De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 10/03/12, 18:58

Citro schreef:
Macro schreef:Remundo zou ons moeten komen informeren over het ongepaste gebruik dat hij van zijn historische berlingo heeft gemaakt, zodat hij kon gaan jojoën met regeneratief remmen...
Cathi nam een ​​koude rilling...
Het gebruik ervan is intensiever dan onvoldoende. Het doorkruist belangrijke oneffenheden die de circuits gedurende langere tijd aan belangrijke belastingen onderwerpen.
Laten we het ontmantelingsvonnis afwachten. :?
Hij heeft, geloof ik, geen informatie gegeven over de toestand van zijn bezems... :?

Het oordeel: in overeenstemming met mijn intuïtie was het de computer die kapot was en werken het voedingsgedeelte + de batterijen perfect. De borstels ook, aangezien de tractie altijd soepel trok, zelfs in het rood.

Ik keerde op een dag terug bij -15°C, op een droge weg. Ik heb lange tijd in de kou gereden... Er was een storing.

Vervanging van de rekenmachine door een andere. Daar gaan we weer.

Ik heb het defecte onderdeel in de berekening nog niet geïdentificeerd. Sommige elektronica-ingenieurs hebben mij hun diensten aangeboden, er wordt momenteel over nagedacht...

Ik ken Diesels die helemaal niet meer draaien, of zelfs waarvan de brandstofpomp is doorgebrand: sommige kosten meer dan mijn Berlingo...

Mijn Berlingo startte altijd "met een kwartslag", eh, elektron), en kon (heel langzaam) rijden, zelfs met de HS-calculator voor regeneratieve remcontrole.

Niet alle benzines kunnen hetzelfde zeggen met hun platte 12V-accu. Ik heb een 16 kWh-pakket van Nicad...

Bij deze gelegenheid heb ik foto's/video's gemaakt van de binnenkant van het SAGEM Y4000-blok, beschikbaar in de CATHI FAQ van 05/03/2012

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/03/12, 22:30

In de serie “voor”: http://petrole.blog.lemonde.fr/2012/03/ ... continuer/

Ik heb de website van Renault bezocht, met informatie over de Zoe: http://www.renault-ze.com/fr-fr/gamme-ze/zoe/renault-zoe-life-12.html

Wat als het economische model van Renault [= aankoop van de auto (voor een prijs laten we zeggen "draaglijk") + leasen van de batterij voor ongeveer 2 x de prijs van een bak of een grote tank] de juiste was???

Aan de andere kant begrijp ik niet dat de site een korting van 20% op de onderhoudsprijs aangeeft (dus exclusief batterij). Ik wil zeggen: waarom maar 20%???? Wat is de onderhoudsbehoefte van een EV?

Kortom: wat als de doorbraak van Renault kwam?????

[dit alles zonder reclame, net als reflecties die ik tegenwoordig heb en die ik hier deel]
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 10/03/12, 22:34

Macro schreef:
Arnaud M schreef:Als je op dit punt je bewegingen niet meer kunt synchroniseren ... begin je een plaats te reserveren in het hospice ... Bij de dinosaurussen ... Als je reflexen verliest die je jarenlang hebt verworven, heb je een probleem, en voertuig met elektrische automatische transmissie of niet ... je hebt niets meer te doen achter een stuur ......


Nou ja, ik schakel al sinds mijn 15e, dus voor mij was het een aangeboren reflex, meer dan 25 jaar omgaan met versnellingsbakken en niet allemaal gesynchroniseerd, dus dubbel ontkoppelend, zelfs op legertrucks bovendien, oude zeswielaandrijving ) Ik had al een jaar een automaat en kon zonder problemen weer in de versnelling komen (maar auto's behouden het principe van versnellingen die je voelt schakelen),

maar nu kan ik het niet meer!

En wat klaag ik over dit koppelingspedaal, als we eenmaal begrijpen dat dit pedaal stom is, moeten we toch een psychologische blokkade hebben?

Ik denk dat we ook anders leren rijden, alleen rijden en accelereren zijn nuttig, geen idee van de actieradius zoals bij een thermiek die zeer beperkt is (we zitten op 6 of 7 snelheden op bepaalde huidige thermiek...).
Kortom, elektrisch is nog eenvoudiger dan een automatische versnellingsbak, en je went er heel, heel snel aan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/03/12, 22:35

Macro schreef:
Arnaud M schreef:+1, de zeldzame keren dat ik thermisch moet rijden kan ik niet meer correct schakelen, ... kortom de term prehistorie is maar al te goed gekozen!
Wat ik hiervan denk...Het spijt me dat dit misschien een schok is, maar...
Als je op dit punt je bewegingen niet meer kunt synchroniseren ... begin je een plaats te reserveren in het hospice ... Bij de dinosaurussen ... Als je reflexen verliest die je jarenlang hebt verworven, heb je een probleem, en voertuig met elektrische automatische transmissie of niet ... je hebt niets meer te doen achter een stuur ......
Ik denk dat Arnaud het punt heeft overdreven, ik heb dit soort problemen niet en kan nog steeds elk voertuig besturen.

Feit blijft dat het rijden in een elektrisch voertuig voor mij het toppunt van alledaags comfort vertegenwoordigt, het is zelfs veel superieur aan het rijden in een thermisch voertuig met automatische versnellingsbak (toch heb ik zeer automatische versnellingsbakken gehad).aangenaam).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/03/12, 22:59

Arnaud M schreef:en niet allemaal synchro dus dubbele ontkoppeling, ook niet op legertrucks overigens, oude 6-wielaandrijving


Ik heb zo'n GMC met snelheden in een vreemde volgorde in de 4 hoeken van de doos
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 11/03/12, 08:12

Als we terugkeren naar ‘de dampen’, waarderen we over het algemeen de kracht en autonomie,

aan de andere kant houden we niet zo van de versnellingspook en het koppelingspedaal, vooral niet in de stad.

En naar de pomp gaan, nou dat is verschrikkelijk : Cry:


Het is waar dat we uiteindelijk niet in de ene of de andere richting ‘deconditioneren’. Ik wil Arnaud geloven als hij zegt dat hij zich pijnlijk aanpast aan zijn thermiek.

De eerste keer dat ik bijvoorbeeld in de EV stapte, schakelde mijn linkervoet helemaal niets in... hij probeerde onbewust de koppeling te ontkoppelen!

Na een paar duizend km in een EV wordt het beter. En als het tijd is om de thermiek weer te starten, moet je weer op zoek naar de koppeling... : Lol:
0 x
Beeld
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 11/03/12, 14:59

Je bent je bewust van wat je ook voelt achter het stuur van een Prius: afwezigheid van trillingen/koppeling, enz...
Natuurlijk blijft naar de pomp gaan, maar het doet minder pijn dan bij een standaard auto.

Ik zou nog iets willen toevoegen over het gebruiksgemak:
Wat moet u doen als u wilt stoppen met een klassieke auto?
- Ontkoppel
- Zet jezelf in de neutrale positie
- Trek de handrem aan
- Contact verbroken

Waarom 4 keer zeggen dat we willen stoppen?

Er is zo weinig intelligentie voor nodig om het allemaal in één handeling te doen: druk gewoon op de knop met de tekst ‘stop’.

Het is slechts een detail, maar het vertegenwoordigt vrijwel de complexiteit van een klassieke auto vergeleken met iets intelligentere auto's.
(En nogmaals, ik veronderstel dat mensen me zullen vertellen dat het niet veel is om 4 acties te doen in plaats van 1. Maar dan heb je het nog niet geproefd! 8) )

Dat alles om te zeggen dat ik zeker weet dat ik graag elektrisch wil rijden!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/03/12, 00:36

indy49 schreef:Je bent je bewust van wat je ook voelt achter het stuur van een Prius: afwezigheid van trillingen/koppeling, enz...
Natuurlijk blijft naar de pomp gaan, maar het doet minder pijn dan bij een standaard auto...

Dat alles om te zeggen dat ik zeker weet dat ik graag elektrisch wil rijden!
Je hebt zojuist geformuleerd wat ik beschouw als de grootste kwaliteit van de Prius.
Het stelt zijn gebruikers in staat het plezier van een elektrische auto te ontdekken zonder in het onbekende van elektrische motorisering te springen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 20/04/12, 09:53

Nou, ik heb er gisteren eindelijk een geprobeerd (een gereviseerde batterij en rekenmachine van 97 sax uit 2004). Flexibiliteit en stilte zijn er inderdaad... Aan de andere kant zijn de prestaties gewoon die van een goed vrijgemaakte cyclo. Zelfs als ik goed ruzie had bij Mamita: het antwoord was onmiddellijk: NEE
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 20/04/12, 10:14

Cool dat je het hebt kunnen proberen! Het comfort is inderdaad uitstekend, ik moet zeggen dat ik verrast was door de beschikbare ruimte voorin de 106, de afwezigheid van alle overlast die verband houdt met de thermische motor (het geluidssysteem kan bijvoorbeeld geweldig zijn :D). Moeilijk terug te keren naar een roker, je went er te snel aan (zelfs met een koppelomvormerbox, zoals in mijn geval bij mijn roker).

De wegligging is gemiddeld zou ik zeggen vanwege het gewicht, maar hij is in ieder geval niet ontworpen om de Schumacher te doen.

Voor mij is nervositeit geen probleem, ik denk dat het ruim voldoende is voor wat we ermee doen. Ik geef toe dat het op lange heuvels of op snelwegen een beetje krap is, maar het moedigt je aan om te kalmeren en veel meer ontspannen te zijn (gezien de maximale reisduur verandert het toch niets).

Het doet je glimlachen als je al deze ultra-agressieve chauffeurs ziet, die we systematisch (90% van de tijd) aantreffen bij het volgende rode licht, en die we verdubbelen omdat het niet nodig is om opnieuw te accelereren, aangezien we hebben verwacht : Mrgreen:. Het brengt hen in een nog slechtere staat : Mrgreen:.

Welnu, we moeten extreme maatregelen nemen met Mamita, romantisch diner, dronkenschapsavond, sabotage van de roker... : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten