elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Taam » 20/05/20, 23:01

Uitstekend gebruik van de stookoliegroep om de batterij van Monsieur Propre op te laden : Lol:
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Taam » 20/05/20, 23:03

Bedankt Phil voor het panorama van de opnames. Wat een vrolijke boel : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Did67 » 20/05/20, 23:04

Dit doet me denken aan de rotzooi met videorecorderstandaarden!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Remundo » 21/05/20, 00:07

Maarschalk neemt,

Beeld

heeft de generatie PSA EV's (Berlingo, Partner, 106...) uitgerust met nikkel-cadmium

goed stopcontact, dat 220V/15A of gelijkstroom met hoog vermogen combineerde bij direct opladen.

was op een draaipunt gemonteerd, zeer robuust.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Forhorse » 21/05/20, 08:26

Het beeld is bedrieglijk, het is niet zo'n rommel
- type 2, type 2 kabel aangesloten, en Tesla Supercharger Euro het is dezelfde stekker*
- Combo CSS en Tesla Supercharger CSS is ook dezelfde socket*
- Chademo is de Aziatische standaard die momentum verliest in Europa
- Type 3 is de Frans-Franse standaard die een flop is geweest, die we veel tegenkomen op dorpsterminals maar die niemand gebruikt omdat er toch altijd een type 2 op dezelfde terminal staat.
- Type 1 is de "Amerikaanse" standaard, die we steeds minder tegenkomen; terminals als "autolib" werden ermee uitgerust.
- Marechal Ik heb er nog nooit een gezien, het moet anekdotisch zijn. Volgens chargemap een dozijn in Frankrijk, waarvan de helft kapot is... het volstaat te zeggen dat het niet bestaat.
- Huishoudelijk, P17 blauw (eenfasig) en P17 rood (driefasig) zijn strikt genomen geen oplaadpunten, maar normale stopcontacten die al heel lang bestaan ​​om van alles en nog wat (inclusief een EV) van stroom te voorzien

De overgrote meerderheid van de elektrische of plug-in hybride voertuigen die momenteel in Europa worden verkocht, zijn uitgerust met type 2, en bijna alle openbare laadstations die in Frankrijk beschikbaar zijn, hebben minstens één type 2-stopcontact, dus erg ingewikkeld is het niet.
Voor snel opladen is het nauwelijks ingewikkelder, het is Combo CSS type 2 of Chademo, veel terminals bieden beide, en Combo CSS is verder de meerderheid.

Het is alleen ingewikkeld als je bijvoorbeeld in een "exotisch" type 1-voertuig rijdt... maar in dit geval weet je van tevoren dat je moeite zult hebben om terminals te vinden.

*Tesla-stopcontacten zijn hetzelfde als andere fabrikanten. Het verschil is dat alleen Tesla’s kunnen laden op een Tesla-lader, terwijl Tesla’s kunnen laden op alle andere laders.
Het verschil zit in het communicatieprotocol dat bij Tesla ook dient om het voertuig te identificeren en dus vertelt aan wie de prijs van het opladen in rekening moet worden gebracht. Geen badge, kaart of smartphone-app nodig, je plugt hem in, hij laadt op... voor één keer echt “plug-and-play”.
Het lijkt erop dat Elon Musk aan andere autofabrikanten had voorgesteld om hun krachten te bundelen voor de oprichting van het supercharger-netwerk, zodat de andere voertuigen ook het protocol zouden hebben gehad dat wordt gebruikt om de gebruiker te identificeren en het mogelijk zou zijn geweest om iedereen op te laden volgens hetzelfde principe... ze zouden hebben geweigerd, dus we zitten in deze situatie met Tesla ver voorop met een uitgebreid, betrouwbaar en praktisch netwerk, en de anderen die worstelen met kapotte terminals, 50 verschillende kaarten om zichzelf te identificeren, en 12 app om de terminals te vinden en te weten welke kaart je moet gebruiken (want in werkelijkheid zit de rommel van het opladen van een EV daar, niet in de stopcontacten...)
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Taam » 21/05/20, 09:41

Hallo, bedankt voor deze details ForHorse, ik concludeer dat de socket het zichtbare deel van de ijsberg is.

Het verschil is dat alleen Tesla’s kunnen laden op een Tesla-lader, terwijl Tesla’s kunnen laden op alle andere laders.
Het verschil komt voort uit het communicatieprotocol dat bij Tesla ook dient om het voertuig te identificeren en dus vertelt aan wie de prijs van het opladen moet worden gefactureerd.
Goed gedaan meneer Musk, nog minder willen bij u kopen. Gelukkig hoeft het gat in mijn tank niet te communiceren met een oliepomp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Forhorse » 21/05/20, 12:57

Het Tesla-systeem is echter het meest geavanceerde, betrouwbare en meest praktische dat momenteel beschikbaar is.

Wat het laadnetwerk ook is, je moet je in ieder geval legitimeren om te kunnen laden (via operatorbadge, smartphone-app, bankkaart) terwijl het de auto is waarmee je geïdentificeerd kunt worden (via zijn VIN), deze is uiteindelijk het meest praktisch en betrouwbaar.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par phil59 » 21/05/20, 14:04

Het probleem is niet zozeer het probleem van het stopcontact, want op dat moment zou een aanpasbaar stopcontact voldoende zijn.

Chademo = continu

Combo, afwisselend (klein deel) en doorlopend, groot deel.

T2, alternatief voor de meesten, behalve Tesla, als ik niets stoms zeg, continu.

Als je de combo hebt, kun je over het algemeen T2, 7-11 kW, gebruiken.

Naast Tesla is er bij mijn weten alleen de Zoé die alternatief 22 kW weet te verbruiken.
Terminals van 22 kW zijn er in overvloed in Frankrijk en in Europa...

Combo's zijn veel zeldzamer, maar vaak met veel meer vermogen, 50 kW, nauwelijks overdreven zou ik zeggen dat er 1 combo is voor 100 T2's.

Het gaat erom het onder de knie te krijgen, en dan is het eenvoudig.

Ik heb een zoe, alleen al vanwege de overvloed aan T2-stopcontacten van 22 kW, bijna overal.

Voordat ik alleen de 22 kW-belasting nam, en niet de 43 kW-optie, dacht ik veel na...

Maar de 43 kW is één terminal op 100, en dat zou ervoor zorgen dat ik veel omwegen zou maken om ervan te profiteren, op een lange weg, waar deze het meest interessant is.... (Ik neem praktisch nooit de tol ).

De ZE50, in combinatie, waarom niet, om van alles een beetje te hebben...

Maar dat is voor mijn persoonlijk gebruik, en we kunnen niet generaliseren.

Wat T3-aansluitingen betreft, er zijn er nog een flink aantal!

In de auto, op een lange weg, heb ik de CRO, een verlengkabel van 10 meter, een T2-kabel en 1 T3....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par GuyGadebois » 21/05/20, 14:15

taam schrijft:Hallo, bedankt voor deze details ForHorse, ik concludeer dat de socket het zichtbare deel van de ijsberg is.

Het verschil is dat alleen Tesla’s kunnen laden op een Tesla-lader, terwijl Tesla’s kunnen laden op alle andere laders.
Het verschil komt voort uit het communicatieprotocol dat bij Tesla ook dient om het voertuig te identificeren en dus vertelt aan wie de prijs van het opladen moet worden gefactureerd.
Goed gedaan meneer Musk, nog minder willen bij u kopen. Gelukkig hoeft het gat in mijn tank niet te communiceren met een oliepomp.

Het is het "American Premium Business Plan", zoals bij Apple: iedereen kan Windows of Linux op een Mac installeren, maar jij niet (afgezien van het initiëren van een ingewikkeld protocol dat alleen op bepaalde zogenaamde machines werkt). "Hackintosh") installeer MacO's op een pc. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Forhorse » 21/05/20, 16:15

GuyGadebois schreef:
Het is het "American Premium Business Plan", zoals bij Apple: iedereen kan Windows of Linux op een Mac installeren, maar jij niet (afgezien van het initiëren van een ingewikkeld protocol dat alleen op bepaalde zogenaamde machines werkt). "Hackintosh") installeer MacO's op een pc. : Mrgreen:


Dat is het bijna, ja! Het verschil is dat Apple nooit aan andere pc-fabrikanten heeft voorgesteld om ze met MacOS te verkopen, zelfs niet met iets ervoor terug (hoewel het zeker zou verkopen...), terwijl Tesla hier inderdaad aan andere fabrikanten heeft aangeboden om deel te nemen aan de ontwikkeling van de terminal netwerk (en dus om het aan hun klanten aan te kunnen bieden) A priori weigerden ze, dus Tesla deed zijn ding in zijn eigen hoekje, en jammer voor de anderen.
De Duitsers proberen het Ionity-consortium in te halen, het begint goed, maar er is een grote vertraging vergeleken met Tesla (vooral in Frankrijk...) en het is niet zo praktisch (je hebt een kaart nodig om er tegen een betaalbare prijs van te profiteren prijs anders kost de prijs van de navulling meer dan een volle tank SP98)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 180 gasten