VAE ervaring, praktische elektrische fiets met aanhanger

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 16/05/11, 08:28

Christophe schreef:Macro moet je verbannen worden om deel te nemen aan de sub forum elektrisch vervoer ... :|


Nou, dat is aan jou ...

Ik adviseerde je gewoon roll klep openen om te zien of het probleem perdurait ..

Dan denk ik dat je niet gek deze fiets is niet bedoeld doe je in de regen : Cheesy: En zelfs als ik u bent een groot bewonderaar van het water dat uit de hemel valt en je zal ook voorkomen dat voor een keer om te gaan onder het dansen met uw eervolle zonne biguadin ... (en dan is het koeler, zodat je als het regent kunnen de klep te sluiten)

En ja, als je zo goed Citro zijn de pioniers van electropropulsion verklaard; moet je, op een minimum, ingenieurs niveau om u te gaan met betrouwbare manier ...
Als automobilisten werden smeulende al jaren 30

Elektrische scooter op mijn kind y'avait hij twee Batterries één van hen sloeg een aantal lasten na het begin van die deconnades ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 16/05/11, 12:53

Ik reed 's nachts, dus meer kou: het maakt niet het probleem te wijzigen: het snijdt in een te grote inspanningen, zelfs na minder dan 2km na volledig opladen ...

Aan de andere kant op dezelfde helling, en wat de laadtoestand ook is: als ik "de menselijke inspanning" vergroot, snijdt dat niet!

Hoe meer je pedaal hard, hoe minder intensiteit aan de motorsnelheid RPM voor hetzelfde recht?

A priori is het dus inderdaad een probleem van overstroom die wordt gevraagd van de batterij die daarom overschakelt naar onderspanning en "automatische uitschakeldrempel" ...

Dus daar, door te drukken meer op de benen, ik zie niet wat te doen ...

Ja, de Ardennen is niet plat ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 16/05/11, 13:10

Het oude gezegde is daarom gecontroleerd
Meer j'pédale langzamer: minder ik sneller ...

Het geven van simulaties snijdt u bij ons aan de slag te doen herleven Ik denk dat het gewoon een tempo laadvermogen ...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 16/05/11, 19:01

aangezien overkomt zelfs met een kleine lege batterij, is het waarschijnlijk dat dit een significante onbalans tussen de cellen van de batterij.
de "gebruikelijke" onderbreking die u kende, wordt gemaakt door de motorcontroller die uitschakelt op een algemene lage spanning.
wat je hier hebt is een stuk door BMS op detectie van een lage spanning van een enkele cel. BMS is dan het equivalent van een wilde de batterij of de vereiste ON-OFF loskoppelen.

de enige oplossing: open de batterij, het meten van de elementen één voor één en vind de een dat is te laag. laad dan de accu normaal gesproken met de originele lader en een aanvulling op de aan / te lage elementen met behulp van een live externe voeding aangesloten op het element met grip-son. Dit is de methode die ik meestal te oefenen wanneer de BMS een afweging functie heeft.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/05/11, 20:21

Dirk Pitt waarschijnlijk gelijk, maar het kan alleen onbalans in de interne weerstand van de elementen, die bij hoge stroom en lage spanning in vacuüm verschijnt in spanning zijn, zoals we soms zien op dode batterijen of batterij einde van het leven, bijna juiste spanning, maar instorten vroeg eens aan een goede stroom.
Zo sterk stroom om deze spanningen meten ook voor elk item ..
Ja, de Ardennen is niet plat ...

maar zeer goed voor intensieve training die nodig is om haar gezondheid te verbeteren !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/05/11, 15:03

Dirk Pitt schreef:de enige oplossing: open de batterij, het meten van de elementen één voor één en vind de een dat is te laag. laad dan de accu normaal gesproken met de originele lader en een aanvulling op de aan / te lage elementen met behulp van een live externe voeding aangesloten op het element met grip-son. Dit is de methode die ik meestal te oefenen wanneer de BMS een afweging functie heeft.


Dank u voor het advies, het heeft gedaan, heb ik de kans om een ​​nieuw onderwerp te maken: ontmanteling en diagnose van een Li-Ion batterij van een elektrische fiets

We gaan daar verder over deze "diagnose"
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Ervaar VAE, functionele elektrische fiets met gesleept




par jean.caissepas » 22/08/12, 14:20

Gezien deze middag op de hoek carrouf:
Greencity Monte Carlo in 428 € (ongeveer) in promo, in plaats van 565.

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, blijft de betrouwbaarheid (ik had een andere GreenCity die zijn gekraakt kader 3 weken voor het einde van de garantie had, en het lijkt erop dat Christophe batterij problemen heeft gehad)

A+
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Dame Andes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 08/02/15, 11:57




par Dame Andes » 08/02/15, 12:29

Hallo,

Ik ontdek het forum econologie vandaag, op zoek naar informatie over het idee van een elektrische fiets met aanhanger.
Ik weet dat het is al een tijdje het onderwerp slaapt, maar het is echt over mijn vragen, laat me wakker in de ...

Situeren, Momenteel werk ik in de klassieke fiets mode (type Nederlandse fiets) en het vervoer ... De fiets heeft een grotere plaats in mijn vervoer voor ongeveer 1 jaar ... Ik wou dat ik een betere mobiliteit zonder noodzakelijkerwijs denken aan een auto (budget kwestie, en ook, ik zou graag willen geloven dat het mogelijk is om te werken zonder auto :-)). Ik wil graag langere afstanden te doen (met batterijen 2 bijvoorbeeld?), Voor middellange afstanden zonder moe van de reis, dragen zwaardere dingen, etc. (A priori, ongeveer 30kg).

Mijn vragen zijn vooral Christophe, want ik kon zien dat hij de opties die me interesseren getest ... maar voor iedereen die :-) getest.

Bent u onder degenen die voor de elektrische-fietskar combinatie nog steeds met behulp gekozen? Is het dat je altijd gelukkig?
Is dat haalbaar met mottrix kit (ik zag in een ander onderwerp)?
Wetende dat ik ben geen vedergewicht, en ik zou sommige zware dingen te dragen (zoals graan voor de kippen bijvoorbeeld ...), is dat het een goed plan mijn fiets mottrix + kit zou zijn + trailer?
Tips voor het kopen van een trailer?

[Ik zal ongetwijfeld ook andere delen van de regio verkennen forum dat lijkt me echt rijk, maar voorlopig wordt de vraag mobiliteit cruciaal :-)]
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/02/15, 20:16

Hallo en welkom bij de forum Dame Andes. :D

Je hebt het heel goed gedaan om dit onderwerp, dat ik geabonneerd te activeren.
Sterker nog, eigenlijk begon ik te experimenteren met de VAE Ik prijs het principe al jaren zonder dat verder dan het geweest om diverse modellen te proberen voor presentaties en tentoonstellingen ...

Activist voor alternatief vervoer, ik begrijp uw aanpak.

Ik stel voor dat u een aantal leads en maak je deel mijn uitzicht voor uw project.

De Motrix kit is geen slecht product, maar wordt beperkt door zijn design ... Het maakt gebruik van de voorband en patina wanneer de weg nat is, waardoor het buiten werking, het in strijd is met het beginsel van de wil om de te gebruiken fiets in alle weersomstandigheden ...

Om het vervoer van vracht, zijn er 2 relevante oplossingen:
- De bakfiets met laadbak vóór de fietser of lange bagagedrager achter de fietser zijn er ook modellen met veiligheid als producten-Ozmoz.
- De lading aanhangwagen, idealiter in gemotoriseerde versie als de uitstekende versie voorgesteld door cycloboost.

Ik heb je er ook aan herinneren dat de fiets batterijen hou niet van de kou en verliezen veel van de capaciteit in de winter (vandaar autonomie).
De capaciteit werd teruggebracht naar zijn optimale als de batterijen niet zijn misbruikt winter (de accu's met een negatieve temperatuur niet op te laden).
De elektrische fiets met een verwijderbare batterij is erg handig omdat je gewoon de batterij warm te laden in de sleuf in plaats van het laden van het in een onverwarmde ruimte (buitenshuis, in een garage ...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 08/02/15, 20:50

vrij fantastisch, de gemotoriseerde fiets trailer ... 1 400 €.

voor die prijs, kunt u een goede gebruikte auto te krijgen, of tijdens een full options abonnement in een sportschool (om spieren op zijn benen ...).

Ontbreekt, is de prijs van een nieuwe VAE en dan heb je een mooie scooter voor dezelfde prijs.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten