WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 18/12/18, 16:12

Voor c) ging het, zoals ik nico239 eraan herinnerde, over de ‘parameters’ die een individuele beslissing beïnvloeden:

a) Hoeveel moet ik minimaal op tafel leggen

b) welke “garantie” dat mijn “winstgevendheidsberekening” niet wordt beïnvloed door belastingen die in de tussentijd plaatsvinden (waartegen het feit dat ik zelf produceer mij beschermt)

c) ja, zelfproductie past heel goed bij gepensioneerden; weinig voor werknemers; Houd er echter rekening mee dat er in de kit die ik heb samengesteld batterijen zaten die gedeeltelijk zouden bufferen (ten koste van minder goede prestaties)...

Voor mijn persoonlijke “opbouw” zal ik wat serieuzere berekeningen maken, wetende dat in ons land de “kleine” auto (momenteel LPG) 80% van de shuttles van zo’n dertig km (heen en terug = 2 x 15) maakt, ofwel wanneer mijn vrouw werkt, of als ik ga winkelen als zij niet werkt; 10% moet bestaan ​​uit shuttles naar Straatsburg (2 x 30 km); de rest, lange reizen (conferenties, bezoek aan schoonfamilie in Bourgondië)...

Maar als al gepensioneerden, van wie sommigen over middelen beschikken (met mijn "iets minder dan € 1 netto", ben ik slechts een gemiddelde gepensioneerde; daarom ontvangt 500% meer dan ik), zouden beginnen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Adrien (voormalig nico239) » 18/12/18, 18:05

Did67 schreef:Maar laten we onszelf niet voor de gek houden: het is niet morgen dat EV's de oude ZX of Clio zullen vervangen die we nog steeds zien! Noch de HLM-parkeerplaatsen vullen...


Ik ken de markt voor klein, licht en oud niet, maar ik denk dat er goede deals te maken zijn.

Persoonlijk zou ik liever een Mercedes 190 E zijn... we krijgen er één met 150 km, oftewel nieuw, voor 000€.

Zeker, hij verbruikt iets meer dan een ZX, hoewel we met goed “TGV”-rijden heel goed binnen het bereik van acceptabel blijven.

Nou, dat gezegd hebbende, de mijne met zijn 700 lijkt nog niet klaar om met pensioen te gaan, dus... ik ben “gedwongen en gedwongen” om het te houden : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten