Toyota prius oplaadbare II en 104 km / h in de EV-modus eindelijk!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/12/13, 02:35

Remundo schreef:Wat betreft het integreren van parkeerhuurkosten om een ​​snelle afschrijving van het 6 kWh lithiumpakket te rechtvaardigen... Moué, het begint te capillotracteren.
Het is echter zeer ernstig. :?
In de stad worden parkeerplaatsen schaars en duur. Gemeenten beginnen quota vast te stellen gebruik van de openbare ruimte door bijvoorbeeld slechts één verblijfskaart per huishouden uit te geven die toestemming geeft om in de straat te parkeren.
In sommige wijken wordt onderzoek gedaan naar betaald parkeren 24 uur per dag (en niet van 24 tot 9 uur).

Wanneer Bolloré ruimte krijgt om zijn voertuigen en hun laadstations op de weg te installeren, mobiliseren "wijkcomités" (bewoners die verstoken zijn van "hun" gebruikelijke plaats) zich om zich hiertegen te verzetten.

Ter informatie, een parkeerplaats is niet "gratis" en een gemeente als Bordeaux berekent de inkomsten uit een parkeerplaats op 5000€/jaar.

Toen ik de opmerkingen vertelde van een gekozen ambtenaar die er prat op ging de uitrusting van huishoudens in auto's in bepaalde districten met 2 te hebben verminderd (van 1,2 naar 0,6 auto's per huishouden), zijn dit geen verhalen. ..
En als je elke avond "1 uur" in je buurt zou moeten draaien voordat je een plek vindt, zou je mijn punt beter begrijpen... Parkeerplaatsverhuurbedrijven speculeren op een veel sappigere markt dan sociale woningen, want die is er niet geen beperking op het uitzetten van een huurder die niet meer betaalt... Vooral wanneer de kandidaten zich haasten om hun Duitse 4x4 onder te brengen...
Een beetje hebben. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233




par Remundo » 31/12/13, 11:44

Ik rijd in de buitenwijken in oude toto's, vrij klein (behalve de Berlingo, die ook geen monster is). Net als Nanti is er veel beter.

Ik hou niet echt van de stad, dichte, betonnen, hypergekunstelde omgevingen. Waar de concurrentie om alles wordt verergerd, zelfs parkeren... Oh ja, ik geef de voorkeur aan mijn manier van leven.

Ik kan me geen 4x4 veroorloven om in een gehuurde garage te zetten : Mrgreen:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 31/12/13, 18:51

Mijn punt was dat je het standpunt van een stadsbewoner (of mensen die anders leven) kunt accepteren.
Vandaag heb ik een zeer lange test gedaan van de Bolloré in opdracht van Bordeaux en ik vind het aanbod zeer relevant, ook al zijn het comfort en het leven aan boord veel lager dan de diensten van onze oude PSA's...
De uitvoeringen, wanneer ze nauwelijks vatbaar zijn voor kritiek en van een zeer goed niveau zijn... Maar ik kwam niet in de buurt van ernstige beoordelingen (ik zal het opnieuw moeten proberen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: Toyota prius II plug-in en eindelijk 104 km/u in EV-modus!




par Remundo » 03/06/23, 09:32

Nieuw aan de PRIUS PHEV-zijde

De 2.0 liter benzinemotor ontwikkelt 152 pk en wordt gecombineerd met een nieuwe 163 pk sterke elektromotor voorin. Het totale vermogen is 223 pk, tegen 122 pk voorheen. Bovenal is er een veel grotere batterij, dit keer met 13,6 kWh. De elektrische actieradius vliegt weg. Het gaat tot 86 km volgens de WLTP gemengde cyclus, uitstekende waarde. Deze Prius is voorzien van een 3,3 kW boordlader.


Beeld

Schone automobielbron

Mijn persoonlijke mening: de prius PHEV was zeer zuinig, maar het was een zachte auto.

Hier hoeft de nieuwe Prius zich niet voor te schamen tegenover een Golf GTE, met hetzelfde vermogen en een grotere elektrische actieradius. De look is een beetje sportiever zonder hoekig te zijn, een goed compromis tussen SCx en stijl

Vanaf € 43900 inclusief btw is het aanbod zeer scherp.

Zelfs ik kan niet te ver gaan met dit nieuwe model, Prius-motoren hebben de reputatie ethanol te maken zonder herprogrammering.
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Toyota prius II plug-in en eindelijk 104 km/u in EV-modus!




par phil59 » 04/06/23, 19:02

We zitten heel dicht bij de prijs van Model Y van Tesla... en met de bonus van € 5000 is het waarschijnlijk nog goedkoper.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Toyota prius II plug-in en eindelijk 104 km/u in EV-modus!




par GuyGadeboisTheBack » 04/06/23, 22:59

Zolang ze de beweging voor het verdwijnen van de thermische motor versnellen, is dit lichaam al zo goed als achterhaald... en waarom dan, met de snelheidslimieten, zoveel vermogen? :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: Toyota prius II plug-in en eindelijk 104 km/u in EV-modus!




par Remundo » 05/06/23, 07:35

praat met de Teslouilles van 300 Ch

wat betreft het verbod op warmtemotoren, als de Europeanen dom zijn, is de rest van de wereld dat minder.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14911
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4338

Re: Toyota prius II plug-in en eindelijk 104 km/u in EV-modus!




par GuyGadeboisTheBack » 05/06/23, 13:58

Tesla en de anderen: IDEM. Onnodige kracht: duur, gevaarlijk, macho, vroom vroom (dziit dziit), zwaar... NULL.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: Toyota prius II plug-in en eindelijk 104 km/u in EV-modus!




par phil59 » 05/06/23, 19:10

Houd er echter rekening mee dat een Tesla ongeveer het equivalent van een liter super per 100 km verbruikt en honderden kilometers op hoge snelheid kan rijden.

Maar ik ben het ermee eens dat hij met ongeveer 100-130 pk op een elektrische auto goed genoeg is, en dat vinden de meeste mensen die in een elektrische auto rijden.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten