De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/07/12, 15:22

Macro schreef:Een beroepsvoertuig is een bedrijfswagen, voor veel werknemers is het voertuig geen gereedschap van de "beroepsorganisatie", dus het moet gemakkelijk te gebruiken zijn en in ieder geval worden opgeofferd op het altaar van het werk zelf... Een bezorger, een taxi zou een andere aanpak moeten hebben (en nogmaals, dat weet ik zeker...).
En dit is precies de eerste kwaliteit van het elektrische voertuig, we zetten het contact aan en trappen het gaspedaal in. Eenvoudiger kan het niet!
Voor de bezorger of de TAXI is het hetzelfde, de postbodes die elektrische voertuigen gebruiken, geven er de voorkeur aan boven thermische voertuigen.
Wat betreft TAXI-chauffeurs, degenen die PRIUS gebruiken, prijzen hen. TAXI's zijn veeleisende professionals en over het algemeen zeer attent op hun machine en het gebruik ervan, hun inkomen hangt ervan af.

Bij bedrijven waar bedrijfswagens zijn vervangen door elektrische wagens klaagden sommige werknemers erover, maar niet het management, dat zijn brandstofbudget zag wegsmelten (werknemers die de tank van hun bedrijfswagen overhevelen, die bestaan).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 16/07/12, 15:48

Het overkomt mijn broer taxi om er met zijn pattat tdi 2 vol op een dag te verbranden (hij rijdt voornamelijk op repatriëringshulp) als hij op een dag elektrisch moet rijden zal hij super capaciteiten nodig hebben...

Hoewel hij voorzichtig is, is het niet zijn taak om een ​​motorkap te openen en constant) te anticiperen op races (zo heet het altijd ondanks radars en andere beperkingen) die hij nooit kan voorspellen...

De prius is een hybride, geen elektrische (behalve de piraten- en officiële plug-in-versies) zijn reisenergie is voornamelijk fossiel...

Wanneer het brandstofbudget smelt.. Het is zeker dat als u uw werknemers een elektrische auto geeft, het brandstofbudget verdwijnt.. Hoe zit het met het elektriciteits- en onderhoudsbudget???

Het duurt op zijn minst 70 km om een ​​set lithiumbatterijen af ​​te schrijven op een PSA-voertuig zoals een 000 of berlingo voor een particulier, voor een professional die een deel van de ICT wordt vergoed, kom je op 106 km... Dit is alleen voor de batterijen (die de 100 km voor de meesten niet volhouden)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 16/07/12, 21:00

Bonjour à tous,

bedankt voor je feedback.

De RV 45-box gaat een grote hoofdpijn krijgen... Omdat het persoonlijk gebruik van een professioneel voertuig een echte "pot van stank" is voor werkgevers, zouden ze zeer vriendelijke feedback moeten hebben


Ik heb me misschien slecht uitgedrukt.

Het belangrijkste gebruik is voor zakenreizen van kleine afstanden van maximaal 150 km (de theoretische autonomie van de auto wordt gegeven voor 160 km).

150 km is meer dan 99,5% van het gebruik van de auto van mijn vrouw, geen relatie met het project, maar het is gemakkelijk te zien.

Ik denk niet dat de werknemers niet blij zijn om deze auto te testen. Het voertuig is behoorlijk waardevol. het is geen tractor van de eerste generatie. Het is een eersteklas voertuig, ik houd het merk vertrouwelijk, ik ben hier niet om het te promoten.
Het is ook zeer efficiënt en zeer dynamisch.
170 PK koppel van 250 Nm
0 tot 60 km/u in 4,5 seconden
60 tot 100 km/u in 4,5 s dus 0 tot 100 in 9 s

opladen in 4 tot 5 uur

gemiddeld verbruik gegeven voor 0,12 kWh/km.

Donderdag moet ik de auto inleveren. Ik zal je mijn gevoel geven.

Ik denk niet dat het personeel er niet voor zorgt, ik zou niet ver zijn en een van de belangrijkste gebruikers zijn. vandaag worden de voertuigen op ons park veel beter gebruikt dan de voertuigen van bijvoorbeeld onze verkopers!

Wanneer het voertuig 's nachts niet wordt gebruikt. het wordt gratis ter beschikking gesteld aan carpoolers. Wiens probleem is dit? hij heeft een verzekering en woon-werkverplaatsingen worden al als beroepsverplaatsingen beschouwd.

Gratis een auto uitproberen en gebruiken zijn meer vrijwilligers dan vuurvaste mensen. En het is ook interessant om hun feedback te kennen.
Ik ken bedrijven die minibusjes ter beschikking stellen van hun personeel en dat is geen probleem.
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 17/07/12, 08:33

RV45 schreef:Het is ook zeer efficiënt en zeer dynamisch.
170 PK koppel van 250 Nm
0 tot 60 km/u in 4,5 seconden
60 tot 100 km/u in 4,5 s dus 0 tot 100 in 9 s


Donderdag moet ik de auto inleveren. Ik zal je mijn gevoel geven.



Waohou... Het begint eigenlijk luid te spreken... Uw werknemers hebben geluk. Ik weet niet in welke omgeving u werkt, maar ik kom uit degenen die worden gewezen op beschamende faraonische winsten, servicewagen: citroen C15, directiewagen citroen c4,308, XNUMX, commerciële megane, TGV directiewagens, air inter air france...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 17/07/12, 08:40

Dit is echt de houding van een sociale, verantwoordelijke bedrijfsleider, zoals het altijd zou moeten zijn. :D.

Het lijkt een goede start te worden, de opgewonden Nodi TDI's zullen wat kunnen kalmeren door te willen racen...

Macro het is grappig, het zijn altijd de dozen waar de cijfers het grootst zijn dat het geld niet wordt herverdeeld voor het comfort van de werknemers : Mrgreen:. Hier is het helaas precies hetzelfde. :frons: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 17/07/12, 09:24

yannko schreef:Macro het is grappig, het zijn altijd de dozen waar de cijfers het grootst zijn dat het geld niet wordt herverdeeld voor het comfort van de werknemers : Mrgreen:. Hier is het helaas precies hetzelfde. :frons: .


Eerlijk gezegd geef ik er de voorkeur aan dat mijn doos de winst aan ons herverdeelt in plaats van een servicewagen van 20 € te hebben om blikken schroot en gereedschap te vervoeren en dat de leidinggevenden in compacte goedkope rijden in plaats van in c6 of nodi ... Als ik professionele reizen om te doen, ik doe het met mijn persoonlijke auto.. Ik heb keuze te over, maar zoveel als ik kan, doe ik het met de minst krachtige (maar de tank staat slechts 350 km autonomie toe)...

Bewerken: de nieuwste bezettingen in bedrijfswagens zijn commerciële DS3's... En hier kan ik je vertellen dat ze inderdaad nogal een klap in het gezicht waren...


RV45 zonder reclame voor het merk kunt u ons hier (denk ik) vrijelijk documenten (foto's, fabrikantgegevens, krantenartikel) over deze trolley bezorgen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 19/07/12, 21:40

Macro schreef:
yannko schreef:Macro het is grappig, het zijn altijd de dozen waar de cijfers het grootst zijn dat het geld niet wordt herverdeeld voor het comfort van de werknemers : Mrgreen:. Hier is het helaas precies hetzelfde. :frons: .


Eerlijk gezegd geef ik er de voorkeur aan dat mijn doos de winst aan ons herverdeelt in plaats van een servicewagen van 20 € te hebben om blikken schroot en gereedschap te vervoeren en dat de leidinggevenden in compacte goedkope rijden in plaats van in c6 of nodi ... Als ik professionele reizen om te doen, ik doe het met mijn persoonlijke auto.. Ik heb keuze te over, maar zoveel als ik kan, doe ik het met de minst krachtige (maar de tank staat slechts 350 km autonomie toe)...

Bewerken: de nieuwste bezettingen in bedrijfswagens zijn commerciële DS3's... En hier kan ik je vertellen dat ze inderdaad nogal een klap in het gezicht waren...


RV45 zonder reclame voor het merk kunt u ons hier (denk ik) vrijelijk documenten (foto's, fabrikantgegevens, krantenartikel) over deze trolley bezorgen...


Bonsoir,

Dit is geen reden waarom mijn box ons niet zoals elk jaar een participatie in de winst van 15% van ons jaarinkomen herverdeelt. tot slot zou ik u dat in 2013 en 2014 vertellen, maar dan voor 2012 en dat voor minimaal 10 jaar.

Ik zou eerder zeggen, uw doos, aangezien u er geen elektrische auto van krijgt, neem ik aan dat deze u een deelname van minimaal 15% van uw jaarinkomen uitkeert? dat is de echte vraag : Lol:

dit betekent niet dat de operatie van 15 maanden ons bedrijf geld kost! Uiteindelijk is het doel dat het ons zo min mogelijk of zelfs niets kost. het heet een investering.
Ons wagenpark bestaat uit 220 voertuigen in Europa. Het schokt me niet om te weten wat er in de toekomst moet gebeuren en hoe.

4 jaar geleden, toen onze bazen de toezegging deden om het c20²-percentage van onze voertuigen in drie jaar met 0% te verlagen en nog veel meer.
Toen de staat de belasting op bedrijfswagens (TVS) heel sterk verhoogde, had die van ons weinig invloed. de jaarlijkse besparing was groter dan uw 20 K€. Want als je een wagenpark hebt, vernieuw je dat niet ten koste van een toverstok met huurcontracten van gemiddeld 42 maanden! Je moet kunnen anticiperen op wat er gaat gebeuren.

Welnu, voor onze verkopers, als we ze in de toekomst niet minder kunnen laten rijden en als we ze over een paar jaar niet in een gedeeltelijk elektrische auto kunnen laten rijden, denk ik niet dat ze dat niet meer kunnen rijden in het centrum bijvoorbeeld.

Vandaag kan ik met deze auto parkeren op een van de oplaadplekken in de Parijse parkeergarages en is enerzijds het elektrisch laden gratis en anderzijds het parkeren in Parijs 2 uur gratis.

Al in economie van PV op Parijs vertel ik je niet de economie voor een Parijse commercial : Cheesy:

Trouwens, de auto is absoluut geweldig. Slechts één klein minpuntje: de kofferbak is slechts 200l.

Kortom, afhankelijk van de resultaten denk ik dat ik iets meer zou weten als ik eind 2013 elektrische voertuigen moet plaatsen voor onze rondreizende mensen in de grote Europese steden.

En aangezien ik hier niet op de forum om noch voor mijn doos, noch voor de fabrikant te adverteren, maar voor een uitwisseling van ervaringen houd ik deze informatie voor mezelf.
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:

Mijn Zonne-installatie

Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/08/12, 19:06

bamboe schreef:
bernardd schreef:
Citro schreef:- Qua prijs zijn ze gewoon OVERLADEN, zoals de batterijen van mijn Peugeot 106 die minder dan 2.000 € kosten aan Saft, maar 8.000 € worden gefactureerd door PSA, die de EXCLUSIVITEIT van het product heeft.


Als dit waar zou zijn, zou elke gelijkenis met een puur commerciële strategie om te voorkomen dat een andere technologie op de tenen van verbrandingsmotoren trapt, puur toeval zijn.


Deze aanpak is op alle vlakken hetzelfde: telefoonbatterijen zijn duurder wanneer ze een merk hebben dan wanneer ze "no-name" zijn.
De eigenaar van een merk speelt erop in om geld te verdienen, het is niet specifiek voor elektrische voertuigen.
Ik wed ook dat als je naar de fabrikant van de benzinetank gaat, je minder voor je tank betaalt dan wanneer je hem bij de dealer koopt! Wat een verrassing ! : Mrgreen:

Nee: elektrische voertuigen zijn nog steeds een nichemarkt...
Wat dat betreft hebben Bernard en Citro volkomen gelijk, maar de vraag is "Waarom"?
Omdat nichemarkten vaak een zinkgat zijn voor investeringen in R&D. En om te zeggen dat de redenering voor de "no-names" voor mobiele telefoons (veelgevraagde markt) dezelfde zou zijn, is een ernstige afwijking, eenvoudigweg omdat de ingenieurs moeten worden betaald en de kosten wereldwijd moeten worden verdeeld! Als dat het geval is (ik zeg "als" omdat ik niet van plan ben in syllogisme te vervallen), dan schokt het me niet, zolang je een kat maar "een kat" noemt!

Het is duidelijk dat het gebrek aan begrip van de elementaire mechanismen, zoals het begrip van het afschrijvingsmechanisme EN/OF dat van investeringen, fataal is voor correct redeneren! : Cheesy:

Deze reflectie laat zien dat bim-bam-bou enkele noties heeft, maar niet echt heeft begrepen hoe de markt in dit specifieke geval werkt. Hij lijkt op dit gebied net zo onwetend te zijn als op het gebied van particuliere en zakelijke boekhouding of landhervorming en waterbeheer! Dat zijn vrijwel alle onderwerpen waar hij het hier over heeft, zo lijkt het.
Het beste voor het laatst: echte elektrische voertuigen hebben geen benzinetanks nodig!
: Mrgreen: (hallo voorbeeld!!!) Beeld

bamboe schreef:Het probleem met de elektrische auto is dat de fabrikanten er geen vertrouwen in hebben (terecht of onterecht, dit is niet de zorg van dit moment). Geen samenzwering. Ze denken gewoon dat ze niet quitte zullen spelen. Als klanten een sterke interesse in de REVA hadden getoond, hadden alle fabrikanten hun elektrische model gelanceerd.
Klanten zijn net zo schuldig als leveranciers.

Hoe niet te zijn voor de elektrische auto?

Maar nogmaals, het probleem vanuit deze hoek bekijken is volkomen verkeerd.

Bouwers hebben andere vissen om te bakken:

- het grootste probleem met elektrische motorisering - afgezien van hun kosten

— is het gewicht van het te verplaatsen voertuig en de prestaties van de batterijen en hun betrouwbaarheid. En natuurlijk de beschikbaarheid van laadpalen en netstroom in de buurt!

— het is niet zozeer een kwestie van weten of de fabrikanten al dan niet "vertrouwen" hebben in deze vervoerswijze, dan wel van weten als daar behoefte en klantenkring voor is! Zolang de andere vergelijkingen maar opgelost zijn! Feit is dat ja, de vraag bestaat al tientallen jaren, maar we zien nog steeds niets van de kant van de lokale autoriteiten komen om overal standaardterminals te installeren!

- het is echter niet ingewikkeld om te begrijpen, ze moeten blijkbaar de geit en de kool blijven sparen, uitsluitend tussen hun thermische voertuigen, en de anderen. Is het om de tankers niet te veel af te schrikken met wie ze allerlei overeenkomsten hebben en technologie delen! Daar bestaat geen twijfel over, je moet herlezen wat Bernardd zei!

- wat sommigen ook zeggen, Li-on-batterijen hebben hun limieten. Juist vandaag gaf ik zo'n 100% opgeladen batterij aan een familielid die een serie foto's wilde maken in een nabijgelegen stad. Na ongeveer 25 opnames met een DSLR (die in theorie bijna duizend op een enkele lading kan maken) zag hij het volledig leeg na slechts 4... Het was vervelend, het belandde bij de iPhone10, maar wat zou het zijn met een voertuig zo uitgerust? Batterijstoring, we moeten slepen! Hallo problemen en tijdverspilling! En dit met batterijen aan 000 €...

— zolang we de zonne-energie-industrie niet op grote schaal hebben ontwikkeld, heeft het geen zin om de markt voor elektrische voertuigen te ontwikkelen, want dat zou de nucleaire industrie alleen maar stimuleren door een grotere vraag naar elektriciteit, aangezien de belangrijkste exploitanten nog niet zijn in staat om de ene productie door de andere te vervangen.

— dan is het een veilige gok dat de oplossing van het netelige probleem van de huidige batterijen, die zouden kunnen worden vervangen door hybride typen (ultracondensatoren-grafeenbatterijen) deze markt een boost zal geven, met name door de kosten van deze voertuigen drastisch te verlagen .

— conclusie, dat we mooie zinnen kunnen maken, verandert niets aan de zaak: zoals de zaken er nu voor staan, zouden massale investeringen in thermische zonne-energie (of hernieuwbare geothermische energie) prioriteit nummer één moeten zijn.

Zonder dit....
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 27/08/12, 16:23

PSA schort de aankoop van elektrische auto's van Mitsubishi op

Les Echos 08 augustus 2012

In Europa op de markt gebracht onder de naam Peugeot Ion en Citroën C-Zero, bereiken deze modellen hun doelstellingen duidelijk niet.

Kortsluiting in de samenwerking tussen PSA en Mitsubishi. De Peugeot-Citroën-groep heeft zijn bestellingen voor elektrische voertuigen bij zijn Japanse bondgenoot opgeschort, omdat hij ze niet kon verkopen. “De aanvoer is tijdelijk onderbroken, maar niet gestopt. De voorwaarden van het contract tussen PSA en Mitsubishi Motors zijn niet gewijzigd", zei een woordvoerder van de Japanse fabrikant, die informatie van de "Nikkei" bevestigde, maar zonder de duur van deze pauze te specificeren.
Om de risico's in een embryonale markt te beperken, besloot PSA enkele jaren geleden om samen te werken met Mitsubishi in de elektrische auto, in plaats van zijn Renault-Nissan-voertuigen zelf te ontwikkelen. De Franse groep had zich ertoe verbonden 100.000 i-Miev van zijn partner te kopen over een periode die vertrouwelijk bleef, maar die logischerwijs tussen de vijf en tien jaar zou moeten liggen.

In Europa op de markt gebracht onder de naam Peugeot Ion en Citroën C-Zero, bereiken deze modellen duidelijk niet de doelstellingen. Sinds de lancering in 2010 heeft PSA er in totaal 6.575 verkocht, terwijl de Mitsubishi Motors-fabriek in Mizushima, Japan, er bijna 11.000 heeft geassembleerd namens de Franse partner. Peugeot en Citroën bevinden zich dan ook met meer dan 4.400 onverkochte elektrische auto's op voorraad. In 2011 bereikte de omzet slechts 50% van de doelstelling die PSA had gesteld, zo blijkt uit het laatste jaarverslag.

Het vooruitzicht van leveringen namens een twintigtal bedrijven (La Poste, EDF, France Telecom, GDF Suez, enz.), in het kader van een groepsaankoop, zou moeten helpen om deze voorraad te verkleinen. Peugeot heeft inderdaad een partij van 3.100 auto's bemachtigd. In een poging om de elektrische auto onder particulieren te democratiseren, hebben de twee merken ook hun prijzen "verlaagd". Citroën heeft een huuraanbod gelanceerd voor 90 euro per maand voor de C-Zero, een prijs die gelijk is aan een kleine thermische stadsauto. Peugeot van zijn kant brengt de Ion op de markt voor een prijs van 10.900 euro (nieuwe bonus van 7.000 euro inbegrepen), terwijl de auto aanvankelijk voor bijna 30.000 euro werd verkocht. Deze acties hebben echter betrekking op beperkte volumes om te voorkomen dat de fabrikant te veel geld verliest. Er zou dus een plotselinge start van de elektrische auto nodig zijn, zodat PSA de 100.000 aan Mitsubishi beloofde auto's kan verkopen.
INGRID FRANCOIS-FEUERSTEIN


http://www.lesechos.fr/entreprises-sect ... r=RSS-2059
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/08/12, 16:48

De oorzaken produceren het effect!, dat geeft perfect weer wat hierboven werd gezegd!

Weer een fiasco voor rekening van Sarkozy, die het paard achter de wagen wilde spannen door te beloven Frankrijk uit te rusten met elektrische terminals! Nooit slagen...

Wat een glorieus lot: 8 banen schrappen en al het andere, hij en rechts die al ... 000 jaar de leiding hadden, hebben in deze periode niets blijvends gedaan...!

De briljante analyse rond de "geen namen" bim-bo. onder de "belangrijkste prioriteiten" zou me aan het lachen maken, als de situatie niet zo triest was...!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten