hutten (reeds geïnstalleerd toen we in het huis aankwamen) in de bomen zijn ALTIJD leeg gebleven: te gemakkelijk toegankelijk voor katten.

Nogmaals, we moeten voorzichtig zijn met onszelf.

Het is veel beter als de vogels AL hun wantrouwen behouden.
Er zou niets ergers zijn dan ze onbevreesd naar de tuintafel te zien stromen om kruimels en brood te pikken.

In die zin spelen katten hun rol van bedreiging en dat is heel goed.
0 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par verwarren » 08/01/19, 15:39

Ik ben begonnen met het kopen van een buis (vrijdag), die komt op een zoldertrap terecht, ik zag meteen de omvang van het werk om iets redelijks te doen :)

Toen heb ik deze gekocht, €35 zonder de huisjes, 2 meter ook zonder verwarring, echt een effectieve module.
Ik heb het op zondag gezet, voorlopig komt er af en toe een tiet langs, het is geen massa, je moet geduld hebben. Je moet er ook rekening mee houden dat ze op lange termijn van je afhankelijk zullen zijn, vertrouwen is verdiend... Ik zag hetzelfde principe deze zomer zelfgemaakt, er zat een zwerm vogels, een stuk of twintig permanent erop, het was magnifiek, voor wie ervan houdt.

Beeld



Ik had dezelfde dag twee katten (tweeling), heel sportief... Ik verloor er een na een jaar...

Beeld



en mijn tijgerin :)

Beeld

Sorry, ik kan de afbeelding niet rechtzetten :)
Dernière édition par verwarren de 08 / 01 / 19, 15: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
De wereld is perfect !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 338-gasten