elektriciteitsopslag: grafeen ultracapacitor-600Wh / kg!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/11/14, 10:55

Welnu, hier is het, we moeten het modelleren zoals gezegd Remundo!

Niet zo eenvoudig, want van theorie naar praktijk...

Hoe dan ook, dit verandert niets aan het uitgangsparadigma: verliezen in supercondensatoren zijn niet ernstig zolang thermische zonne-energie gratis en niet-vervuilend is (en dit wordt allemaal behouden door vergelijking met andere opslagmiddelen). Dus de verliezen kunnen ons niets schelen, ook al zou het goed zijn om het antwoord niet over te slaan en we zouden graag het einde van het verhaal willen weten!

Het grote probleem is dat er in deze sector geen sprake is van een enorme productie om de boel in beweging te krijgen! Hoeveel Tsjernobyls en Fukujima nog voordat de politici hun kont opzij zetten?! Erger nog, de passiviteit van de burgers die niet omkeren (ahahah omdraaien...)

Nou ja... het goede nieuws (en dat zal Chatelot ongetwijfeld plezieren) is dat supercondensatoren in slechts anderhalf jaar tijd hun capaciteit hebben verdubbeld, aangezien ze van 1 Farad per gram naar 246 Farad per gram zijn gegaan!

http://www.supercondensateur.com/superc ... par-gramme

In de tussentijd is de verdienste van DanielJ, het is goed om te hebben gewezen op dit probleem van verliezen (en andere verstrekkingen, die op het eerste gezicht niet op een voor de hand liggende manier leken), maar we moeten dat nog goed kwantificeren! Rekening houdend met dit probleem, en omdat hij zoveel diepgaande informatie over dit onderwerp heeft, zou hij ons misschien een mooie vergelijkingstabel kunnen geven -- "voordelen"VS "nadelen" -- van de verschillende opslagmiddelen en de daarmee samenhangende verliezen? (Of te vinden op de woueb met zijn adelaarsoog, maar komt het beste overeen met de informatie/formules die erin staan...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 23/11/14, 11:10

Ik kan je misschien de berekeningen laten zien... Ik heb al wat dingen opgeschreven.

Anders... verlies of geen verlies... Al gezegd. Deze ultracondo's zijn zwaar en omvangrijk, ze wekken veel hoop (hebben ze gewekt?), maar in de praktijk, als je al een batterijpakket hebt dat met zeer goede efficiëntie regenereert, zie je niet echt de uiteindelijke interesse in het toevoegen van ultracondo's. .. op de limiet om stroompieken bij het versnellen of vertragen te vermijden, als energiebuffer.

Misschien op voertuigen zoals stadsbussen, die gewoon overal starten en stoppen. En zelfs.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Graphene Supercondensatoren




par Gaston » 24/11/14, 17:00

DanielJ schreef:Hallo,
Surivai schreef:danielj, niemand ontkende de formule "E = 1/2 . CV^2". Je kunt het zoveel demonstreren als je wilt, we zijn het eens met deze formule. Wat we zeggen is dat deze formule in een specifiek geval van toepassing is: met een generator met constante spanning.
In dit verband zijn we het er ook over eens dat weerstand de formule niet verandert. De condensator krijgt maximaal 50% van de energie.
Aan de andere kant is de formule niet van toepassing bij een generator met variabele spanning.
Zeker, 100% opslag van de oorspronkelijke energie gaan we nooit bereiken met supercondensatoren, maar ook met batterijen...

Nou alsgeldt de formule ook in het geval van een variabele spanningsgenerator!
Welnee, Ik heb de bovenstaande demonstratie gegeven: met een generator die slechts twee spanningen heeft (E/2 en E), bereikt de output al 66%.

Door een generator te gebruiken waarvan de spanning continu kan worden gevarieerd, kunt u een efficiëntie van 1 zo dicht benaderen als u wilt door de oplaadtijd te verlengen.

DanielJ schreef:Ik heb het je laten zien door je de vele technische en fysieke links aan te bieden waar we het DEMONSTREREN! Natuurlijk kost het wat (veel rekenwerk)...
Deze demonstratie is volkomen accuraat en van toepassing uniquement als de condensator is aangesloten op een constante spanningsgenerator die gelijk is aan de uiteindelijk te verkrijgen spanning.

DanielJ schreef:Trouwens, wie heeft mij laten zien dat dit niet van toepassing was?
Me.
DanielJ schreef:Het is niet genoeg om te bevestigen, het is noodzakelijk om aan te tonen...

Kunt u mij aantonen dat de berekening die ik gaf onjuist is? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/11/14, 18:10

Ik heb alle wiskunde gedaan, jongens...

Hé, het is katoen. En er zijn enkele grappige dingen om te zien... De huidige laadefficiëntie is bijvoorbeeld afhankelijk van de tijd... en bovenal... neigt deze naar nul als t naar oneindig neigt.

Er is een optimaal tijdstip waarop de stroom moet worden uitgeschakeld. En het rendement kan op dat moment bijna 100% zijn.

maar het is noodzakelijk om een ​​voorbijgaande toestand op te lossen met differentiaalvergelijkingen, geen enkele andere berekening met "constanten" is rigoureus, omdat alle elektrische grootheden in de tijd variabel zijn (behalve de stroom van de generator waarvan men veronderstelt dat deze constant is)

geïnteresseerd?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/11/14, 18:16

Remundo schreef:Ik heb alle wiskunde gedaan, jongens...

Hé, het is katoen.
[...]

maar het is noodzakelijk om een ​​tijdelijk regime op te lossen met differentiaalvergelijkingen,
Ja, maar het is niet zo "katoen" als dat : Mrgreen:
(Althans in de eenvoudige gevallen: constante spanningsgenerator, constante stroomgenerator, verschillende constante spanningsgeneratoren)

Remundo schreef:geïnteresseerd?
Toujours 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/14, 18:37

je breekt je hoofd voor het opladen van de condensator met een weerstand die de helft van de energie verliest ... en voor de ontlading, als je alleen de weerstand kent, is het erger ... als de condensatorbank wordt opgeladen op 100 V als je de stekker in het stopcontact steekt in een 100V-motor zal deze niet lang 100V hebben: de spanning daalt naarmate deze wordt gebruikt: het is zelfs nog belangrijker om een ​​schakelende voeding te hebben die de variabele spanning van de condensator correct benut

uiteraard kan dezelfde schakelende voeding worden gebruikt voor het opladen en ontladen van supercondensatoren

het is niet nodig om over supercondensator te praten zonder van voeding te wisselen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/11/14, 18:43

chatelot16 schreef:Je pijnigt je hersens over het opladen van de condensator met een weerstand die de helft van de energie verliest...
Ik breek mijn hoofd niet, ik probeer alleen de mythe te doorbreken dat, ongeacht het type lading, de helft van de energie verloren gaat.
Maar het lijkt erop dat demonstraties hier niet op prijs worden gesteld...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/14, 19:00

gaston, ik heb het over degenen die hun hoofd breken met valse problemen ... je hebt het natuurlijk begrepen en dat je enige probleem is om te proberen degenen die niets begrijpen, het te laten begrijpen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/11/14, 20:03

Uiteraard zeer geïnteresseerd Remundo
Gaston schreef:Maar het lijkt erop dat demonstraties hier niet op prijs worden gesteld...

... je vergist je Gaston ! : Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:

Beeld
227 berichten maar... >30 views, nee! Beeld
0 x
Overleefd
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 05/11/14, 12:19




par Overleefd » 24/11/14, 22:00

Gezien de vragen en uitdagingen zijn demonstraties meer dan welkom! :D

Met afbeeldingen zou het nog beter zijn, want blijkbaar zijn kleine berekeningen niet altijd voldoende om te overtuigen...
0 x
Een groot bestand om alles te weten over supercondensatoren: http://www.supercondensateur.com/dossie ... densateurs

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 214 gasten