Zonne-impuls: dat is het: hij vliegt!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Zonne-impuls: dat is het: hij vliegt!




par olifant » 07/04/10, 14:25

De Solar Impulse is woensdag opgestegen vanaf het militaire vliegveld van Payerne, in het westen van Zwitserland. Dit is de eerste vlucht van dit vliegtuig op zonne-energie. Het vliegtuig, dat de spanwijdte heeft van een Airbus A340 (63,40 meter lang) maar weinig meer weegt dan een auto (1.600 kg), versnelde tot 45 km/u en vertrok geruisloos na honderd meter over de baan te hebben afgelegd. Gevolgd door een helikopter steeg het prototype, aangedreven door zijn vier elektromotoren met elk een vermogen van 10 pk, heel langzaam in de lucht, bestuurd door de Duitser Markus Scherdel. Het vliegtuig bewoog weg in de blauwe lucht en wekte de indruk stil te staan. Het cirkelde ongeveer twee uur boven de Zwitserse vlakte voordat het terugkeerde naar de Payerne-basis.


Het is nog niet morgen dat we ermee op vakantie gaan, maar laten we dit symbolische wapenfeit eren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/10, 22:19

Geweldige prestatie, maar ik bewonder nog steeds het pedaalvliegtuig van meer dan 12 jaar oud.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Daedalus_%28avion%29
http://en.wikipedia.org/wiki/MIT_Daedalus
Maar nog verder van daadwerkelijk gebruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/04/10, 22:30

: Mrgreen: Bedankt voor de link. 8)
dedeleco schreef:Geweldige prestatie, maar ik bewonder nog steeds het pedaalvliegtuig van meer dan 12 jaar oud.
Het stelde me in staat zeer interessante informatie te vinden over de metabolische efficiëntie die me al als zeer laag was gepresenteerd (lager dan die van een auto), maar die ik niet had kunnen verifiëren.

:? Kleine correctie, dat was het 22 jaar geleden, Al. : Arrowl:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/10, 22:45

De tijd vliegt voor een optreden zijn tijd ver vooruit!!!
22 jaar niet in mijn hoofd!!!
Anders zou ik graag willen weten hoe de opbrengst van de efficiënte pedaler biologisch 0,24 is, omdat de pedaler geen warmwaterbron van meer dan 100°C in zijn lichaam heeft!!!
A priori is het een werk buiten het principe van Carnot en daarom kan de opbrengst hoger zijn???
Misschien presteert een aap of trappend dier beter??
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/04/10, 22:57

carnot geeft de prestaties van warmtemotoren weer: we hebben geen warmtemotor in de buik

elektrische batterijen zetten bijvoorbeeld de chemische energie van het metaal van hun elektroden goed om in elektrische energie met een maximale efficiëntie die niet wordt beperkt door carnot
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/10, 23:31

Volgens deze observatie moeten we in staat zijn om een ​​ecologische motor te realiseren volgens de biologische methode die suiker of alcohol omzet in werk door samentrekking van spiervezels met een zeer goede prestatie beter dan momenteel voor de motoren!
Een nieuw hoogvliegend onderwerp of bot om op te kauwen voor econologie!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/04/10, 23:35

dedeleco schreef:Anders zou ik graag willen weten hoe de opbrengst van de efficiënte pedaler 0,24 is in biologisch,
Zijn dieet wordt berekend in calorieën, gemakkelijk om te zetten in Joules (werk), gemakkelijk om te zetten in W... Maar de gestandaardiseerde eenheid zou de Joule moeten zijn...
En als we van put tot wiel rekenen, wordt het catastrofaal.

Zo kreeg ik te zien dat elektrisch rijden efficiënter is dan lopen en zelfs fietsen...
:?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/04/10, 02:31

Dag
enkele foto's en link hierover forum

http://www.dailymotion.com/video/xbdbc2 ... lar-i_tech

http://www.ailesquebecoises.com/viewtop ... 922#116922

Ik geef de foto's door voor degenen die niet zijn geregistreerd



Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/04/10, 17:02

0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/04/10, 23:26

Andre schreef:Dag
enkele foto's en link hierover forum

Bedankt, André, voor het sturen van deze prachtige foto's!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten