VAE ervaring, praktische elektrische fiets met aanhanger

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/02/15, 22:52

: Arrowu: uitstekend advies bidouille23. 8)
Inderdaad, Cyclurba en Velorizontal zijn forums referentie in de zaak.

Ik dronk zoals wei je uitleg over de voordelen van het pedaal motoren die Dirk Pitt Ook werft. :D

Ik probeer om me een nieuwe verpakking voor mijn VAE ISD Explorer en ik weet nog niet wat ik zal nemen.
Ik heb een zwak voor cilindrische cellen LifePo4 met schroef opzeggingen, maar ik blijf open voor elke oplossing voor de vervanging van mijn lipo Kokam zijn zwakkelingen, vooral omdat de accubak is gedimensioneerd voor het ontvangen loodbatterijen / gel omslachtiger ...

Ik heb niet herinneren dat Doctor Bass LiFePO was het gebruik, herinnerde ik me het was de service accu voor draagbare electro merk DEWALT hij gerecycled de cellen defect packs.
http://youtu.be/xThvXMTMuXA
Helaas, ik niet frequent veel van de forum Eindeloze bol Hij is een vooraanstaand lid, is niet erg Engels ...
:|
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 10/02/15, 23:55

re,

functioneerde met nano-structuur, ik weet niet meer het merk mij, nu heb je ook gevonden onder retailers vermindert nanobatterie model, de organisatie van de cellen wordt gedaan op de nanometer niveau om een ​​diepere en sterkere afblaashoeveelheid. .. sommige auto wordt met dat ook .. de oorspronkelijke fabriek gebouw werd genomen denk ik, maar het moet wel op hun hoede van de Chinese namaak zijn .... ik zou de naam terug als het me te zetten ...

Als je nu naar de dokter bass site die u vera rotatie met een cilindrische cel geschroefd;) ... Ik niet aan te nemen en ik gevouwen op LiFePO thuis HobbyKing;) minder je kunt niet ... en dat is krachtig, een beetje te veel :) C 30 gewoon dat ... Maar de load balancing en is een echte ellende ... het zal makkelijker met de mobiele cylindirque te zijn denk ik dat als een beetje chi ... nt toch ... De LiFePO more waarschijnlijk moeten met vriendelijke woorden en een goede lader die zijn werk doet op de laatste lading moment om hem te spreken ... als het veilig is geen vuur bij overbelasting :) .... Ik hou van het principe van recycling steeds belangrijker (totaal van wat hij zegt), en het aantal laadcycli en een grotere afvoer ook ....

Op cyclurba eindeloos en er zijn nogal een test ...

Nu is de prijs-kwaliteitverhouding, dat doodt is de fundamentele lipo hobby huis koning ... met elektronische chouilla je iets hebt, vriendelijk lipo alarm, of een betere batman ,;) wordt de voltmeter Ammeter POWER METER elke meter :) om live te spelen wat uit uw batterij te komen en dus wat blijft en wat er gebeurt met de motor plotseling het veilig of het zal u voorkomen dat de accu leeg en dood de normaal beheert de bms amperage en snijd voordat datde batterij is beschadigd (het duurt een cursus die we kunnen doen zonder met lipo alarm en Battman maar warmer) ... er zijn ook pakken voor vliegtuigen 36 8 volt Ah;) ...

Tot slot komen de controllers is er het plezier tussen Chinese veranderlijke ding dat werkt, veranderen (de heer LINK bijvoorbeeld), etc. etc. heb je de keuze :) Maar een goede controller is een voordeel (die ik nog niet, maar we moeten beginnen aan de ene kant) ...

een ja voor degenen die graag zou me direct in China te bestellen, soms moet je plichten ds keer geen ... Me 20 euro, dat ik werd betaald door de vervoerder :D ... De mooie krabbelt;) ... de moeite waard als je niet geformaliseerd op wat je besteld lol, maar het gebeurt snel en goed en het werkt ...

exemple https://bmsbattery.com/38-rear-driving

Voor degenen die willen een hub kit, neem Q100 Ik steek of iets dergelijks moet worden geteld € 100 ... (niet de batterij of velgen bestelt, het pakket is groot en trekt het oog, en voor accu's in theorie het duurt een gevaarlijke verklaring), als het goed is démerde in het Verenigd Koninkrijk of hobby holland hebben we bijvoorbeeld een alez-Poly http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... ouse_.html

42 5 euro voor ah in 6s zijn 22 volts groothandel, laat ruimte voor een kleine lader etc etc ... natura of onze e ui die we laders en BMS etc (die geen geluk kost niet meer), en dat is goed batterij om te proberen ...

Kortom, er is een keuze ...

Ik herinner me dat er een jonge man die zich hier in het begin van afgelopen zomer vertrok hij naar een weg trike tot kazakstan België gepresenteerd .... ... als je wond .. .

http://kazaktrike.weebly.com/

hij kwam met een trailer ... nu wat ik zeg;) .... om Moed is niets onmogelijk ... :D

En ik twijfel er niet aan dat de batterij zal blijven vooruitgaan ...


(Klein detail de huidige ontlading van de accu zijn zo krachtig, de hoogste C 100, 100 maal hun capaciteit :schok: ) Het is mogelijk om haar auto starten :) .... Test gedaan op cyclurba positief :D ...

als niet voor een algemeen en gemeenschappelijk gebruik, gaan zien een pro-editor is ook een goede zaak, zal hij in staat zijn om te helpen en het oplossen van problemen ... alles hangt af van de bereidheid om hun handen in het of niet zetten ... maar als je niet wilt zetten handen in je beter gaan zien iemand die het ding beheert naar een geschikte configue ...

Op cyclurba het is goed denk ik adressen in België ...

aplus
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 11/02/15, 08:48

Houthakker schreef:Ik ben het helemaal eens met de gegevens op Citro (trailer en krachtige motor) en nog veel meer, in tegenstelling tot andere meningen die hier, mijn ervaring leert mij dat een aanhanger onder het zadel is heel goed geschikt voor in de stad erg handig en hebben weinig invloed (alles is relatief ...) op de reacties van de fiets.


ja, ik moet mijn punt te verduidelijken: Ik sprak over de cycloboost mono-wheel trailer acrrochage onder het zadel dat is heel instabiel. voor enkel wiel, moet de voorkeur opknoping achter bobcat stijl naaf.
2 wielen voor geen zorgen trailer is altijd stabiel.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/02/15, 13:12

Citro schreef:[...] Ik denk dat het aangedreven door een batterij 48V dat u ze in een rugzak.

Maar ik nodig u uit om het te presenteren aan ons, met name op het gebied van motorische controle en instrumentatie. : Mrgreen:[...]
Nee, ik verbleef in 36V, maar eigenlijk, de batterij in mijn rugzak.

Er is een specifiek onderdeel voor electro-mounts presenteren : Mrgreen: (Het is alweer een tijdje geleden dat ik ben niet langer de site ... : Oops: )
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/02/15, 13:18

Andes dame schreef:Houthakker Ah, dank u om uw ervaring te zenden. Het stelt me ​​gerust :-).
Je kent me vertellen wat is de kracht van uw fiets?
En uw aanhangwagen, is het thuis? Ze ziet er geweldig uit :-).
Ik reed mijn fiets een Bafang BBS02-krukas motor 36V en 500W.
De trailer is hier vrij gewoon, ik heb hem een ​​paar jaar geleden terug. Het heet een "barroutou" in het lokale dialect en wordt zowel met de hand als met de fiets voortgetrokken ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/02/15, 13:22

De kwestie van het veiligstellen van de trailer is open voor discussie, we moeten proberen om te vergelijken.

De banden probleem op de hub bevestigingsbout is strak draaien wordt beperkt door de arm van de aanhangwagen aan de ene kant.

Het ideale zou zijn om een ​​echte trekhaak ten de achterkant van de fiets, zoals de auto ... en het niveau van de hub.

De demonstratie video van Cycloboost trailer ATV's zijn echt geweldig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/02/15, 13:44

bidouille23 schreef:[...]
Batterijen, lipo grote vraag, Li-Ion, po leven veiliger ...
Doctor Bass draait met LiFePO ... hij is de man tojours mijn snelheid opnemen als ik me niet vergis ... dus hij bouwde kwaliteit assemblage .... als het verandert in LiFePO er is een reden; ) ....

Want wat is de batterij voor de doe-het-is er de verpakking versie van radiografisch bestuurbare modellen;), goedkoper en zeer effectieve ...

Als niet voor alle nieuwkomers, maar voor alle nieuwkomers er ds dealer als PING (ping speciale batterij vae) en nog veel meer ... [...]
De batterij, denk ik dat we voor het eerst de vraag wat men wil doen en hoe moet vragen.
Laat het me uitleggen: een zware fietser gebruiker (zoals ik) zal niet helemaal hetzelfde behoefte die vélotaffeur bijvoorbeeld!

Me in mijn geval moest ik een accu met grote capaciteit (order enquiller D +), maar niet overdreven fietsen: dus ik koos voor een leeuw-ion en in het bijzonder een NCM (Lithium en nickel-cobalt-manganèse) van een gerenommeerde fabrikant van cellen (maar komt op een prijs!) die het mogelijk maakt voor een energiedichtheid van 200Wh / kg. 730 of 3,6 kg Wh voor mij.
Voor Vélotaf (elke dag, niet ver weg, onbelangrijke invloed van gewicht), de LiFePo4 technologie (lithium ijzer fosfaat) is zeer interessant, want het biedt duizenden keren worden opgeladen, maar het is veel zwaarder .. .

"RC" -batterijen (radiobesturing) worden naar mijn mening niet aanbevolen ... Ze zijn inderdaad niet duur, maar hebben geen erg goede reputatie en hun levensduur kan dramatisch kort zijn!

bidouille23 schreef:[...] Ik zou zeggen rond 10 Ah, zou voldoende moeten zijn voor de Belgische gerecht en wandelingen of hardlopen op een terminal 30 ene ... [...]
De capaciteit is natuurlijk aan te passen aan het aantal kilometers dat je wilt afleggen, maar ook aan de intensiteit van de stroom die de controller aan de motor levert, want de levensduur van de accu hangt ervan af! Een "kleine" accu van bijvoorbeeld 10Ah zal erg belast worden als er vaak genoeg stroom van 20 A (of 2C) gevraagd wordt.

bidouille23 schreef:[...] Na 12 of 24 V spanning kant, lijkt het erop dat België als in Frankrijk, 250 W max want ik weet niet hoeveel seconden, dus na 24 de dood is om te verblijven in regels ... [...]
Nee, dit wordt allemaal geregeld door de controller. We kunnen heel goed in 36V zitten en "in de spijkers blijven" op juridisch niveau, zolang de controller het gemiddelde mechanische vermogen beperkt tot 250W (er zijn ook andere wettelijke beperkingen).
Anders 12V die niet meer bestaat (zolang het bestond fiets?) En 24V wordt zelden ...
Alle "recente" serie E-MTB's met Bosch, Impulse, Yamaha, Shimano, Brose, enz ... zijn 36V en voor kits is dit meestal 36V of 48V voor "huidige" voorstellen.

bidouille23 schreef:[...] Het voordeel van het pedaal motor wordt dat steeds de voordelen van snelheid tegenstelling motor hubs ... [...]
Toutafé! 8)
Heel belangrijk mountainbike wanneer we willen naar de berg aan te pakken is veel minder problematisch in duidelijke ...

Het nadeel van de motor crank is: een grotere slijtage van de transmissie en niet in staat om het remmen te regenereren.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/02/15, 16:04

Citro schreef:[...]
Het ideale zou zijn om een ​​echte trekhaak ten de achterkant van de fiets, zoals de auto ... en het niveau van de naaf. [...]
Dit is wat we in de omgeving doen om aanhangwagens van het type "baroutou" te bevestigen:
Beeld

Alle Recycling:
- Patella lagere auto schorsing
- Stuk van fietsframe ...

En het zal de strekking van de aanhangwagen niet schadelijk (afdaling, remmen) is goed te fietsen centrum, belangrijk om niet te worden gedestabiliseerd door toonaangevende ...

De sluitingen op hub-systemen zijn geldig vooral op zeer platte kanalen, en met minder belasting te worden gesleept.

Een trekhaak systeem, zag ik er een in Groot-Brittannië 4 jaar geleden, maar ik kan niet vinden de foto's. Het was een echt systeem zoals auto's, miniatuur, very nice ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/02/15, 00:33

Zeg, dit is een stuur, is een Airbus cockpit je fiets ... :D

Op het vlakke, hoeveel je oversteken zonder te forceren. :?
En in termen van capaciteit en autonomie, wat er gebeurt. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/02/15, 13:48

Citro schreef:Zeg, dit is een stuur, is een Airbus cockpit je fiets ... :D
Dit is enigszins waar : Oops: Op advies van forumIk heb een Batt-man wattmeter geïnstalleerd om de batterij echt te kunnen monitoren, dus met het grote scherm van de BAFANG-console is het eigenlijk een beetje druk ... : Wink:

Citro schreef:Op het vlakke, hoeveel je oversteken zonder te forceren. :?
Het hangt volledig af van het ondersteuningsniveau dat u kiest! Daar heb ik 5 niveaus en op de zwakste houd ik 20 km / u (let op: mountainbike met 2.5 "zachte banden ...) zonder vermoeidheid.
Dit is wat ik gepost op Cyclurba paar maanden geleden (oktober) toen ik nog maar 3 steunniveaus (level = 1 4.5 A, niveau 2 10 = A, en trigger niveau 3 18.9 = A) :
Autonomie en consumptie in samenvatting, met een batterij van 20Ah / 36V en een rollende set van 125 kg:
- assistentie niveau 1 => 125 km en 5,8 Wh / km
- assistentie niveau 2 => 67 km en 10,7 Wh / km
- assistentie niveau 3 => 55 km en 13.1 Wh / km

Kruissnelheid op de flat:
- assistentie niveau 1 => 25 km / u
- assistentie niveau 2 => 35 km / u
- assistentie niveau 3 => 40 km / u


Het is aan de post hier.
Citro schreef:En in termen van capaciteit en autonomie, wat er gebeurt. :?
Antwoord net boven, wetende dat was meer voor rijden op de weg. Pure mountainbike, ik liever gemeten in termen van D + en ik heb al gemaakte reizen met 1600 m D + en 35 40 km zonder de batterij leeg raakt. Met een beetje training en in de zomer (belangrijk!) Moet ik in staat zijn om te bereiken 2000m D +.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 396 gasten