elektriciteitsopslag: grafeen ultracapacitor-600Wh / kg!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par Exnihiloest » 18/01/20, 17:29

plasmanu schreef:Grafeenbatterijen komen eindelijk op de markt...
https://www.papergeek.fr/les-batteries- ... he-1227441
...


En als alles klaar is voor elektriciteit, dan betalen we meer voor elektriciteit dan voor benzine:
https://www.01net.com/actualites/voitur ... 42410.html
:frons:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par sicetaitsimple » 18/01/20, 17:50

Exnihiloest schreef:En als alles klaar is voor elektriciteit, dan betalen we meer voor elektriciteit dan voor benzine:
https://www.01net.com/actualites/voitur ... 42410.html
:frons:


Ongefundeerd argument....
Het is alsof je zegt dat als je naar een goed restaurant gaat, het je meer kost dan als je thuis pasta, yoghurt en een appel maakt...
Het is een feit... maar je gaat niet elke dag naar een goed restaurant, net zoals je ook niet elke dag je auto gaat opladen aan een supersnelle terminal.
PS: doe geen moeite me te vertellen dat het product hetzelfde is, ik weet het... De geleverde service is gewoon niet hetzelfde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par thibr » 18/01/20, 18:18

We moeten dingen in perspectief plaatsen, zelfgemaakte elektriciteit, fotovoltaïsche energie, kost minder dan gekochte elektriciteit : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par izentrop » 18/01/20, 23:07

GuyGadebois schreef:Capaciteit: 1500mAh <<< Niet eens de capaciteit van een oplaadbare AA-batterij van goede kwaliteit voor $ 20...
Zonder de spanning of de ontladingscurve te kennen, zegt het niet veel. En dan zijn er nog vele andere kenmerken zoals gewicht, laadsnelheid...
De aanpak van Real Graphene is om de grafietelektrode te vervangen door een elektrode bedekt met een dun laagje grafeen en om de samenstelling van de elektrolyt aan te passen. De CEO van het bedrijf, Samuel Gong, legt uit dat een 3000 mAh-cel die hun technologie gebruikt, in 0 minuten van 100 tot 20% wordt opgeladen, vergeleken met gemiddeld 90 minuten met een conventionele lithiumbatterij.
Bovenal heeft deze batterij een recordlevensduur: hij kan tot 1500 laadcycli doorstaan, vergeleken met tussen de 300 en 500 voor huidige batterijen. Bij gelijk laadvermogen genereren deze batterijen ook minder warmte, wat gezien het gebruik van lithium eerder een garantie voor veiligheid is. Ten slotte heeft de door Real Graphene gekozen aanpak nog een ander groot voordeel: fabrikanten van Li-Ion-batterijen hoeven niet van apparatuur te wisselen om ze te produceren.

Real Graphene bevindt zich niet langer in de prototypefase. Het bedrijf heeft al een externe grafeenbatterij op de markt gebracht, die ook niet op voorraad is op Amazon US. Samuel Gong voegt eraan toe dat grafeenbatterijen ook worden getest door niet nader genoemde fabrikanten. Dus wanneer kunnen deze batterijen in smartphones terechtkomen? phonandroid.com/graphene-batteries-would-be-finally-ready-to-land-in-smartphones.html
Blijkbaar is deze verbeterde lithiumbatterij onderweg ... laten we nog even wachten tot de eerste gebruikers de piper betalen. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par GuyGadebois » 19/01/20, 01:48

izentrop schreef:
GuyGadebois schreef:Capaciteit: 1500mAh <<< Niet eens de capaciteit van een oplaadbare AA-batterij van goede kwaliteit voor $ 20...
Zonder de spanning of de ontladingscurve te kennen, zegt het niet veel. En dan zijn er nog vele andere kenmerken zoals gewicht, laadsnelheid...

Voor de laadsnelheid is het op papier inderdaad aantrekkelijk en onverslaanbaar. Daarna de verhouding grootte / capaciteit, vergeleken met een AA. Wat betreft de zelfontladingscurve zijn de Eneloops geweldig (de spanning is 1.20V, uit het geheugen). Een van deze nieuwe grafeenbatterijen kan 1500 keer worden opgeladen (op papier, alweer), tegen 2100 keer (volgens Panasonic) voor een AA Eneloop. Op dit moment is de verhouding gewicht/formaat/levensduur/prijs dus duidelijk in het voordeel van de high-end oplaadbare batterij.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par plasmanu » 19/01/20, 05:50

Voor mijn elektronische sigaret heb ik een enkele 3,7V 3000mAh Lithium Ion nodig, met 35A ontlading om tot 100W op 0,3ohm te trekken... Anders kan ik net zo goed in een viool op rookniveau pissen.
AA is voor opa's afstandsbediening (zittend op zijn bank voor de tv).
In een radiografisch bestuurd vliegtuig, amha, je vindt het nooit en je bent onderweg de batterijen kwijtgeraakt die je de hele middag zou hebben opgeladen
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Elektriciteitsopslag: Ultracapacitor-grafeen 600Wh/kg!




par plasmanu » 19/01/20, 09:36

Lang leve grafeen.

LR06 AA 1,2V 2000mAh NI-MH (gevonden in prullenbak)

Tegen

Mijn enige (momenteel) 18650 3,7V 3000mAh (gebruikt voor mijn sigaret en duiklamp)

Ik geef niet de uitslag van de test
P_20200119_092446.jpg


De notebook is 4000mAh 3,7V lithium-ion 5,99"
Ik heb vanmorgen dwaas de streepjescodes gewist met aceton op het beschermende plastic. Gekocht in augustus 2018 voor ongeveer € 170 op aliexpress inclusief verzendkosten 3GB 32GB EU-oplader 220V 2A en beveiligingen
P_20200119_094042_1.jpg
P_20200119_094017_1_1.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten