Forum elektrische auto's en ritten

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Forum elektrische auto's en ritten




par Christophe » 04/01/11, 16:09

Auto's, transport en elektrische bewegingen: ik heb net een nieuwe sub opgezet forum die zich meer dan één vreugde zou moeten verheugen (citro, remundo): auto, motoren en elektrisch vervoer

Ik heb al een aantal onderwerpen behandeld over de vraag die ik kon vinden, waaronder: elektrische auto's, autonomie, kosten, batterijen, elektrische fiets ...

Waarom dit forum?

a) omdat, met de introductie van "grote openbare" elektrische auto's door de grote fabrikanten, de kwestie van elektrische auto is nog nooit zo relevant geweest
b) het onderwerp van de elektrische auto (direct of indirect, batterij,) en meer in het algemeen van elektrische voortstuwing is al geweest veelvuldig opgeroepen: classificeer ze in een nieuwe sub forum zal helpen om beter te navigeren
c) maken plezier bij Citro, Remundo en andere "elektrische geleiders" (hihihihi)

Naar uw suggesties (behalve macro :D).
1 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 04/01/11, 16:31

Over de suggestie van Christophe om onze uitgebreide debatten samen te vatten ...

... sommige synthetische presentatiedocumenten ontbreken, bijvoorbeeld:
- verschillende soorten batterijen, hun kosten, prestaties, nadelen ...;
- het gebruik van elektrische auto's. Citro's opmerking over de elektrische auto die niet leegloopt, droogt bijvoorbeeld abrupt op, maar valt geleidelijk in een gedegradeerde configuratie. Of van het aspect verwarmingscomfort en verwarmingsveiligheid (ontdooien) ...

Als Citro en / of Remundo en / of ... geïnteresseerd zijn in de realisatie van dergelijke documenten, ben ik ter beschikking om de illustraties te realiseren.

Michel
0 x
Michel Kieffer
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 716
Inschrijving: 21/12/08, 18:25
Plaats: Straatsburg
x 7




par Michel Kieffer » 04/01/11, 16:32

De grijze energie van elektriciteit ...

Hier is een update over de grijze energie van elektriciteit. Zie vanaf de 10-pagina van het document http://www.hkw-aero.fr/pdf/electricite_et_co2.pdf .

Michel
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 04/01/11, 16:33

Ik heb een "grootte" -probleem: wat moet ik doen met hybride onderwerpen? : Mrgreen: : Mrgreen:

We laten ze achter in de forum Vervoer of ik stop ze in dit nieuwe forum elektrische auto?

Mogelijke keuzes:

a) laat de proefpersonen over zuivere hybriden tijdens het transport
b) Verplaats onderwerpen over plug-in hybrides
c) alles in transport laten omdat plugin of niet, het is meestal niet de elektrische voortstuwing goed

Wat denk jij? : Idee:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 04/01/11, 17:19

Bedankt voor deze opmerkingen, Michel, ik ben nog steeds aan het sorteren en ik ontdek fundamentele onderwerpen die hallucinant interessant zijn, maar verloren in de eindfondsen forums :(

Voorbeelden:

a) Elektrische auto, fysieke grenzen
https://www.econologie.com/forums/voiture-el ... t6294.html (actief van oktober 2008 tot januari 2009)

b) Elektrische auto's, balans en synthese, het startpunt van 2010
https://www.econologie.com/forums/voiture-et ... t9193.html

c) Ervaar feedback elektrische scooter 100s ev
https://www.econologie.com/forums/mon-nouvea ... t3576.html

d) Energiemaatregelen van een elektrische auto (2-documenten om te downloaden)

Er zijn ook veel onderwerpen over elektrische fietsen, Ik adviseer de persoon die geïnteresseerd is in elektrisch vervoer om door de sub te bladeren forum: https://www.econologie.com/forums/voiture-el ... -vf83.html (er zijn "slechts" 4-5 pagina's)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 04/01/11, 17:24

Michel Kieffer schreef:De grijze energie van elektriciteit ...

Hier is een update over de grijze energie van elektriciteit. Zie vanaf de 10-pagina van het document http://www.hkw-aero.fr/pdf/electricite_et_co2.pdf .

Michel


a) maak een nieuw onderwerp :)
(b) in het volgende: https://www.econologie.com/forums/voiture-el ... t7716.html (Vastgezet)

ps: over batterijen https://www.econologie.com/forums/voiture-el ... 10033.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par ik Citro » 04/01/11, 21:25

Christophe schreef:Auto's, transport en elektrische bewegingen: ik heb net een nieuwe sub opgezet forum die zich meer dan één vreugde zou moeten verheugen (citro, remundo): auto, motoren en elektrisch vervoer
: Mrgreen: :P 8)
Inderdaad, het werd noodzakelijk.
lange tijd heb ik mezelf voorgehouden dat het nodig was om de onderwerpen te scheiden die waren afgeleid ...
het onderwerp "de auto van de toekomst" is een voorbeeld met onder meer de vele pagina's over verwarmingsvoertuigen die een apart onderwerp zouden hebben verdiend ...

Voor de hybride auto ligt zijn plaats duidelijk in de transportsectie ...

2011, en met name 2012, zullen de jaren zijn van de vernieuwing van elektrische voertuigen.
Economen en sociologen spreken van "de wraak van de elektrische auto".
Ik heb vanavond een bedrijfsleider ontmoet die zich voorbereidt op het openen van een grote verkoopafdeling met meerdere merken voor elektrische voertuigen.
Zijn catalogus, rijk van vijftien modellen, en hij zal in de lente zijn nieuwe pand inluiden met de MIA (ex Heuliez Friendly).

Als er nog steeds grote obstakels en aarzelingen rond deze manier van transport zijn, zijn de dingen in beweging en moeten gewoonten veranderen. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par Christophe » 05/01/11, 10:16

Bedankt Citro, je opmerkingen troosten me bij de keuze om deze nieuwe sub te maken forum!

Citro schreef:Als er nog steeds grote obstakels en aarzelingen rond deze manier van transport zijn, zijn de dingen in beweging en moeten gewoonten veranderen. : Mrgreen:


En econo zal bijdragen! : Idee: : Idee:

ps: voor het verwarmen van elektrische voertuigen heb ik de nieuwste ontwikkelingen gevolgd, ik kan het onderwerp opsplitsen op voorwaarde dat alle volgende berichten betrekking hebben. Anders, als het opnieuw gebeurt (en het zal opnieuw gebeuren), verhindert niets dat een van jullie STOP zegt en maakt hij op dit moment een nieuw onderwerp (al zodat een modo sneller kan ingrijpen ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par ik Citro » 07/01/11, 22:21

Christophe schreef:Bedankt Citro, je opmerkingen troosten me bij de keuze om deze nieuwe sub te maken forum!
Citro schreef:Als er nog steeds grote obstakels en aarzelingen rond deze manier van transport zijn, zijn de dingen in beweging en moeten gewoonten veranderen. : Mrgreen:
En econo zal bijdragen! : Idee: : Idee:
Conology heeft al veel bijgedragen. :P
Als ik de stap van elektrische mobiliteit zet, is dit dankzij deze forum, voor de debatten en reflecties die we hebben gehad.

Wanneer ik mijn interventies herlas, merk ik dezelfde tegenzin die ik hier dagelijks en dagelijks lees
Ik uitte dezelfde onwaarheden en andere misvattingen over EV die alle niet-ingewijden ...
:?
Daarom grijp ik nu onvermoeibaar in zodra ik standpunten lees gedicteerd door het gebrek aan kennis en vergelijking met de thermische auto.

Misschien, nadat het waar is geruild met deskundigen zoals nlc ou Dirkpittheb ik op mijn beurt nieuwsgierigheid gewekt zoals die leidde? Remundo om de stap te zetten.
:?
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Opnieuw: Forum elektrische auto's en ritten




par chatelot16 » 27/11/17, 19:24

of hybride auto's classificeren?

niet-navulbare hybride: de energie komt alleen van brandstof en de hybride bazaar dient alleen om het gebruik ervan te optimaliseren, en ik ben er niet van overtuigd dat het resultaat positief is

plug-inhybride: het lijkt mij de beste oplossing om elektriciteit te gebruiken in plaats van benzine ... elke dag herladen we zijn batterij grondig, en we maken de eerste km allemaal met elektriciteit, zoals een echte elektrische auto, en je verbruikt alleen olie als je meer moet rijden

een elektrische auto kan niet iedereen passen, een oplaadbare hybride is geschikt voor iedereen, en als de elektriciteit beter is dan is de olie efficiënter om te rollen 1000 hybride auto oplaadbaar 100 auto alleen elektrisch

een andere manier van kijken, met een volledig elektrische auto sjouwen we een zware batterij voor voldoende autonomie ... met een oplaadbare hybride zijn we tevreden met een veel lichtere batterij, die bij 100% wordt gebruikt bij gemiddeld gebruik , en wanneer de behoefte groter is dan de gemiddelde gebruikt de benzine
1 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten