Het einde van de thermische trailer komt helder elektrisch.

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par sicetaitsimple » 28/01/18, 13:24

Christophe schreef:
sicetaitsimple schreef:Ik heb het nog eens gelezen, ik kan niet vinden waar ik de term "winstgevend" zou hebben gebruikt? Ik had het over "aanvaardbare kosten".

Aan de andere kant, wie betaalt, daar ja, je moet iemand vinden, of het nu live gaat of via subsidies, er zijn noodzakelijkerwijs één of meerdere zakken waarin je moet trekken.


Uh "wie betaalt" dit maakt geen deel uit van een winstgevendheidsredenering? AH goed?


Nou, ik kan alleen je voorbeeld hierboven gebruiken:

Hoe is bijvoorbeeld uw gemeentehuis winstgevend? In de boekhouding is een administratie een doodgewicht verlies!

Toch is er iemand die betaalt....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Christophe » 28/01/18, 13:32

Absoluut: wat betreft bussen... Dus uw "wie betaalt" is geen aanvaardbaar argument, aangezien het openbaar vervoer (nog steeds... niet zeker of het blijft duren!) een openbare dienst is!

Dat is precies waar ik heen ging met...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par sicetaitsimple » 28/01/18, 13:44

Christophe schreef:Absoluut: wat betreft bussen... Dus uw "wie betaalt" is geen aanvaardbaar argument, aangezien het openbaar vervoer (nog steeds... niet zeker of het blijft duren!) een openbare dienst is!

Dat is precies waar ik heen ging met...


Wat anders gezegd zou kunnen zijn: "een openbare dienst kan uitgeven wat hij wil, zonder zich zorgen te hoeven maken over de efficiëntie ervan", aangezien "wie betaalt" geen aanvaardbaar argument is.

Als dat precies is waar je mee aan de slag ging...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Christophe » 28/01/18, 13:49

Niet echt (ik heb niet de effectiviteit genoemd, maar het feit dat de staat het goede voorbeeld moest geven!) maar ik denk dat we hier een beetje in cirkels draaien en dat zal andere lezers irriteren...
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par sicetaitsimple » 28/01/18, 14:18

Christophe schreef:Niet echt (ik heb niet de effectiviteit genoemd, maar het feit dat de staat het goede voorbeeld moest geven!) maar ik denk dat we hier een beetje in cirkels draaien en dat zal andere lezers irriteren...


Geen probleem, bovendien kun je het herlezen, na mijn eerste bericht "Bravo RATP" reageerde ik alleen op valse verklaringen of ingrijpende oordelen die mijn woorden verdraaiden.

Wij zullen daarom vasthouden aan “de staat moet het goede voorbeeld geven”, wat in ieder geval bijzonder consensueel is!

Van harte.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par moinsdewatt » 07/05/19, 02:09

Amsterdam wil in 2030 geen thermische voertuigen meer op straat

Door Grégoire Huvelin op 06 mei 2019

Om het probleem van de luchtvervuiling definitief op te lossen heeft de gemeenteraad van Amsterdam besloten de koe bij de horens te vatten: thermische auto’s van de wegen te weren om alleen elektrische en waterstofvoertuigen te laten circuleren. Een regeling die het gemeentehuis in 2030 wil toepassen en waaraan ook boten zich moeten onderwerpen, vertelt Euronews.

“We moeten actie ondernemen om de lucht schoner te maken”

“We zien dat mensen in Amsterdam een ​​jaar korter leven vanwege luchtvervuiling en daarom moeten we actie ondernemen om de lucht schoner te maken”, zegt Sharon Dijksma, gemeenteraadslid van de Nederlandse hoofdstad. Voor grote kwalen, geweldige remedies.

Om te zien of deze positionering een voorbeeld zal zijn in de rest van de wereld, of op zijn minst in Europa.


https://www.clubic.com/mag/environnemen ... -2030.html
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par moinsdewatt » 07/05/19, 02:14

En een paar maanden eerder:

Denemarken wil de verkoop van thermische auto’s tegen 2030 verbieden

AFP 02 / 10 / 2018

Denemarken, een belangrijk fietsland, kondigde dinsdag het verbod aan op de verkoop van auto's die op benzine en diesel rijden tegen 2030, en stelde zichzelf daarmee als voorbeeld voor Europa.

“Over twaalf jaar – nog maar twaalf jaar – willen we de verkoop van nieuwe benzine- en dieselauto’s verbieden”, zei premier Lars Løkke Rasmussen bij de opening van de parlementaire zitting.

“Ik wil een Denemarken dat voorop loopt, dat de wereld in een groenere richting trekt”, aldus deze vooraanstaande wielrenner.

"Wij bepalen de koers. En sturen een duidelijk signaal naar de EU, de auto-industrie en de rest van de wereld", benadrukte hij.

Als kampioen van de strijd tegen de opwarming van de aarde wil Denemarken in 2050 neutraal zijn op het gebied van fossiele brandstoffen.

Volgens het State of Green-instituut is de CO1980-uitstoot van dit Scandinavische koninkrijk tussen 2015 en 38 met XNUMX% gedaald.

Met dit verbod sluit Denemarken zich aan bij IJsland, dat begin september een soortgelijke maatregel aankondigde.

Het buurland Noorwegen, kampioen van de elektrische auto, is weliswaar de belangrijkste producent van koolwaterstoffen in West-Europa, maar heeft zichzelf tot doel gesteld om vanaf 2025 alleen nog maar nieuwe emissievrije auto's te verkopen, zonder andere modellen echter formeel te verbieden.

In september vertegenwoordigden elektrische auto's 45,3% van de nieuwe inschrijvingen, een record, blijkt uit cijfers van de Wegenverkeersinformatieraad (OFV).

Frankrijk is van zijn kant van plan om tegen 2040 de verkoop van nieuwe auto's met thermische motoren te beëindigen. De stad Parijs heeft een totaal verbod op auto's met dieselmotoren aangekondigd voor 2024.

Het Verenigd Koninkrijk is van plan om tegen 2040 de verkoop van nieuwe conventionele auto’s en bestelwagens op benzine of diesel stop te zetten.

https://www.boursorama.com/actualite-ec ... 16ec697288
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Janic » 07/05/19, 09:08

Frankrijk is van zijn kant van plan om tegen 2040 de verkoop van nieuwe auto's met thermische motoren te beëindigen. De stad Parijs heeft een totaal verbod op auto's met dieselmotoren aangekondigd voor 2024.
We zijn geneigd te geloven dat Frankrijk helemaal om Parijs en de grote steden draait.
Het Verenigd Koninkrijk is van plan om tegen 2040 de verkoop van nieuwe conventionele auto’s en bestelwagens op benzine of diesel stop te zetten.
maar niemand lijkt echt de vraag te hebben gesteld naar de levering van al deze elektriciteit als iedereen tegelijkertijd de meter aantrekt, het wordt een grote puinhoop!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par GuyGadebois » 06/09/19, 21:49

0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Bardal » 07/09/19, 05:48

Janic schreef:
Frankrijk is van zijn kant van plan om tegen 2040 de verkoop van nieuwe auto's met thermische motoren te beëindigen. De stad Parijs heeft een totaal verbod op auto's met dieselmotoren aangekondigd voor 2024.
We zijn geneigd te geloven dat Frankrijk helemaal om Parijs en de grote steden draait.
Het Verenigd Koninkrijk is van plan om tegen 2040 de verkoop van nieuwe conventionele auto’s en bestelwagens op benzine of diesel stop te zetten.
maar niemand lijkt echt de vraag te hebben gesteld naar de levering van al deze elektriciteit als iedereen tegelijkertijd de meter aantrekt, het wordt een grote puinhoop!


Eh, ja! Veel mensen hebben over deze vraag nagedacht... De zeer officiële RTE heeft zelfs een zeer uitgebreid rapport uitgebracht over de capaciteit van het Franse netwerk om een ​​paar miljoen EV's te huisvesten... met een geruststellend antwoord bovendien.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten