Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par izentrop » 15/02/22, 23:51

sicetaitsimple schreef:Ik lees alleen.... Als het fout is, is het niet mijn schuld!
Tweede link van de eerste post van dit draadje:

"Met deze fiets is er geen mechanische tractie meer, dus geen ketting of kruiskoppeling", legt Adrien Lelièvre, CEO van STEE, uit. Door te trappen wekt de gebruiker elektriciteit op en deze energie wordt ofwel opgeslagen in de supercondensatoren die zijn aangesloten op een generator, of gebruikt om vooruit te gaan, vooral bergop... Opladen is niet meer nodig. In tegenstelling tot conventionele elektrisch ondersteunde fietsen, zijn we in een beheer van de energie die door de gebruiker wordt geleverd en niet in een toevoeging van energieën."


https://www.francebleu.fr/infos/economi ... 1538585125
Deze dateert uit 2018, omvat vanuit technologisch oogpunt een motor en een generator, waarschijnlijk duurder om te produceren, niet zeker of het concurrerend was?
Degene waar ik en Christophe het over hebben is klassieker en verschilt alleen van de VAE in de manier waarop deze is opgeslagen. Aan de andere kant zou de motor in generatormodus geen vreselijke efficiëntie moeten hebben?

Zouden de echte kenmerken moeten zijn, het ruikt naar "vrije energie" :|
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par gegyx » 16/02/22, 00:35

// EEN OLIVETBEDRIJF IN DE SPOTLIGHT! //
Ontdek het rapport gewijd aan de batterijloze elektrische fiets, een exclusieve wereldwijde creatie van het bedrijf STEE door Adrien Lelièvre, aan wie we eind 2012 een portret in de OH Olivet hebben gewijd (http://www.olivet.fr/fr/portraits/1321)
Op het eerste gezicht lijkt de stadsfiets van Adrien Lelièvre, een elegant blauw model genaamd Pipop, op een "klassieke" elektrische fiets. In feite is het een revolutionaire machine. Elektrisch zeker, maar zonder batterij, en de uitvinding, gepatenteerd, is gemaakt in Loiret.
Het is het resultaat van meerdere jaren onderzoek en ontwikkeling door zijn elektronicabedrijf, STEE, dat hij in 2016 overnam en dat 25 mensen tewerkstelt in Olivet (Loiret). Deze fiets, die 20 kilo weegt, is voorzien van supercondensatoren, die energie van de inspanning van de fietser opslaan en herstellen in de vorm van elektrische ondersteuning zodra je iets meer op de pedalen moet drukken, in het geval van een helling of versnelling.
"Ze presteren uitstekend. Het voordeel is dat het niet nodig is om je batterij te hebben opgeladen als je de fiets mee wilt nemen. We verbruiken minder en bovendien bevatten deze componenten geen zeldzame aardmetalen”, onderstreept de baas.
Het bedrijf waarvan de hoofdactiviteit de productie van elektronische kaarten is, heeft al 20 fietsen geassembleerd, die het produceert door commerciële fietsen uit elkaar te halen om zijn technologie in te voegen. Ze werden binnen enkele dagen vrijgegeven aan enkele van de 10 fans die STEE's project op sociale media volgen.
Machines voorlopig verkocht voor 1995 euro
STEE start nu met de productie van honderd extra eenheden en verwacht er in één jaar duizend te produceren. Het kleine bedrijf heeft ook net getekend met het merk Boulanger voor de toekomstige distributie van zijn machines.



Bike and great condos.jpg
Velo et super condos.jpg (80.41 KiB) 7189 keer bekeken

https://www.facebook.com/olivet.fr/?hc_ ... AQ&fref=nf
**
: Cheesy: Ik ga de roestende karkassen in mijn bazaar aanbieden...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par izentrop » 16/02/22, 01:06

Op het 2018-model dat in de dozen bleef:
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par Ahmed » 16/02/22, 11:01

Het condensorfietsmodel is misschien een spoor, mits de ontwikkeling een mogelijk gebruik toelaat, als intermediair tussen de oplossing van de mechanische fiets en de pedelec (maar voor de prijs van een pedelec!), maar het volledig elektrische model combineert handicaps met zijn opeenvolgende verliezen die het verplaatsen van dit zware voertuig te allen tijde bijzonder pijnlijk moeten maken, om nog maar te zwijgen van de prijs die net zo veel is!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par Christophe » 16/02/22, 11:10

izentrop schreef:Op het 2018-model dat in de dozen bleef


Hij herhaalt in 12 minuten wat ik zei in 12 seconden (van lezen) hierboven ... voltooid door izy en onnozele
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par Grelinette » 17/02/22, 13:39

Oeps, mijn reactie was niet weg. Ik post het nu pas in dit topic:

Nou... volgens jou zou deze "revolutionaire fiets" nog steeds nepnieuws zijn of niet ver weg!... :onheil:
Een beetje zoals de fiets met in de wielen geïntegreerde zonnepanelen die ook in de publiciteit was gekomen voordat hij als een zonnestraal uitstierf verdraaid zeil!

Dat gezegd hebbende, roept een van de artikelen een interessant technisch detail op dat me in vraag stelt Beeld :

Als, in plaats van het aandrijfwiel via een ketting (of een riem) aan te drijven, en dus mechanisch, een generator die een motor in het aandrijfwiel aandrijft, direct door het trappen te draaien, zou dit dan betere prestaties leveren?

Ten slotte is deze kwestie van het omzetten van mechanische energie in elektrische energie vergelijkbaar met de vele onderwerpen over econologie waarin we een windturbine vergeleken waarvan de mechanische windenergie ofwel direct in direct contact staat met een mechanische pomppomp, ofwel elektriciteit omgezet door een rotor-generator die een elektrische pomp laat draaien....

Om terug te komen op de VAE, kunnen we ons zelfs een eenvoudig reductiesysteem voorstellen, zoals een klassieke snelheidsschakelaar, waardoor de generator min of meer snel draait in het crankstel: hoe meer je forceert, hoe sneller de generator draait, hoe meer hij produceert , hoe sneller de motor draait.

In termen van efficiëntie hebben borstelloze motoren een efficiëntie van meer dan 80%...
Menselijk trappen zou slechts een rendement hebben van ongeveer 20 tot 25%, maar dat van de kettingoverbrenging zou ongeveer 98,6% zijn....
Het is deze prestatie die moet worden vergeleken met die van een bedrading die elektriciteit naar de motor overbrengt!

Kortom, a priori, en volgens het % van deze opbrengsten, lijkt alles te concluderen dat we in zuurkool trappen om een ​​betere opbrengst te zoeken dan het traditionele trappen met de ketting en de kuit .... : Cry:

Maar ondanks dat alles is de kans klein dat we de efficiëntie verder zullen verbeteren per ketting (of via transmissieriem), wat niet het geval is voor alles wat elektronisch is dat snel evolueert: generator, motor, enz. .

Er is daarom misschien hoop dat de algehele efficiëntie van een fiets nog sterk kan worden verbeterd door mechanische trucs zoals een ovalen crankstel, of dit revolutionair crankstel die het dode punt van het pedaal verticaal wist, en waar we meer over horen!).

Denk je dat we nieuwe fietsen zullen zien zonder ketting, maar op welke trappen een elektrische stroom wordt gegenereerd om een ​​wielmotor aan te drijven? Het technische aspect is interessant.
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par Ahmed » 17/02/22, 14:07

Het is duidelijk dat de hoeveelheid energie die de fietser moet leveren over het algemeen veel groter is dan bij een conventionele fiets vanwege ombouwverliezen en het extra gewicht om alleen de extreme inspanningen op de beklimmingen glad te strijken... Ik ben sceptisch over de interesse van het eerste model (om te proberen), maar het tweede is duidelijk een nep-concept... Een externe energievoorziening die de zwakke menselijke spiercapaciteit aanvult, lijkt me essentieel als we onszelf willen bevrijden van bepaalde nadelen van deze manier van voortbewegen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par Ahmed » 20/02/22, 23:07

Er is iets verontrustends in het centrale argument van dit concept: het feit dat er geen toevlucht hoeft te worden genomen tot een externe bron van elektriciteit, aangezien deze volledig door de fietser zelf wordt geproduceerd. Dit om de reden dat genoemde externe input op een VAE niet "ecologisch" zou zijn, maar gezien de bescheiden hoeveelheid energie die aldus wordt verbruikt en die het gebruik van een manier van voortbewegen sterk bevordert die, van een deel om andere veel te vervangen, hebzuchtiger en anderzijds van het feit dat dit alles zich afspeelt in een context waar men op zeer grote schaal het overconsumptie van elektriciteit tracht te bevorderen door de elektrificatie van het wagenpark en de proliferatie van warmtepompen, is dit purisme volledig niet op zijn plaats.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Nieuwe VAE Pipop STEE...zonder batterij met supercondensator




par phil59 » 20/02/22, 23:33

https://www.rte-france.com/eco2mix/la-p ... ar-filiere

En dit, met geloof ik!???? 10 reactoren stilgelegd van de 56 ????? Ik weet het niet precies, maar voor een idee...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten