Vergelijkende pelletkachels of houtpellets

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Vergelijkende pelletkachels of houtpellets




par Christophe » 28/10/08, 00:34

Hier is een vergelijkingstabel van enkele pelletkachels (of pellets) van hout beschikbaar op de Franse markt: Cadel Valery Calimax Sandor Calimax Twist 80 20, Ecoteck Elena Airplus, Ecoteck Genova, Invicta Sofia, Marcus, Palazzetti Ecofire Gaja Piroux Helios rika Premio Rika Rio Sicalor Monet Lamiera, SMARTFIRE Triface, Thermos Armonia, Wanders CM6020, Wanders Wanders CM6220 en plaats Ecotherm

Deze tabel komt uit het bestand van onze Natuurlijke Habitat-partner die zojuist een volledig dossier over houtsenergie heeft gepubliceerd in zijn laatste uitgave.

Hier is de samenvatting van dit probleem: http://www.habitatnaturel.fr/hn2/show.php?num=22

Beeld
Beeld

Enkele opmerkingen of nogal verrassend:

- Ik begrijp de afwezigheid van deze vergelijking niet goed EdilKamin-kachels maar toch beroemd?
- (zeer) hoge prijzen in vergelijking met log en massakachels ! De winst in autonomie en het schijnbare winstcomfort (herladen van alle 24h in plaats van 2 3 keer per dag ...) is het deze extra kosten waard? Niet zeker, vooral omdat pellets duurder zijn dan houtblokken ...
- Een pelletkachel kan alleen pellets verbranden.
- Het geluid is niet aangegeven in deze vergelijking!
- In het geval van een hydromodel (met sanitair warm water en / of verwarming) kan het een interessante investering zijn, maar alleen als het in de zomer wordt gekoppeld aan zonnepanelen (geen interesse om een ​​pelletkachel in te schakelen je woonkamer in de zomer!)

Ik denk dat een pelletkachel moet worden geïnstalleerd / onderhandeld met de aanschaf van een pelletketel voor centrale verwarming.

Vergelijking van pelletketels

anders vergelijkingen van houtgestookte apparaten
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 28/10/08, 09:50

Ik ben verbluft over de afwezigheid van Edilkamin. Ik heb er een op het platteland die goed werkt. (na het opnieuw instellen van de parameters: ja ik weet het, ik kan er niet vanaf komen : Lol: )

ga ook akkoord met lawaai. het is een parameter die HYPER belangrijk is en nooit is aangekondigd ondanks ENORME verschillen tussen de modellen. sommige tangentiële turbines zijn erg stil, terwijl voor sommige fornuizen de ventilatoren luidruchtig zijn; dat is verschrikkelijk 's nachts. in sommige gevallen is het ook de apro pelletkachel die luidruchtig is.
Voor de prijs vind ik het ook duur, maar ik moet toegeven dat er meer spullen zijn (dus arbeid) dan een kachelbuche.

voor waterkokers, betwijfel ik of het belangrijkste gebruik van hydro voor de ECS is, maar om een ​​of twee extra radiator te verwarmen. Ik denk niet dat er een input is voor een tapwatertemperatuursensor, maar ik zou het mis hebben. Ik ben er niet eens zeker van dat hydro-modellen een driewegklep hebben. naar mijn mening hebben ze gewoon een circulatiepomp.
sommige modellen hebben een heteluchtuitlaat die op een ventilatiekanaal kan worden aangesloten. het is eenvoudig en interessant om een ​​kamer naast of boven te verwarmen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
tofcervelo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/11/08, 16:30




par tofcervelo » 05/11/08, 16:34

hallo

dat zegt het artikel over de poele cadel-valery. Ik heb een inschatting gemaakt van een installateur voor een kachelpellet en hij biedt mij deze kachel aan?

Ik zou graag willen weten wat ze zeggen.

merci

christophe
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/11/08, 16:46

Ben niet veel meer dan wat er in deze tabel staat.

Hoeveel moet je citeren?
0 x
tofcervelo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/11/08, 16:30




par tofcervelo » 05/11/08, 16:49

Ik onderhandelde het bij 3700 euro geleverd geïnstalleerd en met 50 zakken pellets aangeboden.

Klinkt dit goed?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/11/08, 17:01

Ben het gegeven aan 3190 HT late rente 2007 in de tabel .... Dus alles hangt ervan af of u in uw geval BTW aan 5.5% of 19.6% betaalt.

50 zak (1 pallet denk ik?) Bij 4 € vertegenwoordigt de zak niet veel als een "commercieel gebaar" ...

In ieder geval en in het algemeen: ik vind de prijs van de pelletkachel echt duur! Dat dit de installatie en het gebruik is ... we zijn ver van de houtsenergie niet duur!

Let op Ik ben niet tegen pelletketels ... maar de kachel lijkt echt overladen!

Heb je niet gedacht aan een houtkachel? Omdat de autonomie en het onderhoudswinst van een pelletkachel niet zo wonderbaarlijk zijn dat het ... en in een pelletkachel je alleen ... pellets verbrandt! Zelfs oude kranten zijn niet mogelijk ...

https://www.econologie.com/forums/comparatif ... t6390.html

Heeft de verkoper trouwens verteld over de permanente NOISE (blower) van de pelletkachel?
0 x
tofcervelo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/11/08, 16:30




par tofcervelo » 05/11/08, 17:14

de btw is 5,5 omdat het de verkoper is die het voor mij installeert

de prijs is TTC en het is voor de complete installatie met zwarte geëmailleerde toevoerleiding op 3 hoogtemeter 80-diameter en andere accessoires.

Ik ga op een model met pellets vanwege de eenvoud van gebruik (1n enkele vulling per dag) en de programmering ervan.

we werken allebei dus we hebben iets nodig dat automatisch kan worden gestart vlak voordat we naar huis gaan om het in huis moeilijk te maken om het log in te voeren wanneer we weg zijn.

Ik ben momenteel uitgerust met inverter olie-kachels, maar ik zal iets vergelijkbaars in gebruik, maar zonder de vervuiling

Ik aarzel ook met de lucht / lucht warmtepomp, maar het probleem is dat het veel duurder is, het belastingkrediet minder interessant is en onder -15 ° het niet meer werkt.

Ik weet dat het niet vaak is dat we -15 ° hebben maar ik woon nog steeds in het noorden aan de Belgische grens.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/11/08, 17:22

Ok, in dit geval is uw prijs juist, maar echt niet meer ... en 200 € pellets zijn eindelijk inbegrepen in de prijs van het aanbod ...

Wat betreft comfort, je weet dat je een opslagtank hebt ... maar het is zeker dat je niet dezelfde regeling hebt met een pelletkachel ... Nu moeten we weten hoe we de kachel moeten opslaan hout (er is nog steeds meer ruimte nodig dan pellets met energie-equivalent).


Voor 1 2000 € meer zou u een kachel-boiler (voor warm water) pellets kunnen hebben. Heb je erover nagedacht? Aangezien u blijkbaar geen centrale verwarming heeft, concludeer ik dat u een elektrische ballon heeft?
0 x
tofcervelo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/11/08, 16:30




par tofcervelo » 05/11/08, 17:32

ja, maar het probleem is dat mijn ballon in de zomer niet zal werken.

en mijn budget is beperkt

Naast de plaats waar de kachel zal worden geïnstalleerd, bevindt de kachel zich ver van de leiding voor het water.

christophe
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/11/08, 17:33

Ben zomer zal het elektriciteit zijn ... of een klein zonnestelsel!

Hebt u een BULK pellets-leverancier bij u in de buurt?
Omdat het in de zak van 15 kg terugkeert naar de prijs van de olie ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten