Per zonnefiets naar Kazachstan

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
kazaktrike
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/03/13, 14:48

Per zonnefiets naar Kazachstan




par kazaktrike » 15/03/13, 12:15

Ik vertrek eind juni naar Kazachstan op een elektrische fiets op zonne-energie!

Beeld

De uitdaging: sport expeditie in zijn puurste vorm: een uitdaging milieuvriendelijke maar ook, vooral en vooral, a menselijk avontuur andere culturen ontdekken. Met mijn route kan ik de Balkan ontdekken via een route langs het oude ijzeren gordijn. Ik zal ook een rondje rijden Aralmeer, helaas bekend vanwege de milieuramp waaraan het onderhevig is. Ik denk dat ik tijdens de oorlog nog veel meer ontdekkingen zou doen 10 000 km en 100 dagen hoe lang zal deze reis duren?

Mijn driewieler heeft drie wielen en ik trap liggend. Ik vertrouw ook op de zon om energie te leveren aan de fotovoltaïsche panelen die op de trike en de aanhanger zijn geplaatst. Energie hoopt zich op in de batterijen. Vervolgens wordt het teruggevoerd naar de motor die in het achterwiel is geplaatst. Deze hybride auto, 50% zonne-energie, 50% spierenergie, werd geboren in mijn garage. De tests zijn veelbelovend, oordeel zelf op de video van mijn prototype die beschikbaar is op mijn website.

http://kazaktrike.tk/
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 16/03/13, 00:45

hello,

ook mooi om te zien, ik wens je enkel plezier en mooie ontmoetingen...

En bovenal een hele mooie motivatie, petje af voor dit menselijke avontuur dat ongetwijfeld vol onvergetelijke herinneringen zal zijn.

Leuke driewieler...echt leuk...

Moge de zon en de weg bij je zijn :)
0 x
kazaktrike
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/03/13, 14:48




par kazaktrike » 16/03/13, 12:22

Bedankt voor de aanmoediging, het is erg motiverend 8)

Ik werk het hele weekend aan de trike en de aanhanger... Ik plaats een PVC-plaat om de aanhanger af te sluiten, benieuwd naar het eindresultaat! Het zal mooier zijn dan de Alu-structuur.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 16/03/13, 13:35

vertrouwt u alleen op zonne-energie of laadt u uw batterijen 's nachts op?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
kazaktrike
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/03/13, 14:48




par kazaktrike » 16/03/13, 13:37

Ik ben volledig onafhankelijk. Er is helemaal geen sprake van opladen via het elektriciteitsnet! Zelfs mijn elektronische apparaten zullen worden opgeladen met de fotovoltaïsche panelen.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 16/03/13, 15:03

Hallo,

Ik dacht ook dat een soort pvc-voorruit voor de trike een goed idee zou zijn:

1/niet te veel wind in het hoofd meenemen (minder kou), ook niet water etc..
2/ om een ​​betere Cx te hebben, dus minder moeite om te leveren

Wat het reinigen van het genoemde raam betreft, is een eenvoudige wisser met handmatige activering aangesloten op de voorste steun van uw zonnepaneel. Het zal het uiteindelijke gewicht niet echt verhogen, maar het kan je veel beter opleveren als je wordt blootgesteld aan slecht weer...

Maar dat is maar een idee natuurlijk...

je zult mooie dijen hebben als je thuiskomt;), naast mooie herinneringen....

Tijdens de fietstocht toen ik jonger was, vertrokken we met drie en fietsen goed beladen met alles wat we nodig hadden, daarna heb ik nog veel andere ritten gemaakt met andere soorten voertuigen (te voet ook niet slecht), wat ik daaruit trok als conclusies :

Kledingzijde: neem het minimum en doe de was het liefst regelmatig in de rivier, zorg dus voor 100% natuurlijke en biologisch afbreekbare zeep.
Ik kan me voorstellen dat je weet wat de koudste temperaturen zijn die je waarschijnlijk zult hebben, dus concentreer je daarop. Het is gemakkelijk om lagen te verwijderen als het warm is, maar het omgekeerde is niet duidelijk...
Priority heeft daarom kleding die je warm houdt met een minimum aan gewicht.

Persoonlijk was ik zeer, zeer aangenaam verrast door de fleeces van DKtlon (ook al is het Chinees, het is zeer effectief)...

Aan de kant van de kachel heb je de kleine, praktische en niet zware houtgaskachels, waarmee je slechts een kleine hoeveelheid alcohol uit flessen kunt gebruiken om bijvoorbeeld in een alcoholkachel te gebruiken;) ... Gewichtsbesparing, efficiëntie en beschikbaarheid van brandstof vrij eenvoudig ... en het maken ervan is heel eenvoudig, zowel voor de houtversie als voor de alcohol ...

Maar ik denk dat je dit al met andere reizigers hebt bedacht of besproken...

Kunt u, als u dat wilt, ook uitleggen waaruit uw pakket zal bestaan, dit kan nuttig zijn voor toekomstige reizigers, en bij terugkomst kunt u de balans opmaken van wat wel of niet nuttig is...
0 x
kazaktrike
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/03/13, 14:48




par kazaktrike » 16/03/13, 15:52

Het is waar dat er voorruiten zijn, het is niet slecht vanwege de twee voordelen die je zegt.

Beeld


Het enige probleem is dat ik mijn driewieler vanaf de voorkant betreed en met de voorruit, als deze niet afneembaar of draaibaar is, is dat niet praktisch.

Aan de andere kant vind ik het leuk dat de driewieler vrij open is... Het is gebruiksvriendelijker denk ik.

Voor de kachel neem ik een Primus Omnifuel, er is mij veel goeds over verteld :-)
Beeld

Kleding, ik werk eraan, het is duidelijk dat ik interesse heb in licht reizen. Ik ben van plan inspiratie te putten uit de lijst van het gas dat de Artsen Zonder Grenzen World Tour heeft gemaakt. Ze zag er niet slecht uit volgens mij. Ik zal mijn eigen lijst maken en deze op mijn site plaatsen als deze perfect is :D
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 16/03/13, 17:13

re,


voor de voorruit kun je deze waarschijnlijk op vrij eenvoudige wijze op een scharnier monteren.

Maar de vriendelijke kant begrijp ik ook, maar als je alleen gaat trappen met wind en regen (ik wil dat je niet te veel wind en stromende regen met volle kracht hebt en te vaak bergafwaarts is het toch vermoeiend), dan zal de gebruiksvriendelijke kant dat wel doen. Ik denk dat dit niet langer een factor is waar je rekening mee zult houden...


Wat de kachel betreft, ik wist het eerst niet...

Het is een kachel die het verbranden van gas of diesel, benzine enz. vereist, niets te maken met een eenvoudige kachel met verbrande alcohol, of zelfs ethische alcohol;) zoals wodka of zeer stevige calva die we overal vinden.

voorbeelden hier van elke stijl kachel:

http://zenstoves.net/Links.htm

http://zenstoves.net/Stoves.htm

http://wiki.davidmanise.com/index.php/R ... %A0_alcool

een van de vele voorbeelden van het maken van een alcoholkachel:

http://www.randonner-leger.org/wiki/doku.php?id==p3rs

lichter kan niet...

wat de houtgaskachel betreft, hier de theorie en geprefabriceerde modellen, ik heb deze gebouwd met eenvoudige blikjes, met als toppunt het toevoegen van een kleine computerventilator van 2 tot 3 W.

in de meest succesvolle versie die ik maakte, verwarmde ik 1 liter water in een waterkoker in 15 minuten...

http://zenstoves.net/Wood.htm


een voorbeeld onder vele anderen:

http://bushcraftusa.com/forum/showthrea ... ove-part-2

Dit zijn uiteraard slechts parallelle oplossingen, maar die het voordeel hebben dat er brandstof nodig is die overal en gemakkelijk te vinden is.

Wat kommen betreft, neem niet de aluminium optie en denk aan uw gezondheid;) ... geef de voorkeur aan roestvrij staal, zelfs als de verwarmingstijd langer is vanwege het feit dat roestvrij staal een slechte warmtegeleider is, maar bijvoorbeeld een stabiel metaal is vergeleken met aluminium...

Voor de kleding zie ik dat je op de goede weg bent ;) ...

Eerlijk gezegd leef ik van harte met je mee en ik zou je avontuur met plezier volgen, net als sommige anderen denk ik ;) ....


Bovendien, ik die van plan was om voor mezelf een trike te maken en deze te elektrificeren (na veel discussie hier over onder andere vervuiling, heb je me zojuist zeker gemotiveerd, ik ben op zoek naar verschillende elektrische elementen, wat betreft de trike, ik heb alle info al heel lang, en ik heb er al eentje gemaakt voor mijn dochter ;))...
0 x
kazaktrike
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/03/13, 14:48




par kazaktrike » 16/03/13, 20:10

Ik begrijp uw standpunt met betrekking tot de voorruit, het is waar dat dit onder bepaalde omstandigheden duidelijk voordelig is.

In mijn geval ga ik in de zomer en vorig jaar regende er slechts één dag in de hele maand september in Kazachstan. Misschien maak ik er wel een voor de wind als ik een goed draaibaar montagesysteem vind. We zullen zien hoe ik vorder in het project.

Voor mijn kachel, benzine, kerosine etc. vind ik het overal, wat bij hout niet het geval is. De Primus-kachel die ik heb gekozen is zeer krachtig en de benzine zit stevig in de fles opgeslagen. Ik heb het al eens geprobeerd, je hoeft helemaal niet lang te wachten voordat je kokend water krijgt. Ik weet niet zeker of we met een zelfgemaakte kachel zulke goede prestaties behalen, maar ja, het is waar, de Primus is duurder en zwaarder.

Voor elektrische apparatuur heb ik een kit van Crystalyte gekocht, ze zijn zeer efficiënt!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 16/03/13, 20:37

kazaktrike schreef:Ik ben volledig onafhankelijk. Er is helemaal geen sprake van opladen via het elektriciteitsnet! Zelfs mijn elektronische apparaten zullen worden opgeladen met de fotovoltaïsche panelen.


Heb je je zonneproductiesimulatie echt verfijnd, want ik denk dat deze te eerlijk is in totale autonomie.
dezelfde kant conso is beperkt.
zoals je op je site zegt, kun je rekenen op een gemiddeld verbruik van rond de 10Wh/km.
tess-batterijen, zodra archi archi vol is, zijn ze bijna 1000Wh.
je kunt dus "bijna" 100 km afleggen. je hebt geen marge als je van plan bent 100 km per dag te rijden. en pas op, een trike + aanhanger met bagage en accu's, die is zo zwaar als een dood paard als de accu's eenmaal leeg zijn. het is daarom absoluut noodzakelijk om de marge aan de rollende kant te hebben.

oplaadzijde nu:
je hebt 250Wp aan panelen.
aardig zijn, ik denk dat je kunt rekenen op een gemiddeld productievermogen van de helft of 125W.
om 1000 Wh te vullen, zou het dus 8 uur blootstelling vergen.
Lijkt mij een beetje beperkt.
een oplossing die ik had bedacht voor een vriend die een soortgelijke reis naar Marokko aan het voorbereiden was, was om heel vroeg in de ochtend en 's avonds te rijden en de panelen de rest van de dag in ideale belichting te laten staan ​​door ze overdag te oriënteren.

Kortom, ik zeg wantrouwen.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten