Zooop van mevrouw Courrèges: de beste elektrische auto?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 22/10/13, 09:11

EV's zijn goedkoop... Ze gaan niet snel of ver... : Cheesy: : Cheesy: ik heb hem al een jaar...
Vandaag wat dichterbij dan gisteren, maar verder dan morgen : Cheesy: : Cheesy:

Ruil tweezits sax in voor een minuut zoup courrege... : Cheesy: : Cheesy: Als ze wil, mag ze haar polycarbonaat bubbel houden... : Cheesy:

Citro overtreft de opname van het F1-platform met drie tuinstoelen... Ik heb een reeks beelden die door mijn hoofd gingen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/10/13, 10:20

Macro schreef:Citro blinkt uit met stunt van het F1-platform met drie tuinstoelen...
Het beeld is een zeer nauwkeurige weerspiegeling van de werkelijkheid.

dank u Dirk voor versleutelde herinneringen.
Ik ben echter zeer verrast door de geadverteerde capaciteit van 25kWh. :schok:
Ik dacht dat het bijna het dubbele was. :?

Een van de bijzonderheden van dit voertuig is de regeneratie-instelling op het dashboard.
In de maxi-modus word je letterlijk naar voren gegooid met elke voetbeweging.
:schok:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 22/10/13, 10:41

Citro schreef:Ik ben echter zeer verrast door de geadverteerde capaciteit van 25kWh. :schok:
Ik dacht dat het bijna het dubbele was. :? :


Ik ben ook om een ​​andere reden verrast: het piekvermogen:
het is aangekondigd voor 150 kW (200 kanalen)
aangezien de auto 370V is, kunnen we schatten dat de maximale stroom rond de 400A ligt (150000/370)
maar een stroom van 400A voor een 70Ah accu, dat is bijna 6C!! dat lijkt mij veel.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 22/10/13, 10:48

Zoals zo vaak, wanneer er 3 criteria zijn, kan er maar aan twee tegelijkertijd worden voldaan:
  • Puissance
  • autonomie
  • prix
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239




par Remundo » 22/10/13, 12:36

Dirk Pitt schreef:
Citro schreef:Ik ben echter zeer verrast door de geadverteerde capaciteit van 25kWh. :schok:
Ik dacht dat het bijna het dubbele was. :? :


Ik ben ook om een ​​andere reden verrast: het piekvermogen:
het is aangekondigd voor 150 kW (200 kanalen)
aangezien de auto 370V is, kunnen we schatten dat de maximale stroom rond de 400A ligt (150000/370)
maar een stroom van 400A voor een 70Ah accu, dat is bijna 6C!! dat lijkt mij veel.

Ik ben het eens met Dirk Pitt,

Ik zeg niet dat deze auto zwak is, maar het lijkt mij grotendeels overschat in zijn prestaties...

En dan dat gele dak, dat moet op den duur een beetje pijnlijk zijn... ik weet niet eens zeker of het goedgekeurd is op het gebied van verkeersveiligheid.
0 x
Beeld
Serge25
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/09, 14:37




par Serge25 » 27/10/13, 11:51

Ben het eens met Dirk Pit, zolang niemand met zijn eigen auto heeft geschoten in normale verkeersomstandigheden zullen we niets weten. Ik op de flat op 80 gestabiliseerd, ik consumeer heel erg weinig. Maar zo is het meestal niet!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 27/10/13, 13:15

Citro schreef:Maar het is een zekerheid. : Arrowl:
Er zijn geen technologische problemen met elektrische auto's... Niet meer dan met thermische auto's.

De enige problemen zijn sociologisch en economisch.
De lobby's die al een eeuw leven van de inkomsten uit thermische tractie, strijden fel tegen de elektrische auto.
Dit is de reden waarom een ​​fabrikant als TESLA, die geen thermische auto's produceert, zo'n succesvol voertuig maakt.
De andere fabrikanten vervaardigen of hebben onder dwang elektrische auto's vervaardigd en hebben getracht deze niet-concurrerend te maken (prijs, batterijhuur, prestaties, betrouwbaarheid, enz.).

.....


De TESLA is erg duur en alleen rijke zweren kunnen het betalen.
Dernière édition par moinsdewatt de 27 / 10 / 13, 13: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 28/10/13, 01:12

De tesla zal verbeteren met een nieuwe batterij waardoor hij meer kan
Bereik van 600 km:
http://www.gizmodo.fr/2013/09/24/tesla- ... 00-km.html
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 28/10/13, 08:18

Wat heeft het voor zin om 600 km autonomie te hebben, hoeveel mensen doen zoveel km op een dag?400 km lijkt mij meer dan genoeg, nog steeds een boho-idee om een ​​auto duur te verkopen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/10/13, 13:28

Absoluut je hebt gelijk. Ik doe ongeveer vijftig kilometer per dag en het lukte me om tot 18.000 km per jaar te rijden.

Maar de mediarealiteit en de zeer actieve tegenstanders van de elektrische auto gebruiken zijn lagere autonomie om hem te denigreren.

TESLA of mevrouw Courrège bewijzen dat autonomie geen technisch maar een financieel probleem is Momenteel, zoals het geval was met mobiele telefoons 20 jaar geleden.

Elke dag onthullen laboratoria en universiteiten over de hele wereld hun vorderingen op het gebied van batterijen en energieopslag die het mogelijk maken om de prijs en het gewicht van batterijen door 2 of meer te delen.

Op 20 oktober presenteerde de Turbo-show op M6 de nieuwe elektrische BMW i3 met meer dan 150 km autonomie of meer dan 6 uur autonomie in stadsverkeer.
Ze zeiden zelfs dat ze ervan werden beschuldigd "anti-elektrische auto" te zijn, waartegen ze zich verdedigden. Het feit blijft dat de hele show de elektrische auto denigreerde door clichés als "het is een stadsauto", de autonomie te laag te herhalen, ...
Sommige glimlachjes waren zelfs ronduit spottend.

Een onschuldige zou zeggen dat ze niets begrepen, integendeel, ze begrepen alles en sparen "de geit en de kool" om hun adverteerders niet te mishagen... Terwijl ze (zo discreet mogelijk) doorgaan met hun werk om de elektrische auto systematisch te ondermijnen.
:onheil:

Je hebt dus TESLA's nodig om aan te tonen dat de techniek perfect is en prestaties te verbeteren en je hebt ook MIA's nodig om dagelijks te rijden voor een redelijk budget.
Dat gezegd hebbende, de MIA staat je niet toe om op vakantie te gaan, maar zou voor veel mensen de rol van de belangrijkste dagelijkse auto vervullen.

Op de Turbo-show lieten ze bakkers de TESLA S proberen, de jongens trapten op het gaspedaal... en verdwaalden, opbouwend.

Dit zijn de zweren die de eerste kopers van mobiele telefoons waren, nu is er iets voor elk budget en is de mobiele telefoon zelfs in arme landen gedemocratiseerd... Elektrische mobiliteit (2, 3 en 4 wielen) moet dezelfde weg volgen, ondanks de zeer sterke tegenstand van bepaalde lobby's...
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten