Om van oude diesel naar scoot elec te gaan?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Om van oude diesel naar scoot elec te gaan?




par Forhorse » 22/09/18, 10:59

Bonjour à tous,
Kleine persoonlijke reflectie en plotselinge vragen over een mogelijke verandering van vervoermiddel.
De combinatie van een recente test voor elektrische voertuigen en de stijging van de dieselprijzen doet me denken dat ik binnenkort mijn 1994-dieselauto moet afstaan.
Ze heeft net de technische controle doorstaan, maar ik denk dat dit de laatste keer zal zijn en dus denk ik dat ik het onderhoud buiten de conventionele filters / oliewisselingen zal houden. In het geval van grote mechanische problemen of groot onderhoud onvermijdelijk, zou ik waarschijnlijk moeten stoppen om de kosten van een auto te vermijden die onherstelbaar zal eindigen in het geval van maximale 46-maanden.
Dit is onze tweede auto, gezien zijn leeftijd moet ik bijna gaan werken.

Ik doe minimaal 80 km / dag om naar het werk te gaan, het gaat om 18500Km / jaar
Ik verbruik tussen 5.2 en 5.6l / 100km
extrastedelijke trip naar 98% van de tijd: ik woon op het platteland en werk op het platteland, tussen de twee, slechts een ringweg van een klein stadje.

Idealiter zou ik graag overschakelen op een elektrische auto ... maar ik ben bang dat de gebruikte modellen te weinig autonomie voor mij hebben (ik moet minimaal 80km per dag doen zomer en winter). En het nieuwe model is Voor mij geen budget, de bereikte brandstofbesparing compenseert de aanschafprijs niet als we alles naar prijs / km brengen (inclusief afschrijving, en zelfs rekening houdend met het feit dat ik van een voertuig van bijna 25 jaar oud heeft een nieuw voertuig)
Ik keek een beetje naar de elektrische wagens, zoals Twizy, het 45-model is niet geschikt voor geleende wegen: 45km / u waarmee ik mezelf in reliëf vind door de eerste oplegger die arriveert. het 80-model heeft niet voldoende echte autonomie (60km max in de winter). Om nog maar te zwijgen van de afschrikwekkende werking van de mogelijkheden, de afmetingen en de uitrusting van het voertuig: waarschijnlijk geweldig in de stad en periferie, ronduit niet geschikt voor het platteland (en dit is ook niet waar het voor wordt verkocht, je kunt niet dus geef hem niet de schuld)

Dus in mijn zoektocht naar een 'ecologisch' voertuig (nou ja, laten we zeggen met meer realisme, energiezuiniger en minder generator van broeikasgassen en deeltjes) en zuinig in gebruik met redelijke eigendomskosten, overwoog ik de elektrische scooter .
Dus duidelijk een gelijkwaardige 125 om voldoende snelheid te hebben om in de verkeersstroom te blijven en niet te worden verdubbeld door vrachtwagens en degenen die de snelheidslimieten respecteren (voor bestuurders door tegens ...) en met voldoende autonomie om niet hoeven opladen op het werk (mijn baas zou dit matig waarderen, denk ik)
Maar goed, de 2-wielen die ik sinds mijn 18-jaren en mijn licentie niet heb overgedaan en 4-jaren in 50cc niet noodzakelijkerwijs goede herinneringen (regen, kou ...)
Gezien de regio, zeg ik tegen mezelf dat het mogelijk is om te rijden in 2-wielen zonder al te veel ongemak van begin september, maar alleen 5 maanden in het jaar. Door een beetje te duwen en niet te gevoelig te zijn, moet het mogelijk zijn om de helft van het jaar op een scooter te doen.

het zou 9000km dus het beste per jaar maken in een elektrische scooter. De rest wordt geleverd door de oude diesel in afwachting van zijn definitieve terugtrekking uit de circulatie. In de hoop dat de reductie in mijlen om te gaan toelaten om tenminste zonder al te veel moeite door te gaan naar de volgende CT.
Het wordt tijd om een ​​vervanging te vinden (elektrische? Recente essentie? ... we zullen zien)
De eerste vraag heeft betrekking op sparen en afschrijven van de scooter ...
Ik zag dat het ongeveer 5500 € kost voor een scooter elec-equivalent 125.
Dus het idee is niet dat brandstofbesparingen de aankoop van het voertuig volledig financieren, zelfs als het ideaal zou zijn, moet het pragmatisch blijven; het kopen van een voertuig leidt automatisch tot een financieel verlies. We redeneren alleen in termen van winstgevendheid in een bedrijf, ik ben geen bedrijf ...
Het idee zou dus zijn om de besparingen die jaarlijks worden gemaakt te kwantificeren door 50% van de tijd met een elektrische scooter te laten rijden. Kijk of de aankoop het opofferen van comfort moet zien of dat het gewoon een gril / gril is die geen enkele zin heeft met betrekking tot mijn bescheiden budget.

Heeft u elektrische gebruikers van een 125-equivalent?
Ik kijk eerst naar het werkelijke verbruik (van schot tot wiel) om haalbare besparingen te kwantificeren.
En goed, eventuele getuigenissen en feedback zijn goed om te nemen, ofwel mensen die het hele jaar door rijden, 2 wielen elektrisch, of alleen in de zomer en hun auto behouden voor de winter.

Dank u bij voorbaat
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten