elektriciteitsopslag: grafeen ultracapacitor-600Wh / kg!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Graphene Supercondensatoren




par Dirk Pitt » 26/11/14, 16:17

DanielJ schreef:
Ik ben vooral een technicus "duizendpoot" die doe-het-zelf (in de juiste zin van het woord en zonder ongunstige begrippen) en die heel veel dingen doet ...


dus ook ik ben een duizendpoot en vooral supercapas als onderdeel van mijn werk.
en ik kan je vertellen, ervaring réelle ter ondersteuning, dat de energie die wordt geretourneerd (dus opgeslagen) in de supercondensator veel groter is dan 50% van wat mijn constante stroomlader erin injecteert (liever dichter bij 90% in proto-modus). dit is geen geloof: het is een feit!

nu ben ik niet degene die iemand moet overtuigen die het ook niet wil horen, ik wilde gewoon wat licht werpen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Re: Graphene Supercondensatoren




par DanielJ » 26/11/14, 19:09

Dirk Pitt schreef:
DanielJ schreef:
Ik ben vooral een technicus "duizendpoot" die doe-het-zelf (in de juiste zin van het woord en zonder ongunstige begrippen) en die heel veel dingen doet ...


dus ook ik ben een duizendpoot en vooral supercapas als onderdeel van mijn werk.
en ik kan je vertellen, ervaring réelle ter ondersteuning, dat de energie die wordt geretourneerd (dus opgeslagen) in de supercondensator veel groter is dan 50% van wat mijn constante stroomlader erin injecteert (liever dichter bij 90% in proto-modus). dit is geen geloof: het is een feit!

nu ben ik niet degene die iemand moet overtuigen die het ook niet wil horen, ik wilde gewoon wat licht werpen.


ervaring réelle ter ondersteuning, dat de energie die wordt geretourneerd (dus opgeslagen) in de supercondensator veel groter is dan 50% van wat mijn constante stroomlader erin injecteert (liever dichter bij 90% in proto-modus). dit is geen geloof: het is een feit!


Oké, we zijn het eens Dirk Pitt...

Behalve dat er een kleine eigenaardigheid is als je zegt "veel meer dan 50% van wat mijn constante stroomlader erin stopt"...

Ik weet dat de energie die door de oplader in de condensator wordt geïnjecteerd, in het appartement terechtkomt en met goede efficiëntie wordt teruggegeven. Maar daar had ik het niet over...

Ik had het niet over wat er in de condensator wordt geïnjecteerd, maar over de energie die de lader uit zijn externe bron haalt! ?

Worden we goed begrepen?

Au, daar gaan we weer. : Cheesy:
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Graphene Supercondensatoren




par Dirk Pitt » 26/11/14, 19:38

DanielJ schreef: Ik had het niet over wat er in de condensator wordt geïnjecteerd, maar over de energie die de lader uit zijn externe bron haalt! ?


even ter info, de verhouding tussen de energie die door de oplader in het appartement wordt geïnjecteerd en wat de oplader uit zijn externe bron haalt, wordt de efficiëntie van de oplader genoemd.
in mijn geval is het een schakelende lader en PFC (verplicht boven een bepaald vermogen) en dus een rendement van rond de 95%.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/11/14, 20:28

dit is niet het probleem van de condensator of supercondensator! in ieder geval geeft hij terug wat hem werd gegeven

het probleem is de oplader!

als de lader een eenvoudige weerstand is, is er inderdaad een verlies van 50%

als de lader een schakelende voeding is, zal het rendement 90 of 95% zijn, afhankelijk van de kwaliteit of zelfs meer

stroomregeling door schakelende voeding is niet de enige oplossing: de seriespoel vóór rectificatie werkt ook met een goed rendement, zoals een booglasstation of TL-buisballast
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Super-condensatoren Grafeen




par DanielJ » 28/11/14, 18:47

Hallo, kan iemand van jullie deze energie-efficiëntiecontrolemanipulatie doen en deze bevindingen met ons delen!:

https://www.econologie.info/share/partag ... y8mcXh.pdf

Beeld
0 x
xboxman4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 09/07/08, 20:04
x 2




par xboxman4 » 22/12/14, 23:46

voor diegenen die geïnteresseerd zijn:

https://www.indiegogo.com/projects/zap- ... or-charger

binnenkort in de uitverkoop.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/12/14, 11:15

chatelot16 schreef:...stroomregeling door schakelende voeding is niet de enige oplossing: de seriesmoorspoel vóór gelijkrichting werkt ook met goed rendement, zoals booglasstation of TL-buisballast
Voor fluo buisballasten deel ik je mening niet bij resultaten van de vergelijkende metingen die ik heb gedaan aan elektronische en ferromagnetische ballasten. :?
Alleen al de verliezen door het Joule-effect zijn opbouwend voor de deplorabele prestaties van deze voorschakelapparaten... ze worden zo heet dat de isolatie van de voedingsdraden zwart en broos was over meer dan 20 cm.
Het had het huis in brand kunnen steken en me ervan kunnen overtuigen om alle elektriciteit die slechts 32 jaar oud was opnieuw aan te leggen. : Arrowl:
Beeld
Gaande van 53W naar 36W verbruik voor een 36W buis geeft een idee van de respectieve prestaties van ferromagnetische en elektronische voorschakelapparaten...
0 x
Overleefd
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 05/11/14, 12:19

Een duidelijke uitleg




par Overleefd » 25/03/15, 22:02

Klein onderwerp dat wordt opgegraven om een ​​artikel te rapporteren over de lading van supercondensatoren :P :

http://www.supercondensateur.com/charge ... ndensateur

Een deel van het artikel gaat over het verschil tussen opladen met constante spanning en opladen met constante stroom:
http://www.supercondensateur.com/charge ... on-courant

De demonstratie maakt vrij duidelijk dat het heel goed mogelijk is om een ​​energieopbrengst van ruim boven de 50% te halen bij het opladen van een supercondensator. Voor wie nog twijfelde... 8)
0 x
Een groot bestand om alles te weten over supercondensatoren: http://www.supercondensateur.com/dossie ... densateurs
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par plasmanu » 18/01/20, 08:05

Grafeenbatterijen komen eindelijk op de markt...
https://www.papergeek.fr/les-batteries- ... he-1227441
Screenshot_2020-01-18-07-56-07.jpg

Screenshot_2020-01-18-07-52-22.jpg
Screenshot_2020-01-18-07-52-22.jpg (370.29 KiB) 2344 keer bekeken

Omschrijving
Kenmerken:
Past comfortabel in je broekzak. Schuif deze 4 mm dunne powerbank ter grootte van een kaart gewoon in uw portemonnee.
Vervang je omvangrijke en zware powerbank door deze coole en lichtgewicht draagtas.
Makkelijker, veiliger en sneller opladen met dit wondermateriaal!

Specificatie:
Materiaal: Alloy
De kleur zwart
Grootte: 88 * 58 * 4mm
Capaciteit: 1500mAh

Pakket bestaat uit:
1 x metalen oplaadschat

Opmerkingen:
1. Vanwege het verschil tussen verschillende monitoren, geeft de afbeelding mogelijk niet de werkelijke kleur van het item weer. Wij garanderen dat de stijl hetzelfde kleurrijk is als op de foto's.
2. Houd rekening met een afwijking van 1-3 cm vanwege de handmatige meting en verschillende meetmethoden. Bedankt!
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par GuyGadebois » 18/01/20, 12:52

Capaciteit: 1500mAh <<< Niet eens de capaciteit van een oplaadbare AA-batterij van goede kwaliteit voor $ 20...
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten