Toyota prius oplaadbare II en 104 km / h in de EV-modus eindelijk!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Toyota prius oplaadbare II en 104 km / h in de EV-modus eindelijk!




par netshaman » 02/08/13, 10:35

Dat is alles, de droom van elke priusbezitter komt eindelijk uit!!!
Trouwens, zelfs voor degenen die er geen hebben, gebeurt het ook!

http://ev-store.com/fr/78/119/systeme-p ... re#contenu

Als we bedenken dat prius tweedehands ca in de 6000 € zit, zien we al snel zijn interesse!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 02/08/13, 11:28

autonomie van 15 tot 60 km in elektrische modus... voor prijzen van de modificatie variërend van 8K€ tot 15K€... Eerlijk gezegd evenveel om een ​​stomende te hebben voor grote verplaatsingen en een 100% elektrisch type C0, mia of andere voor zijn dagelijkse verplaatsingen... Die een autonomie van ongeveer 100 km zal hebben voor een zeer eervolle verkeerssnelheid... Daarna blijft mijn mening over hybride autobestuurder.. : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/08/13, 15:50

Zonder kritiek te leveren (alle verbeteringen zijn goed; voor ieder zijn eigen), denk ik dat het voor een gemiddeld gezin gepast is om al zijn fossiele energieverbruik in overweging te nemen: reizen, verwarming, eten ... de 3 belangrijkste consumptie "sectoren".

Wat mij betreft vond ik het efficiënter om over te schakelen van de combinatie 2 Diesel / Turbodiesel auto's + een olieketel naar een combinatie:

- inkrimping: 2 C1 waarvan één met LPG voor dagelijkse ritten [de familie C5 met LPG is "gereserveerd" voor gezinsreizen / circa 5 km per jaar]
- vervanging van de stookolieketel door een pelletketel

Plotseling, pollepel, algemeen, en voor gelijkwaardige verwarming / schaarse afstand naar boven (2 kinderen hebben sindsdien de vergunning gehad), gingen we van 2 000 liter fossiele brandstof ongeveer + 2 500 l brandstof naar ongeveer 1 200 liter benzine + LPG (en 4,5 ton pellets = hernieuwbaar). Met LPG kan ik de uitstoot van deeltjes comprimeren.

Tegelijkertijd een inspanning voor ons voedsel, moeilijk te kwantificeren (minder vlees, vooral veel minder rood vlees; tuinieren en zelfconsumptie) ... Minder "buiten het seizoen" producten ... Minder "bereide" producten ... [ ook gekoppeld aan een streng dieet na een hartaanval].

Kortom niks tegen de Prius, maar meegenomen in het totale verbruik van een gezin is hij "weinig voor best duur" ... denk ik.

Het is een beetje zoals het vervangen van ramen door "driedubbele beglazing met edelgassen" zonder iets te veranderen op het niveau van de andere punten van de isolatie van het huis ....

Maar degenen die dat wel kunnen, kopen Prius of equivalenten ... Denk gewoon niet dat ze een spectaculaire sprong hebben gemaakt in termen van "emissies".

[En ik stel niet de vraag naar de oorsprong van de verbruikte elektrische stroom]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 02/08/13, 16:45

het is Ranger Extender op basis van Lithium-packs.

Het principe is goed en het werkt. CATHI LiFePO4-verlengers werden oorspronkelijk ontworpen als Prius Range Extenders, ontwikkeld door Enginer.us

Om 100 km in elektrische modus te claimen, hebt u nu veel meer 9 kWh nodig. Het kost 15 kWh tijdens het rijden heel zacht, en tel liever 20 kWh om het normale ritme te hebben.

Bovendien is de EV-modus op de Prius over het algemeen bijzonder terughoudend ... Een boost en je goede oude benzinemotor herinnert je je. Het zal moeilijk, zo niet onmogelijk zijn om normaal in de EV-modus te rijden, behalve om te slepen met 40 km / u op de vlakke ...

Let op, de Prius zijn vooral thermische auto's met energieterugwinning tijdens het remmen. Geen hybriden, bovendien zijn Prius-plug-ins zeldzaam en vaak het resultaat van doe-het-zelvers!

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/08/13, 19:45

De "oplaadbare" staat nu in de Toyota-catalogus.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 02/08/13, 20:19

12000€ voor de 9kwh-kit.
Reken vooral niet het rendement op de investering in relatie tot het houden van uw prius zoals hij is, u zult uzelf schrikken.

maar er zijn veel idioten die campers kopen voor € 60000 om 5 weken per jaar zich te vervelen in parkeergarages in plaats van naar een hotel te gaan.
Alle smaken zijn in de natuur.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 02/08/13, 20:21

ja, absoluut gedaan,

Verkooppresentatie Toyota

Voorheen was de EV-modus volledig verrot (van 2 km naar 40 km / h). Nu, 25 km tot 85 km / h, blijft het mager, de dominante thermische is er nog steeds.
EEN ECHTE MAAR BEPERKTE ELEKTRISCHE AUTONOMIE Evolutie is daarom niet esthetisch maar wel elektrisch.
[]
Waar de Prius 3 alleen 2 kleine kilometers maximaal rijdt in de volledig elektrische modus, kan de Prius Plug-in Hybrid 25 inslikken. De verbrandingsmotor werkt nu vanaf 85 km / h in plaats van 50 eerder! De Japanse sedan voegt een touwtje toe aan zijn boog, zelfs als de oefening beperkt blijft. Dit verandert duidelijk het spel in de stad waar we volledig profiteren van dit strand van stilte

Bron: Turbo.fr

Voor een vergelijkbare prijs geef ik technisch de voorkeur aan een Ampera of een Volt.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 02/08/13, 20:24

Dirk Pitt schreef:Alle smaken zijn in de natuur.

bedoel je alle kosten? : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/08/13, 10:48

Dirk Pitt schreef:
maar er zijn veel idioten die campers kopen voor € 60000 om 5 weken per jaar zich te vervelen in parkeergarages in plaats van naar een hotel te gaan.
Alle smaken zijn in de natuur.


Ik vind je aardig! Er zijn mensen die een 4 x 4 kopen om door de stad te rennen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/08/13, 10:55

Remundo schreef:
Voor een vergelijkbare prijs geef ik technisch de voorkeur aan een Ampera of een Volt.


Ja, ik wil de Prius niet verdedigen. Het is echt niet mijn ding!

Voor 22 of 23 euro gaf ik mijn oplossing: vervang de brandstofketel door een pelletketel / vervang de Xantia TD door een C000 LPG. [daar recupereer ik de aanbetaling door lagere bedrijfskosten]. Mijn C1 LPG "grensde" aan de Prius qua uitstoot, verbruik... EN daar ging ik radicaal van 1 liter fossiele brandstof naar minder dan 4.

[het is nog steeds te veel; Ik wacht inderdaad op een evolutie aan de "pure" VE-kant zoals Czero + PV-dak op het huis om het te leveren; maar daar is het hopeloos om de weddenschap volledig te recupereren!!! Het zal goed zijn als mijn kinderen klaar zijn met school en stoppen met me over te hevelen]

[maar ik zei het, het heeft ook te maken met het feit dat kinderen opgroeien en zelfstandig vliegen! Dit maakt het mogelijk om de energievergelijkingen te herschikken!]

Een laatste keer wilde ik potentiële Prius-kopers niet afschrikken. Als je niet meetelt, is het beter dan een Q8 te kopen...

Ik wilde gewoon mensen aanmoedigen om na te denken over hun wereldwijde verbruik van fossiele energie en om, elk volgens hun situatie (waar ze wonen, hoe ze zichzelf verwarmen, hoe ze "moeten" bewegen - niet iedereen kiest, enz.) de beste efficiëntie te zoeken in termen van bespaarde fossiele CO² in vergelijking met de hoeveelheid die ze kunnen vrijgeven.

Ik geef toe dat autofabrikanten er goed in zijn om ons te laten geloven in een "revolutie" wanneer dit marginale verbeteringen zijn (in het algemeen). Dit zijn geen "breuken" in de energiepatronen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten