Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, laden in 15 seconden op

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par sicetaitsimple » 12/09/20, 17:54

Weet je hoe je moet lezen? Weet u wat "kan" of "misschien kan" betekenen, en wat "afwachten" betekent?

De belofte, ik ben het niet die het maakt, maar de fabrikanten. Wacht maar af.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Obamot » 12/09/20, 18:51

Misschien ben jij het die het niet weet / niet wilt lezen!

De bouwers, wie? Verbindingen?

Ik zie geen enkele fabrikant die zich losmaakt van de wetten van de fysica. Het was de journalist die fantaseerde over grafeen.

Tot het tegendeel is bewezen, is grafeen slechts één atoom dik (anders zou het geen grafeen worden genoemd ...) CQFD

Beantwoord mijn vragen vanuit mijn voorlaatste bericht, nou, nee, ik denk niet dat je ze zult beantwoorden omdat je de antwoorden niet weet!

Anders is het lang geleden dat je zou hebben begrepen wat ik bedoel, en zou je niet antwoorden: "belofte van constructies"

Het is jammer : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par sicetaitsimple » 12/09/20, 19:17

Obamot schreef:Anders is het lang geleden dat je zou hebben begrepen wat ik bedoel, en zou je niet antwoorden: "belofte van constructies"


Je bent er misschien nog niet achter dat het me niet kan schelen wat je bedoelt ...
Geeft u naast ziekenhuizen, journalistiek of uitgeverijen ook advies of begeleiding aan bedrijven die elektriciteitsopslag ontwikkelen?
Ik herhaal, XXXXXXX

matige Remundo
2 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par ENERC » 12/09/20, 19:26

sicetaitsimple schreef:Bedankt voor deze inventaris, die ongeveer overeenkomt met wat ik in gedachten had (zelfs als ik geen EV heb, ben ik er erg in geïnteresseerd).

Terugkomend op de rode draad en op het artikel dat in de eerste post werd aangehaald, kunnen we dus duidelijk zien dat er een optimum te vinden is tussen enerzijds het vermogen van de laadpalen om hoge laadvermogens te leveren en van aan de andere kant het vermogen van de voertuigen om ze te accepteren (zonder dat het laadvermogen te snel daalt naarmate het opladen vordert).
Misschien kunnen hybride Li-Ion / Graphene-opslagsystemen helpen. Wacht maar af.

Lithium houdt de 2C's goed vast onder belasting - dus 120 kW voor 60 kWh. Dit is wat Tesla en Porsche doen (Porsche zit in 800 V).

We kunnen onszelf de vraag stellen over grafeen voor regeneratie van remmen, omdat het veel cycli zijn. Naar mijn mening is dat logisch voor een stadsbus die zijn tijd doorbrengt bij het accelereren en remmen, maar minder op een vrachtwagen of auto.
Als ik rem, overschrijdt hij zelden de 30 kW die naar de batterij wordt gestuurd. In het slechtste geval houden we een beetje energie in de mechanische remmen.

Ik zie ook niet het belang van Graphene om meer kracht te hebben. Tesla levert al meer dan 400 kW in dubbele motor. Ik zie het nut niet in om over te schakelen naar het anti-G-pak : Mrgreen: . het groeit al ongelooflijk hard.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Obamot » 12/09/20, 20:32

sicetaitsimple schreef:
Obamot schreef:Anders is het lang geleden dat je zou hebben begrepen wat ik bedoel, en zou je niet antwoorden: "belofte van constructies"


Je bent er misschien nog niet achter dat het me niet kan schelen wat je bedoelt ...
Geeft u naast ziekenhuizen, journalistiek of uitgeverijen ook advies of begeleiding aan bedrijven die elektriciteitsopslag ontwikkelen?
Ik herhaal, neem de pillen enz ....

Ah, nog steeds geen technisch debat, zoals te verwachten was : Lol: En altijd zo mooi en elegant!

Mij, uw woorden laten me onverschillig. Ik dacht met je arrogantie dat je beter was dan dat. Hoeveel ik er ook over nadenk, ik kan me niet herinneren dat je iets interessants hebt gepost. Behalve misschien me te vragen "om een ​​psychiater te raadplegen" : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

U grijpt goed in bij alle onderwerpen om uw “wetenschap"Jij ook, maar als je een beetje krabt, verdomme ...
Oh nee, je bent goed in kopiëren / plakken, dat is het zo'n beetje :( : Mrgreen:

Je noemde me de koning van de c ... Ik weet heel goed waar ik het over heb over grafeen, en je hebt nog lang geen kwaliteit om mij te beoordelen. Hier sta je op de trollenlijst en ik dacht dat je iets postte alsof je deel uitmaakte van een lobby! Na je fenomenale blunder op grafeen, denk ik dat ze een slimmere hadden gekozen ...
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Moindreffor » 12/09/20, 21:12

Obamot schreef:Ik weet heel goed waar ik het over heb over grafeen

Waarschuwing!!! je hebt een wetenschap goed voor je, de man die alles weet, van grafeen tot urine-ph, en die je kan genezen door gewoon je avondmaalmenu te maken : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
maar wie liet het er weer uit ???
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par sicetaitsimple » 12/09/20, 21:19

ENERC schreef:Lithium houdt de 2C's goed vast onder belasting - dus 120 kW voor 60 kWh. Dit is wat Tesla en Porsche doen (Porsche zit in 800 V).

We kunnen onszelf de vraag stellen over grafeen voor regeneratie van remmen, omdat het veel cycli zijn. Naar mijn mening is dat logisch voor een stadsbus die zijn tijd doorbrengt bij het accelereren en remmen, maar minder op een vrachtwagen of auto.
Als ik rem, overschrijdt hij zelden de 30 kW die naar de batterij wordt gestuurd. In het slechtste geval houden we een beetje energie in de mechanische remmen.

Ik zie ook niet het belang van Graphene om meer kracht te hebben. Tesla levert al meer dan 400 kW in dubbele motor. Ik zie het nut niet in om over te schakelen naar het anti-G-pak : Mrgreen: . het groeit al ongelooflijk hard.


Ik ben het ermee eens, voor de personenauto's die we niet zien vandaag wat echt een doorslaggevend voordeel zou zijn. Dan hangt het af van de evolutie van de kosten van de verschillende technologieën.
Ik dacht eerder aan specifieke toepassingen van het reeds genoemde type stadsbus, of iets dat een "shuttle" -karakter heeft met hoge rotatiesnelheden maar weinig afgelegde afstand per eenheid.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Christophe » 12/09/20, 21:39

Oké vrienden ... we moeten terug naar de basis ...

Als een batterij in 15 seconden oplaadt ... betekent dit noodzakelijkerwijs een ZEER ZEER ZEER STERKE laadstroom ...

Kleine tafelhoekberekening:

Laten we een batterij van 1008 Wh nemen onder 48V, d.w.z. een batterij van 21 Ah (48 * 21 = 1008)

Als deze batterij zijn 15 Wh in 1008 seconden oplaadt, hebben we een vermogen van 1008 * 3600/15 = 242 kW of onder 48V ongeveer 5040 EEN ...

Er is niet veel dat al 500A kan weerstaan ​​(een "professionele beefy is 250 A" lasapparaat) ... dan balanceer 5000 A in een batterij ... moet ik je een tekening maken?

Zelfs een kerncentrale doet het niet onder de 5000 A !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

We moeten daarom minimaal ERNSTIG blijven !!

De stroomsterkte is uiteraard afhankelijk van de spanning ... maar het te leveren vermogen is afhankelijk van het vermogen.

Een herlading onder 15 s betekent een laadstroom van 5040/21 = 240C ... onmogelijk ... de beste huidige batterijen zijn bij 100C (lipo-grafiet ... grafeen?) In ontlading en met een levensduur die niet langer is dan niet 100 cycli ...

Deze waarde van 240C is niet afhankelijk van de eigenschappen van de accu (we vinden 3600/15 = 240 ...) ... een herlading in 15 seconden betekent dus een laadstroom van 240 keer de nominale capaciteit van de accu ... wat het laatste ook is ...
2 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par Obamot » 13/09/20, 01:41



- "Je hebt de basis niet "

Orelsan. -
1 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Grafeenbatterijen ontwikkeld, maar 60 wh / kg, opladen in 15 seconden




par n.Chr. 44 » 13/09/20, 02:16

Hallo,

Obamot schreef:Tsssss ... Ah, de spraak verandert!

Maar waar zijn de grafeenbatterijen gebleven om stads- en orbitale bussen van stroom te voorzien? : Cheesy: "Leraar"?

Waar is de link van de "belofte van grafeenbatterijen”Pfouit, vloog? ! : Cheesy: : Cheesy: :D



Inderdaad, de toespraken veranderen ...

https://forums.futura-sciences.com/envi ... gie-4.html

Grafeen, een onderwerp dat al enige tijd geleden werd besproken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 346-gasten