elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par GuyGadeboisTheBack » 15/02/21, 15:28

sicetaitsimple schreef:Rustig maar, het was slechts een reactie op de dwaling door te zeggen "Ik zou het verbod om alleen te rijden (binnen de bebouwde kom) in uw voertuig verwelkomen".

De afwijking ligt in het feit dat een voertuig van 1000 tot 2000 kilo en meer wordt gemobiliseerd om een ​​enkel wezen te verplaatsen dat gemiddeld minder dan 100 kilo weegt (hoeveel zou een gelede stadsbus met 200 zitplaatsen wegen volgens dit criterium: het gewicht van de voertuig/persoon ???? ). Als het je niet opvalt, heb je een probleem. Ga eens kijken in bepaalde landen hoeveel er in hun auto of op hun 125 zitten. Ik zeg niet dat dit het model is dat we moeten volgen, maar zij optimaliseren tenminste, willens en wetens, hun fossiele consumptie terwijl wij het verspillen. -beter.

Ps: Om het karikaturaal te maken zou ik zeggen dat het een enkele persoon alleen in zijn Hummer verboden zou moeten worden om in stedelijk gebied te reizen. Bovendien moeten steden elke voertuigbeweging verbieden die gepaard gaat met “een zekere uitstoot van Co2”. Laten we uitgaan van 100 g/km... Ah, we zouden vrede hebben en de markt voor ultralichte voertuigen met laag vermogen en ultra-geoptimaliseerde opbrengsten zou op voordelige wijze de bestaande vloot vervangen.

Ps bis: ik heb het niet eens over een andere energieafwijking: die van 2 wielen met antediluviaanse normen die betekenen (om alleen maar over deze categorie te praten) dat een ongebreidelde 50 (de meerderheid) zelfs meer verbruikt en vervuilt dan een auto. Maar we mogen de industriëlen niet nogmaals irriteren, ook al bestaan ​​er oplossingen (injectie van 2T bijvoorbeeld).
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9830
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 15/02/21, 16:57

GuyGadeboisLeRetour schreef:De afwijking ligt in het mobiliseren van een voertuig met een gewicht van 1000 tot 2000 kilo en meer om een ​​enkel wezen te verplaatsen dat gemiddeld minder dan 100 kilo weegt.


Ah! Dus ik leid hieruit af, omdat je een consequente man bent, dat je nooit alleen in je auto reist en beter dan dat, je auto wordt nooit verplaatst met minder dan twee mensen aan boord (soms zou je vrouw hem willen of moeten gebruiken... ).
Respect.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16168
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Remundo » 15/02/21, 16:58

we leiden vooral af dat de ideeën ontwikkeld zijn door Kerel niet geïnteresseerd De heer Niet Simpel, die meer gericht is op intimidatie van zijn persoon dan op het eerlijk bespreken van ideeën.
1 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9830
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 15/02/21, 17:15

Remundo schreef:we leiden vooral af dat de ideeën ontwikkeld zijn door Kerel niet geïnteresseerd De heer Niet Simpel, die meer gericht is op intimidatie van zijn persoon dan op het eerlijk bespreken van ideeën.


Helemaal niet, het debat gaat over de auto die alleen aan boord wordt gebruikt. U rijdt nogal wat, meer dan gemiddeld in ieder geval meer dan 20000 km/jaar volgens uw draadje op uw VW hybride. Welk percentage van uw kilometers wordt afgelegd met slechts één persoon aan boord?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16168
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Remundo » 15/02/21, 17:46

maar ik zeg niet dat ik voorbeeldig ben.

Ik leef in een reeds bestaand systeem dat veel woon-werkverkeer vereist waarbij ik alleen in de auto zit. Wij reizen ook als gezin, 4 personen. Maar eerlijk gezegd ben ik ruim de helft van mijn reizen alleen, ik zou zelfs zeggen 3/4.

Aan de andere kant deelt mijn auto de CO2-uitstoot door 8. Dus zelfs als ik alleen in mijn auto rijd, doe ik het beter qua CO2-uitstoot per passagier dan een auto die vergelijkbaar is met benzine en die vijf personen zou vervoeren.

Het bundelen van voertuigen, vooral in de stad, is noodzakelijk.

Maar ideeën over econologie hebben is één ding, ze in de praktijk brengen is iets anders, vooral als we ingaan op diepe en uitgebreide structuren van het functioneren van onze ‘moderne’ samenlevingen.

jouw argumenten “en jij gnagnagni gnagnagna, respect, dan neuk je oma” zijn een sofisme. Impliciet pleit je voor immobiliteit in de toekomst, omdat zo iemand zich in het heden niet optimaal gedraagt.
1 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par phil59 » 15/02/21, 18:28

De grootste afwijking is nog meer om er voor niets uitvoerig over te praten!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par GuyGadeboisTheBack » 15/02/21, 18:43

phil59 schreef:De grootste afwijking is nog meer om er voor niets uitvoerig over te praten!

Bedankt voor deze bijsnijding op hoog niveau. Uw handelsmerk. : Roll: :(
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9830
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 15/02/21, 18:58

Remundo schreef:jouw argumenten “en jij gnagnagni gnagnagna, respect, dan neuk je oma” zijn een sofisme. Impliciet pleit je voor immobiliteit in de toekomst, omdat zo iemand zich in het heden niet optimaal gedraagt.


Ik roep niet op tot passiviteit, ik zeg alleen dat mensen die 'JIk zou het verbod op alleen rijden (binnen de bebouwde kom) in uw voertuig toejuichen ‘Laat ons zien dat zij zelf, zonder enige beperking omdat ze met pensioen zijn, resoluut deze richting zijn ingeslagen.

Maar ik herken uw eerlijkheid als u zegt dat dit voor u in uw huidige situatie niet echt mogelijk is en dat u ongeveer 3/4 van uw reizen alleen aan boord maakt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par GuyGadeboisTheBack » 15/02/21, 19:55

Je mist zoveel verbeeldingskracht Passimplet dat het dramatisch wordt (net als bij je stomme denken over begrazing en biogas trouwens). Het is geen kwestie van het doorgeven van wat ik van de ene op de andere dag heb geschetst, maar geleidelijk, met ontwikkelingen, infrastructuren ten gunste van het faciliteren van carpoolen, met prikkels, een raamwerk... Het is een doel dat niet kan worden bereikt door een vallend hakmes.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9830
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 15/02/21, 20:40

GuyGadeboisLeRetour schreef:. Het is geen kwestie van het doorgeven van wat ik van de ene op de andere dag heb geschetst, maar geleidelijk, met ontwikkelingen, infrastructuren ten gunste van het faciliteren van carpoolen, met prikkels, een raamwerk... Het is een doel dat niet kan worden bereikt door een vallend hakmes.


Ah, dat is geweldig, want voor mij geldt hetzelfde, en ik heb het lang geleden geschreven!
Maar waarom heb je het in dit geval over een verbod?
En wat vertegenwoordigen uw kilometers alleen al aan boord eigenlijk?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten