Ervaar de elektrische auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Louis4sun
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 18/04/10, 20:44
Plaats: Antony




par Louis4sun » 24/05/10, 22:17

Citro schreef:
Louis4sun schreef:Ik maak deel uit van het IUT Ville d'Avray-team
Eerste in de categorie elektrische prototypes
Louis
Gefeliciteerd met je overwinning. :D

Je was minder blij met je zonneproto... :frons:
Hebt u de oorzaak van het probleem geanalyseerd. :?

ja
slechte geometrie van de meedraaiende achteras
Neiging tot overstuur en omgaan met instabiliteit in bochten
Jammer dat al het andere niet slecht was
Let op het verschuifbare zonnepaneel
Beeld
Louis
Dernière édition par Louis4sun de 25 / 05 / 10, 00: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/05/10, 22:40

Christophe schreef:
Louis4sun schreef:De Joliverie won aan verbranding met 3196.3 km/liter SP95
Het gros van de concurrenten rijdt rond de 900 km/liter
Ik heb me jarenlang afgevraagd over de pkoi (technologie, besturing...?) van de suprematie van de middelbare school in kwestie!

Als iemand aanwijzingen heeft?
Heel veel werk... en veel ideeën...
De romp alleen al vereist meer dan 3000 werkuren, de koolstofwielen op keramische lagers... De uitstekende aerodynamica, de positieve camber van de voorwielen om de Scx te verminderen met inachtneming van het door de regelgeving aanbevolen pad...
De meest efficiënte voertuigen slagen erin om aan het einde van de rechte lijn op een lichte helling 5 km / u te winnen... De anderen verliezen snelheid... Hierdoor kan de motor alleen worden gestart gedurende de minimale tijd die nodig is om de gemiddelde snelheid te behouden.
Wat betreft het bedriegen van de herlancering met de starter in plaats van de thermiek, de wijziging van het reglement die de gemiddelde snelheid verhoogde van 25 naar 30 km / u maakte het mogelijk om de valsspelers buitenspel te zetten. Het feit blijft dat de installatie van een joulemeter op de startaccu mij essentieel lijkt en dat de prestatiemeting betrekking moet hebben op alle verbruikte energie...

Zo reed dit jaar een Eco City-voertuig op waterstof met een brandstofcel en supercapaciteiten. Voor elke poging hebben we de spanning van de super capa gemeten die lager moest zijn dan de spanning aan het einde van het parcours. Echter, bij aankomst gaf de spanning van de supercondensatoren hoger dan bij de start aan dat er onnodig energie was opgeslagen in de condensatoren die niet waren gebruikt om aan te drijven, maar werd meegeteld in de prestaties (het opladen van de condensatoren gebeurt door waterstof te verbruiken en regenereren tijdens het vertragen)...

Christophe schreef:Anders +1 zijn er weinig overeenkomsten tussen deze auto's en straatauto's...
Vandaar de interesse in het opzetten van nieuwe categorieën zoals "Eco Citadins" of "Urban Concepts". : Idee:
0 x
enzo20134
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 01/02/09, 08:58




par enzo20134 » 12/11/10, 10:35

Bonsoir,

Iedereen is het erover eens dat elektrische auto's duur zijn in aanschaf, vooral als ze worden gebruikt als tweede auto om brood te halen of de kinderen naar school te brengen of zelfs om zich door de stad te verplaatsen.
Kortom, veel mensen hier zouden tevreden zijn met een gelijkwaardige elektrische Méhari of zelfs iets kleiners zoals een mini-moke of een golfkarretje aangepast aan de weg. Kortom, een lichte quadricyle met stomme loodaccu's.
Een snelle blik op het actuele aanbod leert dat er voor minder dan € 8000 niets is exclusief de Ademe premie. Wat is de prijs van een Logan.
Er zijn zeker mogelijkheden om de prijzen iets te verlagen, maar de grootte van het voertuig is nog steeds belangrijk, evenals de goedkeuring ervan. Kortom, groen rijden is voor velen nog vrij onbetaalbaar.
Wat zou een acceptabel voorstel kunnen zijn voor de portemonnee versus de verstrekte voordelen/voorzieningen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/11/10, 10:53

Wat een slim ding om deze draad op te graven, zo niet met als enig doel om elke andere manier van voortstuwing in de discussie te vermijden...

Terwijl we een hark in een andere draad namen. Behalve dat het cynisch is, is het ook niet fair play.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/11/10, 11:48

enzo20134 schreef:Iedereen is het erover eens dat elektrische auto's duur zijn in aanschaf, vooral als ze worden gebruikt als tweede auto om brood te halen of de kinderen naar school te brengen of zelfs om zich door de stad te verplaatsen.
Kortom, veel mensen hier zouden genoegen nemen met een gelijkwaardige elektrische Méhari... Kortom, een lichte vierwieler met stomme loodaccu's.
Nou, we nemen:
    1/ de tweede auto is degene met de minste kilometers per jaar, Heel vaak rijden mensen dagelijks veel meer op korte ritten dan op hun lange ritten (meer dan 70 km).
    In mijn huishouden is dat ruim 25.000 km elektrisch per jaar tegen 8.000 km op LPG in het weekend en op feestdagen. :?
    2/ Loodzuurbatterijen zijn verouderde technologie en ongeschikt voor elektrische tractie, BEHALVE voor handling-apparatuur waar de lage intensiteiten die vereist zijn en het gewicht van de batterijen TROEVEN zijn. Voor andere voertuigen (elektrische fietsen, scooters, auto's, vrachtwagens, enz.) is lithiumtechnologie al ECONOMISCH winstgevender dan lood, omdat de levensduur de hogere kosten compenseert. Voor prestaties is er niet eens een foto, het is moeilijk om een ​​leidend voertuig te maken (behalve vrachtwagens) met een actieradius van meer dan 50 km en nog steeds met ZEER SLECHTE prestaties. Voertuigen zoals mijn 106, aangepast door individuen in een lithiumbatterij, bereiken een autonomie van 250 km, beter dan wat de Franse fabrikanten ons bieden...
enzo20134 schreef:Een snelle blik op het actuele aanbod leert dat er voor minder dan € 8000 niets is exclusief de Ademe premie. Wat is de prijs van een Logan.
Er zijn zeker mogelijkheden om de prijzen iets te verlagen, maar de grootte van het voertuig is nog steeds belangrijk, evenals de goedkeuring ervan. Kortom, groen rijden is voor velen nog vrij onbetaalbaar.
Wat zou een acceptabel voorstel kunnen zijn voor de portemonnee versus de verstrekte voordelen/voorzieningen?
De huidige prijs van elektrische auto's is inderdaad hoog. We bevinden ons in de opstartfase van de sector... Neem bijvoorbeeld de prijzen van een nieuwe gameconsole wanneer deze wordt uitgebracht en de prijs wanneer de vervanger arriveert... Ik hoop dat de curve vergelijkbaar zal zijn, want de werkelijke productieprijs van een in massa geproduceerde elektrische auto zal snel vergelijkbaar zijn met die van een DACIA Logan. : Arrowl:
Het belangrijkste obstakel voor de Ontwikkeling van de elektrische auto, is het verzet van economische belangen in olie, bouwers en de Staten...
Dit is de reden waarom voertuigen te veel in rekening worden gebracht en worden geleased in plaats van verkocht. Momenteel werken ze onvermoeibaar aan het opzetten van een economisch model (vergelijkbaar met dat van mobiele telefonie) dat hen dezelfde financiële inkomsten zal opleveren als het economische systeem van het olievoertuig. De planeet kan het waarderen, maar de consument mag er geen misbruik van maken om geld te besparen. ZE willen ons blijven melken zoals vroeger...

Voorlopig wordt de enige oplossing af en toe gevonden bij voertuigen van de vorige generatie of bij sommige recente producties met volledige eigendomsbatterijen en gratis elektrische aansluiting. Het blijft een avontuur, ook al heb ik veel geluk...
:?
De "ecologische auto" is een term die verboden moet worden. "Groen" rijden betekent rijden met het voertuig dat speciaal is afgestemd op het gebruik dat we ervan maken...
In veel gevallen is fietsen of zelfs wandelen geschikter dan autorijden. : Idee:
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/11/10, 12:16

Citro schreef:De huidige prijs van elektrische auto's is inderdaad hoog. We bevinden ons in de opstartfase van de sector... Neem bijvoorbeeld de prijzen van een nieuwe gameconsole wanneer deze wordt uitgebracht en de prijs wanneer de vervanger arriveert... Ik hoop dat de curve vergelijkbaar zal zijn, want de werkelijke productieprijs van een in massa geproduceerde elektrische auto zal snel vergelijkbaar zijn met die van een DACIA Logan. : Arrowl:


Diezelfde curve kan ook gelden als de vanafprijs al laag is: dat is het geval bij de persluchtauto.

Maar deze afname door de productieschaal is alleen van toepassing en alleen als niet de materialen duur zijn. In dit geval zijn de carrosserie en de motoren al heel lang voor elektra geproduceerd. De enige winst die te verwachten is, is op de batterijen, maar dan is het de grondstof die duur is.

Citro schreef:Het belangrijkste obstakel voor de Ontwikkeling van de elektrische auto, is het verzet van economische belangen in olie, bouwers en de Staten...


U bedoelde "tot de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's", klopt dat? Als een andere technologie nog efficiënter is dan elektrische batterijen, zou deze nog meer moeten worden aangevallen, toch?

Vooral als het een gedistribueerde binnenlandse opslag mogelijk maakt, zonder meer afhankelijk te zijn van de eigenaren van mijnen en fabrieken (gefinancierd door nationale subsidie...)...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/11/10, 12:36

bernardd schreef:
Citro schreef:De huidige prijs van elektrische auto's is inderdaad hoog. We bevinden ons in de opstartfase van de sector... Neem bijvoorbeeld de prijzen van een nieuwe gameconsole wanneer deze wordt uitgebracht en de prijs wanneer de vervanger arriveert... Ik hoop dat de curve vergelijkbaar zal zijn, want de werkelijke productieprijs van een in massa geproduceerde elektrische auto zal snel vergelijkbaar zijn met die van een DACIA Logan. : Arrowl:
...Maar deze afname door de productieschaal is alleen van toepassing en alleen als niet de materialen duur zijn. In dit geval zijn de carrosserie en de motoren al heel lang voor elektra geproduceerd. De enige winst die te verwachten is, is op de batterijen, maar dan is het de grondstof die duur is.
Je hebt het fout... De grondstof vertegenwoordigt "pinda's" in de batterij, slechts 80 € lithium, en het bestaat in voldoende hoeveelheid, ook in zeewater, waarvan de extractie de prijs alleen zou verhogen tot "slechts" 800 € lithium voor een auto zoals ze ons gaan worden aangeboden (te zwaar en te krachtig vanuit mijn oogpunt).
bernardd schreef:
Citro schreef:Het belangrijkste obstakel voor de Ontwikkeling van de elektrische auto, is het verzet van economische belangen in olie, bouwers en de Staten...
U bedoelde "tot de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's", klopt dat? Als een andere technologie nog efficiënter is dan elektrische batterijen, zou deze nog meer moeten worden aangevallen, toch?
Fiets, mobiele telefoon en andere communicatiemiddelen (in het algemeen), en te concurreren BESTAAN automotive ... Lobby's niet kan winnen op alle fronten ...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/11/10, 12:52

Citro schreef:Je hebt het fout... De grondstof vertegenwoordigt "pinda's" in de batterij, slechts 80 € lithium,

Hier, waarom schreeuw je?

Hebben de inwoners van de landen waar deze mijnen zich bevinden ermee ingestemd om hun natuurlijke hulpbronnen tegen deze prijs te laten vernietigen? En tegen welk uurtarief worden uitgebuit?

Tegen welke prijs rekent u het transport van miljoenen tonnen in onze landen?

Citro schreef:Fiets, mobiele telefoon en andere communicatiemiddelen (in het algemeen), en te concurreren BESTAAN automotive ... Lobby's niet kan winnen op alle fronten ...


Ondertussen betaal je nog steeds voor de gsm als duur, terwijl alle relais worden afgeschreven en de werking niet afhankelijk is van de tijd die aan de telefoon wordt besteed, en nog minder van het aantal sms'jes...

En dan heb ik het nog niet eens over de zwendel van € 9 per maand voor de afschrijving van de prijs van het koperen telefoonnetwerk.

Maar we hadden het over auto's, toch?

De zekerste manier om de financiële en economische kosten van een auto te verlagen, is door het gewicht te verminderen.

En er is nog een technologie die dit allemaal kan verminderen... : Mrgreen:

en zonne-energie thuis opslaan...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/11/10, 13:21

bernardd schreef:
Citro schreef:Fiets, mobiele telefoon en andere communicatiemiddelen (in het algemeen), en te concurreren BESTAAN automotive ... Lobby's niet kan winnen op alle fronten ...
Ondertussen betaal je nog steeds voor de gsm als duur, terwijl alle relais worden afgeschreven en de werking niet afhankelijk is van de tijd die aan de telefoon wordt besteed, en nog minder van het aantal sms'jes...
Je dwaalt af van het onderwerp, want toen ik verwees naar de telefoon die wordt gebruikt als een "communicatiemiddel" in plaats van de auto te nemen, had ik het niet over de prijs, maar het is een vraag die de moeite waard is om te stellen:
Vergelijk de kosten van communicatie via de telefoon met communicatie via de auto. :?
Wat mij betreft ben ik geen mobiele abonnee...Dus de prijs...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 12/11/10, 14:07

Citro schreef:je gaat off-topic


Kom op, het is altijd de ander! U snijdt het onderwerp monopolie en telecom aan en u verwijt mij dat ik u heb geantwoord?

Ik had het niet alleen over gsm, maar ook over vast koper: € 9 afschrijving per maand en per koperlijn voor een netwerk dat al is afgeschreven, dat is meer dan 3 giga euro per jaar afgeleid van Franse huishoudens.
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten