Advies over GOUPIL G5 elektrische bestelwagen met loodbatterijen

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par Ahmed » 22/11/17, 20:05

Natuurlijk zijn de oliemaatschappijen producenten van zilver, of het nu gaat om olie, wind, zon of geranium (sic).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par moinsdewatt » 22/11/17, 20:39

Ahmed schreef:Natuurlijk zijn de oliemaatschappijen producenten van zilver, of het nu gaat om olie, wind, zon of geranium (sic).

Als je niet van olietankers houdt, kun je de portefeuille raken.
Mits je je auto opgeeft.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par Ahmed » 22/11/17, 21:00

Het spijt me dat je de betekenis van mijn boodschap volledig verkeerd begrijpt: misschien was ik niet expliciet genoeg ... In feite was het in jouw richting ...
Dit is een neutrale uitspraak en geen waardeoordeel, behalve dat ik zeg dat olietankers op iedereen van toepassing zijn ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par AXEAU » 22/11/17, 22:41

Christophe schreef:Autonomie is niet echt aanvaardbaar argument: weinig mensen die meer dan 200 km een ​​vrije dag of vrije tijd vakantie te maken ... dat wil zeggen dat 95% van de mensen kunnen inhoud aan% van hun reizen 95 zijn een autonomie van minder dan 400km ...

Maar dan begrijp ik heel goed dat het mensen kan benadrukken om "maar" 100km over te hebben ... vooral onder vrouwen (hey ja dames).


Dit soort voertuig heeft weinig autonomie over 70 km en de loop van de dag wordt berekend over de donnée.ça niet toestaat improvisatie (langer of korter de tijd van gebruik), omdat de oplaadtijd is lang en Het nieuwe voertuig is uitgerust met gel / lood-batterijen met dezelfde beperking, het ideaal zal batterijen zijn die vullingen accepteren, zelfs kort, op elk moment.

De stress van autonomie: de foto van mijn avatar, ik ben in het zuiden van Tunesië, ik steek de tracks die niet op mijn kaart en als ik aankom op de helft van mijn brandstof vraag ik me af of ik niet zal hebben om mijn stappen te volgen in plaats van verder te gaan naar het onbekende.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par sen-no-sen » 22/11/17, 23:05

moinsdewatt schreef:
RV-P schreef: .....- Maar er zijn nog steeds deze olielobby's, die alles verpesten en ideeën vertragen ...


nog steeds stedelijke legendes.

tankschepen zoals Total en BP investeren in laadstations voor elektrische auto's. : Mrgreen:


Omdat de oliesector in wezen monopolistisch (sic!) Is, heeft het logisch gezien grote multinationals voortgebracht.
Zo is de stelling dat de olielobby de komst van een nieuwe energiebron wil voorkomen overdreven en grotendeels fantasie.
Omdat het exponentiële economisme een constante stroom van energie vereist om zich te verspreiden, zal elke overvloedige en goedkope bron noodzakelijkerwijs door het systeem worden geselecteerd wanneer de tijd daar is, de Hoogtepunt binnenkort zal begrijpen waarom de Major's nu op weg zijn naar de ENR.

"Aanpassen of sterven" ...
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par Remundo » 22/11/17, 23:08

Christophe schreef:Autonomie is niet echt aanvaardbaar argument: weinig mensen die meer dan 200 km een ​​vrije dag of vrije tijd vakantie te maken ... dat wil zeggen dat 95% van de mensen kunnen inhoud aan% van hun reizen 95 zijn een autonomie van minder dan 400km ...

Zie je jezelf 200 km doen in Goupil of een Piaggio Porter? De klasse op de 4-manieren! : Lol: Dit zijn utilitaire "machines" (om niet te zeggen rudimentair) die niet bedoeld zijn om veel te reizen, maar om niet te ver rond een vast punt te draaien. : Idee:

bovendien zijn de prijzen echt afschrikwekkend ... : Roll:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par Christophe » 22/11/17, 23:13

Uh er is een fout gemaakt bij de vrienden, ik heb niet gesproken over de Goupil maar ik heb RV-P beantwoord, en in het bijzonder hierop:

RV-P schreef:En de prijs: bijna 2 keer duurder dan een gemiddeld thermisch voertuig voor een bereik van minder dan de helft (400 km voor een Tesla)!


Dat is het "fundamentele" argument tegen de elektrische auto ... Ik antwoord dat er andere nadelen zijn die beperkter zijn dan autonomie ...

Ik zal dit onderwerp verdelen ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par Remundo » 23/11/17, 19:02

sen-no-sen schreef:Omdat het exponentiële economisme een constante stroom van energie vereist om zich te verspreiden, zal elke overvloedige en goedkope bron noodzakelijkerwijs door het systeem worden geselecteerd wanneer de tijd daar is, de Hoogtepunt binnenkort zal begrijpen waarom de Major's nu op weg zijn naar de ENR.

"Aanpassen of sterven" ...

hierover lees ik laatst over 2000W / org een interessante korte ...

http://www.2000watts.org/index.php/ener ... stant.html

multinationale olie- en gasbedrijven diversifiëren zich in hernieuwbare energie, maar timide.
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par sen-no-sen » 23/11/17, 19:09

Remundo schreef:hierover lees ik laatst over 2000W / org een interessante korte ...

http://www.2000watts.org/index.php/ener ... stant.html

multinationale olie- en gasbedrijven diversifiëren zich in hernieuwbare energie, maar timide.


Ja, dank u dit artikel vat de situatie heel goed samen:"Het doel van de majors is niet om olie te winnen, maar om dividenden te genereren".
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: Advies over de GOUPIL G5 elektrische bestelwagen met loodaccu's




par RV-P » 24/11/17, 18:51

- Door nadelen, zag ik (omdat ik het rapport op tv had gezien) het beroemde motorcircuit van Pierre Couture, voordat dit project ronduit "sabel" wordt door het beleid van die tijd (1994)!
- Maar Japanners deden het, zij: ze uitgerust een Mini van deze beroemde motoren-wielen en de prestaties van deze bemanning zijn behoorlijk hallucinerend, zie hier !
- Pierre Couture, die nog leeft, wil om het te vernieuwen door het aanbieden van monorail voertuigen met deze beroemde wielmotoren (16 per eenheid), dat zou rollen in ... 250 km / h geschorst 10 m boven de grond, voor een prijs de kilometer gedeeld door 5 in vergelijking met onze Franse TGV en die bovendien de kust zou beklimmen zoals elke auto (bergen niet hoeven te "plannen")! En met al het weer in Canada, met 6 maanden sneeuw en vorst, zou deze lange overdekte momorail het sneeuwen en bevriezen van regen!
- ... Weer eens, dat de Canadese "experts" het steunen, deze keer, in plaats van het "als een oude sok laten vallen"!
-------------------------------------------------- -------------------------------
- Eens, zag ik een model van wiel motor die Peugeot is van plan om te rijden op elektrische auto's ... Een kleine motor met versnellingen en een fragiele monteurs die met moeite het stof ... Het wiel motor van Pierre Couture zou dragen, hij is heel simpel: de stator is de naaf en de rotor is de rand! Eenvoudiger, je sterft!
- Het is net als de windturbines geproduceerd in China in plaats van monteren van een high-speed generator met een versnellingsbak om de snelheid van de messen te vermenigvuldigen, keerden ze terug naar dynamo's vliegen in grote aantallen poolparen, die uitgeruste stoommachines, draaien op lage snelheid. Geen fragiele versnellingen, gezien de omstandigheden van de Gobie-woestijn, waar ze van plan zijn om ze uit te voeren (zandstormen)! De tandwielen zouden niet lang duren voor een storm van zeer corrosief zand!
- Beslist, er zijn correcties die verloren zijn gegaan, in sommige beleid!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten