WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par RIAZ » 15/12/18, 09:11

Christophe schreef:Ja, hij had het mis (typefout) maar iedereen begreep het aangezien de g CO2 in thermische voertuigen wordt gegeven in g/km...

Sorry voor degenen die niet zagen dat het een typefout was en voor Bardal speciaal. De manier om tot het resultaat te komen maakte het echter gemakkelijker om te detecteren...

Als iedereen zou begrijpen dat elektrisch rijden met eigen hernieuwbare elektriciteit het BESTE is en dat rijden met elektriciteit van fossiele oorsprong een doodlopende weg is, dan is dat al veel.
Tot voor kort had een groot aantal mensen, zelfs hoogopgeleide mensen met normale toegang tot wetenschappelijk redeneren (wat DID67 bel een kastanje !) sprongen als geiten op hun stoelen en schreeuwden Elektrisch, elektrisch, elektrisch, zonder ooit te vragen wat er achter het schot zat. Als dit aantal mensen is teruggebracht, halleluja (3 keer)!

bardal schreef:, en opgeladen tijdens de daluren (dus zonder een op koolstof gebaseerde elektriciteitscentrale), stoot hij slechts 150 g CO2/100 km uit (factor groter dan 20)

En ja, een groot aantal mensen gelooft nog steeds dat, omdat driekwart van de Franse elektriciteit wordt geproduceerd met kernenergie, Franse elektrische auto’s zouden kunnen rijden met elektriciteit met minder CO3-uitstoot.
Het is natuurlijk verleidelijk om een ​​overtuiging te gebruiken om jezelf een plezier te doen, maar de realiteit is heel anders omdat Frankrijk niet elektrisch geïsoleerd is van zijn Europese buren. Het Franse elektriciteitsnetwerk is sterk verbonden met de rest van Europa en dit is des te beter voor onze voorzieningszekerheid.
Het intellectueel aanvaardbare minimum zou zijn om de waarde van de Europese CO2/kWh te nemen, d.w.z. 460 g/kWh. Met deze waarde spuugt onze ZOE bij 20 kWh/100 km 92 g CO2/km uit (ja, per km : Lol: )
Dit is niet glorieus; om een ​​veel superieure service te kunnen bieden, hebben we auto's die dezelfde score behalen, waarvan de totale impact op het milieu lager is en die geen nieuwe en ruïneuze infrastructuur nodig hebben om te kunnen rijden.

Maar de echte realiteit is nog veel erger... een realiteit die wordt gevormd door de relatie tussen een feit en de gevolgen ervan.

EDF sluit zijn kerncentrales niet tijdens "dalperiodes" van het Franse elektriciteitsverbruik, maar gooit de elektriciteit ook niet in de rivier. Deze elektriciteit wordt verkocht aan onze buren, die deze “koolstofarme” elektriciteit terloops integreren in hun nationale consumptiemix.

Si Bardal erin geslaagd miljoenen Fransen ervan te overtuigen hun elektrische auto’s tijdens de daluren op te laden. Wat gaat er gebeuren?
Het antwoord is eenvoudig, er zal zelfs minder kWh “geëxporteerd” worden dan de kWh die verbruikt wordt voor het opladen.
Dat is gemakkelijk te begrijpen...

We kunnen geloven dat onze buren die van onze elektriciteit zijn beroofd, zich naar de kaarsen zullen haasten, maar in werkelijkheid zullen ze steenkool in hun elektriciteitscentrales stoppen, waarmee ik bedoel dat ze hun productiemiddelen zullen activeren en helaas niet de groenste ...
Et le huidige delta product om onze blauw wit rode EV’s op te laden zal een veel hoger CO2-gehalte hebben dan de standaard Europese mix.
En dat is niet ingewikkelder om te begrijpen...

We kunnen de redenering uitbreiden tot elk moment van de dag en elke dag van het jaar. Het elektriciteitsverbruik van elektrische voertuigen zal een nieuw verbruik zijn (de grote droom van EDF) en afhankelijk van het geval zal het onze exportcapaciteit verminderen of onze behoefte aan import vergroten, wat zal leiden tot de productie van ‘vuile’ elektriciteit buiten onze grenzen. . En iedereen weet dat CO2 geen grenzen kent..

Dit is de reden waarom we kunnen zeggen, ook al is het niet prettig, dat elektrische voertuigen tegenwoordig op steenkool rijden... zelfs als we de kolencentrales in Frankrijk sluiten : Lol:

De enige manier om hier op de middellange termijn doorheen te komen is door de behoefte aan energie om te reizen te verminderen, en dit zullen we niet bereiken door zware auto's zwaarder te maken.
Het is Christophe die op de goede weg is, zijn auto ULM (in ieder geval niet per se elektrisch!) die 6 tot 7 kWh/100 km zou kunnen verbruiken, of het equivalent van 2 l/100 km, zou een redelijke en in dezelfde elektriciteitsvoorziening zijn productieomgeving zou het 30 g CO2/km produceren.

Degenen die denken dat de Fransen het niet zullen accepteren downsizing van hun dure auto, weten dat waarschijnlijk niet noodzaak is wet ...
En als dit kleine, zwak gemotoriseerde en aerodynamische voertuig (de drie kenmerken moeten gecombineerd worden) elektrisch moet zijn om geaccepteerd te worden... waarom niet!

Michel
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 15/12/18, 12:35

Oke...

Het is om deze reden (en omdat ik de loterij niet heb gewonnen - en het zal overmorgen niet zijn, aangezien ik belastingontduiking beoefen door deze vrijwillige belasting niet te betalen!) dat ik denk dat de VE, zonder zichzelf uit te rusten met zelfs maar een imperfecte Het vermogen om elektriciteit te produceren uit niet-fossiele bronnen is een valse oplossing... Het is een "schijnbare oplossing"!

Ik merk op dat er al een zeer bescheiden "inkrimping" gaande is: er zijn veel meer Clio's vandaag, terwijl het gisteren meer Laguna was... Maar we gaan niet onder de drempel van de heilige 5 plaatsen. SMART is geen succes geweest, ook al bevindt het zich in een niche. De kleine scooter van Renault was een flop!

Carpoolen groeit hier, in de Elzas, waar het aantal parkeerplaatsen bij elk snelwegknooppunt toeneemt: met 4 personen in een Clio rijden is niet erger dan alleen op een van de hierboven genoemde machines! Twee mensen, het is bijna hetzelfde. Maar ook hier stuiten we weer op het gebrek aan flexibiliteit van werkgevers. Als ik begrijp dat in een fabriek iedereen op hetzelfde tijdstip begint, begrijp ik niet waarom er in veel professionele situaties die van nature flexibel zijn, een moment is waarop je moet "inklokken"! Laten we daar beginnen.

Net als bij de moestuin van mijn luie mens, is het niet een simpele technische oplossing (de ketelwagen vervangen door een EV, zonder iets anders te veranderen) die het probleem zal oplossen, maar een paradigmaverschuiving (bekijk anders het hele probleem) . En dat !!!

Ik wil u er nog steeds aan herinneren dat de gele hesjes in de eerste plaats gingen over het eisen van het recht om zichzelf te bevrijden van al deze ‘beperkingen’… en om ‘goedkoop’ te rijden. Geen debat met als doel het paradigma te veranderen...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par sicetaitsimple » 15/12/18, 13:16

RIAZ schreef:EDF sluit zijn kerncentrales niet tijdens "dalperiodes" van het Franse elektriciteitsverbruik, maar gooit de elektriciteit ook niet in de rivier. Deze elektriciteit wordt verkocht aan onze buren, die deze “koolstofarme” elektriciteit terloops integreren in hun nationale consumptiemix.

Si Bardal erin geslaagd miljoenen Fransen ervan te overtuigen hun elektrische auto’s tijdens de daluren op te laden. Wat gaat er gebeuren?
Het antwoord is eenvoudig, er zal zelfs minder kWh “geëxporteerd” worden dan de kWh die verbruikt wordt voor het opladen.
Dat is gemakkelijk te begrijpen...

Michel


Dit is misschien gemakkelijk te begrijpen als we simplistisch willen zijn, maar het is gewoon verkeerd.

Dit zou erop neerkomen dat EDF “het recht” heeft om zijn “overtollige” nucleaire MWh aan zijn buurlanden vrij te geven, naar eigen goeddunken. Zo werkt het niet. Om een ​​uitwisseling te bewerkstelligen moeten er twee mensen zijn en zij moeten het eens worden over de prijs.

Dus een windvlaag in Duitsland of Spanje, of een mooie zomerdag in Duitsland, een periode van smeltende sneeuw in Zwitserland, dit zijn slechts voorbeelden, plus weekenden en vakantieperiodes, vergeet ik, en dit postulaat wordt mishandeld.

Ik ben niets aan het uitvinden, je hoeft alleen maar naar de nucleaire productie op de RTE-site te kijken om te zien dat deze elke nacht of bijna en zelfs meer in het weekend daalt, ik heb het niet over periodes aan het einde van de week.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Forhorse » 15/12/18, 13:17

De gemiddelde motorinhoud van 'allemans'-auto's neemt echter voortdurend af. Een collega vertelde mij dat de nieuwe Renaults in de catalogus van 2019 geen motor meer hebben boven de 2l
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 15/12/18, 13:59

Dit sluit aan bij de ‘inkrimping’ die ik noemde. De cilinderinhoud is echter een "slechte indicator", omdat turbo's steeds vaker voorkomen. Daarom kunnen we, met een veel kleinere cilinderinhoud, door de cilinders beter te "vullen", hetzelfde vermogen behouden... Tegenwoordig zijn de bestelwagens 1,6 tot 2.1 liter en toch slepen ze niet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Forhorse » 15/12/18, 14:08

Het is nog steeds ruim 10 jaar geleden dat turbo's gemeengoed zijn geworden.
En waarom praten we over bestelwagens? we hadden het over auto's, het is niet hetzelfde gebruik of dezelfde klantenkring.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Bardal » 15/12/18, 14:27

@RIAZ

Oké voor de fout, maar zonder rectificatie wordt het onmogelijk om de respectieve emissies te vergelijken...

Wat de Franse elektriciteitsproductie betreft, denk ik dat u het helemaal mis hebt met de beschrijving die u ervan geeft, en dat het geen typefout is.

Dat het West-Europese netwerk onderling verbonden is (dat wil zeggen in evenwicht is over een ruimte die de grenzen overschrijdt) betekent niet dat de productie niet in dit of dat land plaatsvindt, noch dat de uitwisselingen (in feite vrij beperkt in volume) niet precies worden geteld en zelfs gewaardeerd. tot op de dichtstbijzijnde euro, volgens marktprijzen (die specifiek zijn voor elk land).

Er is daarom een ​​permanente beoordeling van de nationale productie, hun samenstelling en hun respectieve broeikasgasemissies; deze gegevens worden ook elk jaar gepubliceerd, op het niveau van elk land en op Europees niveau (ze zijn heel gemakkelijk te vinden op internet) en het is daarom volkomen onwettig om “de waarde van de Europese CO2/kWh te nemen, of 460 g /kWh"; niemand doet het omdat het zowel op fysiek vlak als op administratief en commercieel vlak totaal verkeerd is.

Hier is een kleine tabel van deze emissies (bron IEA):

•Zweden: 0,04 kg CO2 / kWh elektrisch.

•Frankrijk: 0,09 kg CO2/kWh elektrisch.

•Oostenrijk: 0,20 kg CO2/kWh elektrisch.

•Finland: 0,24 kg CO2/kWh elektrisch.

•België: 0,29 kg CO2/kWh elektrisch.

•Spanje: 0,48 kg CO2/kWh elektrisch.

•Italië: 0,59 kg CO2/kWh elektrisch.

•Duitsland: 0,60 kg CO2/kWh elektrisch.

•Nederland: 0,64 kg CO2/kWh elektrisch.

•Griekenland: 0,64 kg CO2/kWh elektrisch.

•Verenigd Koninkrijk: 0,64 kg CO2/kWh elektrisch.

•Portugal: 0,64 kg CO2/kWh elektrisch.

•Ierland: 0,70 kg CO2/kWh elektrisch.

•Denemarken: 0,84 kg CO2/kWh elektrisch.

•Luxemburg: 1,08 kg CO2/kWh elektrisch

Deze tabel (niet recent) over 2017 moet gepubliceerd zijn (ik heb niet gezocht), maar die voor 2016 is gepubliceerd.

Uw ingewikkelde verklaringen over het functioneren van Franse energiecentrales zijn volkomen fantasievol en komen met niets overeen:

- piekperiodes in de winter (verbruikspieken om 19 uur en 12 uur) worden verzekerd door thermische centrales en waterkracht, die worden toegevoegd aan kerncentrales die op volle capaciteit draaien, evenals import wanneer de prijzen interessant zijn of in geval van absolute noodzaak .

- tijdens de daluren worden thermische centrales indien mogelijk gesloten, evenals de import, en wordt de energie van kerncentrales verminderd (gemiddeld met ongeveer 15%) om zich aan te passen aan de vraag; Tijdens de warme periode draaien de meeste kerncentrales op deellast, vooral 's nachts.

De meest koolstofintensieve productie vindt dus vrijwel alleen plaats in de winter, tijdens piekperioden, en heeft vrijwel geen kans om elektrische voertuigen op te laden die op speciale stopcontacten worden aangesloten (zoals elektrische cumulusbatterijen). De hele zomer, lente en herfst zijn ook beschermd tegen opladen door COXNUMX-kWh; Er zouden ongetwijfeld de onvermijdelijke uitzonderingen blijven bestaan ​​die door noodsituaties worden opgelegd.

En het op volle capaciteit laten draaien van kerncentrales in perioden waarin ze momenteel gemiddeld 75% draaien, is voldoende om bijna koolstofvrije elektriciteit te produceren voor 20 miljoen elektrische auto’s, zonder op enigerlei wijze de export te benadelen (in deze tijden zijn onze buren ook uitgeschakeld -piek) en vraag niets). Dat begint interessant te worden in termen van het terugdringen van de CO2-uitstoot.

Dit alles is bepaald geen ontdekking; deze verhalen over verbruikspieken en daluren zijn bij iedereen bekend en de gegevens zijn gemakkelijk toegankelijk. Daar hoef je niet al te veel over te discussiëren...
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par RIAZ » 15/12/18, 15:51

sicetaitsimple schreef:
RIAZ schreef:EDF sluit zijn kerncentrales niet tijdens "dalperiodes" van het Franse elektriciteitsverbruik, maar gooit de elektriciteit ook niet in de rivier. Deze elektriciteit wordt verkocht aan onze buren, die deze “koolstofarme” elektriciteit terloops integreren in hun nationale consumptiemix.

Si Bardal erin geslaagd miljoenen Fransen ervan te overtuigen hun elektrische auto’s tijdens de daluren op te laden. Wat gaat er gebeuren?
Het antwoord is eenvoudig, er zal zelfs minder kWh “geëxporteerd” worden dan de kWh die verbruikt wordt voor het opladen.
Dat is gemakkelijk te begrijpen...

Michel


Dit is misschien gemakkelijk te begrijpen als we simplistisch willen zijn, maar het is gewoon verkeerd.

Dit zou erop neerkomen dat EDF “het recht” heeft om zijn “overtollige” nucleaire MWh aan zijn buurlanden vrij te geven, naar eigen goeddunken. Zo werkt het niet. Om een ​​uitwisseling te bewerkstelligen moeten er twee mensen zijn en zij moeten het eens worden over de prijs.


Het is verbazingwekkend om te zeggen dat er iets mis is zonder een argument te geven terwijl je de reden geeft waarom het waar is: je hoeft het alleen maar eens te worden over de prijs!

Wanneer EDF (RTE) zijn stroom MOET verkopen, is het onvermijdelijk aanbieder tegen de laagste prijs en vindt hij noodzakelijkerwijs nemer zonder een wapen op de tempel van wie dan ook te leggen.
Bovendien, als het relatief eenvoudig is om wisselkoerscijfers in tWh te vinden, is het zeer moeilijk om de overeenkomstige cijfers in € te vinden, terwijl elektriciteit vooral handelsruimten zijn! Als iemand deze cijfers heeft, ben ik geïnteresseerd en ik ben zeker niet de enige.

Deze prijsdaling wanneer de productie te hoog is, zou niet alleen van invloed moeten zijn op kernenergie, maar zou ook kunnen gebeuren voor PV waarvan de productiepieken optreden wanneer de vraag niet noodzakelijkerwijs hoog is (zomer, overdag). En de zonnebrandstof omdat het gratis is, is het beter om te verkopen dan uit te stellen.

bardal schreef:@ RIAZ Wat de Franse elektriciteitsproductie betreft, denk ik dat je het helemaal mis hebt met de beschrijving die je ervan geeft, en het is geen typefout.


Oké, zeg gewoon waar de fout zit... ook al moet je in detail treden. We gaan een aantal interessante dingen leren en het is altijd nuttig om te zien dat we ongelijk hebben.
De RTE-website (http://clients.rte-france.com/lang/fr/v ... _bilan.jsp ) geeft een gedetailleerde en globale visie op de elektriciteitsuitwisselingen met Europese landen. Het is voldoende om te zien wat er buiten Frankrijk zou gebeuren als de Franse binnenlandse vraag zou toenemen als gevolg van de opkomst van nieuwe (ik benadruk nieuwe) consumptie.

Als dit een paar EV's zijn voor mensen die de middelen hebben om toegang te krijgen tot het huidige aanbod (ik wilde zeggen de zweren die ik ken!), is er geen probleem, maar we hebben het over de verbouwing van het park....

Michel
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Did67 » 15/12/18, 16:00

Forhorse schreef:Het is nog steeds ruim 10 jaar geleden dat turbo's gemeengoed zijn geworden.
En waarom praten we over bestelwagens? we hadden het over auto's, het is niet hetzelfde gebruik of dezelfde klantenkring.


Ja, maar de vernieuwing van het wagenpark gaat langzaam, dus een ‘verandering’ op dit moment zie je pas een paar jaar later, of zelfs tientallen jaren, massaal op straat...

Ik sprak over de bestelwagen om het idee te illustreren dat de cilinderinhoud kan afnemen, maar niet noodzakelijkerwijs het vermogen en ook niet het verbruik – precies dankzij de turbo. Omdat er meer lucht is, kunnen we ook meer brandstof "vullen" (nou ja, precies dat faut meer brandstof vullen) in een kleinere cilinderinhoud. Maar het gaat ons om de brandstof, niet om de motorinhoud... Als het busje in de weg staat, parkeren we het. Dit geldt ook voor auto's.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: WAT TE KIEZEN? Calculatorprobleem met de elektrische auto




par Bardal » 15/12/18, 16:19

RIAZ schreef:
bardal schreef:@ RIAZ Wat de Franse elektriciteitsproductie betreft, denk ik dat je het helemaal mis hebt met de beschrijving die je ervan geeft, en het is geen typefout.


Oké, zeg gewoon waar de fout zit... ook al moet je in detail treden. We gaan een aantal interessante dingen leren en het is altijd nuttig om te zien dat we ongelijk hebben.
De RTE-website (http://clients.rte-france.com/lang/fr/v ... _bilan.jsp ) geeft een gedetailleerde en globale visie op de elektriciteitsuitwisselingen met Europese landen. Het is voldoende om te zien wat er buiten Frankrijk zou gebeuren als de Franse binnenlandse vraag zou toenemen als gevolg van de opkomst van nieuwe (ik benadruk nieuwe) consumptie.

Als dit een paar EV's zijn voor mensen die de middelen hebben om toegang te krijgen tot het huidige aanbod (ik wilde zeggen de zweren die ik ken!), is er geen probleem, maar we hebben het over de verbouwing van het park....

Michel


Ik dacht dat ik het je eenvoudig had uitgelegd.
Als de Franse vraag toeneemt als gevolg van nieuwe consumptie en de Franse productie in dezelfde mate toeneemt als gevolg van elektriciteitscentrales die meer draaien dan ze in bedrijf waren, zou er niets gebeuren met betrekking tot onze buren; het Franse netwerk zou altijd in evenwicht zijn.

Wat je niet hebt begrepen is dat Franse kerncentrales tijdens de daluren (die voor alle West-Europese landen grofweg hetzelfde zijn) ongeveer 80% produceren van wat ze zouden kunnen produceren, simpelweg omdat de vraag niet groter is; je hoeft ze alleen maar om 100% te vragen van wat ze kunnen produceren om het te kunnen doen; Dit kost echter vrijwel niets, beter nog: de gemiddelde prijs per kWh zou dalen. En dit vertegenwoordigt ongeveer 60 TeraWh/jaar, of het verbruik van ongeveer 20 miljoen elektrische voertuigen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten