Het einde van de thermische trailer komt helder elektrisch.

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 14/04/14, 07:00

Om de uitgangspositie hier te illustreren is het voorbeeld van Nissan, dat twee zeer concurrerende aanbiedingen doet in vergelijking met het thermische voertuig.

http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... s_id=27381

De Nissan Leaf, de best verkochte elektrische auto ter wereld, kost € 16

En de nieuwe bedrijfswagen van 4 m3 kost € 11

De oorlog is begonnen :P
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 14/04/14, 07:05

elephant schreef:wat overblijft is om een ​​efficiënt belastingstelsel uitvinden! Het zou niet zo PV eigenaren runnen bijna blackjack!


Top laat de olifant in ieder geval voor mijn 20 jarig contract op verkoopoverschot : Mrgreen:

Beeld
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:

Mijn Zonne-installatie

Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 14/04/14, 09:04

Ne te rejouie pas trop vite quand meme..Avec les nouveaux vehicules geolocalisés,pistés traqués, et leurs prises de recharge comuniquant avec le reseau...Je jour ou ils voudront taxer le Kwh de traction routiere...Ils le taxeront.. .S'il appliquent les taxes a l'equivalent petrole ...Ca n'ira pas trés loin..Je pense qu'ils attendent juste qu'il y en ait un peut plus en circulation avant de s'occuper du manque a winnen, verdienen..

Heel mooi je BM. Ik hoorde vrijdag dezelfde in Tours (niet met mijn elektrische sax die hem nooit had kunnen volgen)...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 14/04/14, 11:25

Ah, maar daarom geeft RV ons zoveel technische dromen en de verontschuldiging van de EV...

Het was om een ​​beetje plezier te hebben met zijn i3 en zijn PV-muur : Mrgreen:

Maar weet je, RV, ik denk dat ik vóór jou een EV heb gereden en ik ben pro EV. Alleen al het dagdromen over de EV vind ik niet zo leuk. :P
0 x
Beeld
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 14/04/14, 13:27

Remundo schreef:Mijn idee is dat het de hybride de beste keuze voor een lange tijd: een voornamelijk elektrische auto uitgerust met een kleine generator 10 of 20 kW.

@+


+ 100
elektrisch met lage batterijcapaciteit (50 km) en ingebouwde range extender met laag vermogen.
het absolute en universele wapen.
bijna 100% elektrisch woon-werkverkeer. de rest in thermisch op 3L/100 omdat de motor is ontworpen voor gemiddeld vermogen en niet voor maximaal vermogen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 14/04/14, 20:32

Macro schreef:Ne te rejouie pas trop vite quand meme..Avec les nouveaux vehicules geolocalisés,pistés traqués, et leurs prises de recharge comuniquant avec le reseau...Je jour ou ils voudront taxer le Kwh de traction routiere...Ils le taxeront.. .S'il appliquent les taxes a l'equivalent petrole ...Ca n'ira pas trés loin..Je pense qu'ils attendent juste qu'il y en ait un peut plus en circulation avant de s'occuper du manque a winnen, verdienen..

Heel mooi je BM. Ik hoorde vrijdag dezelfde in Tours (niet met mijn elektrische sax die hem nooit had kunnen volgen)...


Jammer dat ik er gisteren was en bovendien had je mij probleemloos kunnen volgen en zelfs inhalen.

In ieder geval een grote dank aan het Rosny hotel, de enige 32A-laadsnelheid die beschikbaar is in de stad Tours, de zeer behulpzame heer. : Lol:
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:

Mijn Zonne-installatie

Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 14/04/14, 20:46

Remundo schreef:Ah, maar daarom geeft RV ons zoveel technische dromen en de verontschuldiging van de EV...

Het was om een ​​beetje plezier te hebben met zijn i3 en zijn PV-muur : Mrgreen:

Maar weet je, RV, ik denk dat ik vóór jou een EV heb gereden en ik ben pro EV. Alleen al het dagdromen over de EV vind ik niet zo leuk. :P


Niet helemaal de i3, het is niet de mijne, maar de werkversie. Maar morgen kreeg mijn vrouw de hare terug. Het is dus aan Madame om te pronken met haar i3. Ik bestuur werkelijk alle voertuigen van het bedrijf, ongeacht het model. De kleintjes, de groten...

Voor mij wordt het dit weekend om echt te pronken maar dan in een Tesla model S.
Ik ben misschien niet de oude EV-rijder die minstens honderd jaar oud is, maar nadat ik verschillende EV-modellen heb getest en gereden, ben ik niet slecht.

Actief E 15 maanden, Zoé een week, Ampera een maand, eUP 10 dagen, Ext... En als ik het niet ben, zijn er medewerkers.

Maar omdat ik binnenkort de meest verschillende EV-modellen heb besteld, zou ik niet al te slecht geplaatst moeten zijn : Mrgreen: :?

Maar het moeilijkste is het maken van de juiste keuzes op de juiste momenten en op de juiste plaatsen. :? en daarvoor is het niet nodig om te pronken, maar vooral om heel bescheiden te zijn over uw keuzes en deze te accepteren, waarbij de looptijd van de contracten vier jaar bedraagt, of het nu om thermische of elektrische voertuigen gaat. Niet zo eenvoudig in zijn jaren van echte transitie.
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:

Mijn Zonne-installatie

Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/04/14, 09:15

RV45 schreef:In ieder geval een grote dank aan het Rosny hotel, de enige 32A-laadsnelheid die beschikbaar is in de stad Tours, de zeer behulpzame heer. : Lol:


Er is Ikea die een snellaadstation heeft...Gilles Ricaines was daar zijn Czéro aan het tanken...

Oeps, edit, ik zit op econo..Gilles is een plaatselijke elektromobilistische vriend van mij... : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Opnieuw:




par moinsdewatt » 06/10/17, 22:25

Metaalmarkten opgeschort door de opkomst van elektrische auto’s

Les Echos Muryel Jacque op 03/10/2017

Koper, lithium, grafiet, kobalt... Sommige prijzen laten zich meeslepen door het enthousiasme dat verband houdt met de revolutie in schone auto's. De projecties blijven echter complex.

Vijf jaar geleden waren ze uiterst zeldzaam. Vorig jaar werden er wereldwijd 2 miljoen elektrische auto’s verkocht. En tegen 2040 zouden er meer verkocht kunnen worden dan benzineauto’s, aldus Bloomberg New Energy Finance. Op deze nog verre datum lopen de prognoses zeker enorm uiteen, van 100 miljoen tot meer dan 500 miljoen elektrische auto's die sommigen op de weg denken. Maar op de metaalmarkten is het onderwerp al aan het monopoliseren.

Voor de sector zijn de belangen potentieel enorm. De elektrische revolutie in auto's kan de vraag naar en het aanbod van materialen zoals koper en aluminium die in deze voertuigen worden gebruikt in grotere hoeveelheden verstoren dan in benzineauto's, evenals nikkel, kobalt of lithium waaruit de oplaadbare batterijen bestaan ​​waarmee ze zijn uitgerust.

Beeld

“Geconfronteerd met de groeiende bezorgdheid over de klimaatverandering en de gevolgen van vervuiling op wereldschaal, is de snelle verschuiving naar elektrische auto’s nu onmogelijk te stoppen”, ontcijferen analisten van Investec. In die zin markeerde 2017 een keerpunt, met klinkende aankondigingen. De oliegigant BP, die tot nu toe gereserveerd was voor de elektrische auto, heeft zijn langetermijnvoorspellingen voor dit type voertuig bijna verdubbeld. China, 's werelds grootste markt voor auto's, maakte dit in september bekend. Volvo heeft aangekondigd dat in 2019 al zijn nieuwe auto’s elektrisch zullen zijn. Zelfs stofzuigerfabrikant Dyson begint aan het ‘EV’-avontuur en investeert 2 miljard pond.

Een vraag naar lithium vermenigvuldigd met dertig


Als gevolg van deze hausse zijn de prijzen van koper en aluminium, maar vooral van lithium, kobalt en grafiet, de afgelopen maanden gestegen. In een wereld van 100% elektrische voertuigen heeft UBS berekend dat kobalt de grondstof is waarvan de behoeften naar verwachting het meest zullen toenemen (+1.928% vergeleken met de huidige wereldproductie), na lithium (+2.898%). In een in mei gepubliceerd onderzoek legt de bank, na vergelijking van een Chevrolet Bolt met een Volkswagen Golf, uit dat de carrosserie en het chassis van een ‘schone’ auto daarentegen minder ijzer en iets minder staal nodig hebben.

De grote mijnbouwgroepen wrijven zich in de handen. “Met minstens 90 kilogram koper per elektrisch voertuig, of drie tot vier keer meer dan in een benzineauto, kunnen we duidelijk zien welke impact dit zou kunnen hebben op de vraag naar koper”, aldus Jean-Sébastien Jacques, de baas. van Rio Tinto, tijdens een seminarie dat eind 2016 werd georganiseerd. Glencore, de toonaangevende producent van kobalt, die ook koper en nikkel wint, verzekert op zijn beurt dat deze impact op de grondstoffen sneller zal zijn dan verwacht. In een scenario waarin 2035% van de verkochte auto's elektrisch is, zou tegen 95 volgens Bernstein 20 miljoen ton koper en 1,8 miljoen stuivers extra nodig zijn, evenals 679.000 ton extra kobalt.

De mijnen zijn nog steeds vermist

Zullen er voldoende van deze materialen beschikbaar zijn? Het antwoord is complex. In de eerste plaats omdat er grote onzekerheden bestaan ​​over de benodigde hoeveelheden en de reserves. Bovendien wordt verwacht dat de lithium-ionbatterij het komende decennium zal domineren, maar analisten twijfelen aan het gebruik ervan op de langere termijn. Deze markten zullen daarom niet gelijk zijn in het licht van een explosie van de vraag naar olievrije auto's. Er zal voldoende bauxiet, koper of mangaan aanwezig zijn. Terwijl sommigen zich zorgen maken over een toekomstig tekort aan lithium, zijn er van Chili tot Bolivia tot Australië in feite voorraden in overvloed. Maar als er op dit moment weinig open mijnen zijn. Kobalt daarentegen zou voor meer problemen kunnen zorgen. Beleggers vergisten zich niet: de prijs explodeerde in minder dan twee jaar met 150%.

https://www.lesechos.fr/finance-marches ... 119153.php
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Het einde van de thermische voertuig aankomt helder elektrisch.




par Adrien (voormalig nico239) » 06/10/17, 23:48

Open vraag .... is de elektrische echt het enige alternatief voor de thermische voor voertuigen :? :? :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten