Ervaar de elektrische auto

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Louis4sun
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 18/04/10, 20:44
Plaats: Antony




par Louis4sun » 23/05/10, 00:29

NLC schreef:Oh nee eigenlijk was de 4896Km/L (equivalentie) voor de brandstofcelversie!
De thermische versie deed 2964 km/l, of ongeveer 3.37 Wh/km.

Bonsoir
Educ Eco 2010 in Nogaro
La Joliverie heeft aan interne verbranding gewonnen
3196.3 km/liter SP95
Het gros van de concurrenten rijdt rond de 900 km/liter
Louis
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 23/05/10, 00:54

Met 15 liter gaan we de aarde rond en met 100 liter gaan we naar de maan !!!!!!
Ik zou in ieder geval graag de 9O0 km met een liter willen doen om via de snelweg te gaan zwemmen op de Middellandse Zee!!
Maar de tol is dan 50 keer duurder!!!

Hetzelfde om beter te isoleren en verwarming te besparen die 3 keer zwakker is, zonder te besparen, dan belastingen op huisvesting en grond!!!

Wat een rente om te investeren om te sparen, als de werkelijke uitgaven niet fundamenteel veranderen!!

Fundamenteel probleem, behalve als de olieprijs 50 keer explodeert!!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 23/05/10, 08:58

dedeleco schreef:Met 15 liter gaan we de aarde rond en met 100 liter gaan we naar de maan !!!!!!
Ik zou in ieder geval graag de 9O0 km met een liter willen doen om via de snelweg te gaan zwemmen op de Middellandse Zee!!


Ja, maar tussen een paar KM rijden op een vlak circuit in deze recordbrekende zetpil op wielen en echt gebruik op de weg is GEEN vergelijking mogelijk, bovendien zijn de gebruikte motoren absoluut niet ontworpen voor langdurig gebruik (dit zijn motoren van gereduceerde modellen)... Bovendien worden de piloten van deze machines gekozen in de kleine lean-sjablonen... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/05/10, 23:43

8) Hallo Louis4sun, je maakte deel uit van de concurrenten of de organisatie. :?

Zoals ik hierboven al aangaf was ik aanwezig bij de uitdaging binnen de technische afdeling (management van vertrekken). :D

Het weer was niet gunstig voor de zonnewagens maar dat doet niets af aan de belangstelling van dit evenement op menselijk en technisch vlak.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/05/10, 00:20

oiseautempete schreef:
dedeleco schreef:Met 15 liter gaan we de aarde rond en met 100 liter gaan we naar de maan !!!!!!
Ik zou in ieder geval graag de 9O0 km met een liter willen doen om via de snelweg te gaan zwemmen op de Middellandse Zee!!
Ja, maar tussen een paar KM rijden op een vlak circuit in deze recordbrekende zetpil op wielen en echt gebruik op de weg is GEEN vergelijking mogelijk, bovendien zijn de gebruikte motoren absoluut niet ontworpen voor langdurig gebruik (dit zijn schaalmodellen model motoren)...
:? Ja en nee... :?
Afgezien van de energiecategorieën, met betrekking tot de voortstuwingswijzen, 2 categorieën VOERTUIGEN deelnemen aan dit evenement.
    1 prototypen
    2 Les Ecocitadins (ik gaf de voorkeur aan de naam "Urban Concept")
U kunt zien dat de architectuur niet langer een "rollende sigaar" is... De kenmerken zijn gedefinieerd om meer aan te sluiten bij die van een voertuig dat dagelijks kan worden gebruikt...
Beeld

Hoewel het waar is dat veel prototypes motoren van schaalmodellen gebruikten, duurde elke run ongeveer 50 minuten en sommige concurrenten deden verschillende recordpogingen op rij...
Veel concurrenten gebruikten echter zeer gebruikelijke VAE-wielmotoren, onder de aanwezige assemblages waren er "Crystalite", "Golden Motor", "Matra BionX", ...)
Deze VAE-motoren kunnen relevant worden in de categorie "Eco-city", maar zijn grotendeels te groot op de scherpste prototypes die tevreden kunnen zijn met 75W...
0 x
Louis4sun
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 18/04/10, 20:44
Plaats: Antony




par Louis4sun » 24/05/10, 01:06

Citro schreef:8) Hallo Louis4sun, je maakte deel uit van de concurrenten of de organisatie. :?

Zoals ik hierboven al aangaf was ik aanwezig bij de uitdaging binnen de technische afdeling (management van vertrekken). :D

Het weer was niet gunstig voor de zonnewagens maar dat doet niets af aan de belangstelling van dit evenement op menselijk en technisch vlak.

Dag
Ik maak deel uit van het IUT Ville d'Avray-team
Eerste in de categorie elektrische prototypes
Louis
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 24/05/10, 10:06

Louis4sun schreef:La Joliverie heeft aan interne verbranding gewonnen
3196.3 km/liter SP95
Het gros van de concurrenten rijdt rond de 900 km/liter
Louis


Ik heb me jarenlang afgevraagd over de pkoi (technologie, besturing...?) van de suprematie van de middelbare school in kwestie!

Als iemand aanwijzingen heeft?

Anders +1 zijn er weinig overeenkomsten tussen deze auto's en straatauto's...
0 x
Louis4sun
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 18/04/10, 20:44
Plaats: Antony




par Louis4sun » 24/05/10, 10:49

Christophe schreef:
Louis4sun schreef:La Joliverie heeft aan interne verbranding gewonnen
3196.3 km/liter SP95
Het gros van de concurrenten rijdt rond de 900 km/liter
Louis


Ik heb me jarenlang afgevraagd over de pkoi (technologie, besturing...?) van de suprematie van de middelbare school in kwestie!

Als iemand aanwijzingen heeft?

Anders +1 zijn er weinig overeenkomsten tussen deze auto's en straatauto's...

Dag
La Joliverie heeft een uitstekende auto, geweldige ervaring in racestrategie
Het is echter "verbazingwekkend" om de verhouding 3200 / 900 op te merken
vergeleken met de Supaero-auto die mij ook erg goed lijkt
(licht, goed profiel, zelfde Michelin banden)
Het is net als Lance Armstrong... er moet een truc zijn (of een wolf...)
De grote vraag... waar gaat de energie van de elektrische starter heen?
In hitte? in kinetische energie? waar ?
Op deze motor zou een joulemeter nodig zijn !!
Louis
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 24/05/10, 11:45

oiseautempete schreef:
dedeleco schreef:Met 15 liter gaan we de aarde rond en met 100 liter gaan we naar de maan !!!!!!
Ik zou in ieder geval graag de 9O0 km met een liter willen doen om via de snelweg te gaan zwemmen op de Middellandse Zee!!


Ja, maar tussen een paar KM rijden op een vlak circuit in deze recordbrekende zetpil op wielen en echt gebruik op de weg is GEEN vergelijking mogelijk, bovendien zijn de gebruikte motoren absoluut niet ontworpen voor langdurig gebruik (dit zijn motoren van gereduceerde modellen)... Bovendien worden de piloten van deze machines gekozen in de kleine lean-sjablonen... : Lol:

hallo stormvogel

Het is eenvoudiger vogelstorm

Kleine en kwetsbare auto's,
je komt ze dagelijks tegen op de weg

Herinneren !

Auto's zonder vergunning! ! !

(45Km/h 250Cm3 kunnen we slechter doen)

Er is maar één stap te doen!
zullen we? : Mrgreen:
(Bij een energiecrisis wordt dit een verplichting :onheil: )
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/05/10, 22:14

Louis4sun schreef:Ik maak deel uit van het IUT Ville d'Avray-team
Eerste in de categorie elektrische prototypes
Louis
Gefeliciteerd met je overwinning. :D

Je was minder blij met je zonneproto... :frons:
Hebt u de oorzaak van het probleem geanalyseerd. :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten